FIM EnduroGP: Νεκρός ο αναβάτης Jaroslav Diro στον αγώνα της Σλοβακίας
Μετά από πτώση τον χτύπησε στον αυχένα η μοτοσυκλέτα του
Από τον
Κώστα Γκαζή
3/7/2023
Η κοινότητα του EnduroGP αλλά και όλος ο μοτοσυκλετιστικός κόσμος θρηνεί για τον χαμό του 24χρονoυ αναβάτη JaroslavDiro, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια του πέμπτου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM EnduroGP 2023 που πραγματοποιήθηκε στην Gelnica της Σλοβακίας το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.
Κατά τη διάρκεια του EnduroGPSuperTest -των δοκιμαστικών δηλαδή-,την Παρασκευή 30 Ιουνίου, o τοπικός Jaroslav Diroο οποίος αγωνίζονταν στην κατηγορία Enduro Open 4 Stroke τραυματίστηκε θανάσιμα από την ίδια του την μοτοσυκλέτα σε πτώση που είχε. Παρά τις επιτόπου προσπάθειες της ιατρικής ομάδας, ο Jaroslav Diro, δυστυχώς υπέκυψε στα σοβαρά τραύματα που είχε υποστεί στον αυχένα.
Η αγωνιστική δράση της υπόλοιπης ημέρας όπως ήταν αναμενόμενο ματαιώθηκε, ενώ για να τιμηθεί η μνήμη του Diro, πραγματοποιήθηκε παρέλαση εντός της πόλης από τους υπόλοιπους αναβάτες. Η FIM ο διοργανωτής Prime Stadium, η Σλοβακική Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας, ο τοπικός διοργανωτής GL MOTO TEAM και ολόκληρη η οικογένεια του EnduroGP, εξέφρασαν με τη σειρά τους τα θερμά τους συλλυπητήριά στην οικογένεια του Σλοβάκου αναβάτη.
Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.
Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.
Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.
Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικάδρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.
Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”
Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026 αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.