KTM RC390: Νέα τιμή με όφελος 1.000€!

Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/12/2018

Με αφορμή την επιτυχημένη πορεία της στους αγώνες ταχύτητας, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στο πανελλήνιο πρωτάθλημα, η KTΜ προχώρησε στην αναδιαμόρφωση της τιμής του RC390, κάνοντάς το ακόμα πιο προσιτό. Στο Δελτίο Τύπου που ακολουθεί μπορείετε να βρείτε όλες τις πληροφορίες σχετικά με το μοντέλο και την τιμή του.

Δελτίο Τύπου:

"Η KTM RC390 είναι μια μοτοσυκλέτα την οποία ονειρεύεται κάθε έφηβος.  Με σπορ σχεδίαση, ισχυρό κινητήρα, εκρηκτικές επιδόσεις, κορυφαία περιφερειακά και τον READY TO RACE χαρακτήρα της KTM.
Ιδανική για τα πρώτα βήματα και  τη "μύηση" στη σπορ οδήγηση στο δρόμο και την πίστα, έχει δώσει και έχει περάσει τις πιο αυστηρές εξετάσεις με επιτυχία, αφού έχει διακριθεί στο απαιτητικό περιβάλλον των αγώνων ταχύτητας μοτοσυκλετών. Βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στους πρωταγωνιστές στο WorldSSP300 και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Είναι μία από τις καλύτερες και πληρέστερες μοτοσυκλέτες στην κατηγορία της που μπορεί να οδηγηθεί και από κατόχους άδειας οδήγησης A2.
Γιορτάζοντας την παρουσία της KTM στους αγώνες ταχύτητας τη χρονιά που τελειώνει η RC390 γίνεται ακόμα πιο προσιτή χάρη στο Speed Bonus των €1.000! Η τιμή λιανικής διαμορφώνεται, για όσο υπάρχει διαθεσιμο στοκ, στα €4.690 κάνοντας πιο εύκολη από ποτέ την απόκτηση της πιο καθαρόαιμης supersport entry level μοτοσυκλέτας. 


Η KTM RC390 έχει δεχτεί αλλαγές ουσίας που την τοποθετούν στη κορυφή της κατηγορίας με βασικό εξοπλισμό που συναντάμε μόνο σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες.

Οι αναρτήσεις και τα φρένα προέρχονται από τους κορυφαίους του είδους. Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι της WP διαμέτρου 43mm. και το αμορτισέρ, ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, είναι της ίδιας εταιρείας. Τα φρένα είναι της θυγατρικής εταιρείας της Brembo, Bybre.

Ο κινητήρας αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων και χρηστικότητας. Είναι άλλωστε ο ισχυρότερος μονοκύλινδρος στην κατηγορία με 44 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3,5kgm ροπή στις 7.250 στροφές. Διαθέτει δύο εκκεντροφόρους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό, κύλινδρο με επίστρωση Nicasil και βαλβίδες ενισχυμένες με κατεργασία DLC (Diamond Like Carbon) για μεγαλύτερη αντοχή.

Με "γεμάτη" απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο και κορυφαίες επιταχύνσεις με την τελική του ταχύτητα να ξεπερνά τα 170 χ.α.ώ.

Το νέο RC 390 διαφέρει από το προηγούμενο μοντέλο σε πολλούς και σημαντικούς τομείς. Ο κινητήρας πλέον καλύπτει τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro4. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές ιπποδύναμης και ροπής παρέμειναν κορυφαίες για τη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ είναι ισχυρότερος και από μεγαλύτερους σε κυβισμό κινητήρες.

To γκάζι είναι τεχνολογίας ride-by-wire και ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά προσδίδουν ποιοτικότερη λειτουργία και πιο ομαλή απόδοση τόσο στον έλεγχο του γκαζιού, όσο και στις αλλαγές σχέσεων.

Οι ουσιαστικές αλλαγές που έχουν γίνει στο νέο μοντέλο και βελτιώνουν την εργονομία έναντι του παλαιότερου επεκτείνονται με τη χρήση ρυθμιζόμενης μανέτας φρένου και με τους επανασχεδιασμένους καθρέφτες που προσφέρουν καλύτερη ορατότητα. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, σύγχρονης αισθητικής και εύκολα ρυθμιζόμενης.

Η RC390 είναι η πιο σπορ μοτοσυκλέτα της κατηγορίας supersport και ταυτόχρονα ένα πολυχρηστικό δίκυκλο που μπορεί να κάνει εύκολα και γρήγορα ό,τι του ζητήσεις."

Ετικέτες

Έξυπνες κάμερες: Ματαίωση διαγωνισμού λόγω προσφυγών – Αμφίβολη και η αξιοπιστία τους

Υπόνοιες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” υπέρ συγκεκριμένης εταιρείας
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/5/2026

Στις 9 Ιουνίου 2026 έληγε κανονικά η προθεσμία υποβολής προσφορών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό προμήθειας καμερών Τροχαίας με τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή το περίφημο “Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Ψηφιακής Καταγραφής & Διαχείρισης Ελέγχων & Προστίμων Τροχαίας-Ελληνικής Αστυνομίας” με κωδικό διαγωνισμού ΟΠΣ 5225710.

Ωστόσο με ανακοίνωση που εκδόθηκε στην ιστοσελίδα Κοινωνία της Πληροφορίας, ο διαγωνισμός αυτός ματαιώθηκε εξαιτίας προσφυγών στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) σχετικά με τους όρους του.

Οι προσφυγόντες καταγγέλλουν πως ο διαγωνισμός θέτει πολύ συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που πρακτικά “φωτογραφίζουν” συγκεκριμένο προϊόν. Θυμίζουμε πως οι πρώτες τέτοιες έξυπνες κάμερες που μπήκαν σε ελληνικούς δρόμους ήταν της ιταλικής εταιρείας Tattile, ωστόσο οι προδιαγραφές του διαγωνισμού φέρονται να περιγράφουν δύο συγκεκριμένα μοντέλα καμερών της γαλλικής Macq.

Οι προσφυγές κατά του διαγωνισμού έφτασαν ως τις κατασκευές που θα τις στηρίζουν, καθώς και η προμήθεια 1.000 γαλβανισμένων χαλύβδινων ιστών συνοδεύεται από τεχνικές προδιαγραφές που ουσιαστικά φωτογραφίζουν συγκεκριμένες κάμερες. Θεωρητικά η απόκτηση των ιστών αυτών θα έπρεπε να γίνει με βάση το είδος των καμερών που θα αποκτηθούν, άρα το λογικό θα ήταν ο διαγωνισμός να διεξαχθεί όταν θα είναι καθορισμένη η μάρκα και το μοντέλο των καμερών, ωστόσο εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Οι καταγγέλλοντες τον διαγωνισμό μιλούν για προδιαγραφές δεν περιορίζονται σε ποιοτικές ή λειτουργικές απαιτήσεις του ιστού, όπως αντοχή, ασφάλεια κλπ, αλλά ορίζουν συγκεκριμένη γεωμετρία, διάμετρο, ύψος, πάχος, βάρη και τρόπο στήριξης.

Λες και ήξεραν από πριν ακριβώς τον κατασκευαστή και τα μοντέλα των καμερών που θα επιλεγούν, θα σκεφτεί ο καχύποπτος νους.

Παράλληλα, είχε προηγηθεί εμπλοκή από τον Μάρτιο και στον διαγωνισμό για προμήθεια 600 φορητών καμερών που προορίζονται να μπουν σε λεωφορεία, καθώς η ΕΑΔΗΣΥ φέρεται να έχει μπλοκάρει και αυτόν μετά από προσφυγή εταιρείας που συμμετείχε, ζητώντας να επανατεθούν με σαφήνεια οι προδιαγραφές του. Κρίθηκε πως ο αρχικός διαγωνισμός περιείχε δυσανάλογες τεχνικές απαιτήσεις, ασαφή και μη μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης, ενώ η απαίτηση συνεργασίας με υφιστάμενο σύστημα δεν συνοδευόταν από δημοσιευμένες προδιαγραφές, δημιουργώντας και εδώ υποψίες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” που ωθεί σε προμήθεια από συγκεκριμένο κατασκευαστή.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά το πρόγραμμα ανάπτυξης των έξυπνων καμερών με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης δέχτηκε ένα σημαντικό πλήγμα που θα καθυστερήσει αρκετά την υλοποίησή του, καθώς η προμήθεια και εγκατάσταση των καμερών είναι απλώς η αρχή. Για να δουλέψει σωστά το πολυδιαφημισμένο αυτό σύστημα απαιτείται η εγκατάσταση ηλεκτρονικών υποδομών με τεχνητή νοημοσύνη και η δικτύωση όλων των καμερών σε αυτό, καθώς και η σχετική εκπαίδευση των αστυνομικών που θα το χειρίζονται.

Είναι ηλίου φαεινότερο πως δεν υπάρχουν ρεαλιστικές πιθανότητες να επιβεβαιωθούν οι αρχικές κυβερνητικές εξαγγελίες για λειτουργία μέσα στο 2026, παρότι η ίδια η κυβέρνηση είχε χωρίσει την προμήθεια σε διαφορετικούς επιμέρους διαγωνισμούς ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία.

Οι δε κάμερες που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πιλοτική λειτουργία εκτελούν προς το παρόν μέρος των λειτουργιών που δυνητικά θα έχουν, καθώς δεν είναι συνδεδεμένες με σέρβερ τεχνητής νοημοσύνης μέσω των οποίων υποτίθεται πως θα εκδίδονται και θα αποστέλλονται αυτόματα οι κλήσεις για παραβάτες – γιατί απλούστατα αυτό το δίκτυο δεν υπάρχει ακόμη.

Κι αν ακόμη αυτό στηθεί όπως αρχικά προβλεπόταν όμως, ήδη από αυτό το πρώτο βρεφικό διάστημα λειτουργίας των λιγοστών νέων έξυπνων καμερών δεν απουσιάζουν τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Μόλις πριν λίγες μέρες έγινε γνωστή προσφυγή οδηγού για πρόστιμο 350 ευρώ που δέχτηκε από κάμερα που διέγνωσε πως δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητό του, ενώ ο ίδιος λέει πως φορούσε αλλά η κάμερα ξεγελάστηκε γιατί τα ρούχα του ήταν σκουρόχρωμα.

Υπάρχουν δε ακόμη αρκετές καταγγελίες για κλήσεις που κόπηκαν για ανύπαρκτα παραπτώματα, όπως ξύσιμο κεφαλιού που ερμηνεύτηκε ως ομιλία στο κινητό, συσκευή ατμίσματος (vape) που επίσης θεωρήθηκε ως κινητό τηλέφωνο, ενώ στην κορυφή ως τώρα μάλλον είναι η βεβαίωση προστίμου για μη χρήση ζώνης από συνεπιβάτη που … δεν υπήρχε καν στο αυτοκίνητο!

Πηγές της Αστυνομίας φέρονται να έχουν δηλώσει σε τηλεοπτικά δίκτυα πως απαιτείται ανθρώπινος έλεγχος για να φιλτράρει τις καταγραφές παραβάσεων από τις κάμερες, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η αρχική ένδειξη της κάμερας αποδείχθηκε λανθασμένη. Κατά κάποια δημοσιεύματα του ημερήσιου Τύπου που επικαλούνται αστυνομικές πηγές, το ποσοστό λανθασμένης ετυμηγορίας από τις κάμερες φτάνει ως και πάνω από 90%, ενώ αποτυγχάνει να λάβει υπόψη την παρουσία τροχονόμου που ενδεχομένως να ρυθμίζει την κυκλοφορία με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι τα φανάρια.

Όλες αυτές οι αστοχίες θα πρέπει οπωσδήποτε να μας βάλουν σε σκέψεις, διότι όταν το σύστημα έξυπνων καμερών θα είναι σε πλήρη λειτουργία (αν και όποτε), αυτές οι κλήσεις δεν θα περνούν από ανθρώπινο βλέμμα και θα έρχονται κατευθείαν στα εισερχόμενα του παραβάτη, δημιουργώντας ένα πολύ επικίνδυνο πρόβλημα. Όταν ο νέος ΚΟΚ σου παίρνει δίπλωμα για το παραμικρό, το λάθος του συστήματος δεν έχει μόνο επίπτωση σε χρήμα – βλέπε πρόστιμο που αν δικαιωθείς θα πάρεις πίσω – αλλά και στην καθημερινή κινητικότητα του οδηγού. Αν λ.χ. η δουλειά του εξαρτάται από το όχημα με οποιονδήποτε τρόπο, η απώλεια του διπλώματος για ένα χρονικό διάστημα έχει βαρύτερες συνέπειες και θα ήταν τραγικό αν αποδειχθεί πως η παράβαση ήταν προϊόν τεχνητής ανοησίας αντί νοημοσύνης.

Επιπλέον, ένας υπαρκτός κίνδυνος είναι να πλημμυριστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες με προσφυγές οδηγών που δέχτηκαν άδικα πρόστιμα από κάμερες.

Μπορεί το “κράτος-σερίφης” να γράφει όμορφα στις τηλεοπτικές κάμερες, αλλά τι γίνεται όταν το αφήγημα καταρρέει στην πράξη; Διότι αρχίζει να φαίνεται πως η ακολουθούμενη πολιτική στο ζήτημα αυτό θυμίζει φαρ ουέστ: πρώτα πυροβολούμε και μετά ερευνούμε.