CFMOTO – Πατέντα για τις πρώτες ενεργητικές αναρτήσεις παραγωγής που θα διαβάζουν τον δρόμο εμπρός

Η CFMOTO θέλει να πάει την τεχνολογία των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων ένα βήμα πιο πέρα
motomag Η CFMOTO θέλει να πάει την τεχνολογία των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων ένα βήμα πιο πέρα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

22/1/2024

Η CFMOTO εδώ και αρκετό διάστημα επενδύει στην εξέλιξη συνολικά, κατέχοντας ένα από τα μεγαλύτερα R&D από πλευράς στελεχών (1.100 εργαζόμενοι) με τον τομέα των αναρτήσεων να είναι ένας από εκείνους στους οποίους δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα. Για αυτό και πριν λίγο καιρό είχαμε δει την πατέντα για ανάρτηση τύπου Hossack, ενώ τώρα σε ένα νέο έγγραφο ευρεσιτεχνίας η κινεζική εταιρεία κάνει γνωστό πως δουλεύει πάνω σε μία ημί-ενεργητική ανάρτηση η οποία χρησιμοποιεί κάμερα “διαβάζοντας” συνεχώς τον δρόμο ρυθμίζοντας σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις. Είναι ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα προς τις ενεργητικές αναρτήσεις που γίνεται στην μοτοσυκλέτα.

Οι ημί-ενεργητικές αναρτήσεις δεν είναι κάτι καινούργιο, το ακριβώς αντίθετο αποτελούν πανάκεια στις μεγάλες Adventure και tourin μοτοσυκλέτες, μετά τα πρώτα βήματα το 2010 με το Skyhook της Ducati. Στην πορεία τις εξέλιξής τους έχουμε δει ημί-ενεργητικές αναρτήσεις οι οποίες χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο ρυθμίζει την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Με το πάτημα ενός κουμπιού ο αναβάτης διαλέγει το ποσοστό παρεμβατικότητας που θέλει και το εν λόγω σύστημα έσφιγγε η χαλάρωνε τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Στη συνέχεια είδαμε τις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις οι οποίες “παίρνουν οδηγίες” από μονάδες IMU με αισθητήρες επιτάχυνσης, οι οποίοι καταγράφουν και επεξεργάζονται στοιχεία κίνησης της μοτοσυκλέτας σε έξι άξονες. Μέσα από αυτό το σύστημα οι ημί-ενεργητικές αναρτήσεις τροποποιούν τις ρυθμίσεις σε πραγματικό χρόνο και με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν, προς όφελος της άνεσης του αναβάτη ή της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας στην σπορ οδήγηση καθώς και την γρήγορη προσαρμογή σε κάθε αλλαγή του ρυθμού οδήγησης.

Η CFMOTO θέλει να πάει την τεχνολογία των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων ένα βήμα πιο πέρα

Η πατέντα της CFMOTO δεν είναι κάτι καινούργιο σαν ιδέα καθώς αυτή υπάρχει ήδη σε αρκετά αυτοκίνητα παραγωγής (Audi, Mercedes, Nissan κλπ.), ωστόσο στον χώρο της μοτοσυκλέτας είναι κάτι πρωτοπόρο. Σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το οποίο κατατέθηκε το 2022 αλλά δημοσιοποιήθηκε τώρα, η κινεζική εταιρεία θέλει να χρησιμοποιεί την κάμερα η οποία θα βρίσκεται στο εμπρόσθιο τμήμα της μοτοσυκλέτας για να σαρώνει τον δρόμο παρέχοντας πληροφορίες στις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις.

Οι πληροφορίες οι οποίες θα δίνονται σε πραγματικό χρόνο, θα δίνουν τη δυνατότητα στις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις να ρυθμίζουν το πόσο “σφιχτές” ή “χαλαρές” είναι προς όφελος της άνεσης του αναβάτη σε κάθε οδηγική συνθήκη. Ταυτόχρονα στην οθόνη της μοτοσυκλέτας θα παρέχονται πληροφορίες δίνοντας στον αναβάτη τη δυνατότητα παραμετροποίησης των αναρτήσεων μέσω δύο κουμπιών. Οι ημ-ενεργητικές ονομάστηκαν έτσι για να ξεχωρίσουν από τις "ενεργητικές" καθώς οι πρώτες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό παθητικές, αντιδρούν δηλαδή στον δρόμο που βρίσκεται κάτω από τους τροχούς. Όπως και οι συμβατικές αναρτήσεις με την διαφορά πως έχουν πιο ενεργό ρόλο στην γεωμετρία της μοτοσυκλέτας. Τώρα για πρώτη φορά θα έχουμε προετοιμασία των αναρτήσεων πριν την λακκούβα, την στροφή, το σαμαράκι ή οτιδήποτε άλλο υπάρχει στον δρόμο φτάνοντας έτσι σε πλήρως ενεργητικές αναρτήσεις.

Η νέα πατέντα απεικονίζεται στο Grand Tourer μοντέλο της CFMOTO 1250 TR-G, το οποίο προς το παρόν πωλείται μόνο στην Κίνα. Το 1250 TR-G χρησιμοποιεί τον κινητήρα LC8 της ΚΤΜ με χωρητικότητα 1.279 κ. εκ. και απόδοση 140 ίππων με την μοτοσυκλέτα να διαθέτει ήδη σύστημα ραντάρ. Η παρούσα έκδοση εφοδιάζεται με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi και όχι ημί-ενεργητικές αναρτήσεις ωστόσο με την νέα πατέντα της CFMOTO μπορεί στο εγγύς μέλλον να δούμε αυτό να αλλάζει. Αν και η πατέντα των ημί-ερνεργητικών αναρτήσεων οι οποίες θα βασίζονται σε κάμερα βρίσκεται σε στάδιο εξέλιξης αυτή η τεχνολογία θα μπορεί κάλλιστα να εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της γκάμας της CFMOTO.

Η CFMOTO θέλει να πάει την τεχνολογία των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων ένα βήμα πιο πέραΗ CFMOTO θέλει να πάει την τεχνολογία των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων ένα βήμα πιο πέρα

 

Benelli TRK 702/X – Σημαντική μείωση τιμής για την 700άρα crossover

Έως 850 ευρώ το όφελος για τις δύο εκδόσεις – Καλοκαιρινή ευκαιρία μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος
Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Με σημαντική μείωση στην τιμή τους που φτάνει έως και τα 850 ευρώ προσφέρει πλέον η αντιπροσωπεία της Benelli τις δύο εκδόσεις του δικύλινδρου TRK 702.

Η Benelli TRK 702 είναι μια μοτοσυκλέτα που είχε καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις όταν πέρασε από τα χέρια μας για τη δοκιμή της έκδοσης με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών. 

H crossover της Benelli είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ τίμια για τα χρήματα που ζητούσε τότε η αντιπροσωπεία, η οποία κερδίζει τον αναβάτη με την ευκολία και τη φιλικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και παρά τον όγκο και το βάρος της -ζυγίστηκε στα 230,5 κιλά- μπορεί να παίξει κάλλιστα τον ρόλο του commuter αφού έχει εξαιρετικό ζύγισμα και δεν δυσκολεύει καθόλου στους ελιγμούς με πολύ χαμηλές ταχύτητες ακόμη και αν το ύψος του αναβάτη είναι κάτω από 1,75 μ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Παράλληλα η TRK 702, παρά τη σχετικά μικρή ζελατίνα, έχει την ικανότητα να ταξιδεύει άνετα και ευχάριστα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα να καταναλώνει λογικότατες ποσότητες βενζίνης (μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση) και σε αυτό το πεδίο, ενώ είναι ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές με τον αναβάτη να είναι σε θέση να αναπτύξει έναν πολύ σβέλτο ρυθμό.

Από τότε που δοκιμάσαμε το TRK 702 (τεύχος ΜΟΤΟ #650), η Benelli μείωσε μία φορά την τιμή του, από τα 7.980 στα 7.400 ευρώ και τώρα προχωρά σε μία ακόμη γενναία μείωση τιμής, η οποία πέφτει στα 6.600 ευρώ και κάνει τη Euro 5 μοτοσυκλέτα ευκαιρία με δεδομένο και τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει.

Έτσι το όφελος για τον ενδιαφερόμενο φτάνει τα 800 ευρώ για την έκδοση με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών και αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 850 ευρώ για την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς (19 εμπρός και 17 πίσω), με τιμή που πέφτει από τα 7.750 στα 6.900 ευρώ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα φέρει έγχρωμη TFT οθόνη πέντε (5) ιντσών με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό, φωτιζόμενους διακόπτες, δύο θύρες φόρτισης, full LED φωτιστικά σώματα, χούφτες τιμονιού, εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά του φέρινγκ, ρυθμιζόμενες μανέτες, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες, δίσκους 320 χλστ. και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel GT για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς και Pirelli Scorpion Rally STR.
Επιπλέον, η Benelli συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα προαιρετικής απόκτησης του πακέτου Travel Pack που αναβαθμίζει την δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στο ταξίδι, ενώ η αγορά της συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών.