FIM ISDE 2022 - 6η ημέρα: Στην 13η θέση της τελικής βαθμολογίας η Εθνική Ελλάδας!

Νικήτρια η Βρετανία, μετά από σχεδόν 70 χρόνια!
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/9/2022
Μετά από την 6η και τελευταία ημέρα του FIM Six Days of Enduro 2022, η Βρετανία πήρε τη νίκη στην κατηγορία Trophy, μια νίκη την οποία οι Βρετανοί περίμεναν από το 1953. Παράλληλα, η ελληνική Εθνική Ομάδα κατετάγη 13η, ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα μας στην ιστορία του θεσμού.
Ο θρίαμβος των Βρετανών έγινε μάλιστα διπλός το 2022, καθώς δίπλα στο Trophy των ανδρών, κέρδισαν και την κατηγορία γυναικών στο Le Puy-En-Velay. Οι αναβάτριες του ISDE είναι κορυφαίου επιπέδου, καταφέρνοντας να περάσουν πολλές ομάδες ανδρών -αν και όχι την ελληνική- κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη για τον θεσμό.
Επιστρέφοντας στο Trophy των ανδρών, σε μια δραματική εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, η ομάδα της Ιταλίας κατάφερε να “κλέψει” τη δεύτερη θέση από την Ισπανία, η οποία προηγούνταν μέχρι την προτελευταία μέρα, πριν ο team leader της Ιταλίας Andrea Verona κερδίσει την 6η ημέρα, και υποβιβάσει τους Ισπανούς στην 3η θέση του βάθρου με διαφορά μόλις πέντε δεκάτων του δευτερολέπτου! Μισό δευτερόλεπτο διαφοράς, μετά από σχεδόν 13 ώρες εξαντλητικής οδήγησης για τους πρώτους αναβάτες, για έξι ολόκληρες μέρες, μάλλον αποτελεί ιστορικό ρεκόρ και δείχνει το επίπεδο του φετινού ISDE.
 
Τέταρτη για το 2022 ήρθε η ομάδα της Γαλλίας, και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με την ομάδα των Η.Π.Α..
Η 13η θέση της Ελλάδας στο ISDE 2022 είναι μια εξαιρετικά δυνατή θέση σε μια πολύ δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού χρονιά, με ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα να έχει έρθει το 2016, όταν οι Βασίλης Σιαφαρίκας, Παναγιώτης Κακολύρης, Μιχαήλ Ντουζένης και Γιάννης Κωνσταντινούδης ανέβηκαν στην 11η θέση της τελικής κατάταξης.
 
Την 6η ημέρα του ISDE 2022, οι Έλληνες αναβάτες πετάχτηκαν μπροστά, ανάμεσα στους είκοσι αναβάτες του γκρουπ τους, με τον Κακολύρη να στρίβει δεύτερος και τέταρτο τον συντάκτη του ΜΟΤΟ Κίμωνα Καράμπελα.
 
Δυστυχώς, ο Καράμπελας είχε μια πτώση-κάτι που είχε καταφέρει να αποφύγει μέχρι εκείνη τη στιγμή στο ISDE- και ξεκίνησε τελευταίος στην εικοσάδα, ξεκινώντας μετά τις προσπεράσεις, κάτι που του στοίχισε χρόνο. Στο τέλος της 6ης ημέρας, ο Κακολύρης ήταν 8ος στο γκρουπ και ο Καράμπελας 10ος, ενώ δεν γνωρίζουμε τους χρόνους των υπολοίπων μελών της ομάδας.
 
Όσον αφορά σε ατομικό επίπεδο, πρώτος αναβάτης του ISDE 2022 ήταν ο Ισπανός Josep Garcia, δεύτερος ο Verona της Ιταλίας, και τρίτος ο Nathan Watson της Βρετανίας. Αντίστοιχα, από την ελληνική Trophy ομάδα, ο Παναγιώτης Κακολύρης ήταν 102ος, ο Κίμωνας Καράμπελας βρέθηκε στην 104η θέση, ο Δημήτρης Βαρσάμης ήταν 106ος, και ο Γιάννης Χασάπης 129ος.
Στην κατηγορία Λεσχών (CLUB), πρώτη αναδείχθηκε η τσέχικη KBS TEAM, δεύτερη η XC Gear και τρίτη η Enduro Deam Team. Η ελληνική CLUB ομάδα με τους Απόστολο Ζβιντερίκο, Παναγιώτη Ζαφειρίου και Γιώργο Πισιμάνη κατετάγη 72η, με συνεχή άνοδο κατά τη διάρκεια των 6 ημερών του θεσμού. Κάπως έτσι, τελείωσε το ISDE 2022, με πολύ καλά αποτελέσματα για τους Έλληνες συμμετέχοντες, απέναντι σε προπονημένους και δυνατούς αναβάτες από χώρες όπου ανθεί το Enduro.
Στην κατηγορία Junior πρώτη αναδείχθηκε η ομάδα της Ιταλίας, δεύτεροι βρέθηκαν οι Φινλανδοί και τρίτοι οι Αυστραλοί.
Τέλος στα βραβεία κατασκευαστή, η Red Bull KTM κέρδισε το ISDE 2022, με δεύτερη την ομάδα της Honda και τρίτη τη δεύτερη ομάδα της ΚΤΜ. 
 
 
Μετά το τέλος της 96ης έκδοσης του FIM ISDE στη Γαλλία, σειρά έχει τώρα η διοργάνωση του 2023 που θα διεξαχθεί στο San Juan της Αργεντινής τον Νοέμβριο του 2023.

Φωτογραφίες: Pole Position Communication / Dario Agrati

EnduroGP, Φινλανδία: Νίκες για την ΚΤΜ στο Vierumäki με Verona και Garcia [VIDEO]

Τις εντυπώσεις έκλεψε ο νεαρός Alex Puey στο βρεγμένο Super Test της Παρασκευής - Πάλι για την ΚΤΜ
EnduroGP Rnd 3
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/5/2026

Η άμμος, οι πέτρες και τα δασικά περάσματα του Γεωπάρκου του Salpausselkä δημιούργησαν ένα από τα πιο απαιτητικά Σαββατοκύριακα στον τρίτο γύρο της σεζόν, με τους εργοστασιακούς αναβάτες της KTM να κυριαρχούν και τα αποτελέσματα να κρίνονται κυριολεκτικά στα δευτερόλεπτα.

Η δράση στο Vierumäki ξεκίνησε το βράδυ της Παρασκευής με το AKRAPOVIC Super Test, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό δυνατή βροχή και εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Εκεί, ο νεαρός Ισπανός Alex Puey της WP Eric Auge έκανε τη μεγάλη έκπληξη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο απέναντι σε όλες τις συμμετοχές του EnduroGP και πανηγυρίζοντας την πρώτη του συνολική νίκη σε Super Test.

EnduroGP Rnd 3

Πίσω του βρέθηκαν οι Zach Pichon και Andrea Verona, με τον Josep Garcia να περιορίζεται στην τέταρτη θέση, σε μια ημέρα όπου η βροχή επιδείνωνε συνεχώς τις συνθήκες της διαδρομής, κάνοντας αδύνατο για τους έμπειρους αναβάτες να χτυπήσουν τον χρόνο του νεαρού Ισπανού.

EnduroGP Rnd 3

Το Σάββατο, στην πρώτη πλήρη ημέρα αγώνα, οι Josep Garcia και Andrea Verona έδωσαν μια πραγματική μάχη σώμα με σώμα. Ο Garcia ξεκίνησε ιδανικά, κερδίζοντας τα τρία πρώτα tests και χτίζοντας προβάδισμα από τον πρώτο κιόλας γύρο. Ωστόσο, ο Verona ανέβασε ρυθμό στη συνέχεια, βρήκε καλύτερο ρυθμό στις ειδικές και κατάφερε να ανατρέψει την κατάσταση στο τελευταίο Cross Test της ημέρας.

EnduroGP Rnd 3

Ο Ιταλός πήρε έτσι την πρώτη του συνολική νίκη για το 2026, επικρατώντας του ομόσταυλου του για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, με τον Zach Pichon να συμπληρώνει το βάθρο.

EnduroGP Rnd 3

Στην κατηγορία Youth, ο Valentin Mersin χάρισε στη Fantic μια σημαντική νίκη, ενώ έντονος ήταν ο ανταγωνισμός και στις κατηγορίες Junior, όπου συνεχίστηκε η δυνατή μάχη των νεαρών αναβατών σε όλο το τριήμερο.

EnduroGP Rnd 3

Την Κυριακή, ο Josep Garcia απάντησε άμεσα. Ο Ισπανός της KTM εμφανίστηκε αποφασισμένος από την αρχή της δεύτερης ημέρας και κατάφερε να πάρει τη νίκη στο EnduroGP, αφήνοντας δεύτερο τον Verona και τρίτο τον Steve Holcombe της Sherco.

EnduroGP Rnd 3

Η μάχη των δύο εργοστασιακών αναβατών της KTM εξελίχθηκε στο βασικό θέμα του αγώνα στη Φινλανδία, με τον Garcia να διατηρεί το προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, αλλά τον Verona να δείχνει ότι πλέον έχει βρει ρυθμό και μπορεί να διεκδικήσει επάξια τον τίτλο.

EnduroGP Rnd 3

Ο αγώνας του Vierumäki επιβεβαίωσε επίσης την εξαιρετική κατάσταση της αγωνιστικής ομάδας της KTM στο EnduroGP, καθώς οι εργοστασιακοί της αναβάτες Garcia και Verona μονοπώλησαν τις πρώτες θέσεις και στις δύο ημέρες, σε έναν γύρο που συνδύασε γρήγορα περάσματα, τεχνικά κομμάτια και ασταθείς καιρικές συνθήκες.

EnduroGP Rnd 3

To ραντεβού του EnduroGP ανανεώνεται για τις 12 με 14 Ιουνίου του 2026, στo Fafe της Πορτογαλίας για τον 4ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, όπου οι Josep Garcia και Andrea Verona έχουν τις πρώτες δύο θέσεις με τον Pichon Zachary, Holcombe Steven και Brad Freeman να ολοκληρώνουν την πρώτη 5άδα, με 4 ακόμα γύρους να απομένουν.