MotoGP Test, Qatar: H "σούμα" της πρώτης ημέρας

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/3/2016

Με τα λάστιχα να μην έχουν κρυώσει ακόμη από τις δοκιμές του Phillip Island, το "τσίρκο" των MotoGP μετακόμισε στο Qatar για την τελευταία πρόβα τζενεράλε, πριν τον πρώτο αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Losail στις 20 Μαρτίου.
Η πρώτη μέρα δοκιμών βρήκε τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha να καταλαμβάνουν την πρώτη και την τρίτη θέση (Jorge Lorenzo και Valentino Rossi αντίστοιχα), με τις M1 να δείχνουν πιο έτοιμες από τους αντιπάλους τους και προσαρμοσμένες καλύτερα στα νέα δεδομένα για το 2016.

Παρά το γεγονός ότι η πίστα άνοιξε στις 16:00 τοπική ώρα, σχεδόν όλοι οι αναβάτες περίμεναν την δύση του ηλίου για να μπουν μέσα στην πίστα προκειμένου να αποφύγουν τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Στην έρημο όμως οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μεγάλες, με αποτέλεσμα να είναι κρύα η επιφάνεια της ασφάλτου, ενώ υπήρχαν και μεγάλα τμήματα καλυμμένα με σκόνη λόγω του αέρα. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τον Lorenzo να συνεχίσει την πρόοδό του από τις προηγούμενες δοκιμές της Sepang και της Αυστραλίας και να γίνει ο πρώτος αναβάτης που έσπασε το φράγμα του 1'55, με ταχύτερο χρόνο στο 1'55.452, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον team mate του Valentino Rossi. Ο Ισπανός δήλωσε πως έχει πολύ καλή αίσθηση με όλα τα ελαστικά της Michelin, πολύ καλύτερη απ' ό,τι στο Phillip Island, αλλά τα ηλεκτρονικά χρειάζονται περισσότερη μελέτη και βελτίωση. Εστίασε όμως στο ότι στον αγώνα θα πρέπει να περιμένουμε εκπλήξεις γιατί έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα και σίγουρα θα είναι ένας αγώνας διαφορετικός απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια.

Ο "Γιατρός" μπήκε κι αυτός ορεξάτος και δεν πτοήθηκε από μια, ευτυχώς, ανώδυνη πτώση που είχε στο ξεκίνημα των δοκιμών. Επανήλθε πολύ γρήγορα και συνέχισε με την αναζήτηση του καλύτερου στησίματος της Μ1, σε συνθήκες ίδιες με αυτές που θα επικρατούν στον επερχόμενο αγώνα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στα αποτελέσματα της πρώτης μέρας με χρόνο 1'55.894. "Ξεκίνησα με άσχημο τρόπο", δήλωσε ο Rossi, "καθώς μετά από δέκα στροφές έπεσα, ευτυχώς όχι με μεγάλη ταχύτητα (70km/h), αλλά είχα υπερβολική κλίση και γλίστρησε ο πίσω τροχός. Παρόλα αυτά επέστρεψα με την δεύτερη μοτοσυκλέτα και έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι η τρίτη πίστα που οι Yamaha είναι ανταγωνιστικές. Όπως και στο Phillip Island έτσι κι εδώ, ο Jorge, ο Vinales κι εγώ είμαστε οι πιο δυνατοί αναβάτες. Ο χρόνος μου είναι λίγο καλύτερος από τις περσινές δοκιμές και πλέον έχουμε αποφασίσει ότι θα τρέξουμε με την μοτοσυκλέτα που είναι πιο κοντά στο περσινό Μ1. Είμαστε ήδη σε race-mode"!


