388 κάμερες ελέγχου παραβίασης ερυθρού σηματοδότη στην Αττική - Υπεγράφη η σύμβαση

Μένει να δούμε πότε θα ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο που ήδη μετρά καθυστερήσεις επί καθυστερήσεων
388 κάμερες για παραβάσεις ΚΟΚ προσεχώς στην Αττική
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/11/2024

Στις 11/11/2024 υπεγράφη η σύμβαση προμήθειας, εγκατάστασης και λειτουργίας 388 καμερών στην Αττική, κάμερες που θα εντοπίζουν αυτόματα την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη από τους οδηγούς, βεβαιώνοντας την παράβαση και στέλνοντας την κλήση στους παραβάτες.

Έχοντας ως στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών που προκαλούνται από τις παραβιάσεις του ερυθρού σηματοδότη, υπεγράφη στις 11/11/2024 από τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και την ανάδοχο εταιρεία, σύμβαση προμήθειας και εγκατάστασης 388 υπερσύγχρονων καμερών παρακολούθησης της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη.

Η τοποθέτηση των καμερών θα γίνει, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής, σε καίρια σημεία του Λεκανοπεδίου όπου έχουν καταγραφεί στο παρελθόν τα περισσότερα σοβαρά ατυχήματα. Ενδεικτικά, συσκευές παρακολούθησης θα τοποθετηθούν στις διασταυρώσεις των λεωφόρων Συγγρού, Βουλιαγμένης, Κατεχάκη, Μεσογείων, Κηφισίας, Πειραιώς, Βασιλίσσης Αμαλίας, Πανεπιστημίου, Βασιλίσσης Σοφίας, Αλεξάνδρας, Παιανίας – Κορωπίου, Κηφισού, Βασιλίσσης Όλγας, Γαλατσίου, Βεΐκου Πατησίων, Ακαδημίας, Δαβάκη, Αμφιθέας, Ποσειδώνος, Θηβών, Ηρώων Πολυτεχνείου, Αχαρνών, Δεκελείας, ΝΑΤΟ και Δημοκρατίας.

Όπως δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς: "Από την πρώτη ημέρα που ανέλαβα καθήκοντα Περιφερειάρχη Αττικής έχω δηλώσει ότι ύψιστη προτεραιότητά μας, θα αποτελεί πάντοτε η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Με την εγκατάσταση των 388 καμερών δεν στοχεύουμε στην επιβολή προστίμων αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου, προλαμβάνοντας επικίνδυνες παραβάσεις που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο οδηγούς, επιβάτες και πεζούς· ιδίως εντός του αστικού ιστού.

Θέλουμε αυτές οι συσκευές να λειτουργήσουν αποτρεπτικά, να ενισχύσουν την υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά και να συμβάλουν στην καλλιέργεια μιας νέας οδικής κουλτούρας στην Αττική.

Χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία, να αλλάξουμε την κουλτούρα μας και σε συνεργασία με την Κυβέρνηση, προχωράμε στα ζητήματα που αφορούν τα θέματα αστικής κινητικότητας. Εκτιμώ πως αρκετά σύντομα θα έχουμε πολύ σημαντικά αποτελέσματα

Τέλος, θέλω να τονίσω ότι εργαζόμαστε καθημερινά προκειμένου να καταστήσουμε τους δρόμους μας ασφαλέστερους. Με όλες τις δυσκολίες που γνωρίζετε σε σχέση με τις αρμοδιότητες και τους πόρους προσπαθούμε να υλοποιούμε όλα τα αναγκαία έργα που θα προστατεύσουν την ανθρώπινη ζωή, ώστε να μειώσουμε τις τραγικές απώλειες στην άσφαλτο. Και ταυτόχρονα, να συντηρούμε συνολικά 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, όση σχεδόν δηλαδή η απόσταση από την Αθήνα ως την Οδησσό. Κι αυτό δεν είναι το μόνο, καθώς την ίδια στιγμή έχουμε την ευθύνη συντήρησης 49 υπόγειων διαβάσεων και 108 γεφυρών σε όλη την Αττική".

Πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων - Καμία παρέμβαση ανθρώπινου παράγοντα

Για την προμήθεια, εγκατάσταση των 388 καμερών εντός 18 μηνών και ακολούθως συντήρησής τους για ένα έτος, διενεργήθηκε ανοιχτός, ηλεκτρονικός διαγωνισμός από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής (ΔΙ.ΔΙ.Μ.Υ.). Η σύμβαση ανέρχεται στο ποσό των 17.567.000 ευρώ και θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Σημειώνεται ότι οι κάμερες που θα τοποθετηθούν στα φανάρια, θα λειτουργούν καθόλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου καθώς έχουν τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο ακόμη και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Προκειμένου να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες.

Ακολούθως, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το σχετικό υλικό θα αποστέλλεται αυτομάτως, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.  

Εκ μέρους της Περιφέρειας Αττικής, εκτός από τον κ. Νίκο Χαρδαλιά, παραβρέθηκαν στην τελετή υπογραφής της σύμβασης, η Ειδική Γραμματέας Έλενα Ράπτη, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος για θέματα Οδικής Ασφαλείας Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης), ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών (ΔΙ.ΔΙ.Μ.Υ.) Βασίλης Θεοφανόπουλος και ο προϊστάμενος του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας Μιχάλης Ανθόπουλος.

Εκ μέρους του ανάδοχου του έργου, το παρών έδωσαν ο Γενικός Διευθυντής της ΑΚΤΩΡ Αναστάσιος Αρανίτης και ο Διευθύνων Σύμβουλος – Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης.

Ετικέτες

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες