EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021

Η δική μας διαδρομή είναι πάλι εδώ!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/9/2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΕΚΟ, μέλος του Ομίλου «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ», με ιδιαίτερη περηφάνεια βρίσκεται διαχρονικά δίπλα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το μακροβιότερο ελληνικό δρώμενο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που φέτος επιστρέφει στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Η ΕΚΟ, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονομασίας στην εμβληματική διοργάνωση, φέρνει το ιστορικό ράλλυ ακόμα πιο κοντά στο κοινό με μια σειρά από εκδηλώσεις στην καρδιά της Αθήνας, αλλά και στη Λαμία, στο κέντρο της δράσης.

Η καθιερωμένη Τελετή Εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου, στις 5:30’ το απόγευμα, στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και, αμέσως μετά, για πρώτη φορά στην ιστορία του ο αγώνας  θα «περάσει» μέσα από το κέντρο της πρωτεύουσας. Τα αγωνιστικά οχήματα θα μεταβούν προς τον χώρο Εκκίνησης επί της Λ. Αμαλίας, για την πρώτη «ειδική» διαδρομή “Cosmote 5G Athens Stage”, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα, περνώντας νωρίτερα από κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, αλλά και μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων.

Η ΕΚΟ θα δώσει το δυναμικό «παρών» στο Σύνταγμα (αύριο 8 και την Πέμπτη 9/9), αλλά και στη Λαμία στο EKO SERVICE PARK (10-12/9), προσφέροντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία WRC! Συγκεκριμένα, σε επιλεγμένα σημεία της ΕΚΟ θα βρίσκονται 2 αγωνιστικοί προσομοιωτές στους οποίους οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να εξασκήσουν τις οδηγικές τους ικανότητες, ενώ όσοι καταγράψουν τους καλύτερους χρόνους, θα κερδίσουν συλλεκτικά δώρα EKO Ράλλυ Ακρόπολις. Ταυτόχρονα, εκεί θα βρίσκεται και ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο MITSUBISHI EVO, δίνοντας σε όλους τη δυνατότητα να φωτογραφηθούν στο κόκπιτ ενός θρυλικού αγωνιστικού αυτοκινήτου!

Επιπλέον, η ΕΚΟ είναι φέτος Χορηγός της σημαντικής πρωτοβουλίας «Road Safety ΕΚΟ ACROPOLIS RALLY», με σκοπό την προώθηση καλών πρακτικών και μηνυμάτων οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς. Με την έννοια της ασφάλειας να είναι συνυφασμένη με την στρατηγική της, η ΕΚΟ συμμετέχει ενεργά σε σειρά εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα, στηρίζοντας έμπρακτα την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευση του ευρύτερου κοινού για τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Το δεκαήμερο πρόγραμμα δράσεων ξεκίνησε στην Κρήτη (3 και 4 Σεπτεμβρίου), με το καραβάνι κλασικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών να περνά από Χανιά, Ρέθυμνο, Σπήλι, Αγία Γαλήνη, Κόκκινο Πύργο, Μοίρες, Καλαμάκι και Αρχάνες, για να καταλήξει στο λιμάνι του Ηρακλείου, μεταφέροντας το μήνυμα οδικής ασφάλειας σε ένα νησί το οποίο κάθε χρόνο πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο. Αύριο, 8 Σεπτεμβρίου, παρουσία του Προέδρου της FIA, Ζαν Τοντ, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στο περιστύλιο του Ζαππείου, στην οποία θα προβληθούν μηνύματα οδικής ασφάλειας από Έλληνες Ολυμπιονίκες, ενώ θα γίνει προσομοίωση σύγκρουσης και απεγκλωβισμού τραυματία.

Επισημαίνεται ότι, κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εκδηλώσεων θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και μέτρα ασφαλείας κατά της πανδημίας, ενώ επιπρόσθετα μέτρα προστασίας θα ληφθούν στα σημεία δραστηριότητας της ΕΚΟ, για την ασφάλεια όλων των επισκεπτών.

Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις εκκινεί και πάλι για να γράψει μια νέα χρυσή σελίδα στην ιστορία του και η ΕΚΟ παραμένει στην πρώτη γραμμή, καλωσορίζοντας το «Ράλλυ των Θεών» στο σπίτι του!

Περισσότερες πληροφορίες για την ΕΚΟ ΑΒΕΕ: Η ΕΚΟ ΑΒΕΕ, μέλος του ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, κατέχει ηγετική θέση στην εμπορία καυσίμων και λιπαντικών της χώρας, έχοντας στη διάθεση της το μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων στην Ελληνική επικράτεια, ενώ διατηρεί ισχυρή παρουσία και στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης όπως στην Κύπρο, στη Βουλγαρία, στη Σερβία και στο Μαυροβούνιο.

Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι

Ο οδηγός ταξί παραδέχτηκε πως προκάλεσε θανατηφόρο ξεκινώντας με κόκκινο
Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/12/2025

Τα ξημερώματα Κυριακής 30/11, στις 02:15, ταξί με οδηγό 39χρονο πέρασε με κόκκινο την διασταύρωση των οδών Καραμανλή με Πατριάρχου Γρηγορίου στη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με 35χρονο αναβάτη μοτοσυκλέτας προκαλώντας τον θάνατό του.

Ο άτυχος αναβάτης οδηγούσε το λευκό Peugeot Geopolis 250 της φωτογραφίας το οποίο και διαλύθηκε μαρτυρώντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης καθότι το ταξί έκοψε την Λεωφόρο στη μέση. Σύμφωνα με μαρτυρίες ο νεκρός φορούσε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό.

Στον οδηγό του ταξί ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και συνελήφθη.

Σήμερα όμως απολογούμενος στην 1η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης υποστήριξε πως δεν είχε καμία πρόθεση να παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και απέδωσε την πράξη του σε κορνάρισμα που άκουσε και το εξέλαβε ως προτροπή για να ξεκινήσει, θεωρώντας πως έχει ήδη καθυστερήσει τον οδηγό πίσω του. Εξήγησε πως είχε σταματήσει πιο μπροστά από το φανάρι και δεν το έβλεπε άμεσα, κι έτσι εξέλαβε το κορνάρισμα που άκουσε ως προτροπή να ξεκινήσει. Είπε επίσης πως ουδέποτε αντιλήφθηκε τον μοτοσυκλετιστή. Του έγιναν εξετάσεις που έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Ο ανακριτής του επέβαλε απαγόρευση εξόδου από την χώρα, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και πλήρη απαγόρευση οδήγησης οποιασδήποτε μορφής οχήματος.

Από τον Σεπτέμβριο που ισχύει ο νέος ΚΟΚ και με τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο οδηγός ταξί θα δικαστεί πλέον για κακούργημα, όπως προβλέπει το Άρθρο 290Α.

Μέχρι τώρα το θανατηφόρο τροχαίο αντιμετωπιζόταν ως Ανθρωποκτονία από αμέλεια, δηλαδή πλημμέλημα και έφερε έως 5 έτη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Δεν έμπαινε ποτέ κανείς φυλακή λοιπόν.

Από εδώ και πέρα όμως και συγκεκριμένα για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη που έχει οδηγήσει σε θάνατο, η πράξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα πράγμα που επιβάλει φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών με ανώτερο τα 15 έτη. Η παραβίαση STOP παραμένει πλημμέλημα, το κόκκινο φανάρι όμως είναι κακούργημα.

Για να αφεθεί ελεύθερος ο οδηγός ταξί, σημαίνει πως ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρο 282 για προσωρινή κράτηση και ο οδηγός ταξί δεν είναι ύποπτος φυγής, ενώ είχε έως τώρα καθαρό ποινικό μητρώο.

Στην πραγματικότητα ο οδηγός του ταξί θα αντιμετωπίσει την ποινή φυλάκισης όταν γίνει η δίκη και παρότι δικονομικά η απόφαση των αρχών στέκει, στην πράξη έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα που βλέπει πως δεν υπάρχει τιμωρία για κάτι τόσο σοβαρό, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Σε μία διασταύρωση χωρίς φανάρια μπορεί να γίνουν λάθη, η παραβίαση του κόκκινου όμως σωστά λαμβάνεται πλέον ως κακούργημα. Το πρόβλημα είναι να μην υπάρχει ατιμωρησία μέχρι την δίκη.