H SYM εξελίσσει κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου!

SYM κυψέλες υδρογόνου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/1/2023

Η SYM, έχοντας ως βασικό άξονα της φιλοσοφίας της την πρωτοπορία στην τεχνολογική αναζήτηση, κάνει το επόμενο βήμα και περνά στην εξέλιξη κινητήρων με κυψέλες υδρογόνου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της SYM:

Πιο συγκεκριμένα, στις 16 Ιανουαρίου οργανώθηκε η τελετή υπογραφής της συμφωνίας με το Ινστιτούτο Τεχνολογικών Ερευνών, όπου ανακοινώθηκε η μεταξύ τους συμφωνία για την εξέλιξη και το σχεδιασμό οχημάτων που θα χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, θα γίνει έρευνα και ανάπτυξη για την τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου υπό πίεση, ένας τομέας που αποτελεί τη μεγαλύτερη ίσως πρόκληση στο συγκεκριμένο τομέα.

Αυτό θα είναι και το πρώτο στάδιο της συνεργασίας, με τη SYM να επενδύει πάνω στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει το Ινστιτούτο, με πάνω από 40 χρόνια έρευνας στην κατασκευή ειδικών κυλίνδρων αποθήκευσης με τη χρήση ρομποτικών μηχανημάτων. Το όφελος από τη συγκεκριμένη διαδικασία, είναι το μειωμένο κόστος και η ευελιξία στην παραγωγή μικρότερων ποσοτήτων και διαφορετικών απαιτήσεων, ενώ προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας, χαμηλό βάρος και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η ποικιλία των υλικών και των μεθόδων (από ξηρή έως υγρή διαδικασία σκλήρυνσης) που χρησιμοποιούνται είναι εξαιρετικά μεγάλη και θα συνδυαστεί με την τεράστια εμπειρία της SYM πάνω στο σχεδιασμό οχημάτων.

Η εναλλακτική των κυψελών υδρογόνου μπορεί να προσφέρει μια σοβαρή λύση στο πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών δικύκλων.

Όπως δήλωσε ο Qiu Yingfeng, διευθυντικό στέλεχος της SYM ο οποίος εμπνεύστηκε αυτό το project συνεργασίας, "προκειμένου να διασφαλίσουμε το βιώσιμο περιβάλλον στο μέλλον, χρειάζονται περισσότερες λύσεις στον τομέα των μεταφορών. Αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο με ασφάλεια στα οχήματα, θεωρώ ότι θα αποτελέσει την ιδανική λύση για πραγματικά μηδενικούς ρύπους".

Φωτιά ξέσπασε στην πίστα Most ακριβώς πριν τον αγώνα WSBK

Ευτυχώς η πυροσβεστική υπηρεσία έδρασε άμεσα
fire
Από τον

Παύλο Καρατζά

15/5/2026

Πυρκαγιά ξέσπασε το πρωί της Πέμπτης στην πίστα Most και άφησε ένα σημαντικό τμήμα του paddock χωρίς ρεύμα. Μάλιστα το συγκεκριμένο ατυχές γεγονός συνέβη ακριβώς πριν την έναρξη του πέμπτου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike, που ξεκινά σήμερα.

Χτες το πρωί εκρήξεις ακούστηκαν και πυκνός καπνός κάλυψε τμήματα της πίστας. Η πυροσβεστική υπηρεσία έφτασε στον χώρο σε σύντομο χρονικό διάστημα και άρχισε αμέσως τις εργασίες κατάσβεσης, ενώ πολλοί αναβάτες παρακολουθούσαν την κατάσταση με ανησυχία από ασφαλή απόσταση.

Η διοργάνωση εξέδωσε ανακοίνωση για την πυρκαγιά, αναφέροντας: “Μετά από ένα τεχνικό συμβάν που αφορούσε έναν μετασχηματιστή ρεύματος στο Autodrom Most το πρωί της Πέμπτης, μέρος του paddock υπέστη προσωρινή διακοπή ρεύματος. Χάρη στην άμεση επέμβαση του προσωπικού της πίστας και της πυροσβεστικής υπηρεσίας, η κατάσταση αντιμετωπίστηκε γρήγορα και με ασφάλεια. Περίπου το ένα τρίτο του paddock επηρεάστηκε από τη στιγμιαία διακοπή ρεύματος.

"Μέχρι τις 14:00 τοπική ώρα, η κατάσταση είχε σταθεροποιηθεί και η παροχή ρεύματος είχε αποκατασταθεί μέσω ενός εφεδρικού συστήματος, επιτρέποντας στο προσωπικό του paddock να συνεχίσει τις προετοιμασίες για τον αγώνα στην Τσεχία. Οι κρίσιμες λειτουργικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Διεύθυνσης Αγώνων και του Ιατρικού Κέντρου, δεν επηρεάστηκαν από τη διακοπή ρεύματος και παρέμειναν σε λειτουργία καθ' όλη τη διάρκεια του συμβάντος”.

Το αγωνιστικό τριήμερο ξεκινά σε λίγο και το πρόγραμμα μεταδόσεων μπορείτε να δείτε εδώ. Μάλιστα ο αγώνας έχει και ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς συμμετέχει ο Γιάννης Περιστεράς στην κατηγορία WorldSPB.