Έκλεισε το εργοστάσιο της Bimota

Έπεσαν οι τίτλοι τέλους οριστικά
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/9/2017

Δημοσιεύματα στην Ιταλία αναφέρουν ότι η Bimota, η οποία ταλανιζόταν το τελευταίο διάστημα εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων, κατέβασε ρολά στο εργοστάσιο στο Rimini οριστικά.

Σύμφωνα μ' αυτά τα δημοσιεύματα, το εργοστάσιο έχει πλέον αδειάσει και έχουν αφαιρεθεί οι ταμπέλες και οι επιγραφές, ενώ το στοκ των ανταλλακτικών έχει μεταφερθεί σε αποθήκες που βρίσκονται εκεί κοντά. Οι νυν ιδιοκτήτες της φίρμας λέγεται πως έχουν συναρμολογήσει τα πιο πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας σε κάποιες εγκαταστάσεις στην Ελβετία από τα εναπομείναντα εξαρτήματα, ενώ είναι άγνωστο ακόμη το τι θα συμβεί όταν τελειώσει αυτό το απόθεμα ανταλλακτικών και εξαρτημάτων. Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι δεσμοί και οι ρίζες με την γενέτειρα της Bimota στο Rimini έχουν αποκοπεί εντελώς.

Η πρώτη ουσιαστική απώλεια για την Bimota ήταν η αποχώρηση του Massimo Tamburini για να πάει στην Ducati, αν και μετά από αυτό η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει αρκετές μοτοσυκλέτες που είχαν μια αξιοπρεπή εμπορική πορεία. Το δεύτερο αρνητικό ορόσημο της Bimota ήταν το 1997 με την δημιουργία του δίχρονου Vdue, ένα φιλόδοξο project με έναν κινητήρα δικής της κατασκευής το οποίο όμως κατέληξε άδοξα εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπισαν με τον άμεσο ψεκασμό.

Λίγα χρόνια αργότερα ήρθε και η οικονομική κατάρρευση για την Bimota, αν και το 2003 έγινε μια προσπάθεια αναγέννησης με τη δημιουργία κάποιων μοντέλων, που όμως δεν κατάφερε σε καμία περίπτωση να επαναφέρει το εργοστάσιο στα επίπεδα του παρελθόντος. Πριν από λίγους μήνες, η εταιρεία κατέγραψε άλλη μια σημαντική απώλεια, αυτή του Pierluigi Marconi ο οποίος ήταν ένα από τα σημαντικότερα στελέχη του σχεδιαστικού τμήματος που αναγκάστηκε να παραιτηθεί –ακολουθούμενος από πολλά μέλη της ομάδας του- λόγω μη καλής επικοινωνίας και συνεργασίας με τους τωρινούς ιδιοκτήτες της Bimota.

Πάντως, αν έχουμε μάθει κάτι από το παρελθόν, είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να διαγράψουμε οριστικά την Bimota από τον χάρτη, μόνο που αυτή τη φορά θα χρειαστεί ένας πολύ γενναίος επενδυτής με τα χρήματα στην τσέπη, προκειμένου να επαναφέρει την ιστορική φίρμα στη ζωή.

ARO Performance: Νέα σειρά βελτιώσεων της Indian με τεχνογνωσία από το King of the Baggers

Με ξεχωριστό branding - Στα χνάρια της σειράς Screamin’ Eagle
Indian ARO
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/5/2026

Η Indian Motorcycles ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου τμήματος American Racing Operations (ARO), ενός εργοστασιακού τομέα βελτιώσεων που φιλοδοξεί να φέρει τις αγωνιστικές τεχνολογίες της εταιρείας πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Το νέο brand της Indian παρουσιάστηκε λίγο πριν τον αγώνα του MotoAmerica King of the Baggers στο Road America και ουσιαστικά αποτελεί την απάντηση της Indian στη γνωστή εταιρεία βελτιώσεων της Harley-Davidson, Screamin’ Eagle.

Το ARO θα επικεντρώνεται στην εξέλιξη εργοστασιακών εξατμίσεων, εξαρτημάτων επιδόσεων και αγωνιστικής τεχνογνωσίας για τα μοντέλα με κινητήρες PowerPlus, αξιοποιώντας την εμπειρία που έχει αποκτήσει η Indian τα τελευταία χρόνια στο πρωτάθλημα King of the Baggers.

Με αγωνιστική τεχνογνωσία για τα μοντέλα δρόμου

Η Indian αναφέρει πως η ARO θα μεταφέρει τεχνογνωσία από το εργοστασιακό αγωνιστικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο εξελίσσεται σε συνεργασία με τη πολύπειρη εταιρεία Vance & Hines.

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση θα γίνει αυτό το Σαββατοκύριακο, με τις εργοστασιακές Indian Challenger του King of the Baggers να χρησιμοποιούν μια νέα αγωνιστική εξάτμιση δύο-σε-ένα, που εξελίχθηκε από την ARO.

Indian ARO

Παράλληλα, το πρώτο εμπορικό προϊόν της σειράς είναι η νέα εξάτμιση ARO GP Slip-On για τα touring μοντέλα PowerPlus της Indian.

Το σύστημα εξελίχθηκε με τη συμβολή του Terry Vance, ιδρυτή της Vance & Hines, και διαθέτει σχεδίαση εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές εξατμίσεις, που γίνεται εμφανής σε λεπτομέρειες όπως τα προστατευτικά πλέγματα στην έξοδο των τελικών.

Η Indian είχε ήδη διαθέσιμα αξεσουάρ και βελτιωτικά εξαρτήματα, ωστόσο ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε δημιουργήσει μια ξεχωριστή, αυτόνομη ταυτότητα όπως κάνει τώρα με την ARO.

Indian ARO

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει πλήρως τη γκάμα του νέου τμήματος, επιβεβαιώνει όμως πως βρίσκονται ήδη υπό εξέλιξη νέες εξατμίσεις, συστήματα εισαγωγής και άλλα εξαρτήματα επιδόσεων.

Αν η Indian ακολουθήσει τη γραμμή που εφαρμόζει επί χρόνια η Harley-Davidson με τη σειρά βελτιωτικών εξαρτημάτων Screamin’ Eagle, τότε η ARO θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια σημαντική θυγατρική εταιρεία που θα λειτουργήσει συνεκτικά μεταξύ των αγώνων, των βελτιώσεων και των μοντέλων παραγωγής της εταιρείας.

Ετικέτες