Kawasaki Concept J

Αναθέρμανση ενός παλιού concept
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/1/2018

Πριν από μια πενταετία, το "μακρινό" 2013, η Kawasaki προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στο περίπτερό της στο Tokyo Motor Show παρουσιάζοντας το ριζοσπαστικό Concept J. Μια πραγματικά φουτουριστική κατασκευή, ένα υβρίδιο ανάμεσα σε τετράτροχο, ολίγο από Transformer και μια δόση από την ταινία επιστημονικής φαντασίας "Tron". Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορούσε να ενταχθεί σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς το τετράτροχο αυτό concept διέθετε πρωτόγνωρα και μοναδικά στοιχεία για την εποχή, διαθέτοντας την δυνατότητα να μεταβάλλει την γεωμετρία του πλαισίου προκειμένου να μπορεί να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες. Για σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, μπορούσε να… τεντωθεί και να μεγαλώσει το μεταξόνιό του, ενώ οι τροχοί παρέμεναν κολλητά ο ένας δίπλα στον άλλον. Για ευελιξία μέσα στο αστικό περιβάλλον μαζευόταν δημιουργώντας μια πιο όρθια θέση οδήγησης και αυξανόταν το μετατρόχιο.


Πολλά είχαν γραφτεί εκείνη την εποχή για το "J", κυρίως σχόλια για το πόσο ανέφικτο ήταν κάτι τέτοιο, που πολύ γρήγορα ξεχάστηκαν μαζί με το ίδιο το Concept J. Μέχρι πριν από λίγες ημέρες, οπότε η Kawasaki επέλεξε να το φέρει και πάλι στο προσκήνιο, με ένα νέο video που κυκλοφόρησε ευρέως στο internet. Η εισαγωγή γίνεται με ένα H2 που μπαίνει σε ένα τούνελ-video wall όπου προβάλλονται όλα τα ορόσημα που χαρακτηρίζουν γενικότερα την Kawasaki ως heavy industry κι όχι απλά το παρακλάδι της μοτοσυκλέτας που μοιάζει πολύ μικρό απέναντι στις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου. Στο τέλος του τούνελ όμως το σκηνικό αλλάζει και μεταφερόμαστε σε μια φουτουριστική πραγματικότητα, με φάρμες φωτοβολταϊκών και πόλεις βγαλμένες από σενάριο επιστημονικής φαντασίας, με όχημα το Concept J το οποίο επιδεικνύει τις προσαρμοστικές του δυνατότητες σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.


Παραμένει πράγματι εντυπωσιακό ως ιδέα και θα ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό αν συνοδευόταν με την φράση "σύντομα στην παραγωγή", ή "το επόμενο πρωτότυπο της Kawasaki". Τίποτε όμως από αυτά δεν υπάρχει, γεγονός που μας κάνει να αναρωτιόμαστε γιατί η Kawasaki επέλεξε αυτή την δεδομένη στιγμή να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για το Concept J. Μήπως θέλει να μας περάσει το μήνυμα ότι σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του, οι μηχανολόγοι στο Akashi έχουν πιάσει δουλειά για την υλοποίησή του; Ή μήπως η Yamaha και η Honda προβλημάτισαν του "Πράσινους" με το MOTOROiD και το Riding Assist αντίστοιχα, οι οποίοι θέλησαν να δώσουν κι αυτοί ένα δυναμικό παρών στην εξέλιξη των νέων τεχνολογιών οδήγησης; Ενδεχομένως πάλι, να θέλει απλώς η Kawasaki να υπενθυμίσει σε όλο τον κόσμο το μέγεθος και τις δυνατότητες που έχει ως εργοστάσιο ενισχύοντας το όνομά της ακόμη περισσότερο. Όπως και να έχει, η περίπτωση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα παρακολουθούμε, όπως πάντα, τα γεγονότα από κοντά για να μαθαίνετε πρώτοι τις εξελίξεις. Προς το παρόν, απολαύστε το βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα η Kawasaki:


 

Ετικέτες

Benelli TRK 702/X – Σημαντική μείωση τιμής για την 700άρα crossover

Έως 850 ευρώ το όφελος για τις δύο εκδόσεις – Καλοκαιρινή ευκαιρία μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος
Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Με σημαντική μείωση στην τιμή τους που φτάνει έως και τα 850 ευρώ προσφέρει πλέον η αντιπροσωπεία της Benelli τις δύο εκδόσεις του δικύλινδρου TRK 702.

Η Benelli TRK 702 είναι μια μοτοσυκλέτα που είχε καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις όταν πέρασε από τα χέρια μας για τη δοκιμή της έκδοσης με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών. 

H crossover της Benelli είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ τίμια για τα χρήματα που ζητούσε τότε η αντιπροσωπεία, η οποία κερδίζει τον αναβάτη με την ευκολία και τη φιλικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και παρά τον όγκο και το βάρος της -ζυγίστηκε στα 230,5 κιλά- μπορεί να παίξει κάλλιστα τον ρόλο του commuter αφού έχει εξαιρετικό ζύγισμα και δεν δυσκολεύει καθόλου στους ελιγμούς με πολύ χαμηλές ταχύτητες ακόμη και αν το ύψος του αναβάτη είναι κάτω από 1,75 μ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Παράλληλα η TRK 702, παρά τη σχετικά μικρή ζελατίνα, έχει την ικανότητα να ταξιδεύει άνετα και ευχάριστα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα να καταναλώνει λογικότατες ποσότητες βενζίνης (μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση) και σε αυτό το πεδίο, ενώ είναι ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές με τον αναβάτη να είναι σε θέση να αναπτύξει έναν πολύ σβέλτο ρυθμό.

Από τότε που δοκιμάσαμε το TRK 702 (τεύχος ΜΟΤΟ #650), η Benelli μείωσε μία φορά την τιμή του, από τα 7.980 στα 7.400 ευρώ και τώρα προχωρά σε μία ακόμη γενναία μείωση τιμής, η οποία πέφτει στα 6.600 ευρώ και κάνει τη Euro 5 μοτοσυκλέτα ευκαιρία με δεδομένο και τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει.

Έτσι το όφελος για τον ενδιαφερόμενο φτάνει τα 800 ευρώ για την έκδοση με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών και αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 850 ευρώ για την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς (19 εμπρός και 17 πίσω), με τιμή που πέφτει από τα 7.750 στα 6.900 ευρώ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα φέρει έγχρωμη TFT οθόνη πέντε (5) ιντσών με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό, φωτιζόμενους διακόπτες, δύο θύρες φόρτισης, full LED φωτιστικά σώματα, χούφτες τιμονιού, εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά του φέρινγκ, ρυθμιζόμενες μανέτες, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες, δίσκους 320 χλστ. και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel GT για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς και Pirelli Scorpion Rally STR.
Επιπλέον, η Benelli συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα προαιρετικής απόκτησης του πακέτου Travel Pack που αναβαθμίζει την δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στο ταξίδι, ενώ η αγορά της συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών.