Βρετανία - Στόχος το 2040 να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων μοτοσυκλετών με θερμικό κινητήρα

Η αρχή αναμένεται να γίνει από το 2030 με τα μικρού κυβισμού δίκυκλα
motomagΗ.Β. – Στόχος το 2040 να απαγορεύσει τις πωλήσεις μοτοσυκλετών με θερμικό κινητήρα
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

14/5/2024

Σύμφωνα με πηγές της Downing Street, το Ηνωμένο Βασίλειο θα απαγορεύσει την πώληση βενζινοκίνητων μοτοσυκλετών κατηγορίας “L3” και πάνω από το 2040 και έπειτα, ενώ για τα μικρότερου κυβισμού δίκυκλα κατηγορίας “L1” το τέλος αναμένεται νωρίτερα, με πλάνο το 2030.

Αν και η Μεγάλη Βρετανία δεν αποτελεί πλέον μέλος της Ε.Ε., όπως βλέπουμε θέλει να ακολουθήσει την ίδια αυστηρή πολιτική, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και την εγκατάλειψη του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Βέβαια, οι Βρετανοί, κοιτάζουν λίγο πιο μακριά από τους υπόλοιπους ευρωπαίους ηγέτες, οι οποίοι θέλουν από το 2035 και μετά να μην υπάρχουν νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης -αν και μέχρι στιγμής τα πράγματα είναι αρκετά θολά για τις μοτοσυκλέτες…

Όσον αφορά τώρα τη Βρετανία, η κυβέρνηση έχει θέσει ως πιο βραχυπρόθεσμο στόχο την απαγόρευση μοτοσυκλετών κατηγορίας L1, ήδη από το 2030. Εκεί ανήκουν όλα τα δίκυκλα, τα οποία έχουν λιγότερα από 50 κυβικά χωρητικότητα και δεν ξεπερνούν τα 50 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Για την συγκεκριμένη κατηγορία, ο στόχος φαίνεται να είναι πιο ρεαλιστικός αν σκεφτεί κανείς ότι σχεδόν το 50% των μικρού κυβισμού δικύκλων ήταν ηλεκτρικά το 2023.

Η.Β. – Στόχος το 2040 να απαγορεύσει τις πωλήσεις μοτοσυκλετών με θερμικό κινητήρα

Τα πράγματα όμως είναι εντελώς διαφορετικά, όσον αφορά τις μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες, όσες δηλαδή ανήκουν στην L3 κατηγορία. Πέρσι, μόλις το 3,5% του συνόλου που πουλήθηκε ήταν ηλεκτρικές. Η βρετανική κυβέρνηση θέλει να αλλάξει αυτή τη συνθήκη, επεκτείνοντας την επιδότηση των 500 λιρών για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που κοστίζουν μέχρι 10.000 λίρες Αγγλίας, μέχρι και τον Απρίλιο του 2025. Δεν είναι όμως μόνο το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών που εμποδίζει πολλούς να κάνουν το βήμα. Αυτή τη στιγμή, το πενιχρό δίκτυο φόρτισης και η περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών είναι δύο σκόπελοι, που χρειάζονται χρόνο και χρήμα για να επιλυθούν.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κάποια επίσημη επιβεβαίωση από την Downing Street, όσον αφορά την ακριβή ημερομηνία που το μέτρο της απαγόρευσης θα τεθεί σε εφαρμογή. Άσχετα με το πότε θα ανακοινωθεί, όμως, η βρετανική κυβέρνηση θα πρέπει να αναμένει αντιδράσει. Όπως είδαμε, ήδη η MAG αποχώρησε από την FEMA παρουσιάζοντας ως βασική αιτία την πολιτική της δεύτερης, όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό των μοτοσυκλετών.

Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αντιμετωπίζουν αρκετά ζητήματα και δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες όλων των αναβατών. Η αυτονομία είναι αρκετά περιορισμένη, καθώς για να αυξηθεί θα πρέπει να συμπαρασύρει μαζί και το βάρος, τουλάχιστον με την τεχνολογία που έχουμε αυτή την στιγμή διαθέσιμη.

Μία ακόμα ανησυχία, όπως εκφράστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ένωσης της Βιομηχανίας Μοτοσυκλετών (MCIA), Tony Campbell, είναι το γεγονός ότι στην περίπτωση που η Βρετανία δεν συμβαδίζει με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ορισμένοι κατασκευαστές ίσως να φύγουν από την αγορά. Ο φόβος αυτός δεν είναι αβάσιμος, καθώς η Ε.Ε. δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει τη θέση της όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό των μοτοσυκλετών, ενώ έχει ήδη αλλάξει δύο φορές το χρονικό πλάνο για την γενικότερη απαγόρευση (από το 2025 έχουμε φτάσει στο 2035). Ο Campbell τόνισε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να διευρύνει τους ορίζοντές της, όσον αφορά τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα και να αφήσει την επιστήμη και την τεχνολογία να βρει την καλύτερη λύση. Όπως έχουμε πει και εμείς πολλές φορές στο MOTO, η ηλεκτροκίνηση είναι ένα βήμα προς το μέλλον, όμως δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να βρει καθολική εφαρμογή, αντικαθιστώντας στο σύνολό τους τα ορυκτά καύσιμα.

Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού ενώνεται στην τραγική ανακοίνωση του Sylvain Guintoli

Ο πρώην αναβάτης MotoGP και World Superbike, Sylvain Guintoli, ανακοίνωσε με βαρύ πόνο την απώλεια του γιου του, Luca, μετά από μακρόχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Guintoli Loss
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/7/2025

Ο Guintoli, που πλέον δραστηριοποιείται και ως παρουσιαστής των MotoGP στο TNT Sports, είχε αποκαλύψει πέρυσι τη σοβαρή ασθένεια του μικρού Luca. Παρά τις προσπάθειες της οικογένειας και τις θεραπείες, το βαρύ αυτό πλήγμα ήρθε στις 31 Ιουλίου, όταν ο Guintoli γνωστοποίησε μέσω των κοινωνικών δικτύων του τον θάνατο του γιου του.

“Με βαρύτατη καρδιά μοιραζόμαστε τα νέα του θανάτου του γιου μας Luca, μετά από έναν χρόνο σκληρής μάχης με τον καρκίνο”, έγραψε. “Η οικογένειά μας είναι συντετριμμένη. Ο Luca μας χάρισε τόση χαρά και αγάπη. Θα κρατήσουμε τις αναμνήσεις του για πάντα. Αναπαύσου εν ειρήνη, Luca.”

Η ανταπόκριση από τον κόσμο των μηχανοκίνητων αγώνων ήταν άμεση και συγκινητική. Η ομάδα Marc VDS, που συμμετέχει σε Moto2 και World Superbike, εξέφρασε τη συμπαράστασή της με τα εξής λόγια:

“Στέλνουμε όλη μας την αγάπη και υποστήριξη σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Ήταν χαρά να έχουμε τον Luca μαζί μας στο Silverstone, νιώσαμε όλοι ευλογημένοι που τον είχαμε στην ομάδα και που απολαύσαμε το τεράστιο χαμόγελό του και την όμορφη ενέργεια που έφερνε όπου πήγαινε”.

Ο αναβάτης Moto2 της Marc VDS, Jake Dixon, φόρεσε κράνος σχεδιασμένο από τον Luca κατά το Βρετανικό GP και το δημοπράτησε, συγκεντρώνοντας χρήματα για φιλανθρωπικό σκοπό.

Η ομάδα Tech3 MotoGP επίσης εξέφρασε τη θλίψη και την αλληλεγγύη της:

“Σπαρακτικό. Λυπούμαστε βαθύτατα για την απώλειά σας και στέλνουμε όλη την αγάπη και υποστήριξή μας σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή. Αναπαύσου εν ειρήνη μικρέ Luca. Με πολλή αγάπη από όλη την οικογένεια της Tech3”.

Μηνύματα στήριξης έστειλαν επίσης ο παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP του 2020 Joan Mir, ο εξαπλός πρωταθλητής World Superbike Jonathan Rea, καθώς και ο τωρινός αναβάτης World Superbike Andrea Iannone.

Ακόμη και οι φίλαθλοι γέμισαν τα social media του Guintoli με λόγια συμπαράστασης και αγάπης, δείχνοντας την αλληλεγγύη και τη δύναμη της αγωνιστικής κοινότητας σε μια τόσο δύσκολη στιγμή.

 

Ετικέτες