Αποσύρεται από EICMA και INTERMOT η KTM!

Απόφαση με γνώμονα την υγεία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/4/2020

Η KTM επαναπροσδιορίζει την επικοινωνιακή στρατηγική της για το 2020, λαμβάνοντας καίριες αποφάσεις, απέναντι στην σαρωτική επίδραση της πανδημίας COVID-19 στους τομείς της δημόσιας υγείας, την επιχειρηματικότητα, την κοινωνία και προφανώς και την αγορά μοτοσυκλέτας. Για το καλό της υγείας των υπαλλήλων και των πελατών της, η εταιρεία αποσύρεται από όλα τα παγκόσμια σαλόνια για το υπόλοιπο της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένων των πολύ βασικών εκθέσεων της Intermot στην Κολονία και την EICMA στο Μιλάνο.

Ο προγραμματισμός αυτών των εκδηλώσεων είναι τώρα μετέωρος, εξαιτίας των απαγορεύσεων για συγκεντρώσεις και μετακινήσεις που αυτή την στιγμή δεν είναι βέβαιο για το πότε θα πάψουν να ισχύουν.

Κάθε χρόνο ολοένα και περισσότεροι επισκέπτες περνούν τις πύλες των εκθέσεων αυτών και συνωστίζονται για πολλές – πολλές ημέρες. Για αυτό και η KTM AG αποφάσισε να απέχει ως ένα μέτρο προφύλαξης για γρηγορότερη και ομαλότερη επιστροφή σε κανονική δραστηριότητα.

Στην ανακοίνωσή της, η KTM τονίζει πως βάση των αξιών που πρεσβεύει δεν αφήνει πίσω της τίποτα από όλα όσα ετοίμαζε για το 2020 και το 2021, και θα αναζητήσει νέους τρόπους να αναδείξει τα νέα της μοντέλα όταν έρθει η ώρα. Η διοίκηση της KTM AG θέλει να τονίσει πως οι μήνες που διανύουμε κι αυτοί που έρχονται, είναι μία μικρή πίεση στην μανέτα του φρένου, αλλά τα χέρια είναι έτοιμα να γυρίσουν την γκαζιέρα για το υπόλοιπο του 2020!

Ο CMO της KTM AG, κ.Hubert Trunkenpolz, δήλωσε: «Οι Εκθέσεις είναι ορόσημα και θεμελιώδη στοιχεία της βιομηχανίας μοτοσυκλέτας, αλλά στην δεδομένη κατάσταση οι δημόσια υγεία και η υγεία του προσωπικού μας αποτελούν σημαντικότερες προτεραιότητες για τους επόμενους μήνες. Ακολουθούμε αυτή την στρατηγική όχι με ελαφρά καρδιά και θα ήμασταν ιδιαίτερα χαρούμενοι αν οι διοργανωτές, και πιο συγκεκριμένα η EICMA, θα σκεφτόταν να αναβάλει για το 2021 την διοργάνωσή της, όταν ελπίζουμε και αναμένουμε η κατάσταση αυτή να έχει περάσει και να έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα»

στιγμιότυπο που τραβήξαμε τον περασμένο Νοέμβριο στην EICMA, από το πάντα ασφυκτικά γεμάτο περίπτερο της KTM AG

 

Durabio: Πλαστικό από σιτάρι και καλαμπόκι! - Επεκτείνεται η χρήση του στις μοτοσυκλέτες της Honda

Ένα προϊόν της Mitsubishi Chemical - Η χρήση του μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Honda Durabio
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

1/12/2025

Οι Ιάπωνες εφαρμόζουν ήδη εναλλακτικούς τρόπους για να μειώσουν τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και ένας από αυτούς είναι και η δημιουργία εξαρτημάτων και μερών στις μοτοσυκλέτες τους από Durabio.

Τα εναλλακτικά υλικά που βασίζονται σε βιολογική μηχανική και ανακύκλωση μπαίνουν σιγά-σιγά και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής έχοντας περάσει το στάδιο εξέλιξης που απαιτείται. 

Οι κατασκευαστές, σε συνεργασία με άλλες εταιρείες του κλάδου, δείχνουν ότι μπορούν να μειώσουν τους ρύπους που παράγουν και να το κάνουν αυτό τόσο σε επίπεδο εργοστασίου -π.χ. με τη χρήση φωτοβολταϊκών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας -όσο και με τα ίδια τα μοντέλα τους που χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα μέρη και ανακυκλώσιμα υλικά.

Η Honda έχει βάλει σαν στόχο την ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050 με τον ιαπωνικό κολοσσό να κάνει βήματα προς όλες τις σχετικές κατευθύνσεις για να το πετύχει αυτό, ενισχύοντας το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας αλλά και τις συνεργασίες με άλλες εταιρείες που εργάζονται επίσης προς αυτόν τον στόχο στον κλάδο της βιομηχανίας με την εξέλιξη νέων υλικών.

Durabio

Από τα υλικά που χρησιμοποιεί η Honda στις μοτοσυκλέτες παραγωγής το Durabio είναι και εκείνο που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο και η χρήση του θα συνεχίζει να εξαπλώνεται στην κατασκευή ακόμη περισσότερων μερών για τα μοντέλα των Ιαπώνων. To Durabio είναι ένα βιο-βασισμένο τεχνικό πλαστικό το οποίο και εξελίχθηκε από την Mitsubishi Chemical, με το CB1000GT να είναι μέχρι στιγμής η νεότερη μοτοσυκλέτα στην γκάμα της Honda που το χρησιμοποιεί για τη ζελατίνα του, όχι όμως και η μοναδική.

Το μη βιοδιασπώμενο Durabio προέρχεται από ισοσορβίτη, ένα φυτικής προέλευσης υλικό που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές όπως είναι το μη βρώσιμο καλαμπόκι και σιτάρι. Μέσω της διαδικασίας καθαρισμού, τα φυσικά άμυλα του καλαμποκιού μετατρέπονται σε γλυκόζη, κατόπιν σε σορβιτόλη και τελικά σε ισοσορβίτη — μια υψηλής απόδοσης χημική ένωση που μπορεί να αντικαταστήσει παραδοσιακές πετρελαιοχημικές ουσίες.

Το Durabio έχει ως ιδιότητες την υψηλή οπτική καθαρότητα και την αυξημένη αντοχή και επιφανειακή ανθεκτικότητα έναντι άλλων τεχνικών πλαστικών και για αυτό χρησιμοποιείται κυρίως για την κατασκευή ζελατινών, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κατασκευή άλλων πάνελ αφού μπορεί να χρωματιστεί με την επιφάνειά του να παραμένει λεία. Για έναν κατασκευαστή αυτό σημαίνει λιγότερα μέρη που χρειάζεται να βαφτούν, άρα και μείωση του κόστους παραγωγής αλλά και μείωση και τους περιβαλλοντικού αποτυπώματος της παραγωγής αφού τα λιγότερα μέρη που χρειάζονται βάψιμο φέρνουν μαζί τους και χαμηλότερους εκπεμπόμενους ρύπους.

Durabio
Τα δυνατά και αδύνατα σημεία του Durabio έναντι του πλέξιγκλας (PMMA) και του πολυαρβονικού (PC)

Το Durabio παρουσιάζει επίσης υψηλή αντοχή στις γρατζουνιές, αντοχή στην κρούση και μακροχρόνια σταθερότητα στην υπεριώδη ακτινοβολία, σύμφωνα με τη Honda και αυτό το κάνει ιδανικό για την κατασκευή μερών για μοτοσυκλέτες, όπως και η αντοχή που παρουσιάζει στις υψηλές θερμοκρασίες. 

Πρώτη φορά που το Durabio έκανε την εμφάνισή του σε μοτοσυκλέτα της Honda ήταν το 2025 στη ζελατίνα της CRF1100L Africa Twin, ενώ από τότε έχει χρησιμοποιηθεί στα NT1100 (σε μέρη του φαίρινγκ του), NC750X (πλαϊνά του φαίρινγκ, ουρά και ζελατίνα), X-ADV (στην ποδιά του), Forza 750 - στο κάλυμμα του τιμονιού και την καρίνα -  και στο CB1000GT. Το NC750X ήταν μάλιστα η πρώτη μοτοσυκλέτα παγκοσμίως που χρησιμοποίησε χρωματισμένο Durabio για το φαίρινγκ του. 

Η Honda χρησιμοποιεί επίσης πλαστικά στις μοτοσυκλέτες της που προέρχονται από ανακυκλωμένους προφυλακτήρες αυτοκινήτων, κάτι που έγινε εφικτό με την πρόοδο της τεχνολογίας γιατί το πλαστικό που προκύπτει από αυτούς ήταν μέχρι πρότινος δύσκολο να διαμορφωθεί σε κάτι πιο “περίπλοκο” και να χρησιμοποιηθεί ως εξάρτημα σε μοτοσυκλέτα. To Durabio χρησιμοποιείται και στα αυτοκίνητα, τόσο σε εξωτερικά μέρη τους όσο και σε μέρη της καμπίνας τους.

Ετικέτες