Indian - Πατέντα για ασύρματη φόρτιση θερμαινόμενου ρουχισμού αναβάτη

Ενδιαφέρουσα τεχνολογία, που όμως πρέπει να ξεπεράσει αρκετές δυσκολίες για να μπει στην παραγωγή
motomag Indian – Πατέντα για ενσύρματη θέρμανση στον ρουχισμό του αναβάτη
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

30/11/2023

Στην αγορά υπάρχει εδώ και χρόνια ειδικός θερμαινόμενος τεχνικός ρουχισμός που κρατά ζεστούς τους χρήστες στα μεγάλα κρύα και προσφέρεται κυρίως για αναβάτες χωρών του Βορρά. Η πατέντα της Indian θέλει να κάνει το επόμενο βήμα, προσφέροντας ασύρματη παροχή ενέργειας στις αντιστάσεις του ρουχισμού του αναβάτη, καταργώντας έτσι τα καλώδια, και χαρίζοντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους επιβαίνοντες.

Σε σχέση με το παρελθόν η τεχνολογία έχει βοηθήσει τους αναβάτες μοτοσυκλέτας σε πολύ μεγάλο βαθμό στον τομέα της θέρμανσης -δηλαδή να μείνουν ζεστοί κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού ή μιας σύντομης βόλτας- καθώς αρκετά μοντέλα μοτοσυκλετών έχουν στον βασικό τους εξοπλισμό θερμαινόμενα γκριπ ή και θερμαινόμενες σέλες ενώ κατά καιρούς βλέπουμε τους κατασκευαστές με διάφορους τρόπους -συνήθως με αεραγωγούς- να προσπαθούν να μεταφέρουν ζεστό αέρα προς τον χρήστη της μοτοσυκλέτας. Επιπρόσθετα αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της μοτοσυκλετιστικής ένδυσης έχουν δημιουργήσει ρουχισμό ο οποίος κρατά το κρύο μακριά όσο είναι δυνατόν, ενώ για τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες υπάρχει ρουχισμός (μπουφάν, παντελόνια, μπότες, γάντια, κ.α.) με ηλεκτρικές αντιστάσεις, ο οποίος θερμαίνεται είτε με φορητή μπαταρία, είτε με σύνδεση μέσω καλωδίου με τη μοτοσυκλέτα.

Indian – Πατέντα για ενσύρματη θέρμανση στον ρουχισμό του αναβάτη

Τώρα, η πατέντα της Indian στοχεύει να κάνει το επόμενο βήμα στη θέρμανση αναβάτη. Μέσω επαγωγικών πηνίων τα οποία θα βρίσκονται σε διάφορα μέρη της μοτοσυκλέτας -προστατευτικά κάγκελα, γκριπ, μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη- θα μεταφέρεται ηλεκτρικό ρεύμα προς τα ρούχα του χρήστη του οχήματος, ζεσταίνοντας τις αντιστάσεις τους και κρατόντας τον αναβάτη ζεστό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για να επωφεληθεί της πατέντας αυτής ο αναβάτης θα πρέπει να προμηθευτεί τον ειδικό ρουχισμό της Indian. Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα χρησιμοποιεί ταυτόχρονα αισθητήρες οι οποίοι θα παρακολουθούν την θερμοκρασία και τους καρδιακούς παλμούς του αναβάτη, την ταχύτητα του ανέμου, την υγρασία που υπάρχει έξω, διατηρώντας αυτόματα την βέλτιστη θερμοκρασία, ώστε να μην χρειάζεται ο χρήστης να αυξομειώνει εκείνος την ένταση της θερμοκρασίας.

Indian – Πατέντα για ενσύρματη θέρμανση στον ρουχισμό του αναβάτη

Επιπρόσθετα στο ίδιο έγγραφο ευρεσιτεχνίας υπάρχει μία εικόνα η οποία δείχνει μία μοτοσυκλέτα της Indian σταθμευμένη με το πλάγιο σταντ να ακουμπά σε έναν ασύρματο επαγωγικό σταθμό φόρτισης ο οποίος εκτελεί χρέη συντηρητή για την μπαταρία. Με αυτόν τον τρόπο σύμφωνα με την Indian θα λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί μοτοσυκλετιστές, όταν μία ωραία πρωία ξαφνικά διαπιστώνουν πως η μοτοσυκλέτα τους έχει μείνει από μπαταρία. Η πατέντα της Indian έχει όντως ενδιαφέρον ωστόσο δεν γνωρίζουμε ούτε πόσο σύντομα θα τη δούμε να περνά στην παραγωγή, ούτε πόσο αποδοτική θα είναι σε κακές καιρικές συνθήκες με βροχή και χιόνι. Τέλος να αναφέρουμε πως σήμερα η ασύρματη φόρτιση έχει ακόμα πολλές προκλήσεις και εμπόδια να αντιμετωπίσει ώστε να είναι κάποια στιγμή απόλυτα ασφαλής και αποδοτική.

Indian – Πατέντα για ενσύρματη θέρμανση στον ρουχισμό του αναβάτη
Ετικέτες

AMA – Πιέζει για αλλαγή στους κανονισμούς αυτόνομης οδήγησης - Δυστυχήματα με μοτοσυκλετιστές

Ένας ακόμα θάνατος μοτοσυκλετιστή στις Η.Π.Α., μετά από σύγκρουση με Tesla που φέρεται να ήταν στον αυτόματο πιλότο
motomagAMA – Πιέζει για αλλαγή στους κανονισμούς που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

2/5/2024

Με αφορμή το πιο πρόσφατο δυστύχημα που σημειώθηκε στην Ουάσιγκτον, μεταξύ ενός μοτοσυκλετιστή και ενός Tesla που σύμφωνα με τον οδηγό του, είχε ενεργοποιημένο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, η Αμερικανική Ένωση Μοτοσυκλετιστών (AMA) αυξάνει τις πιέσεις της προς το Υπουργείο Μεταφορών (DOT), προκειμένου να βελτιωθεί το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την αυτόνομη οδήγηση.

Μία τεχνολογία που ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στα αυτοκίνητα, ενώ δεν αργεί και η στιγμή που θα το δούμε και στις μοτοσυκλέτες. Ήδη Yamaha, Honda και BMW έχουν παρουσιάσει σε πιλοτικό στάδιο τέτοιου είδους εφαρμογές, ενώ οι Βαυαροί μαζί με τις KTM και Ducati, έχουν ήδη υιοθετήσει στοιχεία ημι-αυτόνομης οδήγησης, φέρνοντας σε συνεργασία με την Bosch το Adaptive Cruise Control, το οποίο λειτουργεί με την χρήση ραντάρ. 

Οι εξελίξεις όμως, όσον αφορά τον… αυτόματο πιλότο, φαίνεται ότι συναντούν εμπόδια, μετρώντας ήδη αρκετά ατυχήματα και δυστυχήματα, από λάθος υπολογισμούς των αισθητήρων που έχουν αναλάβει αυτή την λειτουργία. Σε πολλά από τα δυστυχήματα, θύματα είναι κυρίως οι μοτοσυκλετιστές, καθώς όπως φαίνεται, ιδιαίτερα σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, τα πίσω φώτα της μοτοσυκλέτας δεν αναγνωρίζονται από το υπολογιστικό σύστημα ως προπορευόμενο όχημα.

AMA – Πιέζει για αλλαγή στους κανονισμούς που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση

Πάνω σε αυτό πατάει η AMA, η οποία με αφορμή έναν ακόμα θάνατο μοτοσυκλετιστή, προτρέπει το Υπουργείο Μεταφορών της Αμερικής, για αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου. Βασικό αίτημα της Αμερικανικής Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης είναι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, να εξελίσσονται λαμβάνοντας υπόψιν τους και τα μοναδικά εγγενή χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος και CEO της AMA, Rob Dingman, ήδη από την δεκαετία του 1990 η AMA έχει προειδοποιήσει για τους κινδύνους που κρύβει η εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης, ιδιαίτερα για τους μοτοσυκλετιστές.

Τον Φεβρουάριο του 2022, η AMA, μαζί με το Συμβούλιο Βιομηχανίας Μοτοσυκλετών (MIC) και το Ίδρυμα για την Ασφάλεια των Μοτοσυκλετών (MSF), συναντήθηκαν με τον γραμματέα του Υπουργείο Μεταφορών των Η.Π.Α., Pete Buttigieg. Ένα από τα βασικά σημεία στην συζήτησή τους ήταν η εξασφάλιση ότι τα νέα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και αποτροπής συγκρούσεων θα πρέπει να αναγνωρίζουν και τους μοτοσυκλετιστές. Μέχρι σήμερα, όμως, σύμφωνα με την AMA, δεν έχει γίνει κάποια περεταίρω ενέργεια, όσον αφορά το ζήτημα αυτό, παρά το γεγονός ότι με βάση έρευνα του NHTSA πάνω στο σύστημα Autopilot της Tesla, η πολιτεία της Καλιφόρνια αποφάσισε να βάλει φρένο στην αυτόνομη οδήγηση, τουλάχιστον σε πολιτειακό επίπεδο.

AMA – Πιέζει για αλλαγή στους κανονισμούς που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση

Μάλιστα, σε μία πρόσφατη δοκιμή αυτού του είδους των συστημάτων από το Ινστιτούτο Ασφάλισης για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS), έδειξε ότι μόλις ένα από τα 10 μικρά SUV, που εξοπλίζονται με τις νέες τεχνολογίες, κατάφερε να περάσει τα νέα κριτήρια που έχουν θεσπίσει, με καλή συνολική βαθμολογία. Τέσσερα εξ αυτών είτε απέτυχαν παταγωδώς στο να προειδοποιήσουν εγκαίρως, είτε το έκαναν τόσο καθυστερημένα, που η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη.

Οι νέες τεχνολογίες, αναμφίβολα έχουν ως βασικό τους στόχο την αποφυγή ατυχημάτων, όπως έχουμε διαπιστώσει και εμείς εδώ πριν κάποια χρόνια, όταν υποβάλαμε την τότε νέα Mercedes E-Class σε μία σειρά από δοκιμασίες. Όχι σε κάποιο ελεγχόμενο περιβάλλον, χωρίς την επίδραση εξωγενών παραγόντων, αλλά στους ιδιόμορφους ελληνικούς δρόμους. Παρ’ όλ’ αυτά, η μοτοσυκλέτα λόγω του μικρού της μεγέθους και της ευκολίας της να ελίσσεται ανάμεσα στην κίνηση, αποτελεί μία πρόκληση για τους αισθητήρες. Αυτό σημαίνει, ότι και οι ίδιοι οι οδηγοί δεν θα πρέπει να… παίζουν videogames ή να βλέπουν βίντεο όταν έχουν ενεργοποιήσει κάποιο σύστημα αυτόνομης ή ημι-αυτόνομης οδήγησης, αλλά να έχουν τα μάτια τους στον δρόμο. Από την άλλη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους τις ιδιαιτερότητες μίας μοτοσυκλέτας, περιλαμβάνοντας στην εξέλιξη του εκάστοτε συστήματος που έχει να κάνει με αυτόνομη οδήγηση, όσους περισσότερους εξωγενείς παράγοντες είναι δυνατόν.