1.263 κλήσεις για κράνος την εβδομάδα 6-12 Μαίου

Παράλληλα στη φάκα πιάστηκαν 1.297 οδηγοί για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης
Κλήσεις κράνος
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/5/2024

Την εβδομάδα από 6 Μαΐου έως 12 Μαΐου 2024 η Τροχαία πραγματοποίησε ειδικές εξορμήσεις και στοχευμένους ελέγχους, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, "για την αντιμετώπιση παραβατικών και επικίνδυνων-αντικοινωνικών οδηγικών συμπεριφορών, με στόχο την ομαλή και ασφαλή κίνηση των πολιτών και τη διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής". Μέσα στις κλήσεις που κόπηκαν ξεχωρίζουν και οι 1.263 για μη χρήση κράνους.

Συνολικά διενεργήθηκαν 117.706 τροχονομικοί έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 26.115 παραβάσεις, γα τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανάλογα διοικητικά πρόστιμα.

Ενδεικτικά, οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν, μεταξύ άλλων, αφορούν:

  • -7.320- για παράνομες σταθμεύσεις,
  • -6.635- για υπερβολική ταχύτητα,
  • -1.297- για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,
  • -1.263- για μη χρήση κράνους,
  • -841- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
  • -662- για ΚΤΕΟ,
  • -660- για μέθη και
  • -284- για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Ετικέτες

Αγγλία: 20χρονος με ηλεκτρικό ποδήλατο σκότωσε πεζό και προσπάθησε να διαφύγει

Οδηγούσε επικίνδυνα και σκότωσε έναν 86χρονο
Dylan Green
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Ο Bart O'Hare πήγαινε στο σούπερ μάρκετ της περιοχής του, όμως δεν κατάφερε να επιστρέψει στο σπίτι του. Ο Bart πήγε να διασχίζει την οδό Accrington και χτυπήθηκε από τον Dylan Green, 20 ετών, ο οποίος οδηγούσε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και είχε συνεπιβάτη στο πίσω μέρος. Κανείς από τους δύο δεν φορούσε κράνος.

Ο 20χρονος είχε εντοπιστεί νωρίτερα στην ίδια οδό να κάνει σούζες. Οι εισαγγελείς δήλωσαν στο Preston Crown Court ότι οδηγούσε με ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 km/h σε δρόμο με όριο ταχύτητας 50 km/h. Μάλιστα, μάρτυρες αναφέρουν ότι ο Green έκανε σούζα λίγα δευτερόλεπτα πριν χτυπήσει τον κ. O’Hare.

Μετά τη σύγκρουση, ο Green και ο συνεπιβάτης του έπεσαν από το δίκυκλο, αλλά αμέσως το σήκωσαν και έφυγαν από τον τόπο του ατυχήματος. Το ηλεκτρικό ποδήλατο έκτοτε αγνοείται.

Ο κ. O'Hare ήταν σοβαρά τραυματισμένος και μεταφέρθηκε αμέσως στο νοσοκομείο. Δυστυχώς, παρά την παρέμβαση των γιατρών, δεν τα κατάφερε και έφυγε από την ζωή.

Ο Green, από το Helston Close, Burnley, συνελήφθη αργότερα το ίδιο βράδυ, αφού πρώτα πήγε στο σπίτι του για να ενημερώσει την οικογένειά του για το ατύχημα και στη συνέχεια επέστρεψε στον τόπο του ατυχήματος.

Αργότερα ομολόγησε την ενοχή του για πρόκληση θανάτου λόγω επικίνδυνης οδήγησης, οδήγηση χωρίς ασφάλιση και οδήγηση χωρίς άδεια. Καταδικάστηκε σε οκτώ χρόνια και τρεις μήνες σε ίδρυμα για νεαρούς παραβάτες, με επιπλέον ποινή 12 μηνών για αδίκημα σχετικό με ναρκωτικά. Επίσης, του απαγορεύτηκε να οδηγεί για τα επόμενα 12 χρόνια.

Μετά την έκδοση της ποινής, ένας αξιωματικός της τροχαίας δήλωσε: “Ο Bart ήταν σαφώς ένας πολύ αγαπητός πατέρας και παππούς και ήταν πολύ σεβαστός στην κοινότητά του. Ο Dylan Green οδηγούσε το ηλεκτρικό ποδήλατό του χωρίς να νοιάζεται για τους γύρω του. Έκανε φιγούρες, εκτελώντας σούζες λίγο πριν συγκρουστεί με τον Bart. Δεν παρέμεινε στον τόπο του ατυχήματος, δεν κάλεσε βοήθεια, ούτε έδωσε τα στοιχεία του στην αστυνομία. Αντίθετα, έφυγε, συνεχίζοντας να οδηγεί επικίνδυνα σε μια προσπάθεια να καλύψει τις πράξεις του. Ο τρόπος που οδήγησε ο Green δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ αποδεκτός. Όταν συμβαίνει το χειρότερο σενάριο, όπως συνέβη εκείνη την ημέρα, αφήνει πίσω του καταστροφή σε περισσότερους ανθρώπους από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.

Η υπόθεση φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο τη χρήση ηλεκτρικών δίκυκλων και το πόσο επικίνδυνα μπορούν να γίνουν σε λάθος χέρια. Μπορεί η υπόθεση να έχει εξελιχθεί χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά μας, όμως μας αφορά άμεσα, καθώς ιδιαίτερα οι μεγάλες πόλεις έχουν γεμίσει με ηλεκτρικά δίκυκλα που μπορεί να οδηγήσει ο καθένας χωρίς να γνωρίζει να οδηγεί, χωρίς να γνωρίζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χωρίς να έχει καν δίπλωμα!