EICMA 2018 – Πρωτοφανής κατάσχεση άφησε άδειο περίπτερο

Να κάτι που δεν έχουμε ξανά δει..
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/11/2018

Ένα από τα πλέον δυσβάσταχτα αλλά αναγκαία έξοδα για μία νέα εταιρία, είναι η παρουσία στα μεγάλα σαλόνια μοτοσυκλέτας, ώστε να την γνωρίσει ο κόσμος και να την δουν υποψήφιοι αντιπρόσωποι από διάφορες χώρες. Ανάμεσα σε αυτές τις εκθέσεις, η EICMA με τον παγκόσμιο αντίκτυπο είναι φυσικά ο απόλυτος στόχος, παρόλο που απαιτεί μερικές δεκάδες χιλιάδες Ευρώ για να στήσεις περίπτερο. Έναν προϋπολογισμό που αρκετά εύκολα φτάνεις αν υπολογίσεις όλα τα έξοδα μαζεμένα. Είναι λοιπόν διπλό το βάσανο, αν πραγματοποιήσεις όλον τον κόπο για να βρεθείς στην EICMA, καλέσεις και δημοσιογράφους για να δουν το νέο σου σκούτερ, και μόλις ανάψουν τα φώτα κι ανοίξουν οι πύλες, να βρεθείς με αστυνομικούς που σου αδειάζουν το περίπτερο, κατάσχοντας τα σκούτερ και κάθε τους φωτογραφία!

Πρόκειται για ένα πρωτοφανές περιστατικό, παρόλο που διενέξεις τέτοιου είδους υπάρχουν πολλές κάθε χρόνο. Λύνονται όμως μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και φυσικά πολύ πριν την τελική παραγωγή ενός μοντέλου, καθώς υπάρχουν διαδικασίες που εξασφαλίζουν πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Όλες αυτές οι διαδικασίες όμως ξεφεύγουν από τους ξερούς νόμους και περιλαμβάνουν κανόνες ενός τρόπου δουλειάς κι εργασίας, μία «κατάσταση» που έχει κατασταλάξει ανάμεσα στους κατασκευαστές μέσα από την εμπειρία του χρόνιου ανταγωνισμού. Οι νέες εταιρίες ηλεκτρικών που ξεπηδούν η μία μετά την άλλη, δεν γνωρίζουν αυτό το πεδίο δράσης, ούτε και τους κανόνες εργασίας. Από την συμμετοχή μας στις Εκθέσεις και ταξιδεύοντας διαρκώς στο εξωτερικό έχουμε πλέον όλα τα παραδείγματα καθώς ανάμεσα στις νέες εταιρίες με αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, υπάρχουν από φωτοβολίδες που ανεβαίνουν γρήγορα ψηλά, τραβούν το μάτι κι έπειτα γρήγορα πέφτουν, έως διαμάντια κανονικά που θα είναι σοβαρό κομμάτι του κοντινού μέλλοντος. Τα λάθη όμως μπορεί να συμβούν από τον καθένα.

Η σειρά των γεγονότων

Στην περίπτωση της Kumpan τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα καθώς δεν ήταν η πρώτη τους φορά σε έκθεση, ενώ το σκούτερ που θα έδειχναν στην Eicma δεν έκανε πρώτη παγκόσμια εμφάνιση, καθώς αυτή είχε πραγματοποιηθεί στην Intermot, στην Γερμανία σχεδόν ένα μήνα πριν. Κι όμως, στην εποχή της «αποστελέχωσης» των εταιριών, κανείς από την Piaggio δεν είχε προσέξει το 1954 Ri S της Γερμανικής Kumpan. Το είδαν τυχαία πηγαίνοντας το πρωί της ημέρας των εγκαινίων προς το δικό τους χώρο! Το περίπτερο της Kupman ήταν μερικά μέτρα μακριά από το θηριώδες του Piaggio Group, και υπάρχει μία πιθανότητα να συνέχιζαν κανονικά με την παρουσίασή τους, αν δεν περνούσαν από μπροστά στελέχη της Piaggio Group που δεν τους άρεσε καθόλου αυτό που είδαν: Αναγνώρισαν ομοιότητες με την Vespa, που το σχήμα της είναι τρισδιάστατα κατοχυρωμένο –παραδόξως ένα από τα όχι πολλά- ως εμπορικό σήμα κι έτσι μικρές ομοιότητες συνιστούν πλαστογραφία. Σε μία άλλη εποχή αυτό θα είχε λυθεί πολύ πριν την εμφάνιση στους διαδρόμους της μεγαλύτερης έκθεσης μοτοσυκλέτας, ή μάλλον θυμίζει πολλά χρόνια πίσω, (ας μην ξεχνάμε πως η EICMA έχει ιστορία από το 1914).

