Αύξηση στις ταξινομήσεις Νοεμβρίου 2018!

Αυξήθηκαν +29,4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2017
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/12/2018

Σύμφωνα με τα πρώτα επίσημα στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. η ελληνική αγορά δικύκλων συνεχίζει ακάθεκτη την θετική της πορεία, με τον μήνα Νοέμβριο να σημειώνει 1.896 ταξινομήσεις έναντι 1.465 τον ίδιο μήνα πέρσι. Περιμένουμε να έχουμε στα χέρια μας και τα αναλυτικά στοιχεία του συνδέσμου, ώστε να δούμε ποιες κατηγορίες επωφελήθηκαν περισσότερο από αυτή την αύξηση. Συγκρίνοντας τις ταξινομήσεις των έντεκα μηνών του 2018 με τους αντίστοιχους του 2017, η αύξηση είναι της τάξης του +22%. Στο δεκάμηνο ήταν στο 21,6%, οπότε βλέπουμε πως ο Νοέμβριος είχε αύξηση άνω του μέσου όρου του έτους, ανεβάζοντας το ποσοστό κατά +0,6%. Ενδιαφέρον έχει και η σύγκριση μεταξύ των ταξινομήσεων των αυτοκινήτων σε σχέση με τα δίκυκλα, όπου τα αυτοκίνητα δείχνουν μια σαφώς πιο υποτονική αύξηση της τάξης του +5,7%. Βέβαια οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων δεν έχουν ιδιαίτερα καθαρή εικόνα, κυρίως λόγω των εταιρειών ενοικιάσεων και leasing, που ταξινομούν ομαδικά μεγάλους αριθμούς οχημάτων, αλλοιώνοντας τα στατιστικά στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε στους δρόμους 5.813 περισσότερα δίκυκλα, φτάνοντας τις 32.193 ταξινομήσεις έως το τέλος Νοεμβρίου, έναντι 26.380 ταξινομήσεων πέρσι τέτοια εποχή, κάνοντας τον στόχο των 40.000 ταξινομήσεων ετησίως στο μέλλον να πλησιάζει όλο και πιο κοντά στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. 

Στο κόκκινο τα βενζινάδικα στη Βουλγαρία – Κλείνουν τα παραμεθόρια οι Έλληνες!

Πάνω από 0,50 Ευρώ το λίτρο η διαφορά!
Στο κόκκινο τα βενζινάδικα στη Βουλγαρία – Κλείνουν τα παραμεθόρια οι Έλληνες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/9/2025

Από την πρώτη στιγμή που μπήκε το 2025, από την Πρωτοχρονιά του νέου έτους που σταμάτησαν οι συνοριακοί έλεγχοι μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, αυξήθηκε και η κίνηση στα πρώτα βενζινάδικα που συναντά κανείς μπαίνοντας στην γειτονική χώρα.

Πάντα περνούσαν οι Έλληνες τα σύνορα για φθηνότερη βενζίνη και αγορές και όπως ήταν αναμενόμενο μόλις η διαδικασία αλλαγής συνόρων έγινε πολύ πιο απλή διαδικασία, αυξήθηκε και η κίνηση.

Κι ενώ όλα αυτά ήταν αναμενόμενα, κανείς από την Πολιτεία δεν πήρε μέτρα για τους βενζινοπώλες στην παραμεθόριο και έτσι 8 μήνες μετά αρχίζουν να φαίνονται και τα πρώτα λουκέτα. Σε λίγο η επιλογή να διασχίσεις τα σύνορα για ανεφοδιασμό θα είναι και η μόνη επιλογή που θα υπάρχει για τους κατοίκους περιοχών του Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας και Σερρών, που συνορεύουν με την Βουλγαρία.

Στην Ελλάδα βρισκόμαστε στην κορυφή της Ευρώπης σε κόστος καυσίμου με σχεδόν 70% καπέλο που προκύπτει από την υψηλότατη φορολογία σε ΦΠΑ και Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Στην Βουλγαρία ο ΕΦΚ είναι λιγότερο από το μισό της Ελλάδας με το ΦΠΑ τους να ανέρχεται στο 20% κι έτσι η μέση τιμή ανά λίτρο με στοιχεία 2ας Σεπτεμβρίου δεν ξεπερνά το 1,220 Ευρώ.

Αντίστοιχα η φθηνότερη τιμή ανά λίτρο στην ελληνική παραμεθόριο επικράτεια είναι 1,670 Ευρώ αυτή την περίοδο όταν στην Αττική η χαμηλότερη ήταν 1,515 Ευρώ.

Αυτό δείχνει την μεγάλη διαφορά τιμών με τα σύνορα της χώρας και έπειτα με την γειτονική Βουλγαρία όπου η βενζίνη σταθερά κοστίζει 30% φθηνότερα και πολλές φορές υπερβαίνει το 0,50 Ευρώ το λίτρο.

Η αρχική πρόταση των βενζινοπωλών να μειωθεί ο ΕΦΚ στους νομούς που συνορεύουν με την Βουλγαρία όχι μόνο βρήκε άρνηση, αλλά ακόμη περισσότερο έπεσε στο κενό και δεν εξετάστηκε ποτέ ως ενδεχόμενο. Κανονικά θα έπρεπε να υπήρχε πρόβλεψη πριν ανοίξουν τα σύνορα, τώρα είμαστε 8 μήνες μετά και συζητάμε για το αν θα υπάρξουν μέτρα.

Ο κάτοικος της περιοχής έχει το πρόσθετο κίνητρο να περάσει τα σύνορα από την αρχή του έτους, ενώ είχε ήδη το κίνητρο για να κάνει τα έξτρα χιλιόμετρα. Τώρα λοιπόν που έχει διπλό το τυράκι, θα μπει στην διαδικασία και δεν θα σταματήσει μόνο στον ανεφοδιασμό, θα πραγματοποιήσει και άλλες αγορές επωφελούμενος από την διαφορά τιμών, επηρεάζοντας έτσι ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας. Η διαφορά τιμών είναι τόση, που συμφέρει ακόμη και με μοτοσυκλέτα να κάνει κάποιος τα πρόσθετα χιλιόμετρα όταν μένει κοντά στα σύνορα και όχι μόνο για τα ΙΧ αυτοκίνητα από μεγαλύτερα χωριά που βρίσκονται πιο μέσα στη χώρα μας.