Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h ζητάει από τον υπουργό ο ΣΕΕΠΕ

Μαστουρωμένοι στους δρόμους για μην πληρώσουν πρόστιμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/11/2019

Με ένα βαρύ πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ να κρέμεται πάνω από το κεφάλι των μελών του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, προτείνουν στον Υπουργό να επιβληθεί μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h εντός πόλεων και στα 110km/h στις εθνικές οδούς. Ο ΣΕΕΠΕ είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της Ε.Ε.  για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις χώρες-κράτη μέλη, σε διαφορετική περίπτωση θα πληρώσει βαριά ρυπο-πρόστιμα. Θυμίζουμε πως η παγκόσμια πολιτική-οικονομική ελίτ έχει στήσει ένα νέο χρηματιστήριο πώλησης και αγοράς “φρέσκου” αέρα, όπου οι χώρες που ρυπαίνουν περισσότερο από τα όρια, που οι ίδιοι έχουν θεσπίσει, τους πληρώνουν πρόστιμα. Εναλλακτικά μπορούν να αγοράσουν φρέσκο αέρα από κάποια άλλη χώρα που έχει “περίσσευμα” καθαρού αέρα! Μέσα σε αυτό το πλαίσιο “οικολογικού” παζαριού, ο ΣΕΕΠΕ ισχυρίζεται πως οι προτάσεις του για μείωση των ορίων ταχύτητας θα επιφέρει μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κατά 12% και βενζίνης κατά 18%.

Η πρόταση αυτή είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστη και παντελώς ηλίθια. Το μοναδικό αποτέλεσμα που θα έχει είναι να γεμίσουν τα ταμεία της τροχαίας από τα πρόστιμα και να γίνονται ουρές έξω από τα γραφεία των εισαγγελέων και των δικαστηρίων με όσους έχουν συλληφθεί με την αυτόφωρη διαδικασία, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας άνω του 50%. Με 30km/h στην πόλη κινούνται οι… πεζοί και τα 110km/h μέγιστης ταχύτητας στις εθνικές οδούς σημαίνει πως το ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα ξαναγίνει 7 ώρες όπως ήταν την δεκαετία του 1980. Αν θέλεις να γελιοποιήσεις έναν νόμο, τον κάνεις παράλογο και πρακτικά ανεφάρμοστο. Κι αυτό θα γίνει με τα παράλογα χαμηλά όρια ταχύτητας, όπου δεν αντιστοιχούν στη λογική, θα τα παραβιάζουν ακόμα και οι ποδηλάτες και θα δημιουργήσει το αίσθημα στην κοινωνία ότι μας κυβερνάνε ψυχοπαθείς. Εννοείται πως τα κρατικά αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν ημίθεους-πολιτικούς θα κινούνται με ταχύτητες υπερδιπλάσιες, ώστε να είναι απόλυτα σαφές πως εσύ είσαι ένας φορο-σκλάβος και η χώρα που ζεις ανήκει σε αυτούς και τους φίλους τους. Το έχουμε πει πολλές φορές πως ο παραλογισμός οδηγεί πάντα στην απαξίωση των νόμων, ακόμα κι αν το πνεύμα τους είναι σωστό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι υπερβολικές ποινές του Κ.Ο.Κ. όπως αυτή για την κίνηση στις ΛΕΑ. Ο νόμος είναι ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ, αλλά η εξωπραγματική ποινή που προβλέπει, το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί συνθήκες παζαριού μεταξύ του αστυνομικού και του παραβάτη, διότι ο αστυνομικός ξέρει πως αν σε γράψει θα σε καταστρέψει οικονομικά για τα επόμενα 10 χρόνια. Αν όμως η ποινή ήταν μόνο διοικητική και σου έπρεπαν το δίπλωμα για μερικούς μήνες, κανένας αστυνομικός δεν θα δίσταζε να σε γράψει. Υπάρχει κι άλλος ένας λόγος που η πρόταση αυτή του ΣΕΕΠΕ είναι χαζή, αναποτελεσματική και εκτός πραγματικότητας. Κι ο λόγος αυτός είναι πως ήδη οι δρόμοι των πόλεων είναι ένα τεράστιο πάρκινκ ακινητοποιημένων αυτοκινήτων  που κινούνται με μέση ταχύτητα πολύ κάτω από τα 10km/h. Το ίδιο συμβαίνει και στις εθνικές οδούς, όπου με την βενζίνη στο 1,6-1,7 ευρώ, σπάνια θα δεις αυτοκίνητο στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Όλοι στην μεσαία λωρίδα πάνε σαν μαστουρωμένοι με 90-100km/h και στέλνουν μηνύματα στο κινητό για να περάσει η ώρα!  Η πραγματική λύση για μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και πετρελαίου είναι ο Υπουργός Μεταφορών  να φτιάξει ένα σοβαρό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που να είναι φιλικό στη χρήση από τους κατοίκους των πόλεων. Όχι δηλαδή σαν το Τραμ που εξυπηρετεί μόνο τους αργόσχολους και τους τουρίστες και ταυτόχρονα δημιουργεί κυκλοφοριακή ασφυξία στα νότια προάστια. Κανείς δεν θέλει να τρώει πέντε ώρες την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητο, να ψάχνει για πάρκινγκ και να πληρώνει τις φθορές του οχήματός του και 1,6 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη. Όταν όμως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πας στη δουλειά σου, τι να κάνεις; Η λύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μόνο για τους πλούσιους που ζουν σε σπίτια με κλειστά πάρκινγκ. Τα δίκυκλα δεν τα αναφέρουμε ως λύση, διότι όποτε οι πολιτικοί έχουν ασχοληθεί με τα δίκυκλα τα έχουν κάνει ΕΝΤΕΛΩΣ σκατά. Καλύτερα να μην ξέρουν ότι υπάρχουμε…

Όπως κι αν έχει, η πρόταση του ΣΕΕΠΕ είναι άλλο ένα δείγμα για το πώς τα ιδιοτελή συμφέροντα ΜΙΑΣ συντεχνίας που έχει πρόσβαση στην πολιτική εξουσία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζωή σου.

Dainese: Μοναδική φόρμα ρέπλικα του Barry Sheene στο Goodwood - Θα δημοπρατηθεί στο Silverstone MotoGP

Θα φορεθεί από τον Freddie Sheene στο Goodwood Festival of Speed
Barry Sheene
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/6/2026

Μία μοναδική αγωνιστική δερμάτινη φόρμα εμπνευσμένη από τον θρυλικό Barry Sheene δημιουργήθηκε από τη Dainese και θα δημοπρατηθεί κατά τη διάρκεια του Βρετανικού Grand Prix στο Silverstone (7-9/8), με όλα τα έσοδα να διατίθενται για φιλανθρωπικό σκοπό.

Η ξεχωριστή αυτή φόρμα αποτελεί μέρος των εορτασμών για τα 50 χρόνια από την κατάκτηση του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος 500cc από τον Barry Sheene το 1976. Στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων του Goodwood Festival of Speed 2026 (9-12/7), ο γιος του, Freddie Sheene, θα οδηγήσει αρκετές από τις ιστορικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πατέρα του, φορώντας τη συγκεκριμένη φόρμα.

Barry Sheene

Η φόρμα κατασκευάστηκε μέσω του προγράμματος Custom Works της Dainese, το οποίο προσφέρει πλήρως εξατομικευμένες λύσεις για αναβάτες. Η παραγωγή της πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Colceresa της Ιταλίας, εκεί όπου κατασκευάζονται και οι αγωνιστικές φόρμες κορυφαίων αναβατών των MotoGP και του WorldSBK.

Barry Sheene

Αν και σχεδιαστικά παραπέμπει άμεσα στις εμβληματικές φόρμες που φορούσε ο Barry Sheene στα χρόνια της δόξας του, η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι σύγχρονη. Περιλαμβάνει τα πιο πρόσφατα συστήματα προστασίας της Dainese, καθώς και την τελευταία γενιά του συστήματος αερόσακου, D-Air.

Ο Freddie Sheene ταξίδεψε στα κεντρικά της Dainese στην Ιταλία, όπου έγιναν οι απαραίτητες μετρήσεις για την κατασκευή της φόρμας και παρακολούθησε από κοντά τη διαδικασία δημιουργίας της.

Barry Sheene

Μετά την ολοκλήρωση των εμφανίσεών του, στο Goodwood Festival of Speed, όπου θα χρησιμοποιήσει τέσσερις ημέρες την συγκεκριμένη φόρμα, ο Freddie Sheene και η Dainese θα τη δωρίσουν στον φιλανθρωπικό οργανισμό Two Wheels for Life. Η δημοπρασία έχει προγραμματιστεί για το Σάββατο 8 Αυγούστου, στο πλαίσιο του Βρετανικού Grand Prix στο Silverstone, με τον Freddie Sheene να αναμένεται να δώσει το παρών στην εκδήλωση.

Barry Sheene

Η εκτιμώμενη αξία της ξεπερνά τις 5.500€, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι το τελικό ποσό θα είναι σημαντικά υψηλότερο, καθώς πρόκειται για μια μοναδική και συλλεκτική φόρμα, με μία έστω φευγαλέα σύνδεση με έναν σημαντικό Βρετανό αναβάτη.

Barry Sheene

Τα έσοδα της δημοπρασίας θα διατεθούν στο έργο του φιλανθρωπικού οργανισμού Two Wheels for Life. Μέσω της δράσης του, χρηματοδοτείται η χρήση μοτοσυκλετών και άλλων οχημάτων για τη μεταφορά ιατρικού προσωπικού, φαρμάκων και υπηρεσιών υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές της Αφρικής, όπου η πρόσβαση παραμένει εξαιρετικά δύσκολη.