Κοπεγχάγη: Απειλεί να πετάξει έξω τις μοτοσυκλέτες

Αντιδράσεις στην πρόταση για ζώνη μηδενικών εκπομπών της πρωτεύουσας
Copenhagen ZEZ
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/3/2026

Η Κοπεγχάγη εξετάζει τη δημιουργία ζώνης μηδενικών εκπομπών και οι μοτοσυκλετιστές φοβούνται ότι οι συμβατικές μοτοσυκλέτες μπορεί να αποκλειστούν από το κέντρο της πόλης.

O Δήμος της Κοπεγχάγης κατέθεσε πρόσφατα νέα πρόταση για τη δημιουργία ζώνης μηδενικών εκπομπών, προκαλώντας ανησυχία στους μοτοσυκλετιστές της χώρας. Η Danske Motorcyklisters Council (DMC), η οργάνωση που εκπροσωπεί τους Δανούς μοτοσυκλετιστές, ετοιμάζει την επίσημη αντίδρασή της επιδιώκοντας να διασφαλίσει ότι οι μοτοσυκλέτες θα συνεχίσουν να έχουν θέση στην πρωτεύουσα.

Το θέμα δεν είναι καινούργιο για τη DMC. Η οργάνωση παρακολουθεί εδώ και χρόνια τις διαδικασίες που σχετίζονται με περιβαλλοντικές ζώνες και ζώνες μηδενικών εκπομπών, έχοντας ήδη καταθέσει επίσημες παρεμβάσεις σε δημόσιες διαβουλεύσεις για την προστασία των συμφερόντων των μοτοσυκλετιστών. Σύμφωνα με την εμπειρία της, είναι κρίσιμο να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση ώστε να αποφευχθούν περιορισμοί που θα επηρεάσουν άσκοπα τα δίτροχα.

Η βασική προτεραιότητα της DMC είναι σαφής: να εξασφαλίσει ότι οι μοτοσυκλέτες θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στην πόλη. Όπως υποστηρίζει, η μοτοσυκλέτα αποτελεί μέρος της λύσης στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και όχι μέρος του προβλήματος.

Copenhagen ZEZ

Η οργάνωση εστιάζει ιδιαίτερα σε δύο τομείς. Πρώτον, στην καθημερινή μετακίνηση. Πολλοί αναβάτες επιλέγουν τη μοτοσυκλέτα για να κινούνται πιο γρήγορα μέσα στην πόλη, χωρίς να καταλαμβάνουν τον χώρο που απαιτεί ένα αυτοκίνητο. Μια ενδεχόμενη απαγόρευση των βενζινοκίνητων μοτοσυκλετών θα μπορούσε να οδηγήσει αρκετούς από αυτούς πίσω στο αυτοκίνητο επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό ή σε ένα ήδη επιβαρυμένο σύστημα δημόσιων μεταφορών.

Ο δεύτερος τομέας αφορά τον μοτοσυκλετιστικό τουρισμό. Η Κοπεγχάγη αποτελεί δημοφιλή προορισμό για μοτοσυκλετιστές από όλη την Ευρώπη. Αν η πόλη κλείσει για τις συμβατικές μοτοσυκλέτες, ένα σημαντικό κομμάτι επισκεπτών που συμβάλλει στην τοπική οικονομία και ζωή της πόλης ενδέχεται να χαθεί. Όπως σημειώνει η DMC, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς έναν ταξιδιώτη από το εξωτερικό να εγκαταλείπει τη μοτοσυκλέτα με τις αποσκευές του ή να αλλάζει σε ηλεκτρική μοτοσυκλέτα απλώς για να επισκεφθεί την πρωτεύουσα.

Η οργάνωση, ως επίσημη συμμετέχουσα στη διαδικασία διαβούλευσης, εξετάζει τώρα αν ο Δήμος έχει λάβει υπόψη τις προηγούμενες ενστάσεις της ή αν απαιτείται μια νέα, πιο αυστηρή παρέμβαση. Η DMC εξακολουθεί να θεωρεί ότι η μοτοσυκλέτα είναι ένα ευέλικτο και αποδοτικό μέσο μετακίνησης που εξοικονομεί χώρο και θα πρέπει να εξαιρείται από τις πιο αυστηρές περιβαλλοντικές ζώνες, όπως ήδη συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Υπενθυμίζουμε πως στην Γαλλία πέρσι οι κινητοποιήσεις κατά των ζωνών μηδενικών εκπομπών οδήγησαν στην κατάργησή τους από το κοινοβούλιο ως κοινωνικά άδικο μέτρο.

Ο στόχος της είναι σαφής: η Κοπεγχάγη να παραμείνει ανοικτή για όλους τους μοτοσυκλετιστές, είτε πρόκειται για κατοίκους που μετακινούνται καθημερινά είτε για ταξιδιώτες που επισκέπτονται την πόλη.

 

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες