Αποχωρεί από την κεφαλή της KTM ο Stefan Pierer! Νέος CEO ο Gottfried Neumeister

Όλα βάση προγράμματος
Αποχωρεί από την κεφαλή της KTM ο Steran Pierer! Νέος CEO ο Gottfried Neumeister
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/1/2025

Σε μία κίνηση που περίμεναν παράγοντες της αγοράς αλλά θα φανεί ως μία σημαντική αλλαγή στο ευρύ κοινό που θα σηματοδοτήσει την επιστροφή στην κανονικότητα για την KTM, προχώρησε σήμερα η KTM AG ανακοινώνοντας την αλλαγή CEO.

Σε κάθε περίπτωση είναι μία ιστορική στιγμή καθώς ο Stefan Pierer ανέλαβε την χρεωκοπημένη, δίχως προσανατολισμό και με ασαφή γκάμα KTM το 1992 και την μεταμόρφωσε στην παγκόσμια ηγέτιδα του off road και έπειτα στον μεγαλύτερο Ευρωπαίο κατασκευαστή.

Από σήμερα παραδίδει την σκυτάλη στον μέχρι πρότινος Co-CEO  Gottfried Neumeister και ο ίδιος ο Pierer θα παραμείνει μέλος του Executive Board και μέλος της οικογένειας της KTM.

«Για εμένα η KTM ήταν πάντα κάτι περισσότερο από μία εταιρεία, ήταν το πάθος μου, η αποστολή μου στη γη και η οικογένειά μου. Η απόφαση να παραδώσω τα ινία δεν ήταν εύκολη. Είμαι βαθιά πεπεισμένος πως ο Gottfried Neumeister με την στρατηγική του, την διορατικότητά του και την αφοσίωσή του, είναι η κατάλληλη επιλογή να ηγηθεί της KTM και να την οδηγήσει στο μέλλον» δήλωσε ο Stefan Pierer.

Ο Gottfried Neumeister φέρνει εκτεταμένη εμπειρία στην διαχείριση μεγάλων εταιρειών και κυρίως στην αναδιάρθρωση τους, την τελευταία φορά το έκανε σε όμιλο με 12.000 θέσεις εργασίας, πάνω από 2 φορές μεγαλύτερο από την KTM.

«Ο Stefan Pierer έχει δημιουργήσει μία μοναδική εταιρεία που αντανακλά το πάθος και το πνεύμα πρωτοπορίας σε όλους τους εργαζομένους. Την διατήρηση αυτή της κληρονομιάς και ταυτόχρονα την πορεία προς τα εμπρός θα τα αντιμετωπίσω ως την δική μου αποστολή από εδώ και πέρα. KTM σημαίνει θάρρος, πρωτοπορία και πάθος, αξίες που θα πρέπει να συνεχίσουμε να ζούμε με αυτές και να χτίσουμε πάνω τους για το μέλλον. Μαζί σαν ομάδα θα συνεχίσουμε να δυναμώνουμε και να στηρίζουμε την KTM θέτοντας νέα πρότυπα στον δρόμο προς την κατασκευή των καλύτερων μοτοσυκλετών του κόσμου»!

Είμαι βέβαιος πως ο περισσότερος κόσμος θα ζητωκραυγάσει και θα χαιρετήσει την αλλαγή αυτή ως το πρώτο βήμα προς την επιστροφή της KTM στην σωστή πορεία και μαζί και οι πιστωτές που είναι ο μόνος τρόπος να δεχτούν το πλάνο αναδιάρθρωσης να το υλοποιήσει ένας νέος CEO. Στην πράξη όμως είναι άλλο ένα βήμα ενός καλά μελετημένου πλάνου που ο ίδιος ο Pierer έχει σχεδιάσει καιρό πριν. Ο Gottfried Neumeister είναι δική του επιλογή, έχει έρθει τον Ιούλιο με στόχο να αναλάβει την αναδιάρθρωση σε ένα απότομοι -φάνηκε τότε- άδειασμα του Sigl. Ο Neumeister ανέλαβε μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο χρέη Co-CEO και ήταν από την αρχή προμελετημένο να πάρει στα χέρια του την KTM AG. Μεγάλη πιθανότητα να την παραδώσει πίσω μετά από δύο οικονομικές σεζόν ή στον επόμενο, σε κάθε περίπτωση το πλάνο εξυγίανσης που υλοποιεί η KTM, βαδίζει βάση προγράμματος χωρίς να έχει παρεκκλίνει μέχρι στιγμής!

Οι αθόρυβες περιπολίες της ΕΛ.ΑΣ. στην Ακρόπολη – Με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Can-Am 

Οφέλη συμβατικής μοτοσυκλέτας, χωρίς εκπομπές ρύπων - Τι είπαν οι αστυνομικοί που τις χρησιμοποιούν
Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/6/2026

Η Ελληνική Αστυνομία έχει στις τάξεις της εδώ και έξι περίπου μήνες τις Can-Am Pulse και Origin, τις οποίες και χρησιμοποιεί για περιπολία σε αρχαιολογικούς χώρους επιτελώντας το έργο της χωρίς να προκαλείται θόρυβος ή να ρυπαίνεται το περιβάλλον.

Η ηλεκτρική κινητικότητα έχει βρει τον δρόμο της στην Ελλάδα και στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία έχει εφοδιαστεί τους τελευταίους μήνες με ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και μοτοσυκλέτες με ηλεκτρικό κινητήρα.

Στα τέλη του 2025, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ προχώρησε στη δωρεά μίας Can-Am Pulse και μίας Origin εξοπλίζοντας έτσι την ΕΛ.ΑΣ. με τις πρώτες της ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Οι δύο εκδόσεις της καναδικής μοτοσυκλέτας χρησιμοποιούνται από τους αστυνομικούς της ΕΛ.ΑΣ. για περιπολία σε αρχαιολογικούς χώρους, συγκεκριμένα γύρω από την Ακρόπολη και στην Πλάκα. 

Έξι περίπου μήνες μετά τη δωρεά των δύο Can-Am από την Πέτρος Πετρόπουλος, η Origin και η Pulse συνεχίζουν να υποστηρίζουν απρόσκοπτα το έργο των αστυνομικών οι οποίοι βίωσαν στην αρχή και κάτι πρωτόγνωρο αφού δεν είχαν οδηγήσει πριν ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026

Οι ίδιοι οι αναβάτες αστυνομικοί δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τη γενικότερη απόδοση των δύο μοτοσυκλετών, ενώ θετικά σχολίασαν και τον τρόπο που αποδίδει ο ηλεκτρικός κινητήρας των 47 ονομαστικών ίππων. Περισσότερο από όλα εντύπωση εξακολουθεί να τους κάνει η άμεση απόκριση και επιτάχυνση που προσφέρει από το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού ο ηλεκτρικός κινητήρας τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Οι αστυνομικοί που εκτελούν την υπηρεσία τους με τις μοτοσυκλέτες της Can-Am διαπίστωσαν το πόσο σημαντική είναι η αθόρυβη λειτουργία τους από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται για περιπολία στους αρχαιολογικούς χώρους γύρω από την Ακρόπολη καθώς δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ηχητικά. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο οι αστυνομικοί που τις χρησιμοποιούν τόνισαν επίσης ότι και το κοινό τις αντιμετωπίζει με διαφορετική ματιά, οι πολίτες αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ακρόπολη, αφού η παρουσία τους είναι σαφώς πιο φιλική σε σχέση με μια μοτοσυκλέτα που έχει συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026

Οι δύο Can-Am είναι επίσης και πιο φιλικές και για το περιβάλλον και αυτό είναι το δεύτερο σημείο στο οποίο στάθηκαν οι αστυνομικοί αφού ο ηλεκτρικός τους κινητήρας δεν εκπέμπει ρύπους και έτσι δεν επιβαρύνει το περιβάλλον στο οποίο κινούνται. Μάλιστα δεν δίστασαν να προσθέσουν ότι θα ήθελαν να δουν περισσότερες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να εντάσσονται στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. τα επόμενα χρόνια εφόσον αυτές χρησιμοποιούνται στο αστικό περιβάλλον. Η αξιολόγηση των δυνατοτήτων των δύο μοτοσυκλετών βρίσκεται ούτως ή άλλως υπό αξιολόγηση από τους αναβάτες αστυνομικούς, οι οποίοι σχολιάζουν θετικά όχι μόνο την απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, αλλά και την ευελιξία που προσφέρουν οι δύο μοτοσυκλέτες, σε συνδυασμό με την απορροφητικότητα των αναρτήσεών τους.

Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες όπως αυτές της Can-Am μπορούν κάλλιστα να ενσωματωθούν στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. τα επόμενα χρόνια και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ακόμη πιο ουσιαστικά. Σε σχέση με μια αντίστοιχης απόδοσης συμβατική μοτοσυκλέτα, τόσο η Pulse όσο και η Origin που χρησιμοποιούν κοινό πλαίσιο, κινητήρα και συστοιχία μπαταριών, παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα. Τα πιο εμφανή από αυτά είναι η άμεση απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα και η απουσία μηχανικού κιβωτίου που τις κάνει ακόμη πιο φιλικές στην οδήγηση, ενώ υπάρχει παράλληλα σημαντική μείωση σε επίπεδο κόστους χρήσης. Η μείωση προκύπτει τόσο από το κόστος του ρεύματος που είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ και το κόστος της περιοδικής συντήρησης είναι σαφώς χαμηλότερο αφού ο ηλεκτρικός κινητήρας δεν έχει τα κινούμενα μέρη ενός θερμικού, δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών και κατ’ επέκταση παρουσιάζει ακόμη πιο υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026