Κινητοποίηση για απεγκλωβισμό Γερμανού αναβάτη από μονοπάτι στην Ξάνθη

Επιχειρούσε να κάνει το Ελληνικό TET μόνος του με Yamaha Tenere
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/8/2022

Έκκληση για βοήθεια προς την κοινότητα που ακολουθεί το Trans Euro Trail (ΤΕΤ) έκανε χθες το βράδυ ένας Γερμανός αναβάτης που μπήκε με Yamaha Tenere στην διαδρομή του Ελληνικού TET μόνος του.

Το TET είναι μία μοτοσυκλετιστική κοινότητα με στόχο να αναδείξει μία χωμάτινη διαδρομή που θα διατρέχει κάθε χώρα από χωματόδρομους και ενίοτε μονοπάτια και θα είναι αρκετά χαρακτηριστική, ώστε αν κάνεις μόνο την συγκεκριμένη να μπορείς να πεις πως έχεις μία καλή εικόνα για την φύση της συγκεκριμένης χώρας.

Με τα χρόνια η κοινότητα του TET έχει αρχίσει να μεγαλώνει ιδιαίτερα από την στιγμή που αρκετοί εντουράδες έχουν αποκτήσει Adventure μοτοσυκλέτες που τους επιτρέπουν να καλύψουν τα χιλιόμετρα της εθνικής ξεκινώντας την διαδρομή κάθε χώρας ξεχωριστά.

Γνωρίζοντας τις διαδρομές του Trans Euro Trail μπορώ να πω ότι στην Ελλάδα το TET περιλαμβάνει ορισμένα κομμάτια που είναι από τα πλέον δύσκολα σε όλα τα Βαλκάνια για να τα διασχίσεις με μεγάλη On-Off αντί για Enduro τα οποία όμως και εύκολα μπορεί κανείς να τα παρακάμψει και να συνεχίσει την εξαιρετικά όμορφη διαδρομή, πράγμα που συνίσταται ιδιαίτερα αν ταξιδεύει στο ΤΕΤ μόνος του.

Ο Michael W. δεν έκανε κάτι τέτοιο και εγκαταλείποντας τον χωματόδρομο μπήκε σε ένα από τα δύσκολα κομμάτια μόνος του, το οποίο είχε και διπλάσιο βαθμό δυσκολίας εξαιτίας της βροχής.

Έφτασε σε σημείο που δεν μπορούσε να συνεχίσει χωρίς βοήθεια και γύρισε πίσω, στο χωριό Λειβαδίτης όπου περιστασιακά υπάρχουν άνθρωποι και καθώς δεν βρισκόταν σε κίνδυνο, δεν θέλησε να κινητοποιήσει τις αρχές, αλλά ζήτησε βοήθεια από την μοτοσυκλετιστική κοινότητα. Αυτή την ώρα φαίνεται πως έχει σπεύσει προς βοήθεια του Γερμανού μοτοσυκλετιστή άνθρωπος της Enduro North Star που δραστηριοποιείται στην περιοχή για να συνδράμει στον απεγκλωβισμό του.

Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"

Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Tardozzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.

Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.

"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."

Rossi

Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."

Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.

Tardozzi

"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."

Media

Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.

Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.

Media

"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."

Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."