Μικρότερες με νόμο οι πινακίδες κυκλοφορίας σε Κύπρο μετά από καμπάνια της CMRC

Μεγάλη επιτυχία της Λέσχης Δικαιωμάτων Μοτοσικλετιστών Κύπρου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/6/2022
Σε μια περίπτωση που θυμίζει πολύ την ελληνική περιπέτεια με τις πινακίδες κυκλοφορίας - ταψιά το 2005-2006, η Λέσχη Δικαιωμάτων Μοτοσικλετιστών Κύπρου (CMRC) ανακοίνωσε πως μετά από μακροχρόνιες προσπάθειες της, ψηφίστηκε επιτέλους νομοσχέδιο από την Κυπριακή Βουλή που ορίζει νέο, μικρότερο μέγεθος πινακίδων. 
 
Ήταν το 2005, όταν το Υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδας είχε ορίσει ως καινούργια διάσταση πινακίδων κυκλοφορίας μοτοσυκλέτας το μέγιστο επιτρεπόμενο μέγεθος των προδιαγραφών της Ε.Ε., πριν πρυτανεύσει η λογική μετά τις έντονες αντιδράσεις ΣΕΑΑ και αναβατών, και οι πινακίδες επιστρέψουν σε φυσιολογικά μεγέθη.
 
Στην Κύπρο, η αντίστοιχη περιπέτεια κράτησε κάποια χρόνια, μέχρι που το σωτήριο έτος 2022 επήλθε επιτέλους λύτρωση για τους αναβάτες μοτοσυκλέτας.
 
Έτσι, χάρη στις προσπάθειες της Λέσχης Δικαιωμάτων Μοτοσικλετιστών Κύπρου (CMRC), ένα νέο νομοσχέδιο που περιλαμβάνει την αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας για τις μοτοσικλέτες (L1e και L3e) σε πιο μικρό μέγεθος, ψηφίστηκε από την Βουλή των
Αντιπροσώπων της Κύπρου και τίθεται πλέον σε άμεση εφαρμογή. Οι νέες διαστάσεις των πινακίδων είναι 20x13cm.
 
Η CMRC είχε προχωρήσει σε εκτεταμένη έρευνα για το θέμα, αποστέλλοντας επιστολές στους αρμόδιους φορείς, και πλούσιο φωτογραφικό υλικό με παραδείγματα διαστάσεων των πινακίδων κυκλοφορίας από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας της CMRC, πολύτιμη ήταν και η αρωγή της F.E.M.A (Federation of European Motorcyclists’ Associations), της οποίας η CMRC είναι μέλος.

Σηκώνουν μοτοσυκλέτες και σκούτερ από το κέντρο της Αθήνας

Επιχείρηση του Δήμου απομακρύνει τα παρατημένα δίκυκλα σε τηλεοπτική μετάδοση
Athens Derelict Bikes
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/11/2025

Μια επιχείρηση εκκαθάριση ξεκίνησε, ο Δήμος Αθηναίων απομακρύνωντας εγκαταλελειμμένα δίκυκλα από τους δρόμους, απελευθερώνοντας θέσεις στάθμευσης και δημόσιο χώρο.

Μεγάλη επιχείρηση του Δήμου Αθηναίων πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20/11, με στόχο την απομάκρυνση δεκάδων εγκαταλελειμμένων δικύκλων που εδώ και μήνες καταλάμβαναν δημόσιο χώρο στο κέντρο της πόλης. Από νωρίς το πρωί, συνεργεία του Δήμου προχωρούσαν σε “σήκωμα” δικύκλων, με ένα από αυτά να μεταδίδεται ζωντανά σε τηλεοπτική εκπομπή.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Αθηναίων Ρωξάνη Μπέη, το συγκεκριμένο δίκυκλο που απομακρύνθηκε στον αέρα της εκπομπής βρισκόταν στο σημείο ακινητοποιημένο από τον Φεβρουάριο του 2025.

Η ίδια εξήγησε αναλυτικά το νομικό πλαίσιο:
“Αυτό που προβλέπει ο νόμος είναι 15 ημέρες αμετακίνητο και καταγεγραμμένο από την υπηρεσία, στη συνέχεια άλλες 20 ημέρες με το ενημερωτικό αυτοκόλλητο περί ακινησίας, που ειδοποιεί τον ιδιοκτήτη και ακολουθείται η διαδικασία συστημένης επιστολής”.

Η κ. Μπέη ανέφερε επίσης ότι ο Δήμος προχώρησε στη μαζική σάρωση μετά την αποσυμφόρηση της αποθήκης όπου βρίσκονταν σχεδόν 1.800 εγκαταλελειμμένα δίκυκλα. Η διαδικασία ξεμπλόκαρε όταν δόθηκε η δυνατότητα να μεταφερθούν σε ανάδοχη εταιρεία για ανακύκλωση, αντί να περιμένουν τον εκπλειστηριασμό μέσω ΑΑΔΕ.

Στο πλαίσιο των τρεχουσών δράσεων, 380 εγκαταλελειμμένα δίκυκλα θα απομακρυνθούν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, απελευθερώνοντας δεκάδες σημεία στάθμευσης και διευκολύνοντας την κυκλοφορία στο κέντρο.

Το πρόβλημα, όπως σημείωσε η αντιδήμαρχος, δεν περιορίζεται μόνο στα δίκυκλα, καθώς το 2024 πραγματοποιήθηκαν 900 άρσεις εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, αριθμός που αναμένεται να ξεπεραστεί φέτος.

Το φαινόμενο των εγκαταλελειμμένων οχημάτων, μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, παραμένει ένα ζήτημα στο δημόσιο χώρο της Αθήνας, με τις επιχειρήσεις απομάκρυνσης, να συνεχίζονται σύμφωνα με τις δημοτικές αρχές.