BMW: πατέντες για ασύρματη φόρτιση

Μια επιπλέον επιλογή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/1/2020

Αναμφισβήτητα, η BMW Motorrad ξεχωρίζει αυτή τη στιγμή απ’ τους υπόλοιπους ευρωπαίους κατασκευαστές στο τομέα της ηλεκτροκίνησης. Από το 2014 έχει στη γκάμα της το ηλεκτρικό σκούτερ C Evolution, το οποίο μέχρι σήμερα έχει προτιμηθεί από 6.985 αναβάτες, ενώ χρόνο με το χρόνο, το κοινό που ενδιαφέρεται για την αγορά μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας ή σκούτερ αυξάνεται. Η βαυαρική εταιρεία συνεχίζει ακάθεκτη να επενδύει τεράστια ποσά στην εξέλιξη ηλεκτρικών δίκυκλων, παρουσιάζοντας μάλιστα το καλοκαίρι που μας πέρασε το project Vision DC, ενώ στις σελίδες του τεύχους 602 του ΜΟΤΟ που κυκλοφορεί, μπορείτε να διαβάσετε σε αποκλειστικότητα την παρουσίαση του E-Power Roadster Concept, της BMW.

Παρά τα τεράστια ποσά που έχει επενδύσει στην εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και για την ανάπτυξη της τεχνογνωσίας της, ορισμένα θέματα δεν έχουν λυθεί ακόμη. Τα βασικότερα από αυτά είναι ο χρόνος φόρτισης, η αυτονομία αλλά και το βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ στις μοτοσυκλέτες υπάρχουν και χωροταξικά θέματα. Οι πρόσφατες πατέντες που κατέθεσε η BMW, φαίνεται πως εστιάζουν στον τρόπο φόρτισης, παρουσιάζοντας μια διαφορετική πρόταση που ξεφεύγει από την πεπατημένη των ηλεκτρικών οχημάτων. Ουσιαστικά προσφέρουν μια ταχύτερη επιλογή για την επαναφόρτιση των μπαταριών, γλυτώνοντας έτσι χρόνο απ’ τον αναβάτη με το βάλε-βγάλε του βίσματος απ' την πρίζα. Παράλληλα, δεν αποτελεί κάποια καινοτομία, καθώς η ασύρματη φόρτιση είναι μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εδώ και αρκετό καιρό σε άλλες εφαρμογές. Το καλύτερο παράδειγμα που μπορούμε να δώσουμε, για την ευκολότερη κατανόηση των πατεντών της BMW, είναι να παρομοιάσουμε το μηχανισμό που σχεδίασε με τα pads/φορτιστές που φορτίζουν smartphones και ασύρματα ποντίκια ακουμπώντας τα απλώς επάνω τους.

Όπως μπορείτε να δείτε και από το σχέδιο των πατεντών, το pad της BMW διαθέτει ένα σπείρωμα (Νο 26) που με την παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) δημιουργεί ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο στέλνοντας ηλεκτρικό φορτίο μέσω του σταντ, το οποίο με τη σειρά του είναι εξοπλισμένο με έναν “δέκτη” (Νο 30) και μέσα απ' το καλώδιο (Νο16) φορτίζει την μπαταρία. Βασικό ρόλο στην ταχύτητα επαναφόρτισης έχει να κάνει η άμεση επαφή του οχήματος με το pad αλλά και το υλικό κατασκευής τους.

Στο παρελθόν η BMW είχε εξετάσει την ασύρματη φόρτιση στα αυτοκίνητά της, όμως το πρόβλημα είναι πως το μοναδικό σημείο επαφής με το pad είναι μέσω των ελαστικών, τα οποία δεν είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού. Η ιδέα όμως της γερμανικής εταιρείας “ανθεί” στον κόσμο των μοτοσυκλετών χάρη στο σταντ. Ωστόσο, όπως έχουμε δει από τα pads/φορτιστές, η ασύρματη φόρτιση δεν είναι ούτε τόσο γρήγορη ούτε τόσο αποδοτική, συγκριτικά με τον κλασσικό τρόπο φόρτισης. Ίσως να ισχύει το ίδιο και με το pad της BMW, εκτός αν η εταιρεία έχει βρει έναν τρόπο να αυξήσει την αποδοτικότητά του. Το πρόβλημα με το χώρο επαναφόρτισης πάντως παραμένει, καθώς ανεξάρτητα αν η μοτοσυκλέτα/σκούτερ διαθέτει λειτουργία ασύρματης φόρτισης ή όχι, θα πρέπει να βρίσκεται σε έναν κλειστό χώρο με παροχή ρεύματος.

Η νέα πατέντα της BMW προσφέρει μια μεγαλύτερη ευκολία στην φόρτιση των ηλεκτρικών δίκυκλων, από την άποψη ότι δεν χρειάζεται να ξετυλίγεις καλώδια και να "πριζώνεις" την μοτοσυκλέτα σου, κάτι που αν περάσει και σε επίπεδο υποδομών στους δημόσιους σταθμούς φόρισης θα είναι σημαντικό. Το αν θα δούμε την συγκεκριμένη τεχνολογία στο ηλεκτρικό σκούτερ της εταιρείας παραμένει άγνωστο, αλλά είναι αρκετά πιθανό καθώς η τεχνολογία υπάρχει ήδη και τα σχέδια της πατέντας δείχνουν αρκετά μελετημένα.

Ετικέτες

Μοτοσυκλετιστική συγκέντρωση στο Λονδίνο για το βρετανικό ζευγάρι που βρίσκεται φυλακισμένο στο Ιράν

Ως μέτρο άσκησης πίεσης στη βρετανική κυβέρνηση
foreman
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/5/2026

Μοτοσυκλετιστές καλούνται σε συγκέντρωση σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους κρατούμενους Βρετανούς υπηκόους Lindsay και Craig Foreman, οι οποίοι εκτίουν επί του παρόντος ποινή δέκα ετών σε μία από τις πιο διαβόητες φυλακές του Ιράν με την κατηγορία της κατασκοπείας. 

Σας είχαμε ενημερώσει για το ζευγάρι από το Sussex που συνελήφθη τον Ιανουάριο του 2025, ενώ διέσχιζαν το Ιράν στο πλαίσιο του παγκόσμιου ταξιδιού τους και κατηγορήθηκαν για κατασκοπεία με ποινή φυλάκισης δέκα ετών. Το ζευγάρι μάλιστα βρίσκεται στη φυλακή Εβίν της Τεχεράνης, που έχει καταδικαστεί επανειλημμένα για συστηματικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

foreman

Για τον λόγο αυτόν μοτοσυκλετιστές καλούνται να συγκεντρωθούν στο Λονδίνο, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το ζευγάρι. Η δράση έχει προγραμματιστεί για τις 20 Μαΐου, σηματοδοτώντας τα 500 ημέρες κράτησης στη χώρα. Οι διοργανωτές θα παραδώσουν στην κυβέρνηση και τις 67.000 υπογραφές που έχουν μαζευτεί (μέχρι στιγμής) και ζητούν την ανάληψη πιο δυναμικών ενεργειών για την απελευθέρωση του ζευγαριού.

Ο Craig Foreman μίλησε στο MCN μέσω τηλεφώνου και δήλωσε: “Ο Joe (γιος του ζευγαριού) και εγώ σκεφτήκαμε την ιδέα να ενώσουμε την κοινότητα των μοτοσυκλετιστών. Θέλουμε [η κυβέρνηση] να συνειδητοποιήσει ότι είμαστε ακόμα εδώ. Ζούμε αυτή τη ζωή, φυλακισμένοι για κάτι που δεν έχουμε κάνει. Υπάρχουν φίλοι και συγγενείς που μας στηρίζουν και η κυβέρνηση ξέρει ότι είμαστε αθώοι, αλλά έχω την αίσθηση ότι επιλέγουν να μην αναλάβουν δράση. Πιστεύω ότι μπορούν να κάνουν κάτι. Δεν πρόκειται μόνο για μένα και τη Lindsay. Μόνο στο κτίριό μου υπάρχουν 150 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 18 ανθρώπων διαφορετικών εθνικοτήτων που βρίσκονται στην ίδια θέση με εμάς. Υπάρχει μια πολύ ευρύτερη εικόνα εδώ."

Η οικογένεια ελπίζει να δει 100 ή περισσότερες μοτοσυκλέτες να συμμετέχουν εκείνη την ημέρα και οι αναβάτες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ. Η συγκέντρωση θα γίνει στο φημισμένο Ace Cafe του Λονδίνου, θα περάσει από την Ιρανική Πρεσβεία, στη συνέχεια από το Hyde Park Corner και θα καταλήξει στο Westminster πριν από τη συνάντηση με την κυβέρνηση.

Η εκστρατεία διοργανώνει επίσης μια καμπάνια συγκέντρωσης χρημάτων για την κάλυψη των τρεχουσών δαπανών και μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί 14.700 λίρες.

 

Ετικέτες