Dakar 2017: 10η μέρα

30 λεπτά μπροστά ο Sam
13/1/2017

Μέσα σε έναν πανικό ανακατατάξεων τις τελευταίες μέρες στο Dakar Rally, μία από τις πιο σταθερές αξίες είναι ο μέχρι στιγμής πρωτοπόρος της γενικής Sam Sunderland. Τι παίζει όμως με το νεαρό Βρετανό και γιατί μία πιθανή νίκη του θα είναι και μία τεράστια επιτυχία για τον ίδιο;

Αν και στο Dakar δε χωράνε προβλέψεις, ο Sam δείχνει πολύ κοντά στον πρώτο του τερματισμό και μαζί στην πρώτη του νίκη. Ανερχόμενο αστέρι του motocross, είχε ένα ατύχημα στα 16 του που έκοψε κάπως την καριέρα του. Επανήλθε και στα 19 του αποφάσισε να πάει για διακοπές στο Dubai, όπου και μένει μόνιμα τα τελευταία εφτά χρόνια.

Σε μία πίστα motocross στο Dubai τον ανακάλυψε ο ιδιοκτήτης της τοπικής αντιπροσωπείας της ΚΤΜ, του πρότεινε συμβόλαιο και τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους. Ο Sam άρχισε να τρέχει τοπικούς αγώνες Βaja και σιγά σιγά ήρθε και η πρώτη συμμετοχή σαν ιδιώτης στο Dakar το 2012. Το θέμα δεν είναι ότι ο Βρετανός κατάφερε να περάσει στον μεγαλύτερο αγώνα ράλι του κόσμου, αλλά το τι συνέβη μετά από την πρώτη του συμμετοχή.

Το 2012 εγκατέλειψε όταν το ‘ιδιωτικό’ του Honda έμεινε από ηλεκτρικά. Το 2013 μπήκε στην επίσημη ομάδα του HRC, αλλά λίγες βδομάδες πριν τον αγώνα καθώς τέσταρε τη νέα μοτοσυκλέτα του κάπου στην Καλιφόρνια, ένα αντίβαρο από το τιμόνι έπεσε στις πλάκες του πιρουνιού, λόκαρε το τιμόνι και ο Sam βρέθηκε με μερικά σπασμένα κόκαλα.

Το 2014 γύρισε πάλι στο Dakar με το HRC, κέρδισε το πρώτο σκέλος του αγώνα αλλά είχε πτώση λίγες μέρες μετά και εγκατέλειψε. Το ίδιο περίπου συνέβη και το 2015, στην πρώτη του συμμετοχή με την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ. Όσο για το 2016, λίγους μήνες πριν  τον αγώνα και ενώ είχε κερδίσει το Marocco Rally, έσπασε το ισχίο του στο Merzouga Rally τρεις μέρες μετά.

Τα στατιστικά λένε πάντα την αλήθεια. Ο Sam έχει βρεθεί τρεις φορές μέχρι στιγμής στην εκκίνηση του Dakar xωρίς να έχει καν περάσει την πρώτη του εβδομάδα ποτέ. Και άλλες δύο ήταν έτοιμος να τρέξει αλλά τραυματίστηκε πριν καν φτάσει στην εκκίνηση. Και όλα αυτά μέχρι φέτος.

Στον αγώνα που γίνεται αυτή την στιγμή στην Λατινική Αμερική, ο Sam όχι μόνο έχει περάσει την πρώτη εβδομάδα και προηγείται αλλά κυριότερα είναι σταθερός και μέσα στην δεκάδα σε κάθε σκέλος, άσχετα εάν εκκινεί μπροστά ή στις πίσω θέσεις. Είναι το 2017 η χρονιά που όλα θα αλλάξουν για τον Βρετανό; Μένουν δύο μέρες για να το μάθουμε.

 

Τι έγινε στο 10ο σκέλος;
Τον ταχύτερο χρόνο της ημέρα σημείωσε ο Michael Metge (Honda) όμως το γεγονός πως έχασε ένα waypoint τον χρέωσε με ποινή αφήνοντας τη νίκη στον ομόσταυλό του Joan Barreda. Την ίδια ώρα ο Sunderland (ΚΤΜ) κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του, τερματίζοντας μόλις δωδέκατος.  Με μόνο δύο ημέρες και 352κm ειδικών διαδρομών να απομένουν για τον τερματισμό ο Βρετανός είναι κοντά όχι μόνο στη νίκη αλλά και στον πρώτου τερματισμό σε Dakar.

Την τριάδα συμπλήρωσε ο Σλοβάκος Stefan Svitko οποίος κατέρρευσε αμέσως μετά τον τερματισμό της ημέρας και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο.

Αντίθετα, ανήμπορος να συνεχίσει τον αγώνα ήταν ο Pablo Quintanilla (Husqvarna) οποίος στο τετρακοσιοστό χιλιόμετρο σταμάτησε τον αγώνα υποφέροντας από ζαλάδα προερχόμενη από πτώση που είχε λίγο νωρίτερα. Ο Γάλλος βρισκόταν στη δεύτερη θέση της Γενικής κατάταξης.

Τραυματισμό και εγκατάλειψη ύστερα από ατύχημα με το αυτοκίνητο του Peterhansel (Peugeot) είχε ο Σλοβένος Simon Marcic. Ο Γάλλος οδηγός και ο συνοδηγός παρέμειναν μαζί με τον τραυματία μέχρι να φτάσουν οι πρώτες βοήθειες, χάνοντας αρχικά τη νίκη. Αργά το βράδυ ο χρόνος που έχασε αφαιρέθηκε από την επίδοσή του, και ο πολυνίκης του Dakar ανέβηκε και πάλι στην πρώτη θέση.

 

Ο Joan Berreda - Honda HRC:
Η διαδρομή
751χλμ ήταν το σύνολο της ημέρας που ξεκίνησε από το Chilecito και ολοκληρώθηκε στο San Juan,.με τα 449 να αποτελούν τη χρονομετρημένη ειδική. Το υψόμετρο κυμάνθηκε μεταξύ 800 και 2.600 μέτρων ενώ η θερμοκρασία ήταν αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες  Το αρχικό κομμάτι ήταν αργό και με απαιτητική πλοήγηση υποχρεώνοντας πολλούς αναβάτες να υποπέσουν σε σφάλματα και να χάσουν πολύ χρόνο ενώ η συνέχεια ήταν πιο «γκαζερή» και απολαυστική.

 

Dakar Rally 2017 – Σκέλος 10o

1. Joan Barreda (ESP), Honda, 5:49:45

2. Stefan Svitko (SVK), KTM, 00:00:24

3. Franco Caimi (ARG), Honda, +00:03:48

4. Pela Renet (FRA), Husqvarna, + 00:04:21

5. Helder Rodrigues (PRT), Yamaha, +00:05:46

6. Cervantes Montero (ESP), KTM, +00:07:15

7. Adrien Metge (FRA), Sherco TVS, +00:08:18

8. Paulo Goncalves (POR), Honda, +00:08:43

9. Ondrej Klymciw (CZE), Husqvarna, +00:09:22

10. Matthias Walkner (AUT), KTM, +00:12:53

Είναι το 2017 η χρονιά που όλα θα αλλάξουν για τον Βρετανό; Μένουν δύο μέρες για να το μάθουμε

Γενική κατάταξη μετά το 10o σκέλος

1. Sam Sunderland (GBR), KTM, 28:07:59

2. Matthias Walkner (AUT), KTM, +00:30:01

3. Gerard Farres Guell (ESP), KTM, + 00:38:43

4. Adrien Van Beveren (FRA), Yamaha, +00:41:57

5. Gerard Farres Guell (ESP), KTM, + 00:53:47

6. Pela Renet (FRA), Husqvarna, + 00:55:24

7. Paulo Goncalves (POR), Honda, + 01:00:11

8. Xavier de Soultrait (FRA), Yamaha, + 01:32:55

9 Franco Caimi (ARG), Honda, +01:37:57

10. Stefan Svitko (SVK), KTM, 01:48:45

 

Ο Sam Sunderland - KTM:

 

Ο Paulo Goncalces - Honda HRC:

 

Φωτό: M. Kin, S. Romero, HRC, F. Duhamel, M. Margani, MCH Photo

Ετικέτες

EnduroGP Πορτογαλίας 2025: Σε García και Verona οι νίκες στο Vila de Rei [VIDEO]

Διακοπή τη δεύτερη ημέρα λόγω δασικής πυρκαγιάς
EnduroGP-2025_Rnd
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/9/2025

