Η Καλιφόρνια απαγορεύει τα μη ηλεκτρικά motocross!

Από το 2035 μπαίνει τέλος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/2/2021

Η Καλιφόρνια αποτελεί μία από τις πολιτείες της Αμερικής με τις πιο… "πράσινες" ευαισθησίες και αυτό επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά, με την απόφαση-σταθμό που πήρε ο Κυβερνήτης της πολιτείας Gavin Newsom. Βάσει αυτής της απόφασης στο εγγύς μέλλον όλα τα οχήματα θα είναι πράσινης τεχνολογίας.

Πιο συγκεκριμένα, από το 2035 όλα τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία που πωλούνται στο "Golden State" πρέπει να εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, ενώ ο στόχος είναι μέχρι το 2045 να έχουν αποσυρθεί από τους δρόμους της Καλιφόρνια, έτσι ώστε ό,τι καινούργιο κυκλοφορεί να διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα.

Αυτό όμως που επηρεάζει τις μοτοσυκλέτες, είναι το τρίτο σκέλος της απόφασης που κατατέθηκε πριν λίγες μέρες, το οποίο συμπεριλαμβάνει και τις χωματερές μοτοσυκλέτες. Αναφέρεται ρητά πως από το 2035 θα απαγορευτεί η πώληση όλων των off-road οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων μοντέλων μοτοσυκλετών. Ουσιαστικά, με αυτή την απόφαση, η πολιτεία της Καλιφόρνια βάζει μια "ημερομηνία λήξης" στις πωλήσεις των motocross μοτοσυκλετών, μαζί με τα ATV και τα λεγόμενα side by side.

Να τονίσουμε εδώ, ότι η απόφαση αφορά μόνο την πώληση καινούργιων μοτοσυκλετών, χωρίς να επηρεάζει την αγορά των μεταχειρισμένων ή τους ιδιοκτήτες των κλασσικών μοντέλων, όπως και το ότι δεν αφορά τις enduro μοτοσυκλέτες που βγάζουν πινακίδα, και τις μοτοσυκλέτες δρόμου.

Υπάρχει πάντως ένα παραθυράκι που αφήνει το CARB (η υπηρεσία της Καλιφόρνια για την ατμοσφαιρική ρύπανση) με την οδηγία πως "η απόφαση θα πρέπει να συνάδει με τους τεχνολογικούς πόρους και να είναι οικονομικά αποτελεσματική σε ό,τι αφορά το κόστος". Θεωρητικά, λοιπόν, τα εργοστάσια θα μπορούσαν να προβάλλουν το γεγονός ότι η παραγωγή και η πώληση ηλεκτρικών motocross είναι πολύ κοστοβόρα, και κατ' επέκταση τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν μια ικανοποιητική αντικατάσταση για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παρόλα αυτά, θα είναι δύσκολο για τα εργοστάσια να στηρίξουν μια τέτοια θέση, αφενός γιατί ήδη υπάρχουν εταιρείες που παράγουν και πωλούν ηλεκτρικά motocross, αφετέρου η εξέλιξη της τεχνολογία των ηλεκτρικών μέσα σ' αυτή την δεκαπενταετία που μεσολαβεί μέχρι την εφαρμογή της απόφαση, θα μειώσει τα επιχειρήματα που θα έχουν στην διάθεσή τους.

Το γεγονός ότι στην Καλιφόρνια πωλείται το μεγαλύτερο μερίδιο των off-road μοτοσυκλετών στις Η.Π.Α., καθιστά εύκολα αντιληπτό το πόσο επηρεάζουν οι εξελίξεις την αγορά της Αμερικής, αλλά και στο σύνολο του κόσμου γενικότερα.

Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"

Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Acosta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.

Παρότι δεν έχει ακόμη κατακτήσει νίκη σε Grand Prix των MotoGP, ο αναβάτης της KTM θεωρείται από πολλούς μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι φήμες μάλιστα τον θέλουν να μετακινείται το 2027 στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, όπου θα βρεθεί στο ίδιο γκαράζ με τον Marc Marquez, πάνω σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς το συμβόλαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με τους Ιταλούς, για δύο ακόμη έτη, ανακοινώθηκε χθες

Acosta

Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.

"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.

Acosta

Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.

"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.

Acosta

"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."

Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.

Acosta

Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.

Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Acosta

Με τις φήμες για το μέλλον του νεαρού Ισπανού, αλλά και τη διαμόρφωση όλου του grid, να εντείνονται και το ενδιαφέρον των κορυφαίων ομάδων να παραμένει αμείωτο, ο Acosta δείχνει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα των MotoGP για τα επόμενα χρόνια.

Ετικέτες