CFMOTO 450SR & 450SR S - Ανάκληση στη Βρετανία για πρόβλημα στη βάση στήριξης του T-Box
Το πρόβλημα προκύπτει λόγω κραδασμών ή από την άσκηση πίεσης στο συγκεκριμένο σημείο
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
27/2/2024
Η CFMOTO Βρετανίας προχωρά σε ανάκληση στα μοντέλα 450SR και 450SR S, καθώς υπάρχει περίπτωση η βάση στήριξης του T-Box -όργανο τηλεμετρίας- να σπάσει με αποτέλεσμα να υπάρξει απώλεια ελέγχου της μοτοσυκλέτας. Για την ώρα η ανάκληση δεν αφορά στην Ελλάδα, ενώ θα σας ενημερώσουμε αν επικαιροποιηθεί αργότερα ώστε να μας επηρεάζει.
Σύμφωνα με την CFMOTO Βρετανίας το σημείο που στηρίζεται το T-Box στα 450SR και 450SR S μπορεί μετά από κραδασμούς ή πίεση να σπάσει με αποτέλεσμα το όργανο της τηλεμετρίας να σφηνώσει σε μέρος του τιμονιού κάτι το οποίο μπορεί να προκαλέσει κίνδυνο κατά την οδήγηση.
Καθώς η βάση στήριξης βρίσκεται σε επιφανειακό σημείο στα πλαστικά της μοτοσυκλέτας κοντά στο τιμόνι, οι χρήστες των 450SR και 450SR S μπορεί να μην κατανοήσουν πως αυτό το τεχνικό πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει στη συνέχεια πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης των μοτοσυκλετών και κατ’ επέκταση σοβαρό ζήτημα ασφαλείας κατά την οδήγηση.
Για αυτό το λόγο η CFMOTO Βρετανίας έκανε γνωστό πως θα χρειαστεί σε εκείνο το σημείο να τοποθετηθεί ένας ελαστικός δακτύλιος και μία βάση για το Τ-Box. Επιπρόσθετα οι πελάτες οι οποίοι έχουν παραλάβει 450SR και 450SR S στη Βρετανία, ενημερώνονται προσωπικά από την τοπική αντιπροσωπεία της εταιρείας για τη συγκεκριμένη ανάκληση.
Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"
Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
28/5/2026
Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.
Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.
"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."
Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."
Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.
"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."
Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."
Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.
Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.
"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."
Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."