MotoGP Test, Qatar: H "σούμα" της πρώτης ημέρας

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/3/2016

Με τα λάστιχα να μην έχουν κρυώσει ακόμη από τις δοκιμές του Phillip Island, το "τσίρκο" των MotoGP μετακόμισε στο Qatar για την τελευταία πρόβα τζενεράλε, πριν τον πρώτο αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Losail στις 20 Μαρτίου.
Η πρώτη μέρα δοκιμών βρήκε τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha να καταλαμβάνουν την πρώτη και την τρίτη θέση (Jorge Lorenzo και Valentino Rossi αντίστοιχα), με τις M1 να δείχνουν πιο έτοιμες από τους αντιπάλους τους και προσαρμοσμένες καλύτερα στα νέα δεδομένα για το 2016.

Παρά το γεγονός ότι η πίστα άνοιξε στις 16:00 τοπική ώρα, σχεδόν όλοι οι αναβάτες περίμεναν την δύση του ηλίου για να μπουν μέσα στην πίστα προκειμένου να αποφύγουν τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Στην έρημο όμως οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μεγάλες, με αποτέλεσμα να είναι κρύα η επιφάνεια της ασφάλτου, ενώ υπήρχαν και μεγάλα τμήματα καλυμμένα με σκόνη λόγω του αέρα. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τον Lorenzo να συνεχίσει την πρόοδό του από τις προηγούμενες δοκιμές της Sepang και της Αυστραλίας και να γίνει ο πρώτος αναβάτης που έσπασε το φράγμα του 1'55, με ταχύτερο χρόνο στο 1'55.452, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον team mate του Valentino Rossi. Ο Ισπανός δήλωσε πως έχει πολύ καλή αίσθηση με όλα τα ελαστικά της Michelin, πολύ καλύτερη απ' ό,τι στο Phillip Island, αλλά τα ηλεκτρονικά χρειάζονται περισσότερη μελέτη και βελτίωση. Εστίασε όμως στο ότι στον αγώνα θα πρέπει να περιμένουμε εκπλήξεις γιατί έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα και σίγουρα θα είναι ένας αγώνας διαφορετικός απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια.

Ο "Γιατρός" μπήκε κι αυτός ορεξάτος και δεν πτοήθηκε από μια, ευτυχώς, ανώδυνη πτώση που είχε στο ξεκίνημα των δοκιμών. Επανήλθε πολύ γρήγορα και συνέχισε με την αναζήτηση του καλύτερου στησίματος της Μ1, σε συνθήκες ίδιες με αυτές που θα επικρατούν στον επερχόμενο αγώνα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στα αποτελέσματα της πρώτης μέρας με χρόνο 1'55.894. "Ξεκίνησα με άσχημο τρόπο", δήλωσε ο Rossi, "καθώς μετά από δέκα στροφές έπεσα, ευτυχώς όχι με μεγάλη ταχύτητα (70km/h), αλλά είχα υπερβολική κλίση και γλίστρησε ο πίσω τροχός. Παρόλα αυτά επέστρεψα με την δεύτερη μοτοσυκλέτα και έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι η τρίτη πίστα που οι Yamaha είναι ανταγωνιστικές. Όπως και στο Phillip Island έτσι κι εδώ, ο Jorge, ο Vinales κι εγώ είμαστε οι πιο δυνατοί αναβάτες. Ο χρόνος μου είναι λίγο καλύτερος από τις περσινές δοκιμές και πλέον έχουμε αποφασίσει ότι θα τρέξουμε με την μοτοσυκλέτα που είναι πιο κοντά στο περσινό Μ1. Είμαστε ήδη σε race-mode"!


Πολύ θετικά ήταν το κλίμα και τα αποτελέσματα για την ομάδα της Suzuki, καθώς ο Maverick Vinales δείχνει συνέχεια και συνέπεια στην εκπληκτική του απόδοση μετά την Αυστραλία, καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση της πρώτης ημέρας, ενώ ο Aleix Espargaro συνέχισε με την ομάδα του την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του μένοντας στην 11η θέση. Ο Vinales επικεντρώθηκε στο τελικό σετάρισμα του κινητήρα, κυρίως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά και το συνολικό στήσιμο, ενώ δοκίμασε τόσο το παλιό πλαίσιο όσο και το καινούργιο του 2016. Μάλιστα, μετά το πέρας των δοκιμών δήλωσε ότι δεν μπορούσε να πιστέψει τον χρόνο που έκανε όταν είδε τα χαρτιά με τα αποτελέσματα.

Ο έτερος Ισπανός team mate του είχε πιο δύσκολο έργο, καθώς είχε μια πτώση προς το τέλος της ημέρας, γεγονός που δεν του επέτρεψε να εκμεταλλευτεί όλο τον διαθέσιμο χρόνο. Παρόλα αυτά δήλωσε ότι αποκόμισε θετικές εντυπώσεις και ότι βρήκε ένα καλύτερο στήσιμο σε σχέση με την Αυστραλία που τον έχει οδηγήσει στην σωστή κατεύθυνση.
Μαζί με τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες, παρών ήταν και ο Takuya Tsuda, αναβάτης εξέλιξης της Suzuki, ο οποίος συνέχισε την εξέλιξη του seamless κιβωτίου ώστε να τροφοδοτήσει τους μηχανικούς με τα απαραίτητα δεδομένα για να αποφασίσουν κι αυτοί με τη σειρά τους το πότε θα τοποθετηθεί το νέο κιβώτιο με seamless λειτουργία, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα των ταχυτήτων.


Τα χαμόγελα δεν έλειψαν και από τα πιτς της Ducati, με την ομάδα να κάνει λόγο για έναν θετικό απολογισμό της πρώτης μέρας στο Losail. Άλλωστε, η τέταρτη θέση του Iannone και η έβδομη του Dovizioso ήταν αρκετές για να γεμίσουν με αισιοδοξία το Team Ducati. Οι δύο αναβάτες μπήκαν στην πίστα δύο ώρες μετά την έναρξη και συμπλήρωσαν αρκετούς γύρους ο καθένας δουλεύοντας πάνω στο στήσιμο του Desmosedici. "Επιτέλους βρήκαμε τις απαντήσεις που ψάχναμε", δήλωσε ο Iannone. "Αξιολογήσαμε δύο διαφορετικά πλαίσια και επικεντρωθήκαμε στο να δουλέψουμε μεθοδικά και με ηρεμία, γράφοντας πολλούς γύρους. Προς το παρόν μπορώ να κάνω καλά γυρολόγια μόνο με λάστιχα που τα έχω οδηγήσει πολύ, οπότε πρέπει να βρω τρόπο να εκμεταλλευτώ τα νέα ελαστικά από την αρχή".

Ο Dovizioso είπε κι αυτός ότι τα καινούργια ελαστικά έχουν μια περίεργη αίσθηση, υπό την έννοια ότι κάθε φορά χρειάζεται εξοικείωση μαζί τους και κάθε φορά χρειάζεσαι λίγο παραπάνω χρόνο, γιατί όσο γράφει γύρους τόσο καλύτερους χρόνους πετυχαίνει, γι' αυτό και οι καλύτεροι χρόνοι σημειώνονται –παραδόξως- στο τέλος.
Στο στρατόπεδο της Honda το κλίμα δεν ήταν τόσο ευχάριστο, αφού και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες πάλευαν για να βρουν τις σωστές ρυθμίσεις. Τόσο ο Marquez όσο και ο Pedrosa μπήκαν αργά στην πίστα για να αποφύγουν τις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά είχαν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη υγρασία που δυσκόλευε το έργο τους. Χρειάστηκαν περισσότερη προσπάθεια απ' ό,τι περίμεναν για να βρουν ένα καλό σετάρισμα, ενώ οι ομάδες τους έχουν προγραμματίσει μεγάλες αλλαγές για τη δεύτερη μέρα προκειμένου να έρθουν τα καλά αποτελέσματα. Ο Marquez έχει ως στόχο την βελτίωση του RC213V στις εισόδους και τις εξόδους των στροφών, ενώ και οι δύο θα επικεντρωθούν στις ρυθμίσεις των πλαισίων –καθώς χρησιμοποιούν διαφορετικό πλαίσιο ο καθένας, αλλά βιώνουν τα ίδια προβλήματα- που θα τους επιτρέψουν μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στη στροφή.


"Ξέραμε ότι αυτή πίστα είναι μια από τις δυσκολότερες για εμάς φέτος", δήλωσε ο Marquez που σημείωσε τον δέκατο καλύτερο χρόνο της ημέρας και συνέχισε λέγοντας ότι έχασε μεγάλο ποσοστό της εμπιστοσύνης του καθώς "δυσκολευόμαστε πολύ στις στροφές. Απέχουμε από το σημείο που θέλουμε να βρεθούμε και παρόλο που στην Αυστραλία τα πήγαμε καλά, εδώ έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε διαφορετικά πράγματα. Δουλεύουμε πάνω σε όλους τους τομείς και ψάχνουμε να βρούμε την σωστή κατεύθυνση για να κινηθούμε. Νιώθω καλύτερα στα φρένα πριν τις εισόδους των στροφών, αλλά πρέπει να δουλέψουμε στις εξόδους γιατί εκεί χάνουμε πολύ χρόνο".


Ο Pedrosa που έμεινε στην 13η θέση είπε πως τον δυσκόλεψε ιδιαίτερα η πίστα λόγω της σκόνης, γι' αυτό και δεν έκανε πολλούς γύρους. Έκανε λόγο για κάποιες ιδέες που έχουν σχετικά με την αυριανή μέρα, χωρίς όμως να γνωρίζουν στην ομάδα του αν θα δώσουν τις πολυπόθητες λύσεις που προσδοκούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο Honda στην κατάταξη της πρώτης μέρας ήταν αυτό το Cal Crutchlow που τερμάτισε στην όγδοη θέση.


Εξαιρετική ήταν η απόδοση και των δορυφορικών Ducati, με τον Redding να σημειώνει τον πέμπτο χρόνο, καθώς δηλώνει πιο ανταγωνιστικός και με μεγαλύτερο κίνητρο για φέτος, ενώ ο Hector Barbera ήταν έκτος, μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τον Redding.
Οι δοκιμές στο Qatar θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 4 Μαρτίου.

Αποτελέσματα 1ης Ημέρας

Αναβάτης

Ομάδα (Μοτοσυκλέτα)

Ταχ. Γύρος/Διαφορά

1. Jorge Lorenzo

Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1)

1'55.452

2. Maverick Viñales

Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)

1'55.880/+0.428

3. Valentino Rossi

Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1)

1'55.894/+0.442

4. Andrea Iannone

Ducati Team (Desmosedici GP16)

1'56.119 +0.667

5. Scott Redding

Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15)

1'56.213/+0.761

6. Hector Barbera

Avintia Racing (Desmosedici GP14.2)

1'56.320/+0.868

7. Andrea Dovizioso

Ducati Team (Desmosedici GP16)

1'56.388/+0.936

8. Cal Crutchlow

LCR Honda (RC213V)

1'56.510/+1.058

9. Bradley Smith

Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

1'56.517/+1.065

10. Marc Marquez

Repsol Honda Team (RC213V)

1'56.523/+1.071

11. Aleix Espargaro

Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)

1'56.552/+1.100

12. Pol Espargaro

Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

1'56.747/+1.295

13. Dani Pedrosa

Repsol Honda Team (RC213V)

1'56.910/+1.458

14. Yonny Hernandez

Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2)

1'57.021/+1.569

15. Loris Baz

Avintia Racing (Desmosedici GP14.2)

1'57.121/+1.669

16. Jack Miller

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)

1'57.850/+2.398

17. Michele Pirro

Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15)

1'57.891/+2.439

18. Tito Rabat

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)

1'58.016/+2.564

19. Stefan Bradl

Factory Aprilia Gresini (RS-GP)

1'58.066/+2.614

20. Eugene Laverty

Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2)

1'58.269/+2.817

21. Hiroshi Aoyama

Honda Test Rider (RC213V)

1'58.744/+3.292

22. Alvaro Bautista

Factory Aprilia Gresini (RS-GP)

1'58.753/+3.301

23. Takuya Tsuda

Suzuki Test Rider (GSX-RR)

2'00.578/+5.126

 

Αντίσταση για μια κλήση στάθμευσης: Καρκινοπαθής κατά αστυνομίας στα θλιβερά απόνερα του νέου ΚΟΚ [Video]

«Μου είπε “στ’ α#$%@ μου” όταν του εξήγησα το πρόβλημα υγείας μου…»
θεσσαλονίκη
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Πριν μερικές μέρες κυκλοφόρησε βίντεο από τη Θεσσαλονίκη, στο οποίο φαίνεται ένας άνδρας να έρχεται στα χέρια με αστυνομικούς που του βεβαιώνουν κλήση.

Στο κείμενο του βίντεο αναφέρεται πως η παράβαση αφορά μη χρήση κράνους, κρίση που δείχνει μάλλον αυθαίρετη και λανθασμένη, δοθέντος πως το κράνος του εν λόγω αναβάτη διακρίνεται καθαρά στο πλάνο ακουμπισμένο στο έδαφος, ενώ και ο ίδιος εξήγησε αργότερα πως η όλη ιστορία είχε εντελώς διαφορετική αφετηρία.

Μετά από επικοινωνία του μοτοσυκλετιστή με ΜΜΕ, εξήγησε πως σταμάτησε παρκάροντας το σκούτερ του στο πεζοδρόμιο για να πάρει νερό από παρακείμενο περίπτερο. Τότε εμφανίστηκε ένα όχημα της αστυνομίας και δύο ένστολοι άρχισαν τη διαδικασία βεβαίωσης παράβασης για παράνομη στάθμευση.

 

@ellhnaradesodhgoi #μαλακας #ελληναρας #οδηγός #f #foryou ♬ original sound - GreekDrivers

 

Ο ίδιος εξήγησε στον αστυνομικό πως είναι καρκινοπαθής και πως απλά σταμάτησε για ένα μπουκαλάκι νερό – κάτι που συνάδει με όσα βλέπουμε στο βίντεο, καθώς η συνεπιβάτιδά του παρέμενε δίπλα με το κράνος της φορεμένο – και τους παρακάλεσε να μην του κόψουν κλήση, καθώς αυτή θα σήμαινε αφαίρεση και της άδειας οδήγησης, κάτι που θα του προκαλούσε μεγάλο πρόβλημα αφού αυτό το σκούτερ είναι το μέσο που χρησιμοποιεί για να πηγαίνει για τις θεραπείες του.

Κατά τον μοτοσυκλετιστή, η απάντηση του αστυνομικού στις εκκλήσεις ήταν «στ’ α#$%@ μου» και συνέχισε τη βεβαίωση της παράβασης, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα ο άνδρας να χάσει την ψυχραιμία του και να απωθήσει τον αστυνομικό. Η συνέχεια προφανώς είχε επέμβαση του δεύτερου αστυνομικού και σύλληψη του μοτοσυκλετιστή.

Δεν έχει γίνει γνωστό τι συνέβη από κει και πέρα, πάντως ήδη έχουμε μια πολύ άσχημη ιστορία, εφόσον όντως έχει συμβεί ως περιγράφεται. Από τη μια, ένα πρόβλημα υγείας δεν μπορεί ν’ αποτελεί δικαιολογία για να παραβαίνουμε τον νόμο, αυτό πρέπει να είναι σαφές σε όλους μας.

Από την άλλη, η σπουδή των αστυνομικών να κόψουν κλήση σε κάποιον που, ως ισχυρίζεται, σταμάτησε για μια στιγμή ίσως και να είναι λίγο υπερβολική, ειδικά όταν αναβάτης και συνεπιβάτης είναι εκεί δίπλα και δεν έχουν αφήσει το σκούτερ παρατημένο για ώρα πάνω στο πεζοδρόμιο. Μια παρατήρηση να το μετακινήσει θ’ αρκούσε.

Εδώ δεν μιλάμε για επικίνδυνες παραβάσεις, αλλά για μικροπράγματα που με καμιά λογική δεν δικαιολογούν αφαίρεση του διπλώματος, πλην της πολιτικής ανάγκης του κράτους να επιδείξει το πρόσωπο του σκληρού κι αδέκαστου σερίφη. Η δε αντίδραση του μοτοσυκλετιστή είναι 100% λανθασμένη προφανώς, αλλά επιπλέον δείχνει ένα θέμα που είναι πιθανότατα το πιο προβληματικό σημείο του νέου ΚΟΚ. Όταν πλέον σου παίρνουν το δίπλωμα για ψύλλου πήδημα – όπως είναι η παράνομη στάθμευση λ.χ. – για πολύ κόσμο η αποφυγή του προστίμου αρχίζει να αποκτά κρίσιμη σημασία και σε κάποιες περιπτώσεις θα οδηγήσει σε απελπισμένες κινήσεις, σε ακόμη πιο λάθος αντιδράσεις απέναντι στα όργανα του νόμου, δημιουργώντας μεγαλύτερους κινδύνους από αυτούς που υποτίθεται πως θέλει να προλάβει ο νομοθέτης.

Τέλος, ένα σχόλιο για το κανάλι που δημοσίευσε το εν λόγω βίντεο στο TikTok: Λίγη αυτοσυγκράτηση στο clickbaiting δεν θα έκανε κακό, το αυθαίρετο πόρισμα για το τί συνέβη μάλλον εξηγεί γιατί τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα στο βίντεο...