James Bond stunts: Coca-Cola για κράτημα!

Μια εξωφρενική πατέντα για πρόσφυση
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

19/10/2020

Ήδη έχουμε γράψει για την τελευταία ταινία του James Bond, "No Time to Die", στην οποία πέρα από τον γνωστό ηθοποιό Daniel Craig, πρωταγωνιστούν και ένα Triumph Scrambler 1200 κι ένα Tiger 900 με μερικά πραγματικά εντυπωσιακά και ριψοκίνδυνα stunts.

Την ώρα όμως που κινηματογραφούσαν τις επικίνδυνες σκηνές στην Matera, στα νότια της Ιταλίας, η ομάδα του συνεργείου αντιμετώπισε τον χειρότερο φόβο των κασκαντέρ για τα πλάνα με τις μοτοσυκλέτες: γλιστερά, πλακόστρωτα, στενά δρομάκια.

Προκειμένου να ξεπεράσουν τα συγκεκριμένα προβλήματα, ο Daniel Craig πρότεινε την ιδέα να καταβρέξουν τους δρόμους όπου θα γινόντουσαν τα γυρίσματα με Coca Cola, προκειμένου να γίνει η επιφάνειά τους λιγότερο γλιστερή.

Η παραγωγή το έκανε και δεν άνοιξε μάλιστα απλώς μερικά κουτάκια του διάσημου αναψυκτικού, αλλά ξόδεψαν σχεδόν 55.000 λίρες (60.000 ευρώ!) για να χύσουν περίπου 41.000 λίτρα στους δρόμους όλης της πόλης. Μόλις στέγνωσε το υγρό από τον δυνατό ιταλικό ήλιο, αυτό που έμεινε ήταν ένα κολλώδες υπόλειμμα πάνω από τους –πρώην- γλιστερούς δρόμους. Ήταν αυτό ακριβώς που ήθελε ο stunt rider της παραγωγής, Paul Edwards για να ολοκληρώσει τις πιο παράτολμες σκηνές της ταινίας. Όπως φαίνεται κι από τις φωτογραφίες από τα γυρίσματα, ο Edwards και η τύπου Triumph Scrambler 1200 (που στην ουσία είναι ένα μεταμφιεσμένο Honda CRF400) κάνει ένα απίστευτο άλμα πάνω από έναν ψηλό τοίχο της πόλης.

Για να πραγματοποιηθεί το άλμα, ο Edwards έπρεπε να φτάσει στη ράμπα με ταχύτητα 100km/h, ώστε να προσγειωθεί με ασφάλεια από την άλλη μεριά του τοίχου. To Total Film, ένα περιοδικό που ασχολείται με τις κινηματογραφικές παραγωγές, ανέφερε επίσης ότι ένα από τα παράπλευρα οφέλη του χυμένου αναψυκτικού, ήταν ότι έκανε τους δρόμους να δείχνουν πεντακάθαροι μόλις το ξέπλυναν από πάνω τους, όπως δήλωσε και ο επικεφαλής των stunt riders, Lee Morison.

Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"

Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Tardozzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.

Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.

"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."

Rossi

Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."

Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.

Tardozzi

"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."

Media

Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.

Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.

Media

"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."

Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."