Και όμως γίνεται – Καύσιμα από τον ήλιο για μία Harley Davidson!

Μια Harley-Davidson λειτουργεί εξ ολοκλήρου με καύσιμο που παράγεται από το φως του ήλιου – και όντως δουλεύει
Synhelion Solar Fuels
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/6/2025

Σε καινοτομία που μοιάζει να βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας, στηρίζεται μια Harley-Davidson που ολοκλήρωσε την πρώτη διαδρομή παγκοσμίως με “ηλιακή βενζίνη” – ένα συνθετικό καύσιμο που παράγεται εξ ολοκλήρου με ηλιακή ενέργεια.

Η μοτοσυκλέτα ανήκει στον Καθηγητή Aldo Steinfeld, τον εμπνευστή αυτής της καινοτομίας, ο οποίος έκανε μία βόλτα έξω από το εργοστάσιο παραγωγής ηλιακού καυσίμου της Synhelion στο Jülich της Γερμανίας.

Είναι η πρώτη φορά που μια μοτοσυκλέτα κινείται με ηλιακό καύσιμο, υπογραμμίζοντας την κατεύθυνση προς εναλλακτικές βιώσιμης κινητικότητας, χωρίς αυτό να συνεπάγεται τον εξοστρακισμό των αγαπημένων μας κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Synhelion Harley Ride

Η βόλτα έγινε με ηλιακή βενζίνη της Synhelion, η οποία παράγεται μετατρέποντας νερό και CO₂ σε υγρό καύσιμο, χρησιμοποιώντας συγκεντρωμένη ηλιακή θερμότητα. Έτσι παράγεται ένα  καύσιμο που λειτουργεί όπως η συμβατική βενζίνη, αλλά είναι σχεδόν ουδέτερο ως προς τις εκπομπές άνθρακα. Εκπέμπει σχεδόν όσο CO₂ χρειάστηκε για να παραχθεί.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που παρουσιάζει η εν λόγω τεχνολογία, πέρα από την μείωση ρύπων είναι πως δεν πρόκειται για κάποιο εξωτικό καύσιμο ή μείγμα. Είναι συμβατό με τους παραδοσιακούς εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που σημαίνει ότι η Harley της επίδειξης δεν χρειάστηκε καμία απολύτως μετατροπή. Απλώς γέμισε και έφυγε προς το μέλλον.

Ο Steinfeld, καθηγητής στο ETH Zurich και ένας από τους βασικούς συντελεστές της τεχνολογίας της Synhelion, έχει αφιερώσει δεκαετίες στην ηλιακή θερμοχημεία. Αλλά είναι επίσης μοτοσυκλετιστής, και η βόλτα με τη δική του Harley γεμάτη με ηλιακό καύσιμο ήταν μια κίνηση πέρα από συμβολική και προσωπική.

“Είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα”, είπε. “Είμαι περήφανος για όλα τα πρωτοποριακά επιτεύγματα και ιδιαίτερα ευγνώμων σε όλη την ομάδα της Synhelion που έκανε τα ηλιακά καύσιμα πραγματικότητα.”

Synhelion Plant

Η Harley ανεφοδιάστηκε από τους συνιδρυτές της Synhelion, οι οποίοι θεωρούν πως δεν ήταν θέμα απόδειξης ότι το καύσιμο λειτουργεί καθώς έχει ήδη πιστοποιηθεί και πληροί όλα τα πρότυπα, αλλά θέμα επίδειξης, δίνοντας έτσι ψυχή στην τεχνολογία μέσω των δύο τροχών.

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχούν στη κουβέντα περί βιωσιμότητας, η προσέγγιση της Synhelion είναι διαφορετική. Αντί να επαναπροσδιορίσουν την κινητικότητα, στοχεύουν στο να από-ορυκτοποιήσουν τον υπάρχοντα στόλο  με συνθετικά καύσιμα που μπορούν να μπουν κατευθείαν στα υπάρχοντα οχήματα. Χωρίς σταθμούς φόρτισης, αλλαγές μπαταριών και άγχος αυτονομίας.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων από ηλιακή ενέργεια διαθέτοντας πέρα από ηλιακά υποκατάστατα βενζίνης, επιλογές για να υποκαταστήσουν τόσο το diesel όσο και τα καύσιμα αεροπλοΐας με φιλικότερες προς το περιβάλλον λύσεις.

Synhelion Steam Boat

Η Synhelion έχει ήδη συμβολικά ολοκληρώσει μια πλεύση με ατμόπλοιο και σχεδιάζει επιδείξεις με διάφορα οχήματα τους επόμενους μήνες. Η ίδια υποστηρίζει ότι η τεχνολογία της είναι πλέον αποδεδειγμένη σε βιομηχανική κλίμακα και η ομάδα στρέφεται προς την εμπορευματοποίηση συνάπτοντας στρατηγικές εμπορικές συμφωνίες με εταιρείες όπως η AMAG Group, το αεροδρόμιο της Ζυρίχης και χιονοδρομικά κέντρα, με τα πρώτα καύσιμα να παραδίδονται μέσα στο 2027.

Για τους μοτοσυκλετιστές, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ένα μέλλον όπου μπορούμε να κρατήσουμε τις αγαπημένες μας παλιές μοτοσυκλέτες στον δρόμο - χωρίς να καταστρέφουμε τον πλανήτη.

Ducati Corse: 200.000 Ευρώ σε κλεμμένα αγωνιστικά εξαρτήματα! Σύλληψη 37χρονου Ρουμάνου

Ήταν υπάλληλος σε εταιρεία που έκανε εργασίες στον χώρο
Ducati Corse: 200.000 Ευρώ σε κλεμμένα αγωνιστικά εξαρτήματα! Σύλληψη 37χρονου Ρουμάνου
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/12/2025

Αναστάτωση στην Ducati Corse που ανακάλυψε να έχουν κάνει φτερά πολλά αγωνιστικά εξαρτήματα MotoGP και WSBK μέσα από το Borgo Panigale! Μαζί έλειπαν και αρκετά αναμνηστικά, ωστόσο το πρόβλημά τους ήταν τα αγωνιστικά εξαρτήματα από τις ομάδες MotoGP και WSBK και ήταν μάλιστα μία διπλή ζημιά.

Κι αυτό γιατί η κλοπή σήμαινε πως υπήρχε εσωτερικό πρόβλημα και εκτός από την απώλεια των εξαρτημάτων γεννήθηκε ζήτημα ασφάλειας της πνευματικής ιδιοκτησίας της Ducati, που συγκεκριμένα στα MotoGP είναι αυτή την στιγμή ότι πολυτιμότερο υπήρχε.

Για αυτό και αποσιώπησαν πλήρως το γεγονός καλώντας τους Carabinieri να διαλευκάνουν την υπόθεση και να βρουν ποιος υπάλληλος ευθύνεται για την κλοπή, αναζητώντας τρόπο να διασφαλίσουν ότι τα εξαρτήματα ήταν το μόνο που κλάπηκε.

Η κλοπή έγινε στα μέσα Νοεμβρίου, όμως μόλις εχθές βγήκε επίσημο Δελτίο Τύπου από την Carabinieri και μόλις τώρα έχει ξεκινήσει να μαθεύεται η είδηση, ενώ ακόμη δεν έχει κάνει τον κύκλο της και σε όλα τα Ιταλικά μέσα για την μοτοσυκλέτα.

Το καλό νέο για την Ducati, είναι πως δεν ευθύνεται υπάλληλος του εργοστασίου και δεν έχουν χαθεί βιομηχανικά μυστικά.

Η Ιταλική αστυνομία προχώρησε στην ταυτοποίηση ενός 37χρονου Ρουμάνου, κάτοικου Bologna όπου βρίσκεται και το εργοστάσιο της Ducati στο σπίτι του οποίου βρέθηκε τμήμα από τα εξαρτήματα και τα ανταλλακτικά των αγωνιστικών μοτοσυκλετών της Ducati που έλειπαν από την απογραφή του αγωνιστικού τμήματος.

Η έρευνα στο σπίτι του Ρουμάνου έγινε έπειτα από ένταλμα του Εισαγγελέα που ξετύλιξε το κουβάρι ανακαλύπτοντας πως η κλοπή έγινε από συνεργείο ηλεκτρολόγων που δούλεψε σε παρακείμενο χώρο μέσα στο εργοστάσιο και βρήκε τρόπο να αποκτήσει πρόσβαση στον διπλά φυλασσόμενο χώρο της Ducati Corse.

Η αρχική εικόνα από τις κάμερες ασφαλείας που επόπτευαν τον χώρο δεν έδινε στοιχεία και η παραβίαση δεν ήταν εμφανής, οδηγώντας την έρευνα στην αρχή σε διαφορετικό δρόμο, μέχρι που οι carabinieri ερεύνησαν την πρόσβαση του χώρου σε μεγαλύτερη ακτίνα εντός του εργοστασίου.

Στο σύνολο οι αρχές αναφέρουν πως κλάπηκαν εξαρτήματα αξίας €200,000 και ένα κομμάτι από αυτά έχει ανακτηθεί και θα επιστραφεί στην Ducati

Ετικέτες