MotoGP: Η Tech3 επιβεβαίωσε συνομιλίες με επενδυτές από την F1

Αβεβαιότητα για τον βαθμό εμπλοκής της ΚΤΜ στο μέλλον – Άγχος για την Tech3
MotoGP Tech3
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/6/2025

Ο ιδιοκτήτης της Tech3, Hervé Poncharal, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τον πρώην διευθυντή της ομάδας Haas F1, Guenther Steiner, σχετικά με πιθανή επένδυση στην δορυφορική ομάδα MotoGP.

Οι φήμες ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του γύρου της Μ. Βρετανίας, όταν έγινε γνωστό ότι ο Steiner βρέθηκε στο Silverstone και ενδιαφέρεται να εμπλακεί με την Tech3 με κάποιον τρόπο. Αυτό έγινε την ώρα που ακούγονταν φήμες πως η KTM μπορεί να αποσύρει την υποστήριξή της στην Tech3 από το 2026, λόγω αναδιάρθρωσης υπό τη νέα ιδιοκτησία της Bajaj - φήμες που διαψεύστηκαν από τον υπεύθυνο Motorsport της KTM, Pit Beirer.

Ο Poncharal, του οποίου η ομάδα ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία μετά την κατάκτηση του τίτλου στα 250cc το 2000, δήλωσε ότι τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά οι συνθήκες όπως η επικείμενη εξαγορά των εμπορικών δικαιωμάτων του MotoGP από τη Liberty Media, καθώς και η αβεβαιότητα για τη μακροπρόθεσμη παρουσία της KTM, τον αναγκάζουν να εξετάσει νέες επενδυτικές προτάσεις.

MotoGP Tech3

“Μίλησα με αρκετούς ανθρώπους, από τη Formula 1, από τον χώρο των επενδύσεων…Αλλά πάντα επανέρχεται το όνομα του Guenther Steiner. Μιλήσαμε, είναι ευθύς άνθρωπος και μου αρέσει αυτό. Έχει μεγάλη εμπειρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Προς το παρόν είναι μόνο συζητήσεις, ιδέες, οράματα. Μπορεί να έρθει ως επενδυτής, ως εταίρος μειοψηφίας ή ακόμα και να βοηθήσει στην αναζήτηση χορηγιών.”

Ο Poncharal επιβεβαίωσε επίσης ότι υπάρχουν προτάσεις για εξαγορά ολόκληρης της ομάδας, με τον ίδιο να παραμένει για την ομαλή μετάβαση.

“Η ομάδα υπάρχει από το 1989, έχουμε εγκαταστάσεις, φορτηγά, υποδομές. Αυτό είναι πολύ πιο ελκυστικό για έναν επενδυτή απ' το να ξεκινήσει από το μηδέν.”

Ο Poncharal παραδέχεται ότι, από ομάδα με σταθερότητα, πλέον η Tech3 βρίσκεται σε μεταβατική φάση, λόγω της οικονομικής κρίσης που πέρασε η KTM τον χειμώνα. Η Bajaj έσωσε την κατάσταση με επενδυτικά κεφάλαια, αλλά παραμένει ασαφές το πώς θα συμμετέχει στο MotoGP μετά το 2026.

MotoGP Tech3

“Θέλουν να συνεχίσουν στο MotoGP, αλλά δεν γνωρίζουμε σε ποια κλίμακα. Θα διατηρήσουν δύο ομάδες; Rookies Cup; Moto3, Moto2; Αυτό είναι ακόμη ασαφές. Ξέρω μόνο ότι η σημερινή μας συμφωνία δεν θα συνεχιστεί με την ίδια μορφή - δεν θα έχουμε την ίδια εργοστασιακή υποστήριξη και χορηγίες όπως τώρα.”

Ο Poncharal τόνισε ότι με την ανάληψη του MotoGP από τη Liberty Media, θα υπάρξουν αυξημένες απαιτήσεις για μάρκετινγκ και προσωπικό. Αυτό δημιουργεί επιπλέον οικονομικές πιέσεις.

“Πρέπει να κάνεις τους υπολογισμούς σου… Όταν βλέπεις τι έρχεται, τότε είσαι πιο ανοιχτός να συζητήσεις με πιθανούς επενδυτές. Παλιά μπορούσα να είμαι ανεξάρτητος. Τώρα, ίσως όχι τόσο.”

Ο Poncharal έχει συμβόλαιο με την KTM μέχρι το τέλος του 2026, αλλά η τελική του απόφαση μπορεί να έρθει νωρίτερα, ανάλογα με τις εξελίξεις και τη στρατηγική της KTM:

“Αν και το συμβόλαιο ισχύει μέχρι το τέλος του 2026, δεν είναι 100% ξεκάθαρο τι θα γίνει. Αν αλλάξει κάτι στην KTM, ίσως χρειαστεί να πάρω πιο γρήγορα αποφάσεις.”

CEO Dainese: “Η εξαγορά ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί”

Με μεγάλες επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη για τους Ιταλούς
Dainese CEO
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Angel Sanchez, Διευθύνων Σύμβουλος της θρυλικής ιταλικής εταιρείας εξοπλισμού