Το πέμπτο Grand Prix της σεζόν 2025 στο Vila de Rei της Πορτογαλίας έκλεισε με ένταση, σκληρές μάχες και δραματική διακοπή της δεύτερης ημέρας λόγω πυρκαγιάς. Josep García και Andrea Verona πήραν από μία νίκη στο EnduroGP, με τον Ισπανό να παραμένει επικεφαλής στη βαθμολογία

Η Πορτογαλία υποδέχθηκε τους κορυφαίους του κόσμου με υψηλές θερμοκρασίες και σύννεφα σκόνης που δυσκόλεψαν τις ειδικές. Το Vila de Rei, γνωστό για τις σκληρές πέτρινες διαδρομές και τα απότομα υψομετρικά, έβαλε σε δοκιμασία την αντοχή και την υπομονή όλων.


Ο García μπήκε στον γύρο με διαφορά ασφαλείας, αλλά ο Verona δεν ήταν διατεθειμένος να παραδώσει τα όπλα, κρατώντας τελικά ζωντανές τις ελπίδες του.

EnduroGP-2025_Rnd

Ημέρα 1 – Κυριαρχία García

Ο αναβάτης της KTM ήταν ασταμάτητος στο ξεκίνημα, κερδίζοντας τις περισσότερες ειδικές και ανοίγοντας την διαφορά από τον ανταγωνισμό. Ο Verona πάλεψε σκληρά αλλά έμεινε δεύτερος, ενώ ο νεαρός Zach Pichon εντυπωσίασε με τρίτη θέση.

EnduroGP-2025_Rnd5

Αποτελέσματα 5ου γύρου Πορτογαλίας –Ημέρα 1 (Σάββατο)

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Josep García

KTM

1:03:09.70

2

Andrea Verona

GASGAS

1:03:28.16

3

Zach Pichon

TM MOTO

1:03:36.97

4

Hamish Macdonald

Sherco

1:04:13.91

5

Morgan Lesiardo

Triumph

1:04:25.96

6

Theo Espinasse

Sherco

1:04:31.74

7

Albin Norrbin

Fantic

1:04:33.81

8

Jeremy Sydow

Sherco

1:04:47.76

9

Samuele Bernardini

Honda

1:04:57.99

10

Max Ahlin

KTM

1:05:01.42

 

EnduroGP-2025_Rnd5

Ημέρα 2 – Αντεπίθεση Verona και φωτιά στα δάση

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με τον Ιταλό της GASGAS να ανεβάζει ρυθμό, πιέζοντας τον García και κλέβοντας την πρωτοπορία. Το απόγευμα, αγώνας και πρόγραμμα διακόπηκαν λόγω δασικής πυρκαγιάς στην περιοχή. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα επικυρώθηκαν και ο Verona πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο GP Πορτογαλίας.

Αποτελέσματα 5ου γύρου Πορτογαλίας –Ημέρα 2 (Κυριακή)

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Andrea Verona

GASGAS

40:14.76

2

Josep García

KTM

40:21.36

3

Zach Pichon

TM MOTO

40:32.80

4

Hamish Macdonald

Sherco

40:56.50

5

Mikael Persson

Triumph

41:00.55

6

Morgan Lesiardo

Triumph

41:02.76

7

Theo Espinasse

Sherco

41:17.20

8

Albin Norrbin

Fantic

41:21.48

9

Max Ahlin

KTM

41:25.09

10

Antoine Magain

Sherco

41:26.15

EnduroGP-2025_Rnd5

Μετά την Πορτογαλία, ο García διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στη βαθμολογία EnduroGP με 29 βαθμούς διαφορά από τον Verona και τον Pichon να ακολουθεί κατά πόδας, δύο μόλις βαθμούς πίσω. Η μάχη για τον τίτλο μπαίνει στην τελική ευθεία με Ιταλία και Γερμανία να απομένουν.

EnduroGP-2025_Rnd5

Θέση

Αναβάτης

Μοτοσυκλέτα

Βαθμοί

1

Josep Garcia

KTM

186

2

Andrea Verona

GASGAS

157

3

Zach Pichon

TM MOTO

155

4

Hamish Macdonald

Sherco

116

5

Mikael Persson

Triumph

96

6

Antoine Magain

Sherco

87

7

Samuele Bernardini

Honda

79

8

Morgan Lesiardo

Triumph

57

9

Albin Norrbin

Fantic

55

10

Nathan Watson

Beta

53