Billy Bolt και Husqvarna - Παγκόσμιοι Πρωταθλητές SuperEnduro 2023

Τρίτος συνεχόμενος indoor τίτλος για τον Βρετανό αναβάτη
Billy Bolt SuperEnduro 2023 champion
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/3/2023

Με μια κυριαρχική εμφάνιση στον πέμπτο και τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM SuperEnduro, ο εργοστασιακός αναβάτης της Husqvarna Billy Bolt αναδείχθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά Πρωταθλητής της διοργάνωσης.

Ο Bolt χρειαζόταν μια νίκη για να στεφθεί Πρωταθλητής στον τελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος, όμως εκείνος δεν έκοψε πουθενά ρυθμό για να πάρει τόσο τη SuperPole όσο και τρεις νίκες με διαφορά, στους τρεις αγώνες του τελευταίου γύρου στην Πολωνία!

Καβάλα στο FE 350 του, ο Bolt έδειχνε πραγματικά ανίκητος, και στον πρώτο αγώνα ξεκίνησε ταχύτατα για να χτίσει στους πρώτους γύρους μια διαφορά 4 δευτερολέπτων. Παρά μια μικρή πτώση του στο βραχώδες κομμάτι της πίστας, κατάφερε να καβαλήσει ξανά και να πάρει τη νίκη και τον τίτλο, με 6 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Jonny Walker της Beta, και τον τρίτο Tady Blazusiak της GASGAS.

Billy Bolt

Χωρίς πίεση πλέον για τον τίτλο, στον δεύτερο αγώνα ο Bolt… ξεσάλωσε, και στον δεύτερο γύρο εκτοξεύτηκε μπροστά για να τερματίσει τον αγώνα… 35 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Cody Webb της Sherco, ενώ τρίτος ήταν ο Walker.

Ασταμάτητος ο Bolt και στον τρίτο αγώνα, κέρδισε ξανά τους ανταγωνιστές του με διαφορά σχεδόν 6 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Blazusiak, με τρίτο και πάλι τον Walker.

Billy Bolt

Κατά τη διάρκεια της σεζόν, ο Billy Bolt κέρδισε τους 14 από τους 15 αγώνες, ενώ κέρδισε όλες τις SuperPole του Πρωταθλήματος!

Η πρώτη τριάδα του Πρωταθλήματος SuperEnduro 2023 διαμορφώθηκε ως εξής: 1. Billy Bolt (Husqvarna) 310pts; 2. Jonny Walker (Beta) 260pts; 3. Taddy Blazusiak (GASGAS) 194pts.

Τώρα σειρά για τον Bolt έχει ο πρώτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro που διεξάγεται στη Σερβία στις 17-20 Μαίου

Ετικέτες

Mario Roman-Sherco: Χωρίζουν οι δρόμοι τους αλά M.Marquez-Honda

Νέο ξεκίνημα ψάχνει ο Ισπανός μετά από 9 χρόνια συνεργασίας με τη Sherco Factory Racing
Roman
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία κοινής πορείας, ο Mario Roman και η Sherco τραβούν χωριστούς δρόμους, σε μια απόφαση που αιφνιδίασε αλλά πάρθηκε με κοινή συναίνεση, όπως έγινε με τον M.Mrquez και τη Honda.

Ο Mario Roman επιβεβαίωσε επίσημα την αποχώρησή του από τη Sherco Factory Racing μετά από εννέα ιδιαίτερα επιτυχημένα χρόνια. Η είδηση εξέπληξε τον κόσμο του Hard Enduro, ωστόσο ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι η απόφαση ήταν αμοιβαία και βασισμένη στην κοινή εκτίμηση για όσα πέτυχαν μαζί.

 "Βρίσκομαι σε ένα σημείο της καριέρας μου όπου νιώθω την ανάγκη να εξερευνήσω νέους δρόμους και ευκαιρίες", εξηγεί ο Ισπανός αναβάτης, δίνοντας το στίγμα της επόμενης ημέρας.

