Ανάκληση Yamaha Tracer 9, MT-09, MT-10, XSR900, NIKEN GT για αισθητήρα TPS

Πρόωρη φθορά στον αισθητήρα λόγω λάθους στο λογισμικό της ECU - Αρχικά ανακοινώθηκε για την ιαπωνική αγορά
Ανάκληση Yamaha
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/2/2025

Η Yamaha ανακοινώνει στην Ιαπωνία ανάκληση των XSR900, XSR900 GP, TRACER900 GT, TRACER9 GT+, MT-09, MT-09 SP, MT-10, MT-10 SP, MT-09 S και NIKEN GT με ημερομηνίες παραγωγής μεταξύ 10 Φεβρουαρίου 2020 και 20 Ιανουαρίου 2025, για πρόωρη φθορά στον αισθητήρα γκαζιού.

Στην τοπική αγορά η συγκεκριμένη ανάκληση αφορά σε 13.624 μοτοσυκλέτες, ενώ η έναρξή της έχει προγραμματιστεί για τις 5 Φεβρουαρίου 2025.

Ο λόγος της ανάκλησης περιγράφεται ως εξής: “Λόγω λάθος στον προγραμματισμό της ECU (Engine Control Unit), οι σύνδεσμοι του αισθητήρα θέσης γκαζιού TPS μπορεί να φθαρούν πρόωρα λόγω επαναλαμβανόμενων μικρών κινήσεων, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε συσσώρευση θραυσμάτων. Αποτέλεσμα είναι να μη μπορεί να αναγνωριστεί σωστά η θέση του γκαζιού, και οι στροφές κινητήρα να αυξομειώνονται, ανάβοντας τη λυχνία check engine, ενώ στη χειρότερη περίπτωση ο κινητήρας μπορεί να σβήσει.”

Η λύση στο παραπάνω πρόβλημα έγκειται σε νέο προγραμματισμό της ECU και σε αντικατάσταση του αισθητήρα TPS.

Αξίζει να σημειωθεί πως η παραπάνω ανάκληση είχε πρώτα ανακοινωθεί την 1η Μαρτίου του 2022 (είχε ανακοινωθεί και στην Ελλάδα έναν μήνα αργότερα), όμως τα μέτρα που πήρε η Yamaha για τη λύση του προβλήματος τότε κρίθηκαν ανεπαρκή, κι έτσι η ιαπωνική εταιρεία επαναλαμβάνει την ανάκληση -σχεδόν τρία χρόνια μετά την πρώτη-, με νέες, αποτελεσματικότερες λύσεις αυτή τη φορά.

Τώρα αναμένουμε ανακοινώσεις της Yamaha για πιθανή επέκταση της νέας ανάκλησης και στην Ευρώπη.

Ετικέτες

Πλατφόρμες delivery: Προσέφεραν μπόνους στους διανομείς τους εν μέσω κακοκαιρίας

Για να συνεχίσουν να κάνουν παραδόσεις παραγγελιών
efood-wolt
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

5/12/2025

Οι δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες διανομής φαγητού στην χώρα μας αγνόησαν την πρόγνωση του καιρού και τα μηνύματα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που προειδοποιούσαν για ισχυρές καταιγίδες, οι οποίες δημιούργησαν επικίνδυνες καταστάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας για οδηγούς αυτοκινήτων και αναβάτες φυσικά και προσέφεραν μπόνους στους εργαζομένους τους, για να τους πείσουν να συνεχίσουν να εργάζονται υπό αυτές τις συνθήκες.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, Wolt και efood είχαν προχωρήσει σε παρόμοιες ενέργειες και τις ημέρες που είχε καύσωνα το καλοκαίρι. Τώρα το έκαναν την ίδια ώρα που η Πολιτική Προστασία προειδοποιούσε για έκτακτα καιρικά φαινόμενα και συνιστούσε να αποφεύγονται οι μετακινήσεις, δίνοντας 70% μπόνους σαν κίνητρο για συνεχίσουν οι διανομείς να εργάζονται θέτοντας σε έξτρα κίνδυνο τη ζωή τους, μαζί με εκείνον που αντιμετωπίζουν από τους κακούς δρόμους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Σωματείο Εργαζομένων efood της Αττικής καλούσε τον fleet manager της εταιρίας την ώρα της κακοκαιρίας, όμως εκείνος δεν απαντούσε, ενώ και το Σωματείο Wolt Αττικής ζητούσε το κλείσιμο της εφαρμογής. Τελικά η efood έκλεισε την εφαρμογή της με αρκετή καθυστέρηση στις 22:30 το βράδυ, ενώ η Wolt συνέχισε κανονικά την λειτουργία της.

Θέματα σαν κι αυτά αντιμετωπίζουν συχνά οι επαγγελματίες μοτοσυκλετιστές και μάλιστα οι εργαζόμενοι των δύο εταιριών έκαναν την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο κοινή στάση εργασίας με μεγάλη συμμετοχή, κοινοποιώντας τα αιτήματα τους σε έναν κοινό αγώνα.