Eicma 2021 αποκλειστικό: Το σχόλιο της Honda για επόμενο Transalp και η σχέση με το Hornet

Το μόνο σίγουρο πως θα αργήσει λίγο ακόμη
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/11/2021

Τις ημέρες της Eicma επιδιώξαμε και τελικά είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με υψηλόβαθμα στελέχη της Honda στην Ευρώπη και φυσικά η πρώτη ερώτηση δεν ήταν άλλη από το πότε θα δούμε ένα νέο Transalp, με την πρώτη απάντηση να είναι -επίσης φυσικά- πως δεν ξέρουν για ποιο πράγμα μιλάμε.

Ωστόσο ας μην ξεχνάμε πως έχουν διαρρεύσει από καιρό τώρα κάποιες πρώτες πληροφορίες που μας έχουν οδηγήσει στο ασφαλές συμπέρασμα πως πρέπει να περιμένουμε ένα νέο μεσαίο On-Off με πρώτους και καλύτερους που δείχνουν ακόμη και ψηφιακά σχέδια, τους Ιάπωνες του YoungMachine που αποτελούν φερέφωνα της Honda κι έτσι δεν μιλούν ποτέ τυχαία. Επιπρόσθετα στο MOTO είμασταν οι πρώτοι παγκοσμίως που αποκαλύψαμε πως η νέα αυτή μοτοσυκλέτα δεν θα λέγεται Africa Twin, όπως όλοι οι υπόλοιποι έγραφαν τότε, αλλά θα έχει το όνομα Transalp. Κι έτσι με βάση αυτά τα δεδομένα η ερώτηση επαναλήφθηκε.

Ένα νέο Transalp πράγματι υπάρχει λοιπόν στα μελλοντικά σχέδια της Honda τα οποία φαίνεται πως έχουν επηρεαστεί χρονικά από τις εξελίξεις που έχει φέρει η πανδημία, αλλά σίγουρα δεν έχουν ακυρωθεί.

Στο μεταξύ η Honda επαναφέρει άλλο ένα όνομα από το παρελθόν, το Hornet, και μας έδειξε σκίτσο με την αρχική του μορφή. Μία μοτοσυκλέτα που στην διάρκεια της ιστορίας της ήταν τετρακύλινδρη. Το επόμενο όμως Hornet ίσως να είναι τελείως διαφορετικό, όχι μόνο σε σχεδιασμό που ήδη το σκίτσο αφήνει να εννοηθεί πως αυτός θα είναι ολότελα μοντέρνος, αλλά ως προς τον κινητήρα που θα χρησιμοποιεί. Οι ενδείξεις μιλούν για δικύλινδρο εν σειρά καθιστώντας το μελλοντικό Hornet τον μεγάλο αντίπαλο του KTM 890 Duke. Αυτό μπορεί να μην το δεχτούν εύκολα όσοι έχουν δέσει τα Hornet με τους τετρακύλινδρους κινητήρες, όμως σε κάθε περίπτωση είναι καλό για εκείνους που περιμένουν το νέο Transalp.

Κι αυτό γιατί η πληροφορία που εξασφαλίσαμε μέσα από την Honda, είναι πως πράγματι οι δύο αυτές μοτοσυκλέτες θα μοιράζονται τον κινητήρα αυτό, που επίσης σημαίνει πως το Transalp θα ξεφύγει από την οικογένεια των NC με το οποίο είχε συνδεθεί. Κι ενώ οι κινητήρες των NC είναι εξαιρετικοί για καθημερινή, αλλά και ταξιδιωτική χρήση με την κατανάλωση να είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε φυσιολογικές ταχύτητες, ταυτόχρονα μία νέα Transalp θα ήταν προτιμότερη αν μπορούσε να γεφυρώσει το κενό από το NC750 μέχρι την Africa Twin αντί να προσφέρει την ίδια εφαρμογή σε διαφορετικό κουστούμι.

Η προσέγγιση των Hornet και Transalp από την Honda με βάση τις πληροφορίες που επιβεβαιώνουμε στο ΜΟΤΟ, πλησιάζει αυτό που κάνουν και άλλοι κατασκευαστές, όπως η Yamaha με την σειρά των MT και τα Tracer 700 και 900, αλλά από πλευράς κυβισμού θα είναι πιο κοντά στο παράδειγμα της KTM με τα 890 Duke και Adventure.

Κοινή πλατφόρμα λοιπόν για το Hornet και το Transalp από εδώ και πέρα, που το ασφαλές σενάριο λέει πως θα τα δούμε από στο τέλος 2022 για να κυκλοφορήσουν μέσα στο 2023, εκτός κι αν διαρρεύσουν νωρίτερα…

Ετικέτες

Ηλεκτροκίνηση: Honda R&D και QuantumScape εξελίσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Ανακοινώθηκε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
QuantumScape
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Με ανακοίνωσή της η αμερικανική QuantumScape Corporation αποκαλύπτει πως ήρθε σε συμφωνία με τη Honda R&D Co., Ltd., θυγατρική της Honda Motor Co., Ltd., προκειμένου να εξελίξουν την πλατφόρμα μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας, οι δύο πλευρές θα εστιάσουν την προσοχή τους αφενός στην εξέλιξη της απόδοσης αυτής της τεχνολογίας, αλλά και της κατασκευαστικής αλυσίδας τους.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό υλικό και προτείνουν ως βασικά τους πλεονεκτήματα τη μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα για ίδιο όγκο, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου ανάφλεξης που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η QuantumScape εξελίσσει μια δική της τεχνολογία μπαταριών λιθίου-μετάλλου, η οποία είναι και το σημείο αιχμής που την έφερε δίπλα στη Honda. Όπως εξηγεί ο Atsushi Ogawa, διευθυντής του Research Center of Excellence της Honda R&D, “η τεχνολογία της QS έχει επιδείξει μοναδικά και πειστικά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησής μας. Βλέπουμε τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας στο να προσθέσει αξία σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά οχήματα, και είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωρούμε στο επόμενο βήμα της συνεργασίας μας.”

Μάλιστα αυτή η τεχνολογία της QuantumScape είναι η ίδια που εξετάζεται από τον Όμιλο Volkswagen με τη βοήθεια της Ducati και της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας V21L που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρική κατηγορία MotoE του MotoGP.