FIM Awards 2025: Στη Λωζάνη η φετινή τελετή απονομής - Στις 6 Δεκεμβρίου

Για 1η φορά στην ιστορία του θεσμού! - Και εγκαίνια του Αγωνιστικού Μουσείου της FIM
FIM Awards 2025
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/12/2025

Η Λωζάνη, έδρα της FIM, φιλοξενεί για πρώτη φορά στην ιστορία την ετήσια απονομή των FIM Awards 2025, με την τελετή να πραγματοποιείται το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου στο εμβληματικό συνεδριακό κέντρο SwissTech.

Τα FIM Awards 2025 πραγματοποιούνται με την υποστήριξη της ελβετικής ομοσπονδίας μοτοσυκλέτας, Swiss Moto. Ο χώρος του SwissTech Convention Center, γνωστός για την αρχιτεκτονική του και τις καινοτόμες τεχνολογίες, θα αποτελέσει το επίκεντρο μιας από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλετιστικές βραδιές της χρονιάς.

Η ετήσια τελετή συγκεντρώνει την οικογένεια της FIM και φυσικά τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές του 2025 σε όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετισμού. Ανάμεσά τους οι, Marc Márquez (MotoGP), Toprak Razgatlioglu (WorldSBK), Josep Garcia (EnduroGP), Rachel Gutish (Women’s Enduro), Romain Febvre (MXGP), Lotte van Drunen (Women’s Motocross), Daniel Sanders (Rally-Raid), Bartosz Zmarzlik (Speedway GP), Toni Bou (TrialGP) και Berta Abellan (Women’s Trial).

Πριν από τη βραδινή τελετή, το ενδιαφέρον της ημέρας στρέφεται στα εγκαίνια του νέου FIM Racing Motorcycle Museum (RMM), το οποίο στεγάζεται στο πρώην κεντρικό κτίριο της FIM στο Mies και αποτελεί πλέον μόνιμη έκθεση αφιερωμένη στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας, από τα πρώτα βήματα έως σήμερα.

Οι εορτασμοί ξεκινούν την Παρασκευή το βράδυ με το καθιερωμένο πάρτι, όπου οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, οι συνοδοί τους, εκπρόσωποι των ΜΜΕ και χορηγοί θα απολαύσουν ένα παραδοσιακό ελβετικό δείπνο στο Chalet Suisse. Το Σάββατο το πρωί έχουν προγραμματιστεί συνεντεύξεις με τους πρωταθλητές πριν από τα εγκαίνια του μουσείου.

Αργότερα, τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου μοτοσυκλετισμού θα περπατήσουν στο Κόκκινο Χαλί του συνεδριακού κέντρου SwissTech, πριν ξεκινήσει η επίσημη τελετή απονομών και το δείπνο, με τη γιορτή να συνεχίζεται έως τις πρώτες πρωινές ώρες.

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στον ίδιο χώρο θα προηγηθεί η Γενική Συνέλευση της FIM, στην οποία εκπρόσωποι από περισσότερες από εκατό εθνικές ομοσπονδίες θα κληθούν να ψηφίσουν σε σημαντικά θέματα για το μέλλον του παγκόσμιου μοτοσυκλετισμού.

Για όσους δεν μπορούν να βρίσκονται στη Λοζάνη, ολόκληρη η τελετή των FIM Awards 2025 θα μεταδοθεί ζωντανά και δωρεάν στο FIM-MOTO.TV από τις 22:00 CET, σε μια βραδιά όπου θα βρεθούν όλοι οι ήρωες του παγκόσμιου μοτοσυκλετισμού κάτω από την ίδια στέγη.

 

Honda: Παλιό και νέο CB1000F στην πίστα με Freddie Spencer και τα θρυλικά NSR500 και CB750F Daytona [Photos]

Παρέλαση αστέρων, ανθρώπων και μηχανών, στην πίστα Paul Ricard
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/5/2026

Η Honda Motor Europe France και η Honda Racing Corporation (HRC) διοργάνωσαν δύο ιστορικές εκδηλώσεις για να γιορτάσουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των αγώνων μοτοσυκλέτας, φέρνοντας μαζί θρυλικούς αναβάτες και μια εντυπωσιακή συλλογή μοτοσυκλετών σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις στη Γαλλία.