Η Kumpan που καθόλου δεν συμφωνεί με την Piaggio και δεν βλέπει την παραμικρή ομοιότητα του 1954 Ri S με κάποιο από τα νεότερα μοντέλα της οικογένειας Vespa, έζησε μία άσχημη ημέρα καθώς είδε όλα της τα σκούτερ να σφραγίζονται και να φορτώνονται σε γερανό της αστυνομίας με την υπόθεση να παίρνει την δικαστική οδό. Έμειναν έτσι με ένα άδειο περίπτερο, που όμως αντίθετα με αυτό που θα περίμενε κανείς, είδαν περισσότερη δημοσιότητα, ως «εκείνοι που τους κυνήγησε η Piaggio». Στην ανακοίνωσή τους, αναφέρουν πως τίποτα στα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν εμφανίζει την παραμικρή ομοιότητα με την Vespa Elettrica, ενώ παράλληλα το σχέδιο αποτελεί πρωτότυπη δουλειά τους.

Αντίθετα η ανακοίνωση του Piaggio Group μένει αποκλειστικά στην εξωτερική εμφάνιση, αναφέροντας πως η γενική μορφή των σκούτερ που ζήτησε την κατάσχεσή τους, αντιγράφει τις καταχωρήσεις εμπορικών σημάτων της Piaggio, και για αυτό ζήτησε τις νόμιμες ενέργειες που προβλέπονται σε αυτή την περίπτωση κατάσχοντας όλα τα εκθέματα, διαφυλάσσοντας την εικόνα της Vespa.

Από εκείνη την ημέρα η Kumpan αλλάζει κάθε ημέρα το περίπτερό της με σκίτσα, μηνύματα, κάποια ιδιαίτερα χιουμοριστικά, όπως το «είδατε πουθενά τα σκούτερ μας;» αλλά και ξεκινώντας διάφορες καμπάνιες όπως «λογοκριμένο στην Ιταλία», «ελευθερώστε την Kumpan» και πολλά ακόμη. Από την στιγμή που η ιστορία αυτή δεν τελειώνει με το πέρας της EICMA μαζεύοντας το πλέον άδειο περίπτερο, αλλά θα συνεχιστεί στα δικαστήρια, θα παρακολουθήσουμε εκεί την συνέχειά της.

Σε κάθε περίπτωση όμως, κι όπως συμβαίνει με όλα τα επαγγέλματα στα οποία εισέρχεται κόσμος χωρίς να έχει ζήσει την πορεία της εξέλιξης τους, αυτό δεν είναι σίγουρα το μόνο τέτοιο περιστατικό που θα δούμε στο μέλλον…

 

Ετικέτες

ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.: Σκοπός δημιουργίας της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας

Νέα ανακοίνωση της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο
ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. Σκοπός ίδρυσης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/3/2023

Πριν από λίγες ημέρες, στις 19 Μαρτίου, ιδρύθηκε η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) η δεύτερη ομοσπονδία μοτοσυκλέτας της χώρας μας. Προφανώς στο μυαλό όλων μας είναι πως έννοια της ομοσπονδίας είναι να αποτελεί μία μονάδα, μία ομπρέλα που περιλαμβάνει όλες τις λέσχες της χώρας, μικρές και μεγάλες και όχι να αρχίσουμε να έχουμε δύο και τρεις. Ωστόσο αυτή η κίνηση ούτε ξαφνική είναι, ούτε έρχεται απροειδοποίητα. Ζυμώνεται πολύ καιρό και ήμασταν παρόν στο ιδρυτικό συνέδριο όπου συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι λεσχών από διαφορετικά μέρη της χώρας σχεδόν έναν χρόνο πριν.

Με σημερινή ανακοίνωσή της, η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. κοινοποιεί στο κοινό τους σκοπούς της ίδρυσής της και ενημερώνει για τις λέσχες που την αποτελούν και το προσωρινό διοικητικό της συμβούλιο που θα την οδηγήσει σε ένα μήνα από τώρα στην πρώτη της γενική συνέλευση και ψηφοφορία.

Στην ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. θεωρούν πως τα πράγματα με την ΜΟΤΟΕ δεν πηγαίνουν όπως θα έπρεπε και μάλιστα μέλη της έχουν εμπλακεί σε δικαστικό αγώνα μαζί της αλλά φαίνεται πως έχουν χάσει τις πρώτες μάχες και ο αγώνας αυτός θα είναι δύσκολος. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κάποιο νομικό όριο για το πόσες Ομοσπονδίες μπορούν να συνυπάρχουν στη χώρα είτε βρίσκονται σε δικαστική διαμάχη, είτε όχι. Προφανώς όμως, όπως έχει συζητήσει το ΜΟΤΟ με μέλη της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο., στα σχέδιά της είναι και η ίδρυση αθλητικής ομοσπονδίας και η ανάληψη πρωταθληματικών αγώνων μοτοσυκλέτας, όπου τότε θα ανοίξει ένας άλλος γύρος αντιπαράθεσης με την υπάρχουσα κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν περισσότερος κόσμος ασχολούταν με τα κοινά με έμπρακτη συμμετοχή και όχι απλά σχολιάζοντας ενώ δεν έχει και την συνολική εικόνα. Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.:

Οι σκοποί της Ομοσπονδίας μας είναι:
1.
Η διάδοση του υγιούς μοτοσυκλετισμού σε πανελλαδική κλίμακα σε όλες του τις μορφές: Πολιτιστική, Κοινωνική, Εκπαιδευτική, Περιηγητική, Συγκοινωνιακή, Ψυχαγωγική, Συνδικαλιστική κ.λπ
2.
Η καλλιέργεια της αλληλεγγύης μεταξύ των μοτοσυκλετιστών, ο συντονισμός, η δράση, και η δημιουργία φιλίας και αλληλοϋποστήριξης των σωματείων και των ενώσεων μελών της.
3.
Η εκπροσώπηση κάθε μοτοσυκλετιστή για την αντιμετώπιση και επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ή πρόκειται να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες μοτοσικλετιστές. Τα προβλήματα αυτά μπορεί να σχετίζονται με την ασφάλεια, την ελεύθερη μετακίνηση με δίκυκλο, το δικαίωμα συμμετοχής τους στη λήψη αποφάσεων για τα θέματα που τους αφορούν, η ψυχαγωγία με την μοτοσυκλέτα, οικονομικά θέματα κ.λπ.
4.
Η ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων σε θέματα ασφάλειας, με την δημιουργία κάθε τύπου διαδικτυακής επικοινωνίας ΜΜΕ, ανταλλαγής γνώσεων και τεχνικών πληροφοριών.
5.
Η ακριβής και εκτενής πληροφόρηση για όλα τα θέματα που αφορούν στο δίκυκλο.
6.
Η προστασία των δικυκλιστών από ενέργειες που τους υπονομεύουν και τους βλάπτουν.

Την Κυριακή 26 Ιουνίου 2022 όπου και πραγματοποιήθηκε το Ιδρυτικό Συνέδριο, εγκρίθηκε το καταστατικό της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. κι εκλέχτηκαν τα 7 μέλη της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής. Μετά από ψηφοφορία διαμόρφωσαν το παρακάτω προσωρινό  Δ.Σ. το οποίο και θα οδηγήσει την ομοσπονδία μέχρι την πρώτη της γενική συνέλευση στις 22 Απριλίου 2023 με σκοπό την ψήφιση του πρώτου Δ.Σ. :

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Καράμπελας Παναγιώτης - ΛΕΜΟΤ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ντίνιας Γιώργος - Μοτολέσχη Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:  Αναγνωστόπουλος Γαρύφαλλος - BMW RIDERS CLUB ΕΛΛΑΣ

ΤΑΜΙΑΣ: Γκικόπουλος Παναγιώτης - ΜΟΤΟρχομενού

 ΜΕΛΗ:

Παπανδρικόπουλος Ανδρέας - ΜΟΤΟΛΕΑμαλιάδος

Αγιομαυρίτης Στέλιος - ΛΕΜΟΤ

Ντελής Νίκος - ΜΟΤΟΛΕΑμαλιάδος

Οι πρώτες 18 λέσχες από όλη την Ελλάδα που απαρτίζουν την ομοσπονδία είναι οι παρακάτω:

  1. Λέσχη Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών (Λ.Ε.ΜΟΤ.)

  2. Μοτοσυκλετιστική Λέσχη Αμαλιάδας (ΜΟΤΟ.ΛΕ.Α.)

  3. Μοτολέσχη Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου

  4. Μοτολέσχη Ορχομενού (ΜΟΤ.ΟΡ.)

  5. Σύλλογος Φίλων Αυτ/του-Μοτ/τας Σιδηροκάστρου (ΣΥ.Φ.Α.ΜΟ.Σ.)

  6. Moto Club Alexandroupolis "Οι Αγριάνες"

  7. Artemis Moto Club

  8. Μοτοσυκλετιστικός Όμιλος Λέρου (Μ.Ο.Λ.)

  9. Ομάδα Εκτός Δρόμου

10. Λέσχη Μοτοσυκλέτας Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.)

11. Λέσχη Μικτού Αθλητισμού Θέρμου (ΛΕ.Μ.Α.Θ.)

12. ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ "MOTOCROSS ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ"

13. Αρτινή Λέσχη Μοτοσυκλέτας (Α.Λ.ΜΟ.)

14. Λέσχη Μοτοσυκλέτας Αγρίνιου

15. BMW RIDERS CLUB ΕΛΛΑΣ

16. TDM Hellas

17. Φίλοι Μοτοσυκλέτας Ευπαλίου (ΦΙΛ.ΜΟΤ.Ε.)

18. Africa Twin Club Hellas

 

 

Για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.)

 

Ο Γραμματέας

Αναγνωστόπουλος Γαρύφαλλος