Monster 1200R, το πιο δυνατό

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

9/9/2015

Πριν από λίγες ώρες, η Ducati έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκδοση της ναυαρχίδας των Monster, το Monster 1200R, της μοτοσυκλέτας που θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου (;;;) της Φρανκφούρτης, κατά της διάρκεια του Volkswagen Group Night event στις 14 Σεπτεμβρίου στο περίπτερο της Audi.
Τα ελάχιστα χαρακτηριστικά τα οποία ανακοινώνει η Ducati για το νέο μέλος των Monster, μιλούν για το "πιο δυνατό γυμνό Ducati" με "ακόμη πιο δυνατό κινητήρα", με "πιο σπορ πλαίσιο" και πιο "προχωρημένο σχεδιασμό", προφανώς σε σύγκριση με το Monster 1200S, την έκδοση με τις αναρτήσεις της Ohlins και τα δέκα παραπάνω άλογα συγκριτικά με την απλή έκδοση.


Τα Monster 1200 και 1200S αποδίδουν 135 και 145 ίππους αντίστοιχα, ενώ μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα Testastretta 11° DS δεύτερης γενιάς, με τα Multistrada και Diavel του 2014. Με δεδομένο ότι μέχρι τώρα, το δυνατότερο γυμνό Ducati που έχει φτιαχτεί ποτέ είναι το Streetfighter 1098, το οποίο αντικαταστάθηκε από τα νέα Monster και απέδιδε 155 ίππους, είναι πολύ πιθανό το Monster 1200R να φτάνει (ή και να ξεπερνά;) τους 160 ίππους, την ονομαστική ισχύ δηλαδή που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το Multistrada με τον DVT (μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων) κινητήρα.
Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, τα λίγα που μαρτυρούν οι φωτογραφίες προϊδεάζουν για ένα παρόμοιο πλαίσιο με του απλού Monster 1200, με την προσθήκη ενδεχομένως ημι-ενεργητικών αναρτήσεων που θα δικαιολογήσουν και την ανακοίνωση του πιο "σπορ πλαισίου".

Honda: Τεράστιες ζημιές λόγω ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Κερδοφόρες οι μοτοσυκλέτες

Μία εσωτερική μάχη μαίνεται στον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας
honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/5/2026

Η Honda μόλις ανακοίνωσε αυτό που ενδέχεται να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά πλήγματα στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας. Οι Ιάπωνες κατέγραψαν για το οικονομικό έτος - που έληξε 31 Μάρτη - ζημιά περίπου 2,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέρχεται κυρίως από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Honda ακύρωσε πρόσφατα τρεις προγραμματισμένες παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων για τη Βόρεια Αμερική, ενώ αντιμετωπίζει τεράστια έξοδα αναδιάρθρωσης που συνδέονται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αποζημιώσεις προμηθευτών, επενδύσεις σε εργοστάσια και διακοπή προγραμμάτων παραγωγής. Μάλιστα η εταιρεία αναμένει ότι οι ζημίες που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν και κατά το οικονομικό έτος 2027 και αυτό ίσως συνδέεται και με την απόφαση της Honda να σταματήσει από τέλος του 2026 εντελώς τις πωλήσεις αυτοκίνητων στη Νότια Κορέα.

Όμως, ενώ ο τομέας των αυτοκινήτων της εταιρείας ξοδεύει σημαντικά χρήματα προσπαθώντας να επιβιώσει από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, το τμήμα μοτοσυκλετών της Honda κυριολεκτικά κουβαλάει ολόκληρη την εταιρεία στις πλάτες του. Ο τομέας των μοτοσυκλετών φαίνεται μάλιστα πως μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να επιστρέψει στη λειτουργική κερδοφορία το επόμενο οικονομικό έτος.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Honda είναι με διαφορά η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσυκλετών στον κόσμο. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από τις πωλήσεις της έρχεται από αγορές όπως η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες. Στις χώρες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα οικονομικό μέσο καθημερινής μετακίνησης και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι της μεσαίας και κατώτερης τάξης αγοράζουν ένα δίκυκλο για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Πολύ σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το κόστος εξέλιξης των μικρών αυτών μοτοσυκλετών είναι μικρό, δηλαδή το άκρως αντίθετο με την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο τομέας των μοτοσυκλετών λοιπόν σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και μάλιστα σημείωσε αύξηση 11,9% σε σχέση με το περσινό οικονομικό έτος, δείχνοντας πως είναι το τμήμα που μπορεί να συμπαρασύρει την εταιρεία ξανά προς την κερδοφορία.

Ετικέτες