Πρωταγωνιστής των εκδηλώσεων ήταν ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Freddie Spencer, που κατέκτησε τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα συνολικά, στα κυβικά το 1983 και στα 250 κυβικά και 500 κυβικά το 1985.

Ο εορτασμός συμπίπτει με την παρουσίαση της νέας Honda CB1000F, μιας γυμνής μοτοσυκλέτας με ρετρό εμφάνιση που παραπέμπει στα ιστορικά CB750/CB900, ενώ στην έκθεση υπήρχε και η θρυλική NSR500, με την οποία ο Spencer κατέκτησε το πρωτάθλημα.

Honda

Η NSR500 του 1985 άλλαξε τα πάντα”, αναπολεί ο Spencer. “Επαναπροσδιόρισε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζαμε τη γεωμετρία, τις δοκιμές και τη σύνδεση με τον αναβάτη. Όταν την οδηγώ ξανά, νιώθω σαν να γυρίζω στο σπίτι μου. Είναι κάτι περισσότερο από μια μοτοσυκλέτα. Είναι μέρος του εαυτού μου και διαμόρφωσε γενιές αγωνιστικών μηχανών που ακολούθησαν”.

Το NSR500 ήταν ένα τετρακύλινδρο V και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος για τη Honda για 18 ολόκληρα χρόνια, ώσπου άλλαξαν οι κανονισμοί και οι δίχρονες μοτοσυκλέτες αποτέλεσαν παρελθόν για τον κορυφαίο θεσμό.

Μαζί με τον Spencer στο Le Mans ήταν η Ana Carrasco, αναβάτρια της Honda World Supersport, πρωταθλήτρια World Supersport 300 το 2018 και η πρώτη γυναίκα που κέρδισε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας απέναντι σε άνδρες αντιπάλους.

“Νιώθω πιο νευρική για την οδήγηση αυτής της μοτοσυκλέτας από ό,τι πριν από έναν αγώνα. Είναι μια μοναδική στιγμή στη ζωή. Σήμερα βασιζόμαστε στα δεδομένα και τα ηλεκτρονικά. Αλλά με αυτή τη μοτοσυκλέτα, όλα έχουν να κάνουν με την αίσθηση και τη σύνδεση. Αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση και ένα προνόμιο,” παραδέχτηκε η Carrasco

Οι εκδηλώσεις ανέδειξαν επίσης την τεχνολογική κληρονομιά της Honda, με σημαντικά στελέχη από το Honda Collection Hall της Ιαπωνίας να παρέχουν πληροφορίες για την απαραίτητη συντήρηση των μοτοσυκλετών αυτών. Το Collection Hall, που ιδρύθηκε το 1998, φιλοξενεί περισσότερα από 150 οχήματα σε έκθεση, ενώ εκατοντάδες ακόμη μοτοσυκλέτες βρίσκονται σε αποθήκη, όλες συντηρημένες σε κατάσταση λειτουργίας.

Honda

Η αντίθεση μεταξύ της μηχανικής του παρελθόντος και του παρόντος διερευνήθηκε περαιτέρω από τον Ujino-san, πρώην μηχανικό της Repsol Honda MotoGP και πλέον μέλος της ομάδας ανάπτυξης της HRC: Σήμερα, διαθέτουμε τηλεμετρία και σφραγισμένους κινητήρες. Στην εποχή των δίχρονων, οι μηχανικοί έπρεπε να «διαβάζουν» τη μοτοσυκλέτα – τον ήχο, τους κραδασμούς, ακόμα και τη μυρωδιά της. Απαιτούσε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο κατανόησης.

Μάλιστα ο Spencer πρόσφατα οδήγησε και τη νέα CB1000F και δήλωσε: “Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η σύνδεση. Μπορείς να νιώσεις την καταγωγή, αλλά με σύγχρονη τεχνολογία, σταθερότητα και ευελιξία. Η Honda κατασκευάζει πάντα μοτοσυκλέτες που επιτρέπουν στους αναβάτες να φτάνουν στα όρια και να επιστρέφουν. Η CB1000F συνεχίζει αυτή την παράδοση υπέροχα.”

Στην εκδήλωση οι οπαδοί της Ιαπωνικής εταιρείας είχαν την ευκαιρία  να δουν από κοντά τις CB1000F του 1977, NSR500 και CB750F Daytona, όπως φυσικά και τον Spencer. Ακολουθούν οι φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις.