Dunlop Geomax MX34 – Νέο MX ελαστικό, για αγώνες και ιδιώτες

Αποτελεί την επιλογή πρώτης τοποθέτησης για τις GASGAS, KTM και Husqvarna
motomagDunlop Geomax MX34 – Νέο MX ελαστικό, για αγώνες και ιδιώτες
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/1/2024

Η Dunlop παρουσιάζει το νέο soft-mid MX ελαστικό της, Geomax MX34, το οποίο έχουν ήδη επιλέξει ως ελαστικό πρώτης τοποθέτησης οι τρεις εταιρείες του Pierer Group, με τις KTM 450 SX-F Factory Edition, GASGAS MC 450F Factory Edition και Husqvarna FC 450 Rockstar Edition, οι οποίες δέχθηκαν γενναία ανανέωση για το 2024, να εξοπλίζονται με το συγκεκριμένο ελαστικό.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της εταιρείας:

"Οι κορυφαίες μάρκες Motocross επιλέγουν το Dunlop Geomax MX34 ως standard εξοπλισμό

Το επόμενης γενιάς ελαστικό soft-mid MX της Dunlop, Geomax MX34, έχει επιλεχθεί από τρεις διακεκριμένους κατασκευαστές motocross ως το προτιμώμενο ελαστικό standard εξοπλισμού για τις εργοστασιακές εκδόσεις των μοτοσικλετών τους. Μετά την επιλογή του Geomax MX33 πέρυσι, η τελευταία σειρά Geomax επιλέχθηκε από την KTM, την GasGas και τη Husqvarna, ενισχύοντας τη συνεχιζόμενη συνεργασία της Dunlop με κατασκευαστές που ανταγωνίζονται στο υψηλότερο επίπεδο motocross.

Το Geomax MX34 έχει τοποθετηθεί στα μοντέλα KTM 450 SX-F Factory Edition, GasGas MC 450F Factory Edition και Husqvarna FC 450 Rockstar Edition, τα οποία έχουν τον ίδιο σχεδιασμό σασί και αναγνωρίσιμα γραφικά για τις μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται από τις αντίστοιχες εργοστασιακές αγωνιστικές τους ομάδες στο απαιτητικό πρωτάθλημα AMA Supercross, το οποίο ξεκίνησε νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Οι μοτοσυκλέτες εργοστασιακής έκδοσης έχουν ενισχυθεί με νέες βελτιώσεις και τεχνολογίες που αλλάζουν το παιχνίδι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις τους. Στόχος είναι να ανεβάσουν την απόδοση σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο και να φέρουν τους αναβάτες όσο το δυνατόν πιο κοντά στο επαγγελματικό επίπεδο, με την υποστήριξη από τα ελαστικά 'πρωταθλητών' της Dunlop.

Dunlop Geomax MX34 – Νέο MX ελαστικό, για αγώνες και ιδιώτες

Το Dunlop Geomax MX34 σε σχέση με το Geomax MX33 διασφαλίζει βελτιωμένη απόδοση στις στροφές και έλεγχο ολίσθησης μπροστά και πίσω, παρέχοντας σταθερότητα στην ευθεία και έλεγχο στροφών που είναι ζωτικής σημασίας, έτσι ώστε οι αναβάτες να αποδώσουν στο μέγιστο των ικανοτήτων τους στον διαγωνισμό Supercross. Η νέα σχεδίαση στο πίσω ελαστικό επιτρέπει στους αναβάτες να επιταχύνουν με αυτοπεποίθηση σε μαλακές, λασπώδεις και ενδιάμεσες πίστες  μέσης δυσκολίας, συμβάλλοντας στην κατάκτηση γύρων που οδηγούν σε νίκη στον αγώνα. Σε αυτό προστίθεται η επόμενης γενιάς τεχνολογία Progressive Cornering Block (PCBT), η οποία διευκολύνει την ανώτερη απορρόφηση και τη βελτιωμένη επαφή με το έδαφος για βέλτιστη πρόσφυση και απόδοση.

Dunlop Geomax MX34 – Νέο MX ελαστικό, για αγώνες και ιδιώτες

Ο Miguel Morais, Original Equipment Manager, Dunlop Motorcycle EMEA τόνισε: "Είμαστε ενθουσιασμένοι που το ελαστικό Geomax MX34 επιλέχθηκε ως Πρώτη τοποθέτηση για τα εργοστασιακά μοντέλα μοτοσυκλετών από τρεις κορυφαίους κατασκευαστές: KTM, Husqvarna και GasGas. Χαιρόμαστε που προσφέρουμε στους αναβάτες και στις ομάδες ένα ελαστικό που παρέχει σταθερότητα και αυτοπεποίθηση σε διαφορετικές συνθήκες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να τα δώσουν όλα στην πίστα καθ' όλη τη διάρκεια του 2024". Η πλειοψηφία των αναβατών που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα AMA Supercross 2024 επέλεξαν τη σειρά Dunlop Geomax, συνεχίζοντας να επιβεβαιώνουν την Dunlop ως την προτιμώμενη επιλογή ελαστικών ανάμεσα στους καλύτερους αναβάτες. Παράλληλα, η Dunlop επιδιώκει να διατηρήσει τη σειρά των συνεχόμενων νικών σε κάθε τίτλο του AMA Supercross και του Pro Motocross από το 2010 και στη νέα σεζόν.

Dunlop Geomax MX34 – Νέο MX ελαστικό, για αγώνες και ιδιώτες

Καθώς πλησιάζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross FIM, που ξεκινά στην Αργεντινή στις 10 Μαρτίου, οι προσδοκίες αυξάνονται για το Geomax MX34 να συνεχίσει τις δυνατές του επιδόσεις στην παγκόσμια σκηνή motocross.

Ετικέτες

MotoGP - Michelin για Jorge Martin: Διαφορά στη θερμοκρασία εντός του ελαστικού ο λόγος της πτώσης  

Θα συνεχιστούν οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του παγκόσμιου πρωταθλητή
Michelin Jorge Martin Crash 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

7/2/2025

Χωρίς να καταλήγει κάπου το μπαλάκι των ευθυνών μεταξύ Aprilia Racing και Michelin, για την πτώση του Jorge Martin στις δοκιμές της Sepang, η γαλλική εταιρεία έδωσε νέα εξήγηση έπειτα από περαιτέρω διερεύνηση των δεδομένων τηλεμετρίας.

Aprilia Racing και Michelin ήρθαν έμμεσα σε αντιπαράθεση μετά την δεύτερη πτώση του Jorge Martin στη Sepang όπου ο παγκόσμιος πρωταθλητής, έπειτα από highside, χτύπησε πρώτα στο έδαφος με το αριστερό του πόδι και μετά με το κεφάλι για να αποκομίσει μια διάσειση αλλά και σπασμένα κόκκαλα στο ποδι και το δεξί του χέρι.

Ο Martin βρίσκεται σήμερα στη Βαρκελώνη ώστε να γίνει η επέμβαση στο χέρι του -στο πόδι τελικά δεν θα γίνει- από τον δρ. Xavier Mir και την ομάδα του, που χειρούργησε νωρίτερα και τον Raul Fernandez.

Στις αρχικές της ανακοινώσεις μετά το ατύχημα η Aprilia Racing και συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος της, Massimo Rivola, δήλωσε ότι βάσει των δεδομένων της τηλεμετρίας η πτώση του παγκόσμιου πρωταθλητή δεν προήρθε ούτε από οδηγικό λάθος, ούτε όμως από κάτι που πήγε στραβά με τη μοτοσυκλέτα, ρίχνοντας έτσι έμμεσα την ευθύνη στη Michelin. 

Ο Rivola ζήτησε από τους Γάλλους να του δώσουν το ιστορικό του πίσω ελαστικού του Martin λέγοντας ότι δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να μάθει ότι το ελαστικό βρισκόταν σε αποθήκη για 11 μήνες πριν από τη χρήση του στην πίστα της Sepang.

Massimo Rivola 2025

Τη δουλειά αυτή ανέλαβε ο Piero Taramasso, διευθυντής Motosport της Michelin o οποίος και ανέφερε τελικά ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε τον περασμένο Ιούνιο στη Γαλλία και όλον αυτόν τον καιρό ήταν αποθηκευμένο σε χώρο όπου η θερμοκρασία είναι ελεγχόμενη και έτσι δεν είχε χάσει καμία από τις ιδιότητές του.

Ο Taramasso επανήλθε σήμερα με περισσότερες λεπτομέρειες από τα δεδομένα που του παραχώρησε και η Aprilia, τα οποία δεν δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος θα μπορούσε να φταίει για το ατύχημα του Martin, όμως ξεκαθαρίζουν τον λόγο που ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε αυτή την οδυνηρή πτώση. 

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Taramasso το πέλμα στην επιφάνειά του είχε τη σωστή θερμοκρασία, ωστόσο η θερμοκρασία στο εσωτερικό του ελαστικού ήταν 15 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από εκείνη που θα έπρεπε να είναι για να λειτουργεί σωστά το λάστιχο, όταν ο Martin έφυγε από τα πιτ για να μπει στην πίστα. 

Αυτή είναι και η θερμοκρασία που η Michelin μετράει στο MotoGP για να καθορίσει αν ένα ελαστικό βρίσκεται σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας και πήρε τη μέτρηση μέσω ενός αισθητήρα του ελαστικού που προέρχεται από τη McLaren. Από την άλλη η συλλογή των δεδομένων από την Aprilia Racing γίνεται από τη μέτρηση της θερμοκρασίας του αέρα που βρίσκεται μέσα στο ελαστικό.

Ο Taramasso απέδωσε αυτή τη διαφορά στη θερμοκρασία σε διάφορους λόγους όπως το γεγονός ότι η μοτοσυκλέτα επέστρεψε στα πιτ μετά από την πρώτη πτώση του Martin -οπότε μπορεί να έπεσε η θερμοκρασία στο εσωτερικό- σε πρόβλημα που θα μπορούσαν να είχαν οι κουβέρτες αλλά και στις ασυνήθιστες συνθήκες κατά τη διάρκεια των δοκιμών αφού η θερμοκρασία της πίστας ήταν 30 βαθμοί Κελσίου όταν συνήθως είναι 50 βαθμοί. Είπε επίσης ότι το ελαστικό του Bezzecchi που ήταν το ίδιο (μεσαία γόμα), στην ίδια μοτοσυκλέτα βρισκόταν στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, τη στιγμή της πτώσης του Martin.

Ο Taramasso δεν έκανε κανένα σχόλιο για ενδεχόμενη αστοχία κατά την κατασκευή του ελαστικού, ενώ πρόσθεσε ότι η έρευνα θα συνεχιστεί. Καλό θα ήταν ίσως να γνώριζε και η Aprilia Racing αυτή τη μικρή λεπτομέρεια με τις διαφορετικές θερμοκρασίες, ενώ δεν αποκλείεται να αλλάξει κάτι σχετικά με αυτό στο μέλλον ώστε να αποφευχθεί ξανά τέτοιου είδους ατύχημα.