Η παράξενη ιστορία μιας πορτοκαλί Honda CB 750

Την αποκαλούν “The Orange Bike” και έγινε διάσημη κατά λάθος!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

29/5/2020

Είναι βέβαιο πως κάθε Honda CB 750 έχει πλέον μια ενδιαφέρουσα ιστορία να μας διηγηθεί, όπως άλλωστε κάθε μοτοσυκλέτα που έχει επιβιώσει μετά από 30, 40, 50 ή και περισσότερα χρόνια. Όμως η πορτοκαλί CB 750 που βλέπετε σε αυτές τις φωτογραφίες έγινε διάσημη… κατά λάθος. Το λάθος αυτό έγινε το 1978 από τη μεταφορική εταιρεία που είχε αναλάβει να παραδώσει έναν μεταχειρισμένο κινητήρα από CB 750 K2 (1971) στο συνεργείο και ταυτόχρονα αγωνιστική ομάδα του Rev Jim στην Φλόριντα των ΗΠΑ.

Για άγνωστους λόγους, ο κινητήρας αυτός έφτασε τελικά στον προορισμό του δύο ολόκληρα χρόνια μετά! Όταν τον παρέλαβε τελικά ο Rev Jim κάποια στιγμή μέσα στο 1980, η αγωνιστική του ομάδα χρησιμοποιούσε κινητήρες της Harley Davidson για να συμμετέχει σε αγώνες dragster και να διεκδικεί ρεκόρ υψηλής ταχύτητας στο Bonneville. Έτσι μη έχοντας τι να κάνει πια τον κινητήρα, τον αποθήκευσε σε μια γωνία του μαγαζιού του μέσα στο κουτί του.

Τα χρόνια πέρναγαν και ο τετρακύλινδρος κινητήρας είχε ξεχαστεί απ’ όλους, μέχρι να έρθει το σωτήριο έτος 2010, όπου οι συντελεστές της εκπομπής Café Racer TV του Discovery Channel επισκέφτηκαν την επιχείρηση του Rev Jim και κουβέντα στην κουβέντα του πρότειναν να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή μια μοτοσυκλέτας με αυτόν τον κινητήρα και να προβάλουν την ιστορία στην εκπομπή τους. Έτσι ο Rev Jim και ο γιος του άρχισαν να ψάχνουν για ένα πλαίσιο Honda CB 750 στις μάντρες “ανακύκλωσης” της Φλόριντα, που να έχει όμως χαρτιά. Βρήκαν ένα σάπιο και κράτησαν τον αριθμό πλαισίου και όσα κομμάτια δεν ήταν για πέταμα.

Μετά από αρκετό κόψιμο και ράψιμο, έφτιαξαν ένα πλαίσιο και ένα υποπλαίσιο, με ψαλίδι από Kawasaki KZ600 του 2002, που μπορούσε να βγάλει νόμιμα πινακίδα κυκλοφορίας. Ούτε όμως ο κινητήρας έμεινε νορμάλ. Η RC (Russ Collins) Engineering ανέβασε τον κυβισμό στα 836cc και η εταιρεία Cobra έφτιαξε έναν νέο “άγριο” εκκεντροφόρο. Η τροφοδοσία γίνεται με μια τετράδα καρμπιρατέρ Keihin CR και η καλωδίωση είναι όλη καινούρια. Όμως η ενδιαφέρουσα ιστορία της πορτοκαλί μοτοσυκλέτας δεν σταματά εδώ. Ίσα-ίσα που τότε ξεκίνησε η αγωνιστική της καριέρα! Η αγωνιστική της καριέρα  ξεκίνησε από τον αγώνα dragster του Valdosta Drags, στα χέρια του 11 φορές πρωταθλητή Ricky Gadson. Ακολούθησε η συμμετοχή της στο Bonneville όπου έκανε επίσημο ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία 1000MCF της ΑΜΑ (American Motorcycle Association). Επίσης έχει κερδίσει δύο φορές το έπαθλο για την καλύτερη café racer στο διαγωνισμό RATSHOLE Bike Show, μία στην Daytona και μία στο Leesburg.

Κ. Κυρανάκης για κυκλοφοριακό χάος Αθήνας – “Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους”!

Προκλητικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών - Προτείνει στους κατοίκους να φύγουν για να λυθεί το πρόβλημα
Kiranakis Kifisos
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Αποκέντρωση πρότεινε αστειευόμενος ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης για να λυθεί το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην Αθήνα και τους γύρω δήμους.  

"Οι δρόμοι είναι γεμάτοι, τα λεωφορεία είναι γεμάτα, το μετρό είναι γεμάτο, ο ηλεκτρικός είναι γεμάτος, τα σπίτια είναι γεμάτα. Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους", απάντησε χθες, 1η Νοεμβρίου ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών στην πρωινή εκπομπή "ACTION ΤΩΡΑ" του τηλεοπτικού σταθμού Action 24 σε ερώτηση για το αν το υπουργείο θα κάνει κάνει για να αντιμετωπίσει το χάος της Αθήνας, έχοντας προτείνει λίγο νωρίτερα και την αποκέντρωση ως μέτρο για να αδειάσουν οι δρόμοι, ώστε να γίνει χώρος για τους... τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα σε μεγαλύτερους αριθμούς και αυτή την περίοδο επειδή η χώρα προωθεί τον τουρισμό όλον τον χρόνο. 

Συνέχισε μάλιστα να εκφράζεται ως στέλεχος του Υπουργείου Τουρισμού και πρόσθεσε ότι ο Υπουργός Μεταφορών δεν είναι ικανός από μόνος του να επιβάλλει ποιοι θα έρθουν στην πόλη για να εργαστούν ή πόσο τουρισμό θα έχει αποφεύγοντας να πει κάτι για την τραγική κατάσταση που επικρατεί τις ώρες αιχμής και στους δρόμους των δήμων που βρίσκονται γύρω από εκείνον της Αθήνας. Πρόσθεσε επίσης ότι ο τουρισμός είναι πηγή εσόδων για την οικονομία της χώρας με… “αρνητικές συνέπειες” το κυκλοφοριακό και το οικιστικό ζήτημα.

kiranakis

Αναφορικά με τα μέτρα που θα πάρει το υπουργείο του ο κ. Κυρανάκης υποσχέθηκε ανανεώσεις σε συρμούς μετρό και ηλεκτρικού με στόχο την αύξηση της συχνότητας και τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετούνται, ενώ όταν ερωτήθηκε για το ζήτημα της λεωφόρου Κηφισού απάντησε πως ήδη “μετράμε με drone πόσα φορτηγά κυκλοφορούν και τι χώρο πιάνουν στον Κηφισό μεταξύ 7 και 10 το πρωί, για να δούμε πόσο επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα” καθώς εξετάζεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων το συγκεκριμένο τρίωρο. Για μέτρα που θα επηρέαζαν άμεσα τους οδηγούς αυτοκινήτου και θα τους ανάγκαζαν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και να σκεφτούν εναλλακτικούς τρόπους ούτε λόγος σοβαρός.

Υπό συζήτηση λοιπόν το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον Κηφισό από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί, καθώς εξετάζεται η πιλοτική εφαρμογή του, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, ο οποίος ωστόσο παραδέχτηκε την ανεπάρκεια του μέτρου που εξετάζεται λέγοντας ότι πάλι θα υπάρχει κυκλοφοριακό χάος, ακόμη περισσότερο μετά τη λήξη του τρίωρου. Είπε επίσης και για το έξτρα κόστος που θα έχει αυτό για τους πολίτες λόγω του επιπλέον προσωπικού που ενδέχεται να προσλάβει μια επιχείρηση για να εργάζεται νωρίτερα, ενώ και εδώ επέλεξε να κοστολογήσει αντίστοιχα την οικονομική ζημιά που γίνεται ήδη σε επίπεδο χαμένων ωρών και άσκοπης κατανάλωσης καυσίμων όπως και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών.