Dakar 2017: 10η μέρα

30 λεπτά μπροστά ο Sam
13/1/2017

Μέσα σε έναν πανικό ανακατατάξεων τις τελευταίες μέρες στο Dakar Rally, μία από τις πιο σταθερές αξίες είναι ο μέχρι στιγμής πρωτοπόρος της γενικής Sam Sunderland. Τι παίζει όμως με το νεαρό Βρετανό και γιατί μία πιθανή νίκη του θα είναι και μία τεράστια επιτυχία για τον ίδιο;

Αν και στο Dakar δε χωράνε προβλέψεις, ο Sam δείχνει πολύ κοντά στον πρώτο του τερματισμό και μαζί στην πρώτη του νίκη. Ανερχόμενο αστέρι του motocross, είχε ένα ατύχημα στα 16 του που έκοψε κάπως την καριέρα του. Επανήλθε και στα 19 του αποφάσισε να πάει για διακοπές στο Dubai, όπου και μένει μόνιμα τα τελευταία εφτά χρόνια.

Σε μία πίστα motocross στο Dubai τον ανακάλυψε ο ιδιοκτήτης της τοπικής αντιπροσωπείας της ΚΤΜ, του πρότεινε συμβόλαιο και τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους. Ο Sam άρχισε να τρέχει τοπικούς αγώνες Βaja και σιγά σιγά ήρθε και η πρώτη συμμετοχή σαν ιδιώτης στο Dakar το 2012. Το θέμα δεν είναι ότι ο Βρετανός κατάφερε να περάσει στον μεγαλύτερο αγώνα ράλι του κόσμου, αλλά το τι συνέβη μετά από την πρώτη του συμμετοχή.

Το 2012 εγκατέλειψε όταν το ‘ιδιωτικό’ του Honda έμεινε από ηλεκτρικά. Το 2013 μπήκε στην επίσημη ομάδα του HRC, αλλά λίγες βδομάδες πριν τον αγώνα καθώς τέσταρε τη νέα μοτοσυκλέτα του κάπου στην Καλιφόρνια, ένα αντίβαρο από το τιμόνι έπεσε στις πλάκες του πιρουνιού, λόκαρε το τιμόνι και ο Sam βρέθηκε με μερικά σπασμένα κόκαλα.

Το 2014 γύρισε πάλι στο Dakar με το HRC, κέρδισε το πρώτο σκέλος του αγώνα αλλά είχε πτώση λίγες μέρες μετά και εγκατέλειψε. Το ίδιο περίπου συνέβη και το 2015, στην πρώτη του συμμετοχή με την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ. Όσο για το 2016, λίγους μήνες πριν  τον αγώνα και ενώ είχε κερδίσει το Marocco Rally, έσπασε το ισχίο του στο Merzouga Rally τρεις μέρες μετά.

Τα στατιστικά λένε πάντα την αλήθεια. Ο Sam έχει βρεθεί τρεις φορές μέχρι στιγμής στην εκκίνηση του Dakar xωρίς να έχει καν περάσει την πρώτη του εβδομάδα ποτέ. Και άλλες δύο ήταν έτοιμος να τρέξει αλλά τραυματίστηκε πριν καν φτάσει στην εκκίνηση. Και όλα αυτά μέχρι φέτος.

Στον αγώνα που γίνεται αυτή την στιγμή στην Λατινική Αμερική, ο Sam όχι μόνο έχει περάσει την πρώτη εβδομάδα και προηγείται αλλά κυριότερα είναι σταθερός και μέσα στην δεκάδα σε κάθε σκέλος, άσχετα εάν εκκινεί μπροστά ή στις πίσω θέσεις. Είναι το 2017 η χρονιά που όλα θα αλλάξουν για τον Βρετανό; Μένουν δύο μέρες για να το μάθουμε.

 

Τι έγινε στο 10ο σκέλος;
Τον ταχύτερο χρόνο της ημέρα σημείωσε ο Michael Metge (Honda) όμως το γεγονός πως έχασε ένα waypoint τον χρέωσε με ποινή αφήνοντας τη νίκη στον ομόσταυλό του Joan Barreda. Την ίδια ώρα ο Sunderland (ΚΤΜ) κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του, τερματίζοντας μόλις δωδέκατος.  Με μόνο δύο ημέρες και 352κm ειδικών διαδρομών να απομένουν για τον τερματισμό ο Βρετανός είναι κοντά όχι μόνο στη νίκη αλλά και στον πρώτου τερματισμό σε Dakar.

Την τριάδα συμπλήρωσε ο Σλοβάκος Stefan Svitko οποίος κατέρρευσε αμέσως μετά τον τερματισμό της ημέρας και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο.

Αντίθετα, ανήμπορος να συνεχίσει τον αγώνα ήταν ο Pablo Quintanilla (Husqvarna) οποίος στο τετρακοσιοστό χιλιόμετρο σταμάτησε τον αγώνα υποφέροντας από ζαλάδα προερχόμενη από πτώση που είχε λίγο νωρίτερα. Ο Γάλλος βρισκόταν στη δεύτερη θέση της Γενικής κατάταξης.

Τραυματισμό και εγκατάλειψη ύστερα από ατύχημα με το αυτοκίνητο του Peterhansel (Peugeot) είχε ο Σλοβένος Simon Marcic. Ο Γάλλος οδηγός και ο συνοδηγός παρέμειναν μαζί με τον τραυματία μέχρι να φτάσουν οι πρώτες βοήθειες, χάνοντας αρχικά τη νίκη. Αργά το βράδυ ο χρόνος που έχασε αφαιρέθηκε από την επίδοσή του, και ο πολυνίκης του Dakar ανέβηκε και πάλι στην πρώτη θέση.

 

Ο Joan Berreda - Honda HRC:
Η διαδρομή
751χλμ ήταν το σύνολο της ημέρας που ξεκίνησε από το Chilecito και ολοκληρώθηκε στο San Juan,.με τα 449 να αποτελούν τη χρονομετρημένη ειδική. Το υψόμετρο κυμάνθηκε μεταξύ 800 και 2.600 μέτρων ενώ η θερμοκρασία ήταν αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες  Το αρχικό κομμάτι ήταν αργό και με απαιτητική πλοήγηση υποχρεώνοντας πολλούς αναβάτες να υποπέσουν σε σφάλματα και να χάσουν πολύ χρόνο ενώ η συνέχεια ήταν πιο «γκαζερή» και απολαυστική.

 

Dakar Rally 2017 – Σκέλος 10o

1. Joan Barreda (ESP), Honda, 5:49:45

2. Stefan Svitko (SVK), KTM, 00:00:24

3. Franco Caimi (ARG), Honda, +00:03:48

4. Pela Renet (FRA), Husqvarna, + 00:04:21

5. Helder Rodrigues (PRT), Yamaha, +00:05:46

6. Cervantes Montero (ESP), KTM, +00:07:15

7. Adrien Metge (FRA), Sherco TVS, +00:08:18

8. Paulo Goncalves (POR), Honda, +00:08:43

9. Ondrej Klymciw (CZE), Husqvarna, +00:09:22

10. Matthias Walkner (AUT), KTM, +00:12:53

Είναι το 2017 η χρονιά που όλα θα αλλάξουν για τον Βρετανό; Μένουν δύο μέρες για να το μάθουμε

Γενική κατάταξη μετά το 10o σκέλος

1. Sam Sunderland (GBR), KTM, 28:07:59

2. Matthias Walkner (AUT), KTM, +00:30:01

3. Gerard Farres Guell (ESP), KTM, + 00:38:43

4. Adrien Van Beveren (FRA), Yamaha, +00:41:57

5. Gerard Farres Guell (ESP), KTM, + 00:53:47

6. Pela Renet (FRA), Husqvarna, + 00:55:24

7. Paulo Goncalves (POR), Honda, + 01:00:11

8. Xavier de Soultrait (FRA), Yamaha, + 01:32:55

9 Franco Caimi (ARG), Honda, +01:37:57

10. Stefan Svitko (SVK), KTM, 01:48:45

 

Ο Sam Sunderland - KTM:

 

Ο Paulo Goncalces - Honda HRC:

 

Φωτό: M. Kin, S. Romero, HRC, F. Duhamel, M. Margani, MCH Photo

Ετικέτες

Η TRIUMPH πανηγυρίζει μια εντυπωσιακή πρώτη χρονιά στο Enduro με την TF 250-E

Εντυπωσιακό ντεμπούτο για την TF 250-E στην πρώτη της αγωνιστική σεζόν
Triumph Enduro Debut Season
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/10/2025

Με επιτυχίες σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP, International Six Days Enduro (ISDE) και τρεις εθνικούς τίτλους, η Triumph επιστρέφει δυναμικά στους αγώνες εκτός δρόμου

Η Triumph ολοκλήρωσε μια ιστορική πρώτη σεζόν στο enduro, σημειώνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα σε διεθνές και εθνικό επίπεδο με τη νέα TF 250-E. Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM EnduroGP, οι αναβάτες της πέτυχαν την 3η, 4η και 5η θέση στην κατηγορία Enduro1, ενώ κατέκτησαν δύο θέσεις στο Top-10 της γενικής κατάταξης EnduroGP.

Triumph Enduro Debut Season

Η απόδοση της μοτοσυκλέτας ξεχώρισε επίσης στο International Six Days Enduro (ISDE), με βάθρα για τις ομάδες Ιταλίας και Σουηδίας, καθώς και σε τρεις εθνικές διοργανώσεις, όπου η TF 250-E κυριάρχησε πλήρως.

Μια εξαιρετική πρώτη σεζόν

Η Triumph από τον πρώτο κιόλας αγώνα στην Πορτογαλία, με την TF 250-E απέδειξε την αξία της, σημειώνοντας τέσσερις τερματισμούς στο Top-10 και δύο βάθρα στην κατηγορία Enduro1 με τους Mikael Persson, Jamie McCanney και Morgan Lesiardo.

Triumph Enduro Debut Season

Συνολικά, οι αναβάτες της Triumph κατέκτησαν 15 βάθρα στην Enduro1 μέσα σε επτά γύρους. Ο Lesiardo ολοκλήρωσε τη χρονιά 3ος, ο McCanney 4ος, και ο Persson 5ος, παρότι έχασε τον τελικό αγώνα λόγω τραυματισμού. Ο Σουηδός αναβάτης τερμάτισε 7ος στη γενική του EnduroGP, με τον Ιταλό Lesiardo ακριβώς πίσω του, στην 8η θέση.

Triumph Enduro Debut Season

Στο προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος στην Ιταλία, ο Lesiardo χάρισε στην Triumph την πρώτη της νίκη σε GP στην κατηγορία Enduro1, κερδίζοντας το Σάββατο και τερματίζοντας δεύτερος την Κυριακή σε ένα ιστορικό αποτέλεσμα για τον ίδιο και την ομάδα.

Triumph Enduro Debut Season

Επιτυχίες και στο ISDE

Στο International Six Days Enduro 2025, ο Persson βοήθησε τη Σουηδία να ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 17 χρόνια, ενώ η Ιταλία με τον Lesiardo πανηγύρισε τη νίκη μπροστά στο κοινό του Bergamo, ολοκληρώνοντας μια χρονιά γεμάτη διακρίσεις για την TF 250-E.

Triumph Enduro Debut Season

Κυριαρχία στα εθνικά πρωταθλήματα

  • Ο Jamie McCanney κατέκτησε το Βρετανικό Πρωτάθλημα Enduro (ACU) και τον τίτλο του British Sprint Enduro.
  • Ο Morgan Lesiardo πήρε τον τίτλο Enduro1 στην Ιταλία.
  • Η Triumph εξασφάλισε έτσι τρεις εθνικούς τίτλους στη σεζόν, με τη TF 250-E να κυριαρχεί σε κάθε είδος τερέν.
Triumph Enduro Debut Season

Ο Jonny Walker πρόσθεσε ακόμη περισσότερη λάμψη στο πρόγραμμα, κατακτώντας βάθρο σε όλους τους γύρους του FIM SuperEnduro 2025 και τη 2η θέση στη γενική κατάταξη. Στο Red Bull ErzbergRodeo, ο Walker τερμάτισε 6ος απέναντι σε δίχρονες μοτοσυκλέτες, ενώ έκανε αίσθηση στο AMA EnduroCross με τη νέα TF 450-E, κερδίζοντας τον πρώτο γύρο με 3-1-1 αποτελέσματα.

Triumph Enduro Debut Season

Ο Paul Edmondson, διευθυντής της εργοστασιακής αγωνιστικής ομάδας, σχολίασε, “Η TF 250-E απέδειξε ότι είναι εξαιρετικά αξιόπιστη, όλες οι μοτοσυκλέτες μας τερμάτισαν κάθε μέρα αγώνα. Το 2025 ISDE ήταν η κορύφωση μιας σεζόν όπου μάθαμε πολλά, και το 2026 θα μας βρει ακόμη πιο έτοιμους.”

Triumph Enduro Debut Season

Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους θρύλους του χώρου Ivan Cervantes και Paul Edmondson, διαθέτει πλαίσιο αλουμινίου, αγωνιστική εργονομία και κορυφαία off-road τεχνολογία.

Triumph Enduro Debut Season

Με τις χαρακτηριστικές Triumph Performance Yellow γραφικές και τον επιθετικό σχεδιασμό, η TF 250-E δεν είναι απλώς η πρώτη αγωνιστική enduro της Triumph αλλά η αρχή μιας νέας εποχής για το Hinckley.

Triumph Enduro Debut Season