Κορωνοϊός: Κλειστά μέχρι 25 Μαρτίου η Ducati

Απαραίτητες εργασίες στην γραμμή παραγωγής.
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/3/2020

Ανανέωση στην είδηση της Παρασκευής, 13/3 για την διακοπή παραγωγής στην Ducati, καθώς επεκτείνεται μέχρι τις 25 Μαρτίου το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής.

Η διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου αποφασίστηκε την Παρασκευή και για λίγες μόνο ημέρες. Ωστόσο με σημερινό Δελτίο Τύπου η Ducati πρώτα επιβεβαιώνει το προσωρινό κλείσιμο του εργοστασίου, όπως γράψαμε την Παρασκευή και έπειτα δείχνει πως θα είναι για περισσότερες ημέρες και όχι για λίγες όπως φάνηκε αρχικά.

Ο λόγος για την μεγαλύτερη διακοπή, είναι οι επιπρόσθετες οδηγίες που τους επιδόθηκαν το Σάββατο 14 Μαρτίου από την Ιταλική κυβέρνηση, σχετικά με τις αποστάσεις ασφαλείας που πρέπει να έχει το προσωπικό.

Για να γίνουν οι πρόσθετες αλλαγές στην γραμμή παραγωγής, που ευτυχώς είναι αρκετά ευέλικτη στην σημερινή της μορφή μετά την ριζική ανανέωση που επιφύλαξε η Audi, χρειάζονται περισσότερες ημέρες για να πραγματοποιηθούν. Κι έτσι αντί για πέντε ημέρες διακοπής, μέχρι τις 18 Μαρτίου όπως υπολόγιζαν αρχικά, τελικά η Ducati αναστέλλει την λειτουργία των γραμμών παραγωγής μέχρι τις 25 Μαρτίου.

Όλα τα υπόλοιπα τμήματα θα συνεχίσουν την λειτουργία τους φυσιολογικά ή με τον τρόπο που γινόταν ως τώρα, με τηλεδιασκέψεις. Το σχεδιαστικό τμήμα, η υποστήριξη πωλήσεων και το τμήμα marketing θα συνεχίσουν αυτές τις ημέρες στο ίδιο μοτίβο που ακολουθούν τις τελευταίες ημέρες.

Ο Claudio Domenicali, CEO της Ducati, είναι περήφανος για τον τρόπο που οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την δύσκολη αυτή κατάσταση για ολόκληρη την χώρα. «Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους επιβεβαιώνουν σε καθημερινή βάση τις δύσκολες αυτές ώρες, την τεράστια αξία ενός ενωμένου εργατικού δυναμικού, που συνεργάζεται με συνεκτικότητα, ευαισθησία και αλληλεγγύη. Για όλους αυτούς, για την ασφάλεια και την προστασία τους, μέτρα όπως αυτά που παίρνουμε είναι αναγκαία αλλά και υποχρεωτικά. Ωστόσο όλες οι υποστηρικτικές υπηρεσίες προς τους πελάτες μας είναι εξασφαλισμένες, ιδιαίτερα η διάθεση των ανταλλακτικών. Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές σε όλους τους Ducatisti και στους αντιπροσώπους μας ανά τον κόσμο: Οργανωνόμαστε για να είμαστε έτοιμοι για την επανεκκίνηση, και ακόμη και σε αυτή την δύσκολη συγκυρία δεν θα σταματήσουμε να παρέχουμε υποστήριξη».

Η διακοπή μέχρι τις 25 Μαρτίου θεωρείται σύντομη για εμάς που έχουμε επισκεφτεί το εργοστάσιο της Ducati και μας έχουν εξηγήσει τί ακριβώς τους ζήτησε η κυβέρνηση να κάνουν. Για παράδειγμα αυτές οι αλλαγές που θέλουν να κάνουν οι Ιταλοί, θα ήταν πολύ πιο εύκολες στο εργοστάσιο της BMW Motorrad, που οι μοτοσυκλέτες κινούνται σε πλατφόρμες αυτόνομα, ακολουθώντας βέβαια μία προδιαγεγραμμένη πορεία από σταθμό σε σταθμό. Στην Ducati ακολουθείται μία σύγχρονη φιλοσοφία, λίγο διαφορετική βέβαια από το παράδειγμα των Γερμανών, και σε ορισμένα σημεία που εργάζονται δύο και τρεις μηχανικοί ταυτόχρονα, είναι δύσκολο να επιτευχθεί η ελάχιστη απόσταση που ζητείται τώρα. Το έργο που έχουν μπροστά τους δεν είναι εύκολο και αυτές τις ημέρες που δεν θα δουλεύει η γραμμή παραγωγής, θα εργάζεται πρακτικά αρκετός κόσμος για να αναπροσαρμόσει την διάταξη. Πάντα βέβαια σύμφωνα με τους νέους κανόνες και την επίβλεψη των ισχυρότατων ιταλικών συνδικάτων…

Ετικέτες

Μείωση ΦΠΑ στα κράνη: Το νομοθετικό παράθυρο για το 6%!

Το ζητήσαμε από τον Υφυπουργό Υγείας
Μείωση ΦΠΑ στα κράνη: Το νομοθετικό παράθυρο για το 6%!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/4/2026

Η μείωση ΦΠΑ στα κράνη είναι ένα ζήτημα που μας απασχόλησε εδώ στο MOTO έντονα στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν είδαμε μπροστά μας να ετοιμαζόμαστε ως χώρα να χάσουμε το μοναδικό νομοθετικό παράθυρο για την καθιέρωση μηδενικού συντελεστή. Όπως και τελικά συνέβη!

Εκείνη την εποχή όμως δεν υπήρχε η υποστήριξη του κόσμου για έναν βασικό λόγο: «Ας έχει και 50% ΦΠΑ, εμείς έτσι και αλλιώς δεν το φοράμε», ήταν μία από τις βασικές απαντήσεις κόντρα σε κάθε εκστρατεία που ουσιαστικά μηδένιζε την πίεση προς οποιονδήποτε κρατικό εκπρόσωπο.

Έτσι και αλλιώς μόνο εμείς κάναμε εκστρατεία για τη χρήση του εκείνη την εποχή, ούτε καν η ίδια η Πολιτεία!

Πέντε χρόνια μετά, το 1995, αποφάσισε το κράτος να αυστηροποιήσει τη χρήση ζώνης και κράνους με μηδαμινά ωστόσο αποτελέσματα, ιδιαίτερα στη χρήση κράνους. Τότε ήταν η πρώτη φορά που ακούστηκε παράπονο για τον ΦΠΑ, ήταν όμως ήδη αργά.

Το θέμα μηδενισμού ΦΠΑ στα κράνη επανήλθε στην επικαιρότητα μόνο όταν αυξήθηκε η φορολογία πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης και τότε μόνο φάνηκε αυτό για το οποίο φωνάζαμε στις αρχές του ’90, πως δεν γίνεται να μειωθεί κάτω από το 12% καθώς η Ε.Ε. δεν επιτρέπει, για λόγους ανταγωνισμού, μικρότερους συντελεστές παρά μόνο σε αγαθά πρώτης ανάγκης.

Το παράδειγμα της Αγγλίας εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο τι ακριβώς δεν άκουσε ο κόσμος το 1991: Προετοιμάζοντας την δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 1993, τα κράτη μέλη είχαν ήδη συμφωνήσει σε μία σειρά από όρους, μέσα σε αυτούς ήταν πως θα έβαζαν ένα κατώτερο όριο στο ΦΠΑ, ώστε να μη μπορεί μία χώρα να τον μηδενίσει, με στόχο να προσελκύσει πολίτες άλλων χωρών να διασχίσουν τα σύνορα και να την επιλέξουν ως «παράδεισο της λιανικής πώλησης» πραγματοποιώντας τις αγορές τους εκεί, αντί για τη χώρα τους. Εξαίρεση θα γινόταν μόνο για αγαθά πρώτης ανάγκης που κάθε κράτος θα μπορούσε να επιβάλλει ό,τι ΦΠΑ ήθελε καθώς και μόνο για την προπαρασκευαστική περίοδο, άνοιγε ένα και μόνο παράθυρο, να διατηρήσουν το μηδενικό ΦΠΑ σε όσα αγαθά το είχαν πράξει ήδη.

Η Αγγλία ήταν η μόνη χώρα εκείνη την εποχή με μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη και έτσι όταν στις 7 Φεβρουαρίου υπογράφτηκε η Συνθήκη του Μάαστριχτ που σε ισχύ θα έμπαινε την 1η Νοεμβρίου 1993, είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν να διατηρήσουν τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ και δεν παρέλειψαν να το κάνουν. Όσο η Αγγλία ήταν εντός της Ε.Ε. ήταν η μόνη χώρα της Ευρώπης με μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη, τώρα προφανώς μπορεί να αυτορυθμίσει οποιονδήποτε συντελεστή, υπήρξε όμως το μοναδικό παράδειγμα εντός Ε.Ε. με μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη μοτοσυκλετών.

Εμείς δεν τα λέμε αυτά πρώτη φορά, τα έχουμε εξηγήσει πολλές και εδώ αναλυτικά η πιο πρόσφατη που παράλληλα εξηγεί και την εγκληματικότητα της κυβέρνησης, να πληρώνει πρόστιμο γιατί διατηρεί τον ΦΠΑ σε αγαθά πρώτης ανάγκης!

Για ένα σημαντικό ποσοστό κρατών-μελών που η μοτοσυκλέτα δεν αποτελεί καθημερινό όχημα μετακίνησης, το ζήτημα αυτό είναι άνευ ουσίας, για την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία και φυσικά και για εμάς, το ύψος φορολογίας στα κράνη έχει διαφορετική σημασία.

Για αυτό και ήταν αναπάντεχο το γεγονός πως πριν από έξι χρόνια, στις αρχές του 2020, ο συντελεστής ΦΠΑ έπεσε στο 13% αντί του 24%, μία όμως αλλαγή που έγινε για να ψαλιδίσει την αύξηση του κόστους που ήδη ερχόταν και δεν έκανε μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό.

Μία περαιτέρω μείωση στο 6% θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά, αν φυσικά δεν απορροφηθεί, ενώ θα άνοιγε και τον δρόμο για μελλοντικό μηδενισμό, που ήταν και ο αρχικός μας στόχος, πριν από 35 χρόνια!

Το παράθυρο για μείωση κάτω από το όριο που θέτει η Ε.Ε. είναι να εγγραφούν τα κράνη ως απαραίτητος εξοπλισμός ασφαλείας, όπως δηλαδή είναι στην πράξη! Ωστόσο η Ε.Ε. έχει νομοθετήσει μέχρι στιγμής για τα κράνη των εργοταξίων, όχι και εκείνα των μοτοσυκλετών, καθότι όπως πολλές φορές έχουμε εξηγήσει, η μοτοσυκλέτα είναι κάτι άγνωστο στα έδρανα των Βρυξελών. Ένα παράθυρο υπάρχει μέσω γνωμοδότησης από το Υπουργείο Υγείας και αυτό ακριβώς ζητήσαμε πριν λίγες ημέρες.

Στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2026, που το MOTO ήταν το μόνο αμιγώς μοτοσυκλετιστικό μέσο που είχε περίπτερο, για να είμαστε κοντά στους επισκέπτες και αναγνώστες, πέρασε μεταξύ άλλων και ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους και όταν βρέθηκε στο περίπτερο του MOTO, είχαμε την ευκαιρία να του καταθέσουμε αίτημα για τη θετική του εισήγηση προς το 6% στο ΦΠΑ για τα κράνη μοτοσυκλετών. 

Ο δρόμος είναι μακρύς, τουλάχιστον τώρα εκτός από ένα πρώτο βήμα, υπάρχει και η υποστήριξη του κόσμου, που δεν κάνει το ίδιο λάθος με το 1990.

 

 

 

Όπως είχαμε τονίσει και εδώ, η χώρα μας κάνει το έγκλημα να επιβάλλει φορολογία εκτός κανόνων της Ε.Ε. και να πληρώνει πρόστιμο για τον λόγο αυτό. Όσο η διαφορά εισπραχθέντων από την παράνομη φορολογία μείον του προστίμου καταλήγει με θετικό πρόσημο, τόσο θα συνεχίζει το έγκλημα αυτό. Εκτός από το παράδειγμα με την ενσωμάτωση της οδηγίας για τον μηδενισμό ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, στο θέμα των μοτοσυκλετών που μας αφορά, η χώρα μας εγκληματεί και με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης. Η Ε.Ε. το γνωρίζει αυτό και σχεδιάζει να ανεβάσει το πρόστιμο σε τέτοιο ύψος που πλέον να μη συμφέρει η διατήρησή του.

Αν κάποιος αφαιρέσει την διαφορά ΦΠΑ και το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης από την τελική τιμή, τότε θα καταλάβει πως οι μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα δεν πωλούνται ακριβότερα από άλλες χώρες λόγω κέρδους, αλλά εξαιτίας αυξημένης φορολογίας που ως ένα σημείο καταλήγει και ζήτημα ασφάλειας, ιδιαίτερα στις μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών που η διαφορά αυτή διαφαίνεται περισσότερο.

Άρα το συμπέρασμα είναι πως μία χαρά θα μπορούσε να μειώσει η Πολιτεία το ΦΠΑ στο 0% και να πληρώνει έπειτα πρόστιμο στην Ε.Ε. αλλά αυτό δεν θα το κάνει αν δεν υπάρχει άμεσο όφελος στο ταμείο. Το μακροχρόνιο όφελος για την κοινωνία είναι δεδομένο, αλλά αυτό δεν το κοιτά κανείς. Ας ελπίσουμε λοιπόν πως από την πλάγια οδό θα έρθει η περαιτέρω μείωση στο 6% για αρχή και πως αυτή θα περάσει στην τελική τιμή και βλέπουμε έπειτα και για τον στόχο του 1990!