BMW: Αλλάζει λογότυπο μετά από 23 χρόνια!

Μόνο για τις πλατφόρμες επικοινωνίας!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

6/3/2020

Το λογότυπο της πιο διάσημης βαυαρικής εταιρείας μοτοσυκλετών, της BMW αλλάζει μετά από 23 ολόκληρα χρόνια. Αρχικά, το νέο λογότυπο θα εμφανίζεται μονάχα στις on & off line επικοινωνίες της εταιρείας και όχι σε κάποιο αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα της. Στο παρελθόν το λογότυπο ήταν μασίφ, και τρικολόρε (λευκό, γαλάζιο, μαύρο), ενώ πλέον είναι μόνο λευκό και γαλάζιο καθώς όπου υπήρχε μαύρο έχει γίνει διαφανές, με στόχο να προσκαλεί υποσυνείδητα  τον παρατηρητή στον κόσμο της BMW – όπως αναφέρουν οι άνθρωποι που το σχεδίασαν. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αναφορές αν το διαφανές λογότυπο θα περάσει και στα οχήματα του γερμανικού κολοσσού.

Με αφορμή την αλλαγή του λογότυπου επικοινωνίας θα κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή στο σήμα της BMW και θα ξεκαθαρίσουμε την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτό. Αρχικά η BMW ονομαζόταν Rapp Motorenwerke και δημιουργούσε αεροσκάφη. Το 1917 μετονομάστηκε σε BMW με τα αρχικά της να προκύπτουν απ’ το μέρος που βρισκόταν του εργοστάσιό της, στη Βαυαρία στη Νότια Γερμανία και τα άλλα δύο απ’ τα προϊόντα που κατασκεύαζε, εξ ου και το Bayerische Motoren Werke στα γερμανικά ή στα αγγλικά Bavarian Motor Works.

Σχετικά με το σχήμα του λογότυπου πλανάται ένας μύθος γύρο από αυτό, θέλοντας το γαλάζιο να συμβολίζει τον ουρανό και το λευκό την έλικα ενός αεροσκάφους, συνδέοντας την Ιστορία της με αυτά. Ωστόσο, η έμπνευση για το σχήμα του λογότυπου δεν ήταν αυτή, καθώς τα χρώματα προέρχονται απ’ τη βαυαρική σημαία – αντίθετα τοποθετημένα. Βέβαια, χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί μήνες απ’ τη δημιουργία του μέχρι η BMW κατασταλάξει στη μορφή του σήματός της και για αυτό πολλές διαφημίσεις της δεν είχαν το λογότυπο.

Η σύνδεση του σήματος με την έλικα και τον ουρανό από το κοινό προέκυψε από επόμενες διαφημίσεις της BMW. Συγκεκριμένα αυτή η θεωρία ξεκίνησε το 1929 όταν η BMW προωθούσε ένα νέο κινητήρα για αεροσκάφη που είχε ετοιμάσει. Ήταν λογικό και επόμενο απ’ τη στιγμή που στον έλικα ενός αεροσκάφους που υπήρχε στη διαφήμιση, φαινόταν αχνά το λογότυπο της BMW. Μάλιστα, η βαυαρική εταιρεία άφησε το μύθο να πλανάται αντί να διορθώσει τη παραφιλολογία που δημιουργήθηκε, αφού έβλεπε πως όλο και περισσότερος κόσμος μιλούσε για αυτό.

“Για πάρα πολύ καιρό, η BMW δεν έδινε σημασία στο μύθο που είχε δημιουργηθεί γύρο απ’ το λογότυπό της και δεν προσπάθησε να το διορθώσει,” ήταν τα λόγια Fred Jakobs μέλος του BMW Group Classic. Το 1953, ήρθε πιο κοντά στη σημερινή του μορφή, με τη γραμματοσειρά και το χρώμα των περιμέτρων των κύκλων να αποκτούν λευκό χρώμα αντί του χρυσού που υπήρχε.

Με την πάροδο των χρόνων το σήμα της BMW δέχτηκε διακριτικές αλλαγές, διατηρώντας πάντα την αυθεντικότητά του. Η τελευταία αλλαγή ήταν το 1997, ενώ τώρα ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο με την ανανέωση του λογότυπου επικοινωνίας. Όπως είπαμε στην αρχή, η BMW δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα χρησιμοποιηθεί και στα οχήματά της, όμως είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στο πρωτότυπο BMW i4 concept.

Ετικέτες

EICMA: SYM Arctic Route - Παγκόσμια προβολή στο ταξίδι του Κωνσταντίνου Μητσάκη με το SYM ADXTG

Στο περίπτερο της SYM Global εκτίθεται το συγκεκριμένο scooter, και η περιγραφή του ταξιδιού με κείμενα και φωτογραφίες
SYM ADXTG - Το ταξίδι του Κ. Μητσάκη προβάλλεται στην EICMA
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2025

Διεθνής αναγνώριση για το επικό ταξιδιωτικό 20.000 χιλιομέτρων του Κωνσταντίνου Μητσάκη που έγινε με SYM ADXTG 400 στον αρκτικό κύκλο, αφού στο περίπτερο της SYM Global στην EICMA αναλύεται το ταξίδι με κείμενα και φωτογραφίες, και εκτίθεται το συγκεκριμένο scooter με το οποίο ο συνεργάτης του ΜΟΤΟ πραγματοποίησε ένα ακόμη επικό ταξιδιωτικό εγχείρημα, από αυτά που μας έχει συνηθίσει, το οποίο διαβάσατε σε συνέχειες στο site του περιοδικού.

Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης γράφει: “Νιώθω ιδιαίτερα περήφανος και ευτυχισμένος, αφού είναι η πρώτη φορά που μετά από ένα συναρπαστικό ταξίδι 20.000 χλμ. στους δρόμους της Βόρειας Αμερικής το ταξίδι μου εκτίθεται στην διάσημη έκθεση EICMA στο Μιλάνο. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ελληνική αντιπροσωπεία της SYM Greece και στην SYM Motor Global που με τιμήσανε με αυτή την παγκόσμια διάκριση και αναγνώριση. Επίσης, ευχαριστώ θερμά τους χορηγούς και υποστηριχτές που συμμετείχαν στο ταξιδιωτικό εγχείρημα SYM ARCTIC ROUTE 2025.”

Κάπως έτσι, ένας Έλληνας αναβάτης και η ελληνική αντιπροσωπεία της SYM που πίστεψε σε αυτόν, αναγνωρίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο, δείχνοντας με τον πιο πειστικό τρόπο τις δυνατότητες του νέου scooter της εταιρείας από την Ταϊβάν.