Ηλεκτροκίνηση - Φορτιστές ανά 60 χιλιόμετρα σε βασικούς αυτοκινητοδρόμους της ΕΕ

Στόχος να επιτευχθεί το "Fit for 55" που προβλέπει μείωση εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030
Ηεκτροκίνηση
Από το

motomag

1/8/2023

Για τη στήριξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα 27 κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν σε συμφωνία ώστε να υπάρχουν φορτιστές ταχείας φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα σε βασικούς αυτοκινητόδρομους της Ε.Ε. μέχρι το 2028.

Οι υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές στα 24.500 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων της ΕΕ -ανάμεσα σε αυτούς βρίσκονται και οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι- πρέπει όλοι να έχουν ισχύ τουλάχιστον 400 kW έως το 2026, και 600 kW έως το 2028. Όσον αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα φορτηγά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όρισε σημεία φόρτισης σε απόσταση το πολύ 120 χιλιομέτρων μεταξύ τους έως το 2028, και με ισχύ από 1.400 έως 2.800 kW, ανάλογα με τον αυτοκινητόδρομο. Ακόμη ορίστηκε πως έως το 2031 θα πρέπει κάθε 200 χιλιόμετρα να υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Εκτός όμως από τις τεχνικές αυτές απαιτήσεις στην πυκνότητα των φορτιστών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει επίσης περισσότερη απλότητα και διαφάνεια όσον αφορά την πληρωμή. Μέχρι στιγμής υπάρχουν πολύπλοκες εφαρμογές που δεν διευκολύνουν τους πελάτες κατά τη φόρτιση ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει η διαφάνεια που χρειάζεται. Με τα νέα δεδομένα θα πρέπει οι καταναλωτές να μπορούν να πληρώνουν εύκολα με κάρτες ή ανέπαφες συσκευές, ενώ οι τιμές πρέπει να εμφανίζονται στους πελάτες (ευρώ ανά kW).

Ηλεκτροκίνηση

Επιπρόσθετα έως το 2027, η ΕΕ θα αναπτύξει μια δημόσια βάση δεδομένων σταθμών φόρτισης, με πληροφορίες σχετικά με τις τιμές, τη διαθεσιμότητα και τους χρόνους αναμονής. Αναμένουμε να δούμε τις εξελίξεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στην χώρα μας καθώς μέχρι στιγμής υπάρχουν περίπου 2.000 δημόσια σημεία φόρτισης.

Ετικέτες

Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος δώρισε δύο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Can-Am στην ελληνική αστυνομία

Πρόκειται για μία Can-am Pulse και μία Origin
Can
Από το

motomag

18/12/2025

Σε δωρεά δύο ηλεκτρικών Can-Am μοτοσυκλετών στην Ελληνική Αστυνομία προχώρησε η αντιπροσωπεία της καναδικής εταιρείας στην Ελλάδα, Πέτρος Πετρόπουλος.

Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος συγκεκριμένα δώρισε τα μοντέλα:

Μία Can-Am Pulse,που προσφέρει αυτονομία έως και 160 χιλιόμετρα και φέρει ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 35 kw και επιτάχυνση 0-100 σε 3,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να φορτίσει από το 20% στο 80% σε 50 λεπτά σε φορτιστή λειτουργίας 3.

Pulse

Μπροστά βρίσκουμε ανεστραμμένο πιρούνι της KYB διαμέτρου 41 mm και διαδρομής 140 mm και πίσω αμορτισέρ της SACHS με διαδρομή 140 mm. Στα φρένα βρίσκουμε διπίστονη δαγκάνα της J.Juan με δίσκο 320 mm μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα J.Juan με δίσκο 240 mm πίσω.

Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, διαφορετικά riding modes, traction control, όπισθεν, ABS, φώτα LED, προστατευτικό αλυσίδας, ενώ η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 177 κιλά.

Μία Can-Am Origin,που προσφέρει αυτονομία έως και 145 χιλιόμετρα και φέρει ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 35 kw και επιτάχυνση 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα, ενώ και η Origin μπορεί να φορτίσει από το 20% στο 80% σε 50 λεπτά σε φορτιστή λειτουργίας 3. Μάλιστα η μοτοσυκλέτα φέρει αναρτήσεις της KYB με μεγάλες διαδρομές (255 mm) για να μπορεί να κινηθεί και στο χώμα. Στο σύστημα πέδησης συναντάμε διπίστονη δαγκάνα της J.Juan με δίσκο 320 mm μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα J.Juan με δίσκο 240 mm πίσω.

Origin

Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, διαφορετικά riding modes, traction control, όπισθεν, ABS, φώτα LED, προστατευτικό αλυσίδας, ενώ η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 187 κιλά.

Μάλιστα πίσω ακριβώς από τον Πρόεδρο του Ομίλου διακρίνει κανείς και το ελληνικό ηλεκτρικό scooter NOOS που κατασκευάζεται από τον όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος και έχει πάρει ευρωπαϊκή έγκριση τύπου.