Harley Livewire – Ηλεκτρικό και... ξένοιαστο;

Από τον

Βασίλη Καραχάλιο

19/6/2014

Αλλά γιατί; Πως και αποφάσισε να βγάλει ηλεκτρική μοτοσυκλέτα η τόσο παραδοσιακή Harley, ενώ για δεκαετίες τώρα επικεντρώνεται σε μοτοσυκλέτες κινούμενης νοσταλγίας; Κατ’ αρχήν, δεν "έβγαλε" τίποτα. Το Livewire είναι ένα λειτουργικό πρωτότυπο που ο ρόλος του θα είναι να γυρίσει στους dealer, να το δουν οι πελάτες, κάποιοι να το οδηγήσουν, κι έτσι να μαζευτούν γνώμες για το αν αξίζει να συνεχιστεί η εξέλιξή του ή αν θα πρέπει να βγει σε παραγωγή. Από τα λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, φαίνεται να έχει 74 ίππους, περισσότερους δηλαδή από των Brammo ή Zero που διατίθενται ήδη στην Αμερικανική αγορά. Αμφιβολίες υπάρχουν για την χωρητικότητα των μπαταριών του, οπότε είναι και άγνωστη η αυτονομία του. Από σχεδίαση πάντως, πάει καλά, ειδικά το πάνω μισό του! Το πλαίσιο είναι ασυνήθιστο για μοτοσυκλέτα, αν και όλα αυτά τα ηλεκτρικά μοιάζουν παράξενα λόγω χωροταξίας και εντελώς διαφορετικού κινητήρα και "ρεζερβουάρ" σε σχέση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες. Για να είναι ανταγωνιστικό στις ΗΠΑ, θα πρέπει να κοστίζει κάτω από 20.000 δολάρια και να έχει αυτονομία πάνω από 100 μίλια. Κι εδώ αρχίζουν οι δικές μας ενστάσεις στο θέμα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Θα σκεφτόταν ποτέ κανείς να αγοράσει μια μοτοσυκλέτα που θα κοστίζει 20.000 ευρώ, θα έχει μόλις 74 ίππους και δεν θα μπορεί να πάει μακρύτερα από Αθήνα – Άγιο Κωνσταντίνο; Και μετά να πρέπει να μείνει κάποιες ώρες στην μπρίζα για να μπορέσει να συνεχίσει; Και για όλα αυτά τα υπέροχα να πρέπει ο κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης να πληρώσει ένα υπέρογκο ποσό έναντι του κόστους εξέλιξης μελλοντικών μοντέλων; Να βάλει δηλαδή τα χεράκια του (και τα λεφτάκια του) ώστε η κάθε εταιρία ηλεκτρικών να μπορέσει να εξελίξει την επόμενη γενιά, που θα κάνει την δική του αρχαία μέσα σ’ ένα χρόνο; Γιατί ο ρυθμός εξέλιξης των μπαταριών και μόνο, είναι τέτοιος που σε ελάχιστα χρόνια θα έχει πολλαπλασιαστεί η χωρητικότητα και θα έχει μειωθεί κατά πολύ το βάρος. Φυσικά, οι γκούρου-γκούρου του marketing θα έχουν ήδη σκεφτεί να πουλάνε παρωχημένη τεχνολογία με το σταγονόμετρο, αντί για την καλύτερη που υπάρχει διαθέσιμη την συγκεκριμένη στιγμή, όπως κάνουν και με τα PC.

Μόνο το επιχείρημα πως δεν ρυπαίνει όταν κινείται, αλλά η ρύπανση έχει γίνει κάπου αλλού για να αγοραστεί το ρεύμα, δεν αρκεί για να πείσει πως οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αποτελούν μια κάποια εναλλακτική λύση, αφού οι αναβάτες τους πρέπει να κάνουν μεγάλες υποχωρήσεις σε σχέση με αυτά που έχουν συνηθίσει.

Τι θα λέγατε όμως κύριοι της Harley, να βγάζατε μια μοτοσυκλέτα με αυτό το design; Kανονική μοτοσυκλέτα εννοούμε.      

Isle of Man ΤΤ: Βροχή πρόστιμα και κατασχέσεις στον ναό της ταχύτητας από μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά

Αρκετοί ξεχνούν ή δεν είναι σωστά ενημερωμένοι
Isle of Man ΤΤ: Βροχή πρόστιμα και κατασχέσεις στον ναό της ταχύτητας από μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/5/2026

Μυστικοί αστυνομικοί χωρίς διακριτικά επιτηρούν τους δρόμους του Isle of Man όπου στην διάσημη διαδρομή του βουνού δεν υπάρχει όριο ταχύτητας. Τις ημέρες πριν τον αγώνα ο δρόμος μονοδρομείται κατά περιόδους ώστε η γρήγορη οδήγηση να γίνει με λίγο περισσότερη ασφάλεια, ωστόσο ακόμη και εκεί τα πρόστιμα καραδοκούν αν γίνονται επικίνδυνες προσπεράσεις στα υπόλοιπα οχήματα ή αν ο αστυνομικός κρίνει εκείνη την στιγμή πως ο αναβάτης δεν είχε τον απόλυτο έλεγχο.

Καμία ωστόσο ελαστικότητα δεν υπάρχει στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και ιδιαίτερα μέσα στα χωριά όπου τα όρια ταχύτητας πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια.

Κατά μέσο όρο οι μυστικοί αστυνομικοί που επιτηρούν τους δρόμους παράλληλα με τα κανονικά οχήματα της αστυνομίας, καταγράφουν δέκα συλλήψεις την ημέρα καθώς οι παραβιάσεις είναι πάνω από το όριο της απλής κλήσης, πολλές φορές στο διπλάσιο του ορίου.

Πέρσι, το 2025, έγιναν τις ημέρες του TT 36 τροχαία ατυχήματα, όλα τους με τραυματισμό κάποια από αυτά με σοβαρούς τραυματίες που θα χρειαστούν χρόνια αποκατάσταση. Φέτος η Τροχαία του νησιού θέλει να κατεβάσει αυτό το νούμερο πολύ πιο κάτω και προειδοποίησε πως θα υπάρχουν μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά αναμεμειγμένες στο πλήθος, καθώς έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως μόνο αυτό το μέτρο μπορεί να φέρει την μείωση των παραβιάσεων.

Ήδη όμως από την τρίτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, οι επισκέπτες του νησιού έχουν ενημερωθεί μεταξύ τους σε διάφορες ομάδες που έχουν δημιουργήσει, για τις μοτοσυκλέτες των αστυνομικών, τις πινακίδες τους, ακόμη και τον ρουχισμό τους και στην πράξη δεν διαφέρουν πλέον από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της αστυνομίας.

Ευχή όλων, τα λιγότερα ατυχήματα τόσο εντός του TT όσο και γενικά σε όλο το Isle of Man τις ημέρες αυτές που σφύζει από μοτοσυκλέτες!