Claire Lomas - Παράλυτη Αγγλίδα θα οδηγήσει στη διαδρομή του North West 200

Δεμένη στην ειδικά διαμορφωμένη μοτοσυκλέτα της, συγκεντρώνοντας χρήματα για έρευνα πάνω στην παράλυση
Claire Lomas
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

8/2/2023

Όταν η Claire Lomas παρέλυσε από το στήθος και κάτω όταν έπεσε από το άλογο της σε έναν αγώνα ιππασίας το 2007, δεν θα μπορούσε να πιστέψει πως το 2023 θα οδηγούσε μια μοτοσυκλέτα, με στόχο να κάνει έναν γύρο της διαδρομής του αγώνα Road Racing “North West 200”, για να μαζέψει χρήματα για ιατρικές έρευνες ώστε να γίνει αναστρέψιμη η παράλυση στο μέλλον.

Σημειώστε πως η Claire δεν οδηγούσε καν μοτοσυκλέτα πριν το ατύχημα της!

Το ατύχημα της, σε ηλικία 27 ετών της στοίχισε τη χρήση των ποδιών της, το άθλημα της, την καριέρα της ως χειροπράκτης, και παραλίγο τη σχέση της.

Όμως η Αγγλίδα έδειξε τρομερό ψυχικό σθένος, καταφέρνοντας να ζήσει μια ακόμα πιο γεμάτη ζωή από πριν, ξεπερνώντας κάθε όριο και αντίληψη για το τι μπορεί να καταφέρει ένα άτομο που δεν έχει κινητικότητα στα κάτω άκρα του.

Claire Lomas

Μέχρι τώρα, η Claire Lomas έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 850.000 βρετανικές λίρες (955.000 ευρώ) για αγαθοεργίες, μέσα από διάφορες προκλήσεις για την ίδια. Στις παραπάνω προκλήσεις περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση του Μαραθωνίου του Λονδίνου το 2012 σε 17 ημέρες χρησιμοποιώντας έναν ειδικό εξωσκελετό! Το 2021 έκανε τον ίδιο Μαραθώνιο, φορώντας ολόσωμη φόρμα μοτοσυκλέτας, μπότες και κράνος, με το αναπηρικό της καροτσάκι, τερματίζοντας σε 6 ώρες και 40 λεπτά.

Claire Lomas

Η Claire Lomas είναι μητέρα, συγγραφέας (The Bigger Picture, Finding my feet, κ.α.) και motivational speaker, ενώ για όσα έχει καταφέρει έχει κερδίσει τον τιμητικό τίτλο MBE (Member of the British Empire) το 2017.

Claire Lomas

Ανάμεσα σε όσα έχει καταφέρει, έχει πάρει δίπλωμα πιλότου, έχει πετάξει με μηχανοκίνητο αιωρόπτερο, έχει κάνει σκι με ειδικό καρεκλάκι, ενώ έμαθε να οδηγεί μοτοσυκλέτα και απέκτησε άδεια αγωνιστικής οδήγησης, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο καθώς δεν έχει ούτε κινητικότητα, ούτε αίσθηση στα κάτω άκρα της. Παράλληλα πάλεψε και κατάφερε να σώσει και τη σχέση της, όταν ο άντρας της διαγνώσθηκε με σοβαρή Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή, και χρειάστηκε να επισκεφτούν ψυχιάτρους για μακρά περίοδο σαν ζευγάρι, μέχρι να καταφέρουν να ισορροπήσουν και πάλι.

Claire Lomas

Επόμενος στόχος της είναι στις 11 Μαίου 2023 να κάνει έναν γύρο της διαδρομής του North West 200, μήκους 14,3 χιλιομέτρων οδηγώντας μοτοσυκλέτα. Η εμπειρία της για την ώρα περιορίζεται σε οδήγηση σε πίστα (Donington Park, Silverstone, κ.α.) και αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα οδηγήσει σε -κλειστούς για την κυκλοφορία- δημόσιους δρόμους.

“Σίγουρα θα είναι διαφορετικά από ότι η οδήγηση στην πίστα. Συγκεντρώνω χρήματα για το ίδρυμα Nicholls Spinal Injury, ώστε μια μέρα η παράλυση να γίνει αναστρέψιμη”, δηλώνει η Claire.

Claire Lomas

Για να μπορεί να οδηγήσει μοτοσυκλέτα η Claire, έχει διασκευάσει το Suzuki SV 650 της, με ιμάντες που κρατούν στη θέση τους τα γόνατα και τους αστραγάλους της, ώστε να μην κρέμονται στο πλάι. Παράλληλα το SV έχει τις ταχύτητες στο χέρι, ώστε να μπορεί να κάνει αλλαγές χωρίς να χρησιμοποιεί το πόδι της. Ο άντρας και ο πατέρας της είναι μέλη της ομάδας, κρατώντας την όρθια στην εκκίνηση, και πιάνοντας την στον τερματισμό.

Claire Lomas

“Αμέσως μετά το ατύχημα μου, πίστευα πως η ζωή είχε πλέον τελειώσει για μένα. Όμως τότε ξεκίνησα να εξερευνώ το τι μπορούσα να κάνω, και βρήκα νέες πόρτες να ανοίξω -όμως ποτέ δεν φαντάστηκα πως θα οδηγούσα μοτοσυκλέτα στους δρόμους της Βόρειας Ιρλανδίας. Είναι ταυτόχρονα τρομακτικό και συναρπαστικό!”

“Τα όσα έχει καταφέρει η Claire είναι αξιοθαύμαστα και είμαστε πανευτυχείς που την καλωσορίζουμε στο North West 200, στη νέα αυτή πρόκληση στο ταξίδι της για έναν αξιόλογο στόχο”, αναφέρει ο Mervyn Whyte, υπεύθυνος του αγώνα. “Η αποφασιστικότητα και το κουράγιο της αποτελούν έμπνευση για όλους μας, και η Claire θα έχει την υποστήριξη όλων των φαν του North West 200 κατά τη διάρκεια του γύρου των 8,9 μιλίων στην πίστα Triangle τον Μάιο.”

Καλή επιτυχία Claire

Ετικέτες

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!