L.EM.ON. Crash: Ελληνική καινοτομία που μπορεί να σώσει ζωές

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/5/2016

Στις αρχές του προηγούμενου μήνα, πραγματοποιήθηκε ο δεύτερος πανελλήνιος διαγωνισμός καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας "ideatree". Πρόκειται, όπως μαρτυρά και η επωνυμία του, για έναν διαγωνισμό που αναδεικνύει πρωτοπόρες ιδέες για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που μπορούν να εφαρμοστούν στις πραγματικές συνθήκες και όχι απλώς σε θεωρητικό επίπεδο. Σ' αυτό το διαγωνισμό, λοιπόν, το βραβείο της δεύτερης θέσης πήγε σε μια ομάδα νέων παιδιών, τελειόφοιτους του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, οι οποίοι δημιούργησαν μια επαναστατική συσκευή που μπορεί να τοποθετηθεί στο κράνος του αναβάτη και σε περίπτωση ατυχήματος θα ειδοποιεί σε πραγματικό χρόνο το ΕΚΑΒ για το ακριβές σημείο που βρίσκεται ο αναβάτης, ενώ παράλληλα θα παρέχει ζωτικής σημασίας πληροφορίες που έχουν να κάνουν με την κατάστασή του, όπως η ομάδα αίματος και διάφορες άλλες ενδείξεις. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από το ακριβές σημείο του ατυχήματος, η συσκευή θα μεταδίδει τηλεφωνικά ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα που θα αναφέρονται τα προσωπικά στοιχεία του αναβάτη (ομάδα αίματος, ειδικές ή χρόνιες παθήσεις, κ.λ.π), ενώ είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι θα λειτουργεί ανεξάρτητα από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας που θα χρησιμοποιεί ο αναβάτης, έτσι ώστε οι πληροφορίες να μεταδίδονται ακόμη κι αν έχει καταστραφεί το τηλέφωνό του. Αν ο αναβάτης διατηρεί τις αισθήσεις του, θα μπορεί να συνομιλήσει απευθείας με τους διασώστες μέσω ενός ενσωματωμένου μικροφώνου, ενώ η μονάδα θα περιλαμβάνει και ειδικούς αισθητήρες που θα καταγράφουν στη μνήμη της πληροφορίες όπως οι δυνάμεις που ασκήθηκαν στον αναβάτη κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.
Οι Δημήτρης Μουδιώτης, Άγγελος Βασιλειάδης, Σταύρος Μάλλιαρης και Κωνσταντίνος Μουστίδης, οι δημιουργοί της συσκευής, την ονόμασαν L.EM.ON. Crash (Life Emergency ON Crash), η οποία έχει σαν στόχο να ελαχιστοποιήσει το κρίσιμο διάστημα ειδοποίησης του πλησιέστερου κέντρου έκτακτης ανάγκης, γεγονός που μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο ακόμη και στην ίδια την επιβίωση του τραυματία αναβάτη. Μπορείτε να φανταστείτε την σημαντικότητα της συσκευής, ειδικά σε ατυχήματα που δεν υπάρχει κάποιος τρίτος που θα μπορέσει να προσφέρει μια πρώτη βοήθεια και να ειδοποιήσει το ΕΚΑΒ. Όπως δήλωσαν οι τέσσερις τελειόφοιτοι φοιτητές, πρόκειται για μία συσκευή που είναι προσανατολισμένη και εξελιγμένη ειδικά για χρήση από μοτοσυκλετιστές, η οποία διαθέτει εξειδικευμένα όργανα, πρωτόκολλα επικοινωνίας και GPS. Η τοποθέτησή της μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε κράνος και μόλις ενεργοποιείται το σύστημα θα καλεί αυτόματα το ΕΚΑΒ, ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται.
Ο στόχος της ομάδας των δημιουργών, είναι να βγει η συσκευή στην αγορά το συντομότερο δυνατόν, καθώς πιστεύουν ότι μπορεί να συμβάλλει δραστικά στο ποσοστό μείωσης της θνησιμότητας των τροχαίων ατυχημάτων, χάρη στην έγκαιρη ειδοποίηση των αρχών. Προς το παρόν, η τετραμελής ομάδα έχει κατασκευάσει ένα πρωτότυπο με ενδεικτικές διαστάσεις 10x6x2cm, ενώ ο προγραμματισμός τους περιλαμβάνει την κατασκευή της μονάδας στην τελική της μορφή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα με διαστάσεις 5,5x3,5x0,7cm.

Η ZXMoto έρχεται Ευρώπη: Στην EICMA με 14 μοτοσυκλέτες - Τι θα δείξει

3κύλινδρη adventure αλλά και sport μοτοσυκλέτα 800 κ.εκ. ανάμεσα στα 14 μοντέλα και εκδόσεις
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

30/10/2025

Ο πρώην πρόεδρος της Kove, Zhang Xue, μετά την αποχώρησή του από την εταιρεία, δημιούργησε την δική του το 2024, την ZXMoto που επιχειρεί να μπει δυναμικά στον μοτοσυκλετιστικό κόσμο της Ευρώπης, όπως δηλαδή έκανε και η Kove.

H ZXMoto αναμένεται θα παρουσιάσει την ερχόμενη εβδομάδα στην EICMA 9 μοτοσυκλέτες και 14 συνολικά μοντέλα και εκδόσεις, με την κινέζικη εταιρεία να 

ξεκινά την πορεία της μόλις το 2024, ενώ το 2026 θα συμμετέχει στο WSBK την κατηγορία Supersport με την 820RR-RS. Ο Zhang Xue τρέχει τα επεκτατικά του πλάνα με γοργό ρυθμό και αυτό μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε και εμείς ως έναν βαθμό αφού έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις αντιπροσώπευσης της ZXMoto στην ελληνική αγορά με εισαγωγική εταιρεία. Πάμε τώρα να δούμε και σημαντικότερες από τις μοτοσυκλέτες που θα παρουσιάσει η κινέζικη εταιρεία στην EICMA.

Γνωρίζουμε ήδη την 500RR, αλλά θα έρθει και το μεγαλύτερο αδελφάκι της, η 820RR, που θα διαθέτει έναν τρικύλινδρο κινητήρα 819 κ.εκ. και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με διαφορετικό εξοπλισμό και ισχύ μεταξύ 135 και 150 ίππων.

820

Με βάση την 500RR, είδαμε επίσης την 500F, μια όμορφη naked μοτοσυκλέτα με ρετρό στυλ πιστή αντιγραφή της Honda CB400SF.

500

Με τον τρικύλινδρο κινητήρα της 820RR σε πιο ήπια έκδοση, θα δούμε την 820ADV, μια μοτοσυκλέτα Adventure που αναμένεται να έχει πλούσιο εξοπλισμό.

adv

Στην συνέχεια, έχουμε την 450Rally, μια μοτοσυκλέτα με μονοκύλινδρο κινητήρα 450 κ.εκ. που μοιάζει σαν να τερμάτισε μόλις από το Rally Dakar.

rally

Επίσης, στο Μιλάνο αναμένουμε την 650V, μια cruiser με υγρόψυκτο κινητήρα V2 και ζάντες 16 ιντσών.

650

Τέλος, η ZXMoto πιθανόν θα φέρει στο Μιλάνο και τη μοτοσυκλέτα motocross της, την MX, την οποία θα κατασκευάσει σε εκδόσεις 250 και 450 κ.εκ. Ο Xue είναι μεγάλος οπαδός του motocross και ήθελε να έχει τη δική του μοτοσυκλέτα γι' αυτό το άθλημα.

mx

Ο Zhan Xue έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή του να επεκταθεί σε όλο τον κόσμο, με μοτοσυκλέτες όλων των κατηγοριών, και αυτό συμπεριλαμβάνει την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, εκτός από την Ασία.