CUSTOMBIKE Show 2018: Οι καλύτερες BMW σε 1.000 μοτοσυκλέτες

Επίδειξη ισχύος απ' τη BMW
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/11/2018

Το CUSTOMBIKE Show αποτελεί την μεγαλύτερη έκθεση custom μοτοσυκλετών παγκοσμίως, που πραγματοποιείται στο Bad Salzuflen της Γερμανίας και θα ανοίξει τις πόρτες της στις 30 Νοεμβρίου μέχρι τις 2 Δεκέμβρη, φιλοξενώντας πάνω από 1.000 μοτοσυκλέτες στον τεράστιο χώρο των 28.000 τετραγωνικών μέτρων. Τα εκθέματα, ορισμένα από τα οποία θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν σε έκθεση έργων τέχνης, προέρχονται από 300 διαφορετικές εταιρείες και η BMW αποφάσισε με τη σειρά της να εκπροσωπηθεί με 15 custom μοτοσυκλέτες στο τεράστιο περίπτερο των 180 τετραγωνικών μέτρων. Μια κίνηση που αποσκοπεί στην ανάδειξη των δυνατοτήτων που έχουν οι μοτοσυκλέτες της –κυρίως αυτές της neoretro σειράς- στο να μετατραπούν σε κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε κάποιες απ’ αυτές…

Η Giggerl είναι από τις πρώτες που ξεχωρήσαμε. Ήρθε στην πραγματικότητα χάρη στις ικανότητες του Bernhard Naumann ή αλλιώς Blenchman όπως είναι το παρατσούκλι του, έφτιαξε την τσαλακωμένη της εικόνα σμιλεύοντας, κυριολεκτικά, ένα φαιρινγκ από μέταλλο. Η Giggerl βάσει των λεγόμενων της BMW –όταν πρωτοπαρουσιάστηκε- αποτελούσε παράδειγμα προς αποφυγήν καθώς είναι διαμετρικά αντίθετη με την εικόνα της neoretro σειράς. Κι όμως πλέον την έχει μαζί της και την εκπροσωπεί, αντιμετωπίζοντάς την ως ένα έργο τέχνης. Εμείς πάντως, μιας και την είδαμε από κοντα στην φετινή Intermot, λέμε πως η BMW ξέρει καλά τι κάνει καθώς η μοτοσυκλέτα αυτή τραβά από μακριά το μάτι. Ο σχεδιασμός της είναι ακραία φουτουριστικός, προσπερνώντας άλλες μοτοσυκλέτες όπως η Voltus της Honda, αν κι εκείνη είναι πιο γενναίο παράδειγμα από την στιγμή που μπήκε σε κανονική παραγωγή. Ο όγκος που έχει απ’ τα μεταλλικά φαίρινγκ σε συνδυασμό με τις κοφτερές γωνίες της προσδίδουν μια μυώδη και απόκοσμη αίσθηση στην εικόνα της, κι αν αυτό περνά στις φωτογραφίες, να ξέρετε πως το εισπράττει κανείς περισσότερο, όταν την αντικρύζει από κοντά.

Θυμηθείτε εδώ, τις καλύτερες custom του κόσμου όπως παρουσιάστην στην Intermot 2018, και μαζί την Giggerl 

Απ’ την άλλη πλευρά έχουμε την SMW 61-B κατασκευασμένη απ’ τη Sosa Works, μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται εντός του πνεύματος που προσφέρει η neoretro σειρά.

Εφοδιασμένη με το μεταλλικό φαίρινγκ και την απουσία των προβολέων, ο σχεδιασμός της παραπέμπει ξεκάθαρα στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 50’ με το μεταλλικό κοκωβιό να ολοκληρώνει όμορφα την εικόνα.

Τέλος, μέσα στην 15αδα των μοτοσυκλετών που θα παρουσιαστούν στην έκθεση βρίσκεται και η Maximator που ως βάση της χρησιμοποίησε μια BMW R 1200 C. Η μοτοσυκλέτα έχει μεγάλη σημασία για την BMW, καθώς κατασκευάστηκε απ’ τον Ulf Musekamp που είναι μηχανολόγος εξέλιξης της εταιρείας και είχε συμμετάσχει στο πρόγραμμα της δημιουργίας της RnineT σειράς, ενώ παράλληλα έχει έρθει πέμπτη ανάμεσα σε 100 μοτοσυκλέτες στο διαγωνισμό Rider’s Choices του Custombike Magazine.

Ετικέτες

Ήρθε! KAWASAKI KLE 500 2026: Οι Ιάπωνες επιτέλους απαντούν!

Με 21-17 όπως είπαμε – Η τιμή στην Ελλάδα:
Kawasaki KLE500 2026 - Με τροχούς 21-17, σε δύο εκδόσεις
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/10/2025

Όσοι είχαν οδηγήσει κάποτε την παλιά KLE 500 τη θυμούνται περισσότερο για την αξιοπιστία της, την ευελιξία στην καθημερινή μετακίνηση παρά για το πάθος που ξυπνούσε. Κι όμως, έμεινε στην παραγωγή από το 1991 μέχρι το 2007, αποκτώντας ένα πιστό κοινό πριν χαθεί αθόρυβα από το προσκήνιο. Στο μεταξύ ο κινητήρας εκείνος, που όπως και συμβαίνει και τώρα, είχε συνδεθεί με τις street μοτοσυκλέτες, ήταν εύστροφος και με διάρκεια ψηλά δημιουργώντας μία «σχολή» που άργησε να σβήσει και που κατά επέκταση είδαμε πολλά χρόνια μετά να υπάρχει και στο Versys300, που κατά μία έννοια, κάλυπτε ένα κομμάτι από το κενό που υπήρχε στην γκάμα.

Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, ανακοινώσαμε τόσο στο MOTO, όσο και στα κανάλια μας από πέρσι πως το KLE 500 έρχεται, πρωτού τελικά η Kawasaki φανερώσει τις προθέσεις της, εμφανίζοντας έναν εμπρός τροχό 21 ιντσών στην περσινή EICMA, που συνδέθηκε από άλλους με ένα μεσαίο Versys. Ωστόσο ήταν πλέον ξεκάθαρο, η KAWASAKI είχε πάρει το μήνυμα και θα έκανε την κίνηση, άλλωστε είχε ήδη έναν κινητήρα που μπορούσε να αναλάβει τον ρόλο.

Kawasaki KLE 500 2026: Χωρίς ρύγχος – Μοντέρνα εμφάνιση - Παρουσιάζεται την Παρασκευή – Πόσο θα κοστίζει στην Ελλάδα!
Μοντέρνα σχεδίαση και με τροχούς 21-17 όπως το περιμέναμε!

Εστιάζοντας στην σχέση τιμής και απόδοσης, η Kawasaki εμφάνισε δύο εκδόσεις, όπως άλλωστε κάνει σε όλη την γκάμα της, την βασική και την πιο εξοπλισμένη SE. Αν η Ελληνική αντιπροσωπεία καταφέρει να κάνει την κίνηση που έχουμε αποκαλύψει πριν από λίγες ημέρες, πετυχαίνοντας ένα πλαίσιο τιμής που είναι πολύ στην ευθεία των υπολοίπων χωρών απορροφώντας την υψηλότερη φορολογία που εμείς έχουμε, τότε ενδεχομένως να εστιάσει σε μία μόνο έκδοση, την SE για να μπορέσει να πετύχει καλύτερη συνολικά συμφωνία.

Σε κάθε περίπτωση, μετά μετά από 18 χρόνια το KLE500 επιστρέφει, χρησιμοποιώντας τη γνωστή σύγχρονη Α2 βάση των Eliminator 500, Ζ500 και Ninja 500, με On-Off στιλ, ακριβώς όπως είχαμε ζητήσει να γίνει, έχοντας δοκιμάσει τις δυνατότητες αυτού του κινητήρα!

Η πρώτη αυτή παρουσίαση δεν είναι πλήρης, με το Akashi να επιφυλάσσεται να αποκαλύψει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά στην EICMA 2025 στις 6 Νοεμβρίου. Για την ώρα το ιαπωνικό εργοστάσιο μας δίνει τις πρώτες φωτογραφίες, το βίντεο της μοτοσυκλέτας και κάποιες πρώτες πληροφορίες χαρακτηριστικών και εκδόσεων.

Στην καρδιά της μοτοσυκλέτας βρίσκεται ο δικύλινδρος εν σειρά τετράχρονος και ψεκαστος κινητήρας των 451 κ.εκ., ενώ το πλαίσιο είναι ατσάλινο τύπου χωροδικτύωμα. Δεν αναμένονται αλλαγές στην απόδοση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα που τον χρησιμοποιούν, κάτι που μας κάνει να περιμένουμε 44,77 hp / 9.000 rpm και 4,3 kgm ροπής στις 6.000 rpm.

Έχουμε άλλη μία επιβεβαίωση, με βάση όσα είπαμε τις προηγούμενες ημέρες, οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, με τις αναρτήσεις να αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι -αντίθετα με το συμβατικό των υπολοίπων Α2 μοντέλων της “πράσινης” οικογένειας- με καλάμια 43mm και με μονό πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Unitrak. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα κινέζικα IRC GP-410. Στα φρένα έχουμε ένα δισκόφρενο στον κάθε τροχό -300 mm μπροστά και 230 mm πίσω-, με τη στήριξη της δαγκάνας μπροστά να είναι συμβατική και όχι ακτινική. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για Off-Road χρήση, αν και για την ώρα η Kawasaki δεν μας λέει αν αυτό γίνεται και στους δυο τροχούς ή μόνο στον πίσω.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16 λίτρων, τα φώτα είναι Full-LED και η ζελατίνα του φαίρινγκ ρυθμίζεται σε 3 θέσεις. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 860 mm, ενώ η Kawasaki παρέχει στον κατάλογο των έξτρα αξεσουάρ διάφορες σέλες, πιο κοντές ή πιο ψηλές.

Όσον αφορά στις δυο εκδόσεις, οι διαφορές τους αφορούν στην οθόνη οργάνων (LCD στη βασική, 4,3 ιντσών TFT στην SE, στα φλας που είναι LED στην SE, με την πιο ακριβή έκδοση να έχει επιπλέον ψηλότερη ζελατίνα, χούφτες ενισχυμένες με μεταλλικό νεύρο και μεγάλη αλουμινένια ποδιά κινητήρα. Σημειώστε πως και οι δυο εκδόσεις του KLE500 μπορούν να συνδεθούν με το smartphone του αναβάτη μέσω του Rideology The App. Μέσω της εφαρμογή ο αναβάτης μπορεί να έχει πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του πίνακα οργάνων, όπως καταγραφή στοιχείων κάθε βόλτας, πλοήγηση, ακόμα και φωνητικές εντολές -το τελευταίο χαρακτηριστικό μένει να επιβεβαιωθεί για την ελληνική αγορά.

 

 

 

Για την ώρα δεν βλέπουμε να υπάρχει cruise control ή shifter στα επίσημα αξεσουάρ του μοντέλου, των οποίων ο κατάλογος περιλαμβάνει σχάρα, top-case, πλαϊνές βαλίτσες, θερμαινόμενα γκριπ, ποδιά κινητήρα, USB-C θύρα, LED προβολάκια, κεντρικό σταντ, προστατευτική σίτα ψυγείου, βάση GPS και τελικό εξάτμισης τιτανίου της Akrapovic.

Στις Η.Π.Α. οι τιμές των δυο εκδόσεων είναι οι ακόλουθες:

KLE500 ABS $6,599

KLE500 SE ABS $7,499

Αν λοιπόν επαληθευθούμε για το πλαίσιο τιμής που έχουμε ήδη ανακοινώσει και η KLE 500 SE έρθει στην Ελλάδα με τιμή κάτω των 8.000 Ευρώ, τότε σημαίνει πως έχουμε μία σύμπτυξη προς τα κάτω. Για παράδειγμα:

Συγκρίνετε τις με τις τιμές του Z500 ABS - $5,699 (800 δολάρια κάτω από την απλή έκδοση του KLE), και του Z500 SE ABS που τιμάται στα $6,399 (900 δολάρια κάτω από το KLE 500SE) και θα έχετε μια πρώτη εκτίμηση για το τι να περιμένετε στην ελληνική αγορά. Παρεμπιπτόντως στην Ελλάδα το Z500 SE κοστίζει 7.295 ευρώ.

 

Τα χρώματα των δυο εκδόσεων έχουν ως εξής:

 

KLE500

Metallic Carbon Gray / Ebony

 

KLE500 SE

Pearl Blizzard White

Pearl Storm Gray

Metallic Bluish Green

Ετικέτες