KTM: Επιστρέφει στην EICMA μετά το διετές digital-φιάσκο!

Ανούσιες οι παρουσιάσεις στο διαδίκτυο έκαναν μάγκες τους Κινέζους
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/5/2023

Σε μια πολύ σημαντική ανακοίνωση για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας (και ειδικά για το μέλλον της αυστριακής εταιρείας) προχώρησε η KTM Ιταλίας, επιβεβαιώνοντας την επιστροφή της με ένα μεγάλου μεγέθους περίπτερο στης έκθεση της EICMA το 2023. Όπως δήλωσε ο Tommaso Telaro (Managing Director KTM Sportmotorcycle Italia): Είναι μεγάλη χαρά για εμάς η επιστροφή στην EICMA σε αυτή την πολύ σημαντική χρονιά για εμάς. Θεωρούμε πως είναι απαραίτητο να είμαστε παρόν σε μία από τις κορυφαίες σε παγκόσμιο επίπεδο εκδηλώσεις της βιομηχανίας. Τα προηγούμενα χρόνια οι στρατηγικές ήταν διαφορετικές (…..), όμως για το 2023 ήταν απαραίτητο να κάνουμε κάθε προσπάθεια για να δώσουμε το παρόν. Με την παρουσία μας θέλουμε να δώσουμε ένα ξεκάθαρο στίγμα στην αγορά, στους επαγγελματίες και στο φανατικό κοινό”.

Πράγματι, η απόφαση ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ευρώπης να επιστρέψει στην έκθεση της EICMA αποτελεί άκρως σημαντική είδηση, διότι δείχνει πως επιτέλους κατάλαβαν το τραγικό λάθος που έκαναν να αφήσουν τις κινέζικες εταιρείες να παίξουν μπάλα ελεύθερα μέσα στην καρδιά του μοτοσυκλετισμού.

Θυμίζουμε πως με αφορμή τα υγειονομικά μέτρα προστασίας για την COVID-19, οι διεθνείς εκθέσεις μοτοσυκλέτας ακυρώθηκαν για δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή, τα lock-down έκλεισαν τον κόσμο σπίτι του με αποτέλεσμα να τον κάνουν να εκτιμήσει περισσότερο το αγαθό της ελευθερίας και ταυτόχρονα να αποταμιεύσει χρήματα καθώς δεν μπορούσε να ξοδέψει τα χρήματά του πέραν από το supermarket. Έτσι όταν τα περιοριστικά μέτρα μειώθηκαν, οι πωλήσεις των ποδηλάτων, των μοτοσυκλετών και κάθε είδους ελεύθερης μετακίνησης εκτοξεύτηκαν στα ύψη, σε σημείο που υπερκάλυπταν τις δυνατότητες παραγωγής των εργοστασίων.

Καθώς η παρουσία μιας εταιρείας σε οποιαδήποτε έκθεση είναι ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΗ υπόθεση, τα golden-boys της συμφοράς στην KTM και την BMW πίστεψαν πως μπορούν να βασιστούν πλέον στις διαδικτυακές παρουσιάσεις, αποφεύγοντας τα έξοδα συμμετοχής σε μια διεθνή έκθεση. Μέσα στην απέραντη ασχετοσύνη τους για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ήταν αδύνατον να καταλάβουν πως στο διαδίκτυο όλες οι μοτοσυκλέτες φαίνονται ίδιες και πως οι εκθέσεις μοτοσυκλέτας δεν είναι λαϊκή αγορά που πας για να πουλήσεις ντομάτες. Οι εκθέσεις μοτοσυκλέτας είναι ΕΚΔΗΛΩΣΗ, όπου οι άνθρωποι με πάθος για τις μοτοσυκλέτες συγκεντρώνονται στο ίδιο σημείο και μιλούν μεταξύ τους. Αυτή η στενή και ανθρώπινη επαφή δίνει επιπλέον ΠΟΙΟΤΗΤΑ και ΔΙΑΡΚΕΙΑ σε όλους τους τομείς. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η ποιότητα και η ποσότητα των δημοσιογραφικών κειμένων που γράφονται μετά από μια διαδικτυακή παρουσίαση και μετά από μια ζωντανή παρουσίαση στην EICMA. Στην πρώτη περίπτωση έχεις πληροφορίες και υλικό από το τμήμα μάρκετινγκ των εταιρειών και στη δεύτερη περίπτωση έχεις συνεντεύξεις με τους ανθρώπους που σχεδίασαν και κατασκεύασαν τη μοτοσυκλέτα. Έχεις πιάσει τη μοτοσυκλέτα στα χέρια σου και γράφεις λεπτομερώς για αυτή και φυσικά αφιερώνεις πάνω από τρία-τέσσερα διαφορετικά άρθρα.

Το αποτέλεσμα όλης αυτής της λάθος στρατηγικής και της άγνοιας για τον τρόπο που δουλεύουν τα μέσα επικοινωνίας, ήταν στις τελευταίες εκθέσεις οι εταιρείες από την Κίνα να κυριαρχήσουν με την παρουσία τους ΠΑΝΤΟΥ και να πάρουν όλα τα “πρωτοσέλιδα”.

Όμως πέρα από τον όγκο και την ποιότητα της δημοσιογραφικής προβολής, η μακροχρόνια απουσία μιας εταιρείας από τον πυρήνα του μοτοσυκλετιστικού κοινού δημιουργεί και “χάσμα γενεών”. Χιλιάδες άτομα στην Ιταλία ηλικίας 16-20 ετών και 20-24 ετών δεν έχουν δει ποτέ από κοντά ένα KTM ή ένα BMW, αλλά έχουν δει, έχουν εξοικειωθεί και έχουν μιλήσει για όλες τις μοτοσυκλέτες από την Κίνα.

Αργά ή γρήγορα και οι υπόλοιπες εταιρείες μοτοσυκλέτας που έκαναν το λάθος να επενδύσουν στην “ψηφιακή εποχή” θα καταβάλουν πως στον κόσμο της μοτοσυκλέτας μετράνε μόνο οι ανθρώπινες σχέσεις. Όλοι πουλάνε κάτι, σε λογικές τιμές. Την διαφορά πάντα την κάνει η ανθρώπινη επαφή.

Εξοργιστική έρευνα ΕΜΠ - Ένας στους τέσσερις πρατηριούχους καυσίμων της Αττικής μας κλέβει στην αντλία!

Κι οι κλέφτες βγαίνουν λάδι - Όσα πρατήρια σφραγίστηκαν, λειτούργησαν ξανά δυο ημέρες αργότερα…
1 στα 4 πρατήρια στην Αττική κλέβει
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/10/2024

Στην εφημερίδα Καθημερινή δημοσιεύεται σοκαριστική έρευνα του ΕΜΠ, που αποκαλύπτει πως το 25% των πρατηριούχων στην Αττική (ένας στους τέσσερις) κλέβουν τους πελάτες τους σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 24%, ενώ από τα 18 πρατήρια που πιάστηκαν στη φάκα της ΑΑΔΕ για νοθεία… και τα 18 συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά και σήμερα, έχοντας κλείσει για μόλις 2 ημέρες έκαστο! Για κλάματα (και καθόλου για γέλια) τα κρατικά μέτρα, και η απάτη πάει σύννεφο.

Σε πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) μαθαίνουμε πως ένα στα τέσσερα πρατήρια καυσίμων στην Αττική χρεώνουν αέρα κοπανιστό αντί για βενζίνη, σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 24%! Νομίζεις πως βάζεις 10 λίτρα, και σου έχουν βάλει 7,6. Στα 40 λίτρα η ανωτέρω απάτη μεταφράζεται σε 30,4 πραγματικά λίτρα βενζίνης, σχεδόν 10 λιγότερα απ’ όσα πιστεύει ο πελάτης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Αττική, όπου πωλείται το 50% των καυσίμων της χώρας, ενώ εδώ βρίσκεται το 27% των πρατηρίων της ελληνικής επικράτειας. Όπως δείχνει η έρευνα ένα τεράστιο ποσοστό πρατηριούχων έχει πειραγμένες αντλίες, δίνοντας τακτικά μικρότερες ποσότητες καυσίμων από ότι δείχνει ο μετρητής.

Σημειώστε πως το συνολικό κόστος της κλοπής ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση!

Μάλιστα η παραβατικότητα έχει τεράστια άνοδο, αφού από το 4% των πρατηρίων το 2011 φτάσαμε στο 15% το 2016, για να πάμε στο 19% το 2019, στο 20% το 2021 και στο 27% το 2023! Μιλάμε για αύξηση 35% στα δυο τελευταία χρόνια, με τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων να αυξάνονται κατά 30% στα τρία τελευταία χρόνια!

Η έρευνα του ΕΜΠ διαπιστώνει επίσης άμεση σύνδεση της τιμής πώλησης του καυσίμου με τις ελλειμματικές παραδόσεις, συγκρίνοντας τις ενδεικτικές τιμές βενζίνης και πετρελαίου κίνησης ενός παραβατικού πρατηρίου με απόκλιση ελλειμματικής παράδοσης 10% και ενός νόμιμου πρατηρίου στην ίδια περιοχή. Έτσι διαπιστώνεται ότι ενώ η αναγραφόμενη τιμή του παραβατικού πρατηρίου προς τον καταναλωτή είναι 8 λεπτά/λίτρο χαμηλότερη του νόμιμου, η πραγματική τιμή είναι υψηλότερη κατά 10-12 λεπτά/λίτρο.

Παράλληλα, η αύξηση του κόστους λειτουργίας ωθεί σε περαιτέρω αύξηση της διαφοράς τιμής πώλησης των νόμιμων πρατηρίων σε σχέση με τα παραβατικά πρατήρια, με αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου πωλήσεών όσων εφαρμόζουν τον νόμο. Συνεπώς, τα παραβατικά πρατήρια αυξάνουν την κερδοφορία τους, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν με βασικό κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, οδηγώντας στην έξοδο τους νόμιμους πρατηριούχους.

Τα εξοργιστικά συνεχίζονται και κορυφώνονται με τη διαπίστωση πως εκ των 18 παραβατικών πρατηρίων που “τσάκωσε” η ΑΑΔΕ από τον Ιούνιο, ΚΑΙ ΤΑ 18 ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΛΕΙΣΕΙ ΓΙΑ… ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΕΚΑΣΤΟ! Αυτό συνέβη καθώς μετά από χορήγηση προσωρινής διαταγής από το Διοικητικό Πρωτοδικείο πέτυχαν την αναστολή του μέτρου σφράγισης!

Στο ρεπορτάζ της Καθημερινής, που βασίζεται στην έρευνα του ΕΜΠ, τονίζεται πως η εκδίκαση των αιτήσεων αναστολής είναι κρίσιμης σημασίας, διότι τυχόν αποδοχή τους ουσιαστικά οδηγεί στην ατιμωρησία, αφού η εκδίκαση των προσφυγών ύστερα από ένα ή δύο χρόνια θα είναι πλέον άνευ αντικειμένου