Roman

Σε ερώτηση για το αν θα παραμείνει στην εργοστασιακή ομάδα της Sherco την επόμενη σεζόν, ο Roman είναι ξεκάθαρος, λέγοντας, “Ναι, αποφάσισα να μην συνεχίσω με την επίσημη ομάδα της Sherco. Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να την πάρω, γιατί ήμασταν μαζί για πάρα πολλά χρόνια. Η ομάδα ήθελε να με κρατήσει και μου πρότεινε ανανέωση συμβολαίου για αρκετές σεζόν, όμως νιώθω ότι βρίσκομαι σε ένα σημείο όπου χρειάζομαι νέες προκλήσεις.”

Οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την επιλογή δεν είναι μόνο αγωνιστικοί. “Μετά από τόσα χρόνια, αρχίζεις να νιώθεις την ανάγκη για κάτι διαφορετικό. Παράλληλα, θέλω περισσότερη ελευθερία στη διαχείριση της καριέρας μου και των προσωπικών μου χορηγών, κάτι που στη Sherco ήταν αρκετά περιορισμένο”.

Παρά την αποχώρηση, ο Roman μιλά με ιδιαίτερα θερμά λόγια για τη γαλλική εταιρεία, “Κοιτάζω πίσω με απόλυτα θετικό τρόπο. Ήταν εννέα απίστευτα χρόνια, γεμάτα αγωνιστικές επιτυχίες και μια πολύ στενή σχέση με όλη την ομάδα. Θα συνεχίσω να μιλάω με σεβασμό για τη Sherco”.

Roman

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στους ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα του από την πρώτη στιγμή, “Θέλω να ευχαριστήσω ειδικά τον Jordan Curvalle, που πίστεψε σε μένα από την αρχή και μου έδωσε την ευκαιρία να εξελιχθώ ως επαγγελματίας. Επίσης τους Marc και Thomas Teissier, αλλά και τους Fabien Planet, David Boulanger και Loris, που ήταν οι άνθρωποί μου μέσα στην ομάδα”.

Ο Roman δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στο σύγχρονο μοντέλο εργοστασιακών συμβολαίων, “Ναι, θεωρώ ότι τα σημερινά συμβόλαια είναι υπερβολικά περιοριστικά. Οι αναβάτες πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στη διαχείριση της εικόνας τους και των συνεργασιών τους. Στα εργοστασιακά σχήματα είσαι “ντυμένος” από την κορυφή ως τα νύχια και δεν μπορείς ούτε καν να βάψεις το κράνος σου ή να εξατομικεύσεις τον εξοπλισμό σου, κάτι που σε άλλα sport του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι αυτονόητο”.

Roman

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ενεργή συμμετοχή του στη WERA , την ένωση αναβατών Hard Enduro (World Enduro Riders Association), “Είναι απαραίτητο οι αναβάτες να έχουν περισσότερη επιρροή και καλύτερες συνθήκες. Η καριέρα μας είναι μικρή και πρέπει να προστατεύεται. Η WERA είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επαγγελματοποίηση του Hard Enduro”.

Όσο για το μέλλον; Ο Roman αφήνει σκόπιμα τα χαρτιά του κλειστά, ”Υπάρχουν πράγματα σε εξέλιξη, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω ακόμη. Είμαι ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να τα μοιραστώ. Θέλω πάντα να κυνηγάω τις προκλήσεις που με παρακινούν, σε αυτό με έχει εμπνεύσει πολύ και ο Marc Marquez, που άφησε ένα ιστορικό εργοστάσιο και βγήκε από τη ζώνη άνεσής του.”

Roman

Η πρόθεσή του είναι να συνεχίσει κανονικά στο Hard Enduro World Championship, πιθανότατα με ένα πιο ανεξάρτητο εγχείρημα, συμμετέχοντας τόσο σε όλο το πρωτάθλημα όσο και σε κορυφαίους αγώνες όπως το Erzbergrodeo και το Romaniacs.

Roman

Παράλληλα, το project της νεανικής αγωνιστικής ομάδας Sorry Bro junior team συνεχίζεται κανονικά, ενώ νέες δράσεις έρχονται και εκτός αγώνων, με ρόλους πρεσβευτή εταιριών, εξέλιξη προϊόντων, κανάλι YouTube, εκπαιδευτικά camps και ηλεκτρονικό κατάστημα, με  μόνο βέβαιο ότι ο Mario Roman ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας του, και όπως όλα δείχνουν, θα είναι εξίσου φιλόδοξο και απαιτητικό.