Νέο Yamaha superbike στις 3 Νοεμβρίου;

1/10/2014

Την στιγμή που οι συζητήσεις για το νέο Kawasaki H2R είχαν πάρει φωτιά, η Yamaha πέταξε την δική της βόμβα! Με ένα μικρής διάρκειας βίντεο που δείχνει πρώιμα σχέδια και φωτογραφίες από την εμπρός ανάρτηση πάνω σε ένα μεγάλο τραπέζι και μερικά οδηγικά πλάνα που δείχνουν... την γάμπα και τα δάχτυλα του αναβάτη (!), η Yamaha μας προετοιμάζει για υποδεχτούμε την καινούρια superbike μοτοσυκλέτα της που θα παρουσιάσει στις 3 Νοεμβρίου, μόλις τρεις μέρες πριν ανοίξει τις πόρτες της η έκθεση του Μιλάνου EICMA.

Από αυτά που βλέπουμε στο βίντεο, η μοτοσυκλέτα έχει ένα hi-end πιρούνι (που στα δικά μας μάτια είναι της Ohlins), αλλά και μεγάλα φρένα με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων που δεν έχουμε ξαναδεί σε άλλη μοτοσυκλέτα παραγωγής. Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν η Yamaha είχε παρουσιάσει ειδικές εκδόσεις της R1 με αναρτήσεις Ohlins, οπότε μέχρι να δούμε την μοτοσυκλέτα με σάρκα και οστά, μπορούμε να τσακωνόμαστε αν αυτή η μοτοσυκλέτα που βλέπουμε είναι η νέα R1 ή κάποια ειδική έκδοση της νέας R1 ή ίσως και μια street legal έκδοση της M1! Φαντασία να έχεις και όλα παίζουν.

Εντυπωσιακή στην όψη είναι η τρυπητή πάνω πλάκα, που μοιάζει σφυρήλατη και κατεργασμένη σε κοπτικό CNC, διαθέτοντας επίσης βάση για σταμπιλιζατέρ τιμονιού. Για την πίσω ανάρτηση η Yamaha μάλλον μας ετοιμάζει μια έκπληξη, αφού σε ένα από τα χαρτιά φαίνεται ολοκάθαρα ένα σχέδιο όπου η μοτοσυκλέτα έχει μονόμπρατσο ψαλίδι. Αν δεν μας απατά η μνήμη μας, αυτή είναι η πρώτη φορά που μπαίνει μονόμπρατσο ψαλίδι σε Yamaha παραγωγής.

Όσο για το σχήμα της νέας superbike, τα πράγματα είναι θολά αφού από το πλάι μοιάζει με M1, ενώ στο πρώιμο σχέδιο που είναι πάνω στο τραπέζι, έχει... μεγάλα φτερά! Λέτε η νέα γενιά σπορ μοτοσυκλετών να μας κάνει να μιλάμε για down force;
Μείνετε συντονισμένοι διότι έχουμε ακόμα λυτό τον Φελούκα στην Κολωνία....
Μπάμπης Μέντης

Μουσείο Agostini: Το μουσείο αφιερωμένο στον αναβάτη-θρύλο ανοίγει τις πόρτες του

Ένας χώρος για τους λάτρεις του πιο επιτυχημένου αναβάτη μοτοσυκλέτας
agostini
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Πρόκειται για ένα νέο μουσείο που είναι αφιερωμένο στον θρύλο της μοτοσυκλέτας Giacomo Agostini, το οποίο ανοίγει τις πόρτες του σήμερα Πέμπτη 25 Ιουνίου στο Bergamo της Ιταλίας.

Ο Ιταλός γεννήθηκε το 1942 στο Bergamo και στα 21 του χρόνια έκανε το ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας με Moto Morini. Τρία χρόνια αργότερα κατέκτησε τον πρώτο του Παγκόσμιο τίτλο με MV Agusta και από εκείνη την χρονιά και μετά στέφεται συνεχώς πρωταθλητής. Από το 1968 έως το 1972 κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε δύο κατηγορίες, ενώ θα στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής 15 φορές συνολικά, πετυχαίνοντας 123 νίκες σε GP.

agostini

Οι επιτυχίες του Ιταλού αναβάτη δεν σταματάνε μέσα στην πίστα, καθώς συμμετείχε και στον πολύ επικίνδυνο και ιστορικό αγώνα του Isle of Man TT, σημειώνοντας 10 νίκες! Το 1974 συμμετείχε για πρώτη φορά στον αγώνα δρόμου Daytona 200 και κερδίζει κι εκεί. Τρία χρόνια αργότερα εγκαταλείπει την ενεργό δράση, όντας ο πιο επιτυχημένος αναβάτης όλων των εποχών, κάτι που ισχύει ακόμη και σήμερα.

Όσον αφορά το μουσείο, αυτό βρίσκεται στην γενέτειρα του Ιταλού αναβάτη, το Bergamo και η γενική είσοδος κοστίζει 20 ευρώ. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν από κοντά αυθεντικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Ιταλού, δερμάτινες φόρμες, φωτογραφίες, έγγραφα και προσωπικές αναμνήσεις. Κάθε αίθουσα αποτελεί ένα κεφάλαιο της πορείας του ανθρώπου που άλλαξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Μάλιστα υπάρχει και ειδική υπηρεσία, που προσφέρει το μουσείο και μπορείς να γευματίσεις με τον Ιταλό θρύλο!

Ιστοσελίδα Μουσείου Agostini: agomuseum.it