Claire Lomas - Παράλυτη Αγγλίδα θα οδηγήσει στη διαδρομή του North West 200

Δεμένη στην ειδικά διαμορφωμένη μοτοσυκλέτα της, συγκεντρώνοντας χρήματα για έρευνα πάνω στην παράλυση
Claire Lomas
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

8/2/2023

Όταν η Claire Lomas παρέλυσε από το στήθος και κάτω όταν έπεσε από το άλογο της σε έναν αγώνα ιππασίας το 2007, δεν θα μπορούσε να πιστέψει πως το 2023 θα οδηγούσε μια μοτοσυκλέτα, με στόχο να κάνει έναν γύρο της διαδρομής του αγώνα Road Racing “North West 200”, για να μαζέψει χρήματα για ιατρικές έρευνες ώστε να γίνει αναστρέψιμη η παράλυση στο μέλλον.

Σημειώστε πως η Claire δεν οδηγούσε καν μοτοσυκλέτα πριν το ατύχημα της!

Το ατύχημα της, σε ηλικία 27 ετών της στοίχισε τη χρήση των ποδιών της, το άθλημα της, την καριέρα της ως χειροπράκτης, και παραλίγο τη σχέση της.

Όμως η Αγγλίδα έδειξε τρομερό ψυχικό σθένος, καταφέρνοντας να ζήσει μια ακόμα πιο γεμάτη ζωή από πριν, ξεπερνώντας κάθε όριο και αντίληψη για το τι μπορεί να καταφέρει ένα άτομο που δεν έχει κινητικότητα στα κάτω άκρα του.

Claire Lomas

Μέχρι τώρα, η Claire Lomas έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 850.000 βρετανικές λίρες (955.000 ευρώ) για αγαθοεργίες, μέσα από διάφορες προκλήσεις για την ίδια. Στις παραπάνω προκλήσεις περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση του Μαραθωνίου του Λονδίνου το 2012 σε 17 ημέρες χρησιμοποιώντας έναν ειδικό εξωσκελετό! Το 2021 έκανε τον ίδιο Μαραθώνιο, φορώντας ολόσωμη φόρμα μοτοσυκλέτας, μπότες και κράνος, με το αναπηρικό της καροτσάκι, τερματίζοντας σε 6 ώρες και 40 λεπτά.

Claire Lomas

Η Claire Lomas είναι μητέρα, συγγραφέας (The Bigger Picture, Finding my feet, κ.α.) και motivational speaker, ενώ για όσα έχει καταφέρει έχει κερδίσει τον τιμητικό τίτλο MBE (Member of the British Empire) το 2017.

Claire Lomas

Ανάμεσα σε όσα έχει καταφέρει, έχει πάρει δίπλωμα πιλότου, έχει πετάξει με μηχανοκίνητο αιωρόπτερο, έχει κάνει σκι με ειδικό καρεκλάκι, ενώ έμαθε να οδηγεί μοτοσυκλέτα και απέκτησε άδεια αγωνιστικής οδήγησης, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο καθώς δεν έχει ούτε κινητικότητα, ούτε αίσθηση στα κάτω άκρα της. Παράλληλα πάλεψε και κατάφερε να σώσει και τη σχέση της, όταν ο άντρας της διαγνώσθηκε με σοβαρή Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή, και χρειάστηκε να επισκεφτούν ψυχιάτρους για μακρά περίοδο σαν ζευγάρι, μέχρι να καταφέρουν να ισορροπήσουν και πάλι.

Claire Lomas

Επόμενος στόχος της είναι στις 11 Μαίου 2023 να κάνει έναν γύρο της διαδρομής του North West 200, μήκους 14,3 χιλιομέτρων οδηγώντας μοτοσυκλέτα. Η εμπειρία της για την ώρα περιορίζεται σε οδήγηση σε πίστα (Donington Park, Silverstone, κ.α.) και αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα οδηγήσει σε -κλειστούς για την κυκλοφορία- δημόσιους δρόμους.

“Σίγουρα θα είναι διαφορετικά από ότι η οδήγηση στην πίστα. Συγκεντρώνω χρήματα για το ίδρυμα Nicholls Spinal Injury, ώστε μια μέρα η παράλυση να γίνει αναστρέψιμη”, δηλώνει η Claire.

Claire Lomas

Για να μπορεί να οδηγήσει μοτοσυκλέτα η Claire, έχει διασκευάσει το Suzuki SV 650 της, με ιμάντες που κρατούν στη θέση τους τα γόνατα και τους αστραγάλους της, ώστε να μην κρέμονται στο πλάι. Παράλληλα το SV έχει τις ταχύτητες στο χέρι, ώστε να μπορεί να κάνει αλλαγές χωρίς να χρησιμοποιεί το πόδι της. Ο άντρας και ο πατέρας της είναι μέλη της ομάδας, κρατώντας την όρθια στην εκκίνηση, και πιάνοντας την στον τερματισμό.

Claire Lomas

“Αμέσως μετά το ατύχημα μου, πίστευα πως η ζωή είχε πλέον τελειώσει για μένα. Όμως τότε ξεκίνησα να εξερευνώ το τι μπορούσα να κάνω, και βρήκα νέες πόρτες να ανοίξω -όμως ποτέ δεν φαντάστηκα πως θα οδηγούσα μοτοσυκλέτα στους δρόμους της Βόρειας Ιρλανδίας. Είναι ταυτόχρονα τρομακτικό και συναρπαστικό!”

“Τα όσα έχει καταφέρει η Claire είναι αξιοθαύμαστα και είμαστε πανευτυχείς που την καλωσορίζουμε στο North West 200, στη νέα αυτή πρόκληση στο ταξίδι της για έναν αξιόλογο στόχο”, αναφέρει ο Mervyn Whyte, υπεύθυνος του αγώνα. “Η αποφασιστικότητα και το κουράγιο της αποτελούν έμπνευση για όλους μας, και η Claire θα έχει την υποστήριξη όλων των φαν του North West 200 κατά τη διάρκεια του γύρου των 8,9 μιλίων στην πίστα Triangle τον Μάιο.”

Καλή επιτυχία Claire

Ετικέτες

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες