Ducati-Κορωνοϊός: Κανονικά η παραγωγή αλλά ειδικά μέτρα προστασίας
Κλειστό το μουσείο και ακύρωση ξεναγήσεων
Από τον
Μπάμπη Μέντη
25/2/2020
Η Ιταλία έχει μπει για τα καλά στη δίνη των επιπτώσεων από την εξάπλωση του Κορωνοϊού στην Ευρώπη και όπως είναι φυσικό έχουν επηρεαστεί όλοι οι τομείς της οικονομίας της και όχι μόνο ο τουρισμός. Μάλιστα στις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση έχει φτάσει τα μέτρα προληπτικής ασφάλειας στα άκρα (μόνο 7 θανάτους έχει μέχρι στιγμής η Ιταλία…), επιβάλλοντας ακόμα και απαγόρευση κυκλοφορίας στις πόλεις του βορρά μετά το απόγευμα! Η Ducati όπως ήταν φυσικό έχει υποστεί κάποιες από τις επιπτώσεις όλου αυτού του πανικού. Οι γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της Bologna εξακολουθούν να δουλεύουν κανονικά, όμως το μουσείο έχει κλείσει τις πόρτες του και έχουν ακυρωθεί επ’ αόριστο όλες οι ξεναγήσεις στους χώρους του εργοστασίου. Μάλιστα η διοίκηση αποφάσισε τα στελέχη που έχουν ταξιδέψει πρόσφατα στην Κίνα, να μην επιστρέψουν κατευθείαν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και να παραμείνουν σπίτια τους, ενώ όσοι από τους ργαζόμενους πηγαίνουν στο εργοστάσιο περνάνε από ανιχνευτές μέτρησης της θερμοκρασίας τους και έχουν οδηγίες να δουλεύουν σε πιο ανοιχτούς χώρους, αποφεύγοντας τις πολλές επαφές με συναδέλφους τους. Η γενική εικόνα που παρουσιάζει αυτή τη στιγμή η βόρεια Ιταλία τις νυχτερινές ώρες θυμίζει αρκετά ταινία καταστροφής του Hollywood, με τους άδειους δρόμους και την αστυνομία να βάζει ακόμα και χρηματικά πρόστιμα σε όσους παραβιάζουν τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας!
Ηλεκτρικά πατίνια: Έρχονται αυστηρότεροι έλεγχοι και νέα νομοθετική ρύθμιση
Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στην Ηλεία - Την απαγόρευσή τους θέλει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη!
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
5/5/2026
Νέα νομοθετική παρέμβαση για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα προανήγγειλε ο διαχρονικός υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με φόντο τα αυξανόμενα περιστατικά ατυχημάτων αλλά και τον προβληματισμό γύρω από την ασφαλή συνύπαρξη των συγκεκριμένων μέσων μικροκινητικότητας με πεζούς, ποδηλάτες και όλων των υπόλοιπων οχημάτων στο αστικό περιβάλλον.
Μιλώντας σήμερα το πρωί (Τρίτη 5 Μαΐου) στο Mega Channel, ο υπουργός αποκάλυψε πως βρίσκεται υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά ειδικά τα ηλεκτρικά πατίνια, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως "με νόμο θα καθιερώσουμε πεζόδρομους για πατίνια", διευκρινίζοντας παράλληλα ότι οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Οι δηλώσεις έρχονται ως επακόλουθο της σωρείας ατυχημάτων και δυστυχημάτων που προκύπτουν από την άναρχη κίνηση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), με πολλούς χρήστες τους, ανήλικους και μη, να μην είναι εκπαιδευμένοι στο να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια, ενώ αγνοούν και τον Κ.Ο.Κ. (παιδιά, έφηβοι, τουρίστες) ή συνειδητά επιλέγουν αντικοινωνικές και παραβατικές οδηγικές συμπεριφορές, αγνοώντας σημάνσεις, διαβάσεις, μονοδρομήσεις, φανάρια και προτεραιότητες ακόμα και μέσα στην καρδιά του αστικού ιστού.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Χρυσοχοΐδης , η Τροχαία ήδη επιχειρεί να επιβάλει βασικούς κανόνες χρήσης, όπως η υποχρεωτική χρήση κράνους και η τήρηση ορίων ταχύτητας, ωστόσο το υπάρχον πλαίσιο θεωρείται ανεπαρκές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη χρήση από ανηλίκους. Ο ίδιος υπογράμμισε πως οι ανήλικοι δεν επιτρέπεται να κινούνται με πατίνια στο οδικό δίκτυο και προανήγγειλε επιπλέον περιορισμούς μέσα από τη νέα ρύθμιση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η προσωπική τοποθέτηση του υπουργού, καθώς σημείωσε πως κατά την προσωπική του άποψή τα πατίνια θα έπρεπε ακόμη και να απαγορευτούν από τους δρόμους, τονίζοντας ότι "είναι κρίμα να χάνονται παιδιά σε δρόμους από πατίνια". Παράλληλα ξεκαθάρισε πως αντιλαμβάνεται τη χρήση τους ως μέσο αναψυχής σε ελεγχόμενους χώρους, όπως πλατείες ή ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές, όμως θεωρεί επικίνδυνη την κυκλοφορία τους στο μικτό οδικό δίκτυο χωρίς αποκλειστικές υποδομές.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις, θα κινείται προς τη δημιουργία ειδικών διαδρόμων κυκλοφορίας για ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια, αλλά και προς αυστηρότερο έλεγχο της χρήσης τους από ανήλικους και μη εκπαιδευμένους χρήστες.
Για αυτό που δεν έγινε κανένας λόγος είναι για τυχόν εκπαίδευση όλων εκείνων που έβαλαν στη ζωή τους το πατίνι τα τελευταία χρόνια -ανήλικων και μη-, όπως και κάποιου τρόπου πιστοποίησης οδηγικής ικανότητας για όλους εκείνους που θέλουν να τα χρησιμοποιούν νόμιμα στους δρόμους και να μοιράζονται το οδόστρωμα με οχήματα που είναι πολύ πιο γρήγορα, αλλά και για τα εκατοντάδες "πειραγμένα" ηλεκτρικά πατίνια (κάποια από αυτά δεν χρειάζονταν καν πείραγμα αφού έχουν τη σχετική ρύθμιση στο μενού τους!), τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα πάνω από τα νόμιμα 25 χλμ./ώρα, με τους χρήστες τους να κυκλοφορούν παράνομα και σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.