MBE 2020 Adrenaline Junkies: Η ελληνική σημαία στην custom σκηνή

Πέντε ανατρεπτικές ιδέες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/1/2020

Για άλλη μια χρονιά η σημαία της χώρα μας κυματίζει υπερήφανη στη Verona, εκπροσωπώντας την ελληνική custom σκηνή στα μεγάλα ιταλικά σαλόνια. Η “παρέα” από τη Θεσσαλονίκη (ο Αχιλλέας και οι δύο Γιάννηδες) φόρτωσαν το βαν με έξι χειροποίητες μοτοσυκλέτες και τις έστησαν ανάμεσα στην αφρόκρεμα των ευρωπαίων custom builders. Όλες τους ιδιοκτησία της εταιρείας τους, όλες λειτουργικές και με ένα ξεχωριστό σκεπτικό πίσω από τον σχεδιασμό τους. Τα δύο τελευταία στοιχεία είναι και εκείνα που τις διαφοροποιούν από την πεπατημένη διαδικασία κατασκευής μιας custom μοτοσυκλέτας. Διότι όμορφες μοτοσυκλέτες που να υπολειτουργούν ή να μην δουλεύουν καθόλου έχουμε δει πολλές. Όπως συνηθισμένο είναι να ρωτάς έναν κατασκευαστή γιατί έκανε εκείνο ή το άλλο και να μην έχει μια λογική απάντηση να σου δώσει πέραν της… καλλιτεχνικής αδείας!

Όμως οι μοτοσυκλέτες της Adrenaline έχουν όλα εκείνα τα απαραίτητα συστατικά που προσθέτουν μια επιπλέον αξία κι αυτό οφείλεται στο μηχανολογικό και επιστημονικό υπόβαθρο των δημιουργών της. Η γεωμετρία του πλαισίου, η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα και το setting των αναρτήσεων για κάποιους άλλους customάδες ίσως είναι “λεπτομέρειες”, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει στις δημιουργίες των τριών φίλων από τη Θεσσαλονίκη. Διαθέτοντας ένα άρτια εξοπλισμένο συνεργείο που περιλαμβάνει εκτός των άλλων δυναμόμετρο με τύμπανο 1 τόνου και ηλεκτρικό φρένο, καθώς και έχοντας δικό τους τόρνο, μπορούν να ρυθμίζουν και να κατασκευάζουν ό,τι χρειαστούν με απόλυτη λεπτομέρεια.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Nike, το ασημί/χρυσό CX 500, όπου όχι μόνο επέλεξαν την γυμνή έκδοση της μοτοσυκλέτας αντί της έκδοσης C, ώστε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου να ταιριάζουν με τον café racer χαρακτήρα του, αλλά ανακατασκεύασαν πλήρως τον κινητήρα και προγραμμάτισαν μόνοι τους άγραφη ECU, ώστε η απόκριση στο γκάζι να είναι απόλυτα γραμμική και ο κινητήρας να δουλεύει σαν ηλεκτρικό ρολόι με την πρώτη μιζιά. Εξίσου εντυπωσιακές λεπτομέρειες θα βρεις και στην πράσινη Zero Fighter, που κάποτε ήταν ένα Honda Steed 400. Εμπνευσμένη από τους Kamikazi, έχει τους ίδιους χρωματισμούς και την ιαπωνική σημαία, όμως με μια δεύτερη ματιά θα δεις πως το ρυθμιζόμενο πιρούνι, οι πλάκες, τα ρυθμιζόμενα κλιπ-ον και οι ζάντες του είναι από το race replica Honda VF1000R, την πρώτη V4 που έφτιαξε η Honda για να συμμετάσχει στο AMA Superbike.

Βέβαια σε επίπεδο δημοφιλίας, το XT 600 με το γνήσιο αλουμινένιο ρεζερβουάρ του XT 500 του 1976, τράβαγε τα περισσότερα βλέμματα των Ιταλών επισκεπτών. Όχι πως το Under Construction με τον… Turbo(!!!) δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του Honda CM 250 άφησε κανέναν αδιάφορο. Όπως υποδηλώνει το όνομά του είναι προς το παρόν… υπό κατασκευή, όμως σε λίγους μήνες θα βολτάρει στους δρόμους. Κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας έχει και το Flat Track race έστω κι αν το όνομα, το στιλ και τα εργοστασιακά χρώματα των Honda των 80ies, σε στέλνουν κατευθείαν στις οβάλ αμερικάνικες πίστες. Κι αυτό έχει δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα CM, αλλά από την “μεγάλη” έκδοση των 400 κυβικών. Τα αγωνιστικά θέλουν γκάζι σωστά; Παρ’ όλα αυτά, η άκρως επιτυχημένη επιλογή χρωμάτων σε κινητήρα και πλαίσιο, σου δημιουργούν την αρχική πεποίθηση πως πρόκειται για κάποια σπάνια έκδοση FTR που δεν ήξερες πως είχε βγάλει η Honda. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και η αισθητική δουλειά που έχει γίνει στο Board track Racer, όπου κατάφεραν τον ολοκαίνουριο κινητήρα της Harley Davidson 883 Sportster να τον παντρέψουν άριστα αισθητικά με ένα χειροποίητο πλαίσιο και πιρούνι που έρχεται από τα 30ies και τις ξύλινες κεκλιμένες πίστες της California.

Στο τεύχος Φεβρουαρίου του ΜΟΤΟ, θα έχουμε πολλά περισσότερα να πούμε για τις κατασκευές των Adrenaline Junkies

Καλλιθέα: Μοτοσυκλετιστής παρέσυρε πεζή και σκοτώθηκε καταλήγοντας σε σταθμευμένο όχημα [Video]

Σοκαριστικό δυστύχημα σε διάβαση πεζών με αιτία την ταχύτητα το βράδυ της Πέμπτης 4/6
kallithea accident
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

5/6/2026

Τραγικό τροχαίο σημειώθηκε την Πέμπτη 4 Ιουνίου λίγο πριν τις 22:00 στη λεωφόρο Θησέως στην Καλλιθέα στο ρεύμα καθόδου προς Μοσχάτο, όταν μοτοσυκλετιστής παρέσυρε ηλικιωμένη γυναίκα που διέσχιζε διάβαση πεζών, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και εκσφενδονίστηκε στο αντίθετο ρεύμα για να καταλήξει σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο, όπου σκοτώθηκε ακαριαία.

Ο 28 ετών αναβάτης κατέβαινε τη Θησέως με πολύ μεγάλη ταχύτητα, κάτι που επιβεβαιώνεται από βίντεο κάμερας ασφαλείας στο σημείο του συμβάντος, ενώ η γυναίκα διέσχιζε εκείνη τη στιγμή τη λεωφόρο από διάβαση πεζών χωρίς φανάρι.

Όταν αντελήφθη τη μοτοσυκλέτα να έρχεται προς το μέρος της προσπάθησε να τρέξει τα τελευταία 2-3 μέτρα προς τη νησίδα στη μέση της λεωφόρου, ωστόσο ο αναβάτης είχε ήδη κινηθεί προς το αριστερό άκρο του δρόμου για να την αποφύγει, με αποτέλεσμα να την παρασύρει.

Στη συνέχεια έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και λίγο παρακάτω χτύπησε το κράσπεδο της νησίδας που χωρίζει τα δύο ρεύματα κατεύθυνσης της Θησέως, εκσφενδονίστηκε πάνω από αυτή και σύρθηκε στην άσφαλτο ως το απέναντι πεζοδρόμιο όπου χτύπησε πάνω σε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος, μάλιστα κατά κάποιες αναφορές η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που ο αναβάτης διαμελίστηκε. Η 72χρονη γυναίκα φέρεται να έχει τραυματιστεί ελαφριά.

Υπάρχουν αναφορές για κόντρα μεταξύ μοτοσυκλετών ή για καταδίωξη, ωστόσο τίποτε από αυτά δεν επιβεβαιώνεται προς ώρας. Τα μόνα δεδομένα είναι πως η πεζή περνούσε νόμιμα τον δρόμο από τη διάβαση και πως ο μοτοσυκλετιστής είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα, κάτι που φαίνεται καθαρότατα στο βίντεο, εξηγώντας γιατί αμφότεροι αντιλήφθηκαν ο ένας τον άλλο όταν ήταν πια πολύ αργά.

Με τη φόρα που είχε μαζέψει η μοτοσυκλέτα ήταν πρακτικά αδύνατο να προλάβει να φρενάρει προς της διάβασης, ως προβλέπει ο ΚΟΚ (άρθρο 43, παράγραφος 2): “οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με μικρή ταχύτητα ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς. Αν πεζοί χρησιμοποιούν ή ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν τη διάβαση, οι οδηγοί ακινητοποιούν το όχημά τους μέχρι να εξέλθουν της διάβασης οι πεζοί.”

Ας ευχηθούμε αυτό να είναι το τελευταίο δυστύχημα στους δρόμους κι ας καταλάβουμε επιτέλους πως η υπερβολική ταχύτητα μέσα σε κατοικημένες περιοχές κοστίζει ζωές. Το συμβάν της Πέμπτης θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί πολύ χειρότερα αν σκεφτούμε πως αναβάτης και μοτοσυκλέτα διέσχισαν διαγώνια, εκτός ελέγχου και με φόρα όλο το αντίθετο ρεύμα της Θησέως χωρίς να συγκρουστούν με επερχόμενα οχήματα, γεγονός που καθαρά από τύχη δεν προκάλεσε περισσότερα θύματα.

UPDATE:

Οι αρχικές αντικρουόμενες μαρτυρίες για την παρουσία και την εμπλοκή ή όχι της αστυνομίας, ξεκαθάρισαν τις επόμενες ημέρες μετά το φρικτό δυστύχημα.
Περισσότερα εδώ