62 νέες μοτοσυκλέτες στην Αστυνομία - Οδηγία στα πληρώματα: "Μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου όλοι κράνος"
Νέα οχήματα στην ΕΛ.ΑΣ – Σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και Δυτική Ελλάδα
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
7/8/2025
Συνολικά 62 μοτοσυκλέτες, 9 επιβατικά αστυνομικά αυτοκίνητα, αλλά και ένα γερανοφόρο φορτηγό όχημα, παραδόθηκαν στην ΕΛ. ΑΣ την Τετάρτη 6 Αυγούστου 2025, παρουσία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και του Υπαρχηγού της ΕΛ.ΑΣ, Πασχάλη Συριτούδη, στις εγκαταστάσεις της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, στην Αμυγδαλέζα.
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη επιθεώρησε τα οχήματα, συνομίλησε με τα πληρώματά τους και ενημερώθηκε (προφορικά) για τις υπηρεσίες στις οποίες θα διατεθούν άμεσα. Στη συζήτηση με τους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών, όπως και με τα Στελέχη της ΟΕΠΤΑ, ζήτησε να δοθεί μεγάλη βαρύτητα στις παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για υπερβολική ταχύτητα, όπως και για μη χρήση κράνους από δικυκλιστές. Μάλιστα, όπως είπε, έμφαση πρέπει να δοθεί όχι τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο περιφερειακά στις πόλεις της Αθήνας. "Είναι κρίμα να χάνονται άνθρωποι στους δρόμους επειδή δεν φορούν κράνος. Πρέπει όλοι μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου να φορούν κράνος", είπε.
Εντύπωση προκάλεσε το γερανοφόρο φορτηγό όχημα με γερανό τύπου Fassi F455A2.24, καθώς μέχρι στιγμής, η ΕΛ.ΑΣ δεν διέθετε αντίστοιχο και έρχεται να καλύψει υπηρεσιακές ανάγκες.
Τα οχήματα τα προμηθεύτηκε η ΕΛ.ΑΣ τόσο μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, όσο και μέσω υλοποίησης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021 -2027. Αναμένεται να ενισχύσουν τις υπηρεσίες της ΔΙ.ΑΣ, της Άμεσης Δράσης και της Τροχαίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, στη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο, όπως και τις Υπηρεσίες αστυνόμευσής των ανωτέρω περιοχών.
Ηλεκτρικά πατίνια: Έρχονται αυστηρότεροι έλεγχοι και νέα νομοθετική ρύθμιση
Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στην Ηλεία - Την απαγόρευσή τους θέλει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη!
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
5/5/2026
Νέα νομοθετική παρέμβαση για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα προανήγγειλε ο διαχρονικός υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με φόντο τα αυξανόμενα περιστατικά ατυχημάτων αλλά και τον προβληματισμό γύρω από την ασφαλή συνύπαρξη των συγκεκριμένων μέσων μικροκινητικότητας με πεζούς, ποδηλάτες και όλων των υπόλοιπων οχημάτων στο αστικό περιβάλλον.
Μιλώντας σήμερα το πρωί (Τρίτη 5 Μαΐου) στο Mega Channel, ο υπουργός αποκάλυψε πως βρίσκεται υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά ειδικά τα ηλεκτρικά πατίνια, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως "με νόμο θα καθιερώσουμε πεζόδρομους για πατίνια", διευκρινίζοντας παράλληλα ότι οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Οι δηλώσεις έρχονται ως επακόλουθο της σωρείας ατυχημάτων και δυστυχημάτων που προκύπτουν από την άναρχη κίνηση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), με πολλούς χρήστες τους, ανήλικους και μη, να μην είναι εκπαιδευμένοι στο να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια, ενώ αγνοούν και τον Κ.Ο.Κ. (παιδιά, έφηβοι, τουρίστες) ή συνειδητά επιλέγουν αντικοινωνικές και παραβατικές οδηγικές συμπεριφορές, αγνοώντας σημάνσεις, διαβάσεις, μονοδρομήσεις, φανάρια και προτεραιότητες ακόμα και μέσα στην καρδιά του αστικού ιστού.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Χρυσοχοΐδης , η Τροχαία ήδη επιχειρεί να επιβάλει βασικούς κανόνες χρήσης, όπως η υποχρεωτική χρήση κράνους και η τήρηση ορίων ταχύτητας, ωστόσο το υπάρχον πλαίσιο θεωρείται ανεπαρκές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη χρήση από ανηλίκους. Ο ίδιος υπογράμμισε πως οι ανήλικοι δεν επιτρέπεται να κινούνται με πατίνια στο οδικό δίκτυο και προανήγγειλε επιπλέον περιορισμούς μέσα από τη νέα ρύθμιση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η προσωπική τοποθέτηση του υπουργού, καθώς σημείωσε πως κατά την προσωπική του άποψή τα πατίνια θα έπρεπε ακόμη και να απαγορευτούν από τους δρόμους, τονίζοντας ότι "είναι κρίμα να χάνονται παιδιά σε δρόμους από πατίνια". Παράλληλα ξεκαθάρισε πως αντιλαμβάνεται τη χρήση τους ως μέσο αναψυχής σε ελεγχόμενους χώρους, όπως πλατείες ή ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές, όμως θεωρεί επικίνδυνη την κυκλοφορία τους στο μικτό οδικό δίκτυο χωρίς αποκλειστικές υποδομές.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις, θα κινείται προς τη δημιουργία ειδικών διαδρόμων κυκλοφορίας για ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια, αλλά και προς αυστηρότερο έλεγχο της χρήσης τους από ανήλικους και μη εκπαιδευμένους χρήστες.
Για αυτό που δεν έγινε κανένας λόγος είναι για τυχόν εκπαίδευση όλων εκείνων που έβαλαν στη ζωή τους το πατίνι τα τελευταία χρόνια -ανήλικων και μη-, όπως και κάποιου τρόπου πιστοποίησης οδηγικής ικανότητας για όλους εκείνους που θέλουν να τα χρησιμοποιούν νόμιμα στους δρόμους και να μοιράζονται το οδόστρωμα με οχήματα που είναι πολύ πιο γρήγορα, αλλά και για τα εκατοντάδες "πειραγμένα" ηλεκτρικά πατίνια (κάποια από αυτά δεν χρειάζονταν καν πείραγμα αφού έχουν τη σχετική ρύθμιση στο μενού τους!), τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα πάνω από τα νόμιμα 25 χλμ./ώρα, με τους χρήστες τους να κυκλοφορούν παράνομα και σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.