Πολύ θετικά ήταν το κλίμα και τα αποτελέσματα για την ομάδα της Suzuki, καθώς ο Maverick Vinales δείχνει συνέχεια και συνέπεια στην εκπληκτική του απόδοση μετά την Αυστραλία, καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση της πρώτης ημέρας, ενώ ο Aleix Espargaro συνέχισε με την ομάδα του την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του μένοντας στην 11η θέση. Ο Vinales επικεντρώθηκε στο τελικό σετάρισμα του κινητήρα, κυρίως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά και το συνολικό στήσιμο, ενώ δοκίμασε τόσο το παλιό πλαίσιο όσο και το καινούργιο του 2016. Μάλιστα, μετά το πέρας των δοκιμών δήλωσε ότι δεν μπορούσε να πιστέψει τον χρόνο που έκανε όταν είδε τα χαρτιά με τα αποτελέσματα.

Ο έτερος Ισπανός team mate του είχε πιο δύσκολο έργο, καθώς είχε μια πτώση προς το τέλος της ημέρας, γεγονός που δεν του επέτρεψε να εκμεταλλευτεί όλο τον διαθέσιμο χρόνο. Παρόλα αυτά δήλωσε ότι αποκόμισε θετικές εντυπώσεις και ότι βρήκε ένα καλύτερο στήσιμο σε σχέση με την Αυστραλία που τον έχει οδηγήσει στην σωστή κατεύθυνση.
Μαζί με τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες, παρών ήταν και ο Takuya Tsuda, αναβάτης εξέλιξης της Suzuki, ο οποίος συνέχισε την εξέλιξη του seamless κιβωτίου ώστε να τροφοδοτήσει τους μηχανικούς με τα απαραίτητα δεδομένα για να αποφασίσουν κι αυτοί με τη σειρά τους το πότε θα τοποθετηθεί το νέο κιβώτιο με seamless λειτουργία, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα των ταχυτήτων.


Τα χαμόγελα δεν έλειψαν και από τα πιτς της Ducati, με την ομάδα να κάνει λόγο για έναν θετικό απολογισμό της πρώτης μέρας στο Losail. Άλλωστε, η τέταρτη θέση του Iannone και η έβδομη του Dovizioso ήταν αρκετές για να γεμίσουν με αισιοδοξία το Team Ducati. Οι δύο αναβάτες μπήκαν στην πίστα δύο ώρες μετά την έναρξη και συμπλήρωσαν αρκετούς γύρους ο καθένας δουλεύοντας πάνω στο στήσιμο του Desmosedici. "Επιτέλους βρήκαμε τις απαντήσεις που ψάχναμε", δήλωσε ο Iannone. "Αξιολογήσαμε δύο διαφορετικά πλαίσια και επικεντρωθήκαμε στο να δουλέψουμε μεθοδικά και με ηρεμία, γράφοντας πολλούς γύρους. Προς το παρόν μπορώ να κάνω καλά γυρολόγια μόνο με λάστιχα που τα έχω οδηγήσει πολύ, οπότε πρέπει να βρω τρόπο να εκμεταλλευτώ τα νέα ελαστικά από την αρχή".

Ο Dovizioso είπε κι αυτός ότι τα καινούργια ελαστικά έχουν μια περίεργη αίσθηση, υπό την έννοια ότι κάθε φορά χρειάζεται εξοικείωση μαζί τους και κάθε φορά χρειάζεσαι λίγο παραπάνω χρόνο, γιατί όσο γράφει γύρους τόσο καλύτερους χρόνους πετυχαίνει, γι' αυτό και οι καλύτεροι χρόνοι σημειώνονται –παραδόξως- στο τέλος.
Στο στρατόπεδο της Honda το κλίμα δεν ήταν τόσο ευχάριστο, αφού και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες πάλευαν για να βρουν τις σωστές ρυθμίσεις. Τόσο ο Marquez όσο και ο Pedrosa μπήκαν αργά στην πίστα για να αποφύγουν τις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά είχαν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη υγρασία που δυσκόλευε το έργο τους. Χρειάστηκαν περισσότερη προσπάθεια απ' ό,τι περίμεναν για να βρουν ένα καλό σετάρισμα, ενώ οι ομάδες τους έχουν προγραμματίσει μεγάλες αλλαγές για τη δεύτερη μέρα προκειμένου να έρθουν τα καλά αποτελέσματα. Ο Marquez έχει ως στόχο την βελτίωση του RC213V στις εισόδους και τις εξόδους των στροφών, ενώ και οι δύο θα επικεντρωθούν στις ρυθμίσεις των πλαισίων –καθώς χρησιμοποιούν διαφορετικό πλαίσιο ο καθένας, αλλά βιώνουν τα ίδια προβλήματα- που θα τους επιτρέψουν μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στη στροφή.


"Ξέραμε ότι αυτή πίστα είναι μια από τις δυσκολότερες για εμάς φέτος", δήλωσε ο Marquez που σημείωσε τον δέκατο καλύτερο χρόνο της ημέρας και συνέχισε λέγοντας ότι έχασε μεγάλο ποσοστό της εμπιστοσύνης του καθώς "δυσκολευόμαστε πολύ στις στροφές. Απέχουμε από το σημείο που θέλουμε να βρεθούμε και παρόλο που στην Αυστραλία τα πήγαμε καλά, εδώ έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε διαφορετικά πράγματα. Δουλεύουμε πάνω σε όλους τους τομείς και ψάχνουμε να βρούμε την σωστή κατεύθυνση για να κινηθούμε. Νιώθω καλύτερα στα φρένα πριν τις εισόδους των στροφών, αλλά πρέπει να δουλέψουμε στις εξόδους γιατί εκεί χάνουμε πολύ χρόνο".


Ο Pedrosa που έμεινε στην 13η θέση είπε πως τον δυσκόλεψε ιδιαίτερα η πίστα λόγω της σκόνης, γι' αυτό και δεν έκανε πολλούς γύρους. Έκανε λόγο για κάποιες ιδέες που έχουν σχετικά με την αυριανή μέρα, χωρίς όμως να γνωρίζουν στην ομάδα του αν θα δώσουν τις πολυπόθητες λύσεις που προσδοκούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο Honda στην κατάταξη της πρώτης μέρας ήταν αυτό το Cal Crutchlow που τερμάτισε στην όγδοη θέση.


Εξαιρετική ήταν η απόδοση και των δορυφορικών Ducati, με τον Redding να σημειώνει τον πέμπτο χρόνο, καθώς δηλώνει πιο ανταγωνιστικός και με μεγαλύτερο κίνητρο για φέτος, ενώ ο Hector Barbera ήταν έκτος, μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τον Redding.
Οι δοκιμές στο Qatar θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 4 Μαρτίου.

Αποτελέσματα 1ης Ημέρας

Αναβάτης

Ομάδα (Μοτοσυκλέτα)

Ταχ. Γύρος/Διαφορά

1. Jorge Lorenzo

Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1)

1'55.452

2. Maverick Viñales

Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)

1'55.880/+0.428

3. Valentino Rossi

Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1)

1'55.894/+0.442

4. Andrea Iannone

Ducati Team (Desmosedici GP16)

1'56.119 +0.667

5. Scott Redding

Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15)

1'56.213/+0.761

6. Hector Barbera

Avintia Racing (Desmosedici GP14.2)

1'56.320/+0.868

7. Andrea Dovizioso

Ducati Team (Desmosedici GP16)

1'56.388/+0.936

8. Cal Crutchlow

LCR Honda (RC213V)

1'56.510/+1.058

9. Bradley Smith

Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

1'56.517/+1.065

10. Marc Marquez

Repsol Honda Team (RC213V)

1'56.523/+1.071

11. Aleix Espargaro

Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)

1'56.552/+1.100

12. Pol Espargaro

Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

1'56.747/+1.295

13. Dani Pedrosa

Repsol Honda Team (RC213V)

1'56.910/+1.458

14. Yonny Hernandez

Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2)

1'57.021/+1.569

15. Loris Baz

Avintia Racing (Desmosedici GP14.2)

1'57.121/+1.669

16. Jack Miller

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)

1'57.850/+2.398

17. Michele Pirro

Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15)

1'57.891/+2.439

18. Tito Rabat

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)

1'58.016/+2.564

19. Stefan Bradl

Factory Aprilia Gresini (RS-GP)

1'58.066/+2.614

20. Eugene Laverty

Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2)

1'58.269/+2.817

21. Hiroshi Aoyama

Honda Test Rider (RC213V)

1'58.744/+3.292

22. Alvaro Bautista

Factory Aprilia Gresini (RS-GP)

1'58.753/+3.301

23. Takuya Tsuda

Suzuki Test Rider (GSX-RR)

2'00.578/+5.126

 

Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών: Κρατική χρηματοδότηση 9 εκατομμυρίων ευρώ ενόψει αυξημένου ανταγωνισμού

Νέες πίστες σε Βουλγαρία και Αλβανία προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις
pista
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Τη χρηματοδότηση ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Αθλητισμού για τη συνολική αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

Το πλάνο περιλαμβάνει εκτεταμένες παρεμβάσεις στην αγωνιστική διαδρομή, στις ζώνες ασφαλείας, στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης ομάδων και οδηγών, στα pits, στα κτήρια διοίκησης και στις υποδομές φιλοξενίας.

Η πίστα των Σερρών αποτελεί μία από τις κορυφαίες πίστες των Βαλκανίων, όμως η δημιουργία νέων πιστών όπως η A1 Motor Park στη Βουλγαρία και η Auto Moto Park στην Αλβανία δημιουργούν νέα δεδομένα και εντείνουν σημαντικά τον ανταγωνισμό στην ευρύτερη περιοχή. Για τον λόγο αυτό το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Αθλητισμού θα χρηματοδοτήσει με το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ την ελληνική πίστα.

Η παραπάνω είδηση θα μπορούσε να σχετίζεται και με τη νέα πίστα που προανήγγειλε ο Μάριος Ηλιόπουλος στην Πάτρα, ενώ παράλληλα ελπίζουμε το έργο να πραγματοποιηθεί κι αυτά τα χρήματα να πιάσουν τόπο, ώστε η πίστα των Σερρών να εξελιχθεί περαιτέρω.

Η δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα δήλωσε: “Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση, με ποσό 9 εκατομμυρίων ευρώ, της αναβάθμισης του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, ενός έργου που μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή μας και να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση των Σερρών στον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

"Πρόκειται για μια εξέλιξη που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, καθώς το τελευταίο διάστημα αναπτύχθηκε μια ουσιαστική και παραγωγική συνεργασία μεταξύ του Δήμου Σερρών και του Υπουργείου Παιδείας και Αθλητισμού, με κοινό στόχο την ανάδειξη των δυνατοτήτων και της αναπτυξιακής προοπτικής που διαθέτει το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.

"Θέλω να ευχαριστήσω δημόσια τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την απόφαση αυτή, η οποία ανταποκρίνεται σε ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ανοίγει νέους δρόμους για την ανάπτυξη της περιοχής μας. Ο ίδιος πίστεψε στο όραμα για τον τόπο μας.

"Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Υφυπουργό Εξωτερικών και Βουλευτή Σερρών κ. Τάσο Χατζηβασιλείου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή στήριξε την προσπάθεια εξεύρεσης πόρων και συνέβαλε ουσιαστικά στην προώθηση του αιτήματος στα αρμόδια κέντρα λήψης αποφάσεων. Και, φυσικά, ευχαριστώ θερμά τον Αν. Υπουργό Αθλητισμού κ. Γιάννη Βρούτση για την εξαιρετική συνεργασία μας, καθώς και για την ανταπόκρισή του σε ένα ζήτημα που αφορά το μέλλον του τόπου μας.

"Η αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου δεν αφορά μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αφορά την εξωστρέφεια των Σερρών, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, την προσέλκυση επισκεπτών και επενδύσεων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για την περιοχή μας.

"Ως Δημοτική Αρχή θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε η εξαγγελία αυτή να μετατραπεί σύντομα σε έργο και να αποδώσει τα μέγιστα οφέλη για τους πολίτες των Σερρών.

"Σήμερα είναι μια πολύ καλή ημέρα για τις Σέρρες. Και είναι μια ημέρα που μας επιτρέπει να βλέπουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον ενός εμβληματικού έργου για τον τόπο μας”.