Π. Π. Enduro - 1ος Αγώνας, Μέγαρα

Καλύτερα δε γίνεται
6/3/2017
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro, Κύπελλο Enduro Ν. Ελλάδας
1ος Αγώνας, Μέγαρα
5 Ματίου, 2017
 
Δυνατό ξεκίνημα
Καλοκαιρινός καιρός, περισσότερες από 140 συμμετοχές και συναγωνισμός σε όλες τις κατηγορίες! Το Πανελλήνιο Πρωτάλημα Enduro αλλά και το Κύπελλο Νότιας Ελλάδας του 2017 ξεκίνησαν με ένα ονειρικό διήμερο για τους φίλους του αθλήματος στα Μέγαρα.
Με την έμπειρη ΛΕ.Μ.Μ να δίνει πάλι τον καλύτερό της εαυτό, οι δύο μεγάλες ειδικές στα μαλακά χώματα της περιοχής μεταμορφώθηκαν σε ‘special test’ παγκοσμίου. Ιδιαίτερα η πρώτη, μετά από τα τέσσερα περάσματα των 60 αναβατών του Πανελλήνιου και τα τρία των 80 αναβατών του Κυπέλλου, σχημάτισε βαθιά λούκια και έγινε απαιτητική.
 
Αντίθετα, η απλή διαδρομή του αγώνα δεν ήταν υψηλών απαιτήσεων. Σε συνδυασμό με τους χαλαρούς χρόνους, ο αγώνας ήταν προσιτός σε αναβάτες διαφόρων επιπέδων καθώς υπήρχε αρκετός χρόνος για τις απαραίτητες ανάσες πριν από κάθε ειδική.
Πρώτη νίκη για την TM Racing
Πρόσωπο του αγώνα δεν ήταν άλλο από τον Γιάννη Παυλίδη (#198 ΤΜ) . Ο νεαρός αναβάτης της INA TV TM Racing Team έδειξε άριστα προετοιμασμένος, πετυχαίνοντας πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους επάνω στη νέα του ΤΜ ΕΝ 250 FI. Οδηγώντας ταχύτατα και περιορίζοντας σημαντικά τα λάθη επικράτησε στις έξι από τις επτά ειδικές στην Γενική κατάταξη αλλά και την κατηγορία Ε1.
 
Κατακτώντας τη νίκη σε Γενική και Ε1 ο Παυλίδης έθεσε την ιταλική εταιρεία σε τροχιά τίτλου για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους μετά από 17 χρόνια. Κι αν αναρωτιέστε πότε ήταν η τελευταία φορά που μία μοτοσυκλέτα της ΤΜ Racing πρωταγωνιστούσε στο ελληνικό enduro, ήταν πίσω στο 2000 όταν ο Σταύρος Τσολερίδης κατακτούσε τον τελευταίο χωμάτινο τίτλο της μάρκας…
Μάχη για την κορυφή σε κάθε κατηγορία
Δεύτερος στη Γενική και την Ε1 ήταν ο Τρικαλινός Αλέξης Ζώρας (#133 ΚΤΜ) ενώ ακολούθησε ο Δημήτρης Βαγγελάκος (#211 Yamaha) που στη σέλα του περσινού του Yamaha WR450F πήρε τη νίκη στην Ε2. Ο περσινός πρωταθλητής της Γενικής Βαγγελάκος δε βρέθηκε σε τόσο καλή μέρα και βλέποντας πως δεν μπορεί να κυνηγήσει τους δύο πρώτους προτίμησε να μη ρισκάρει. Η νίκη του στην Ε2 ήρθε μπροστά από τον Γιάννη Τρίγκα (#22 Beta).
 
Σχετικά εύκολη ήταν η υπόθεση της νίκης στην Ε3 για τον Βασίλη Σιαφαρίκα (#31 Honda), με τον πολυπρωταθλητή να συνεχίζει να πρωταγωνιστεί και να στηρίζει με την αγωνιστική του παρουσία τον χώρο. Επάνω σε μία δίχρονη TE 125 o Δημήτρης Μπάκας (#429 Husqvarna) επιβλήθηκε στην κατηγορία των Νέων αναβατών.
Μία από τις πιο δυνατές μάχες της ημέρας δόθηκε στην κατηγορία των Βετεράνων, με μόλις 12 δευτερόλεπτα να χωρίζουν τον πρώτο Θανάση Γκαγκανάτσιο (#505 ΚΤΜ) από τον δεύτερο Πολ Νικολάου (#511 ΚΤΜ).
 
Αναλυτικά αποτελέσματα όλων των κατηγοριών θα βρείτε εδώ.
Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro συνεχίζεται στις 9 Απριλίου, με τον δεύτερο αγώνα για φέτος να λαμβάνει χώρα στην πόλη των Σερρών. 

Stark Future: Θα τρέξει στο Red Bull Erzbergrodeo με την ηλεκτρική Varg

Πρώτη φορά στην ιστορία του, το εμβληματικό Red Bull Erzbergrodeo ανοίγει τις πόρτες του σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Stark Varg
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως.

Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.

Η σουηδική εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως. Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία. Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”. Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες. Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις. Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το R

Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.

Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.

Varg

Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.

Varg

Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”

Varg

Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026  αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.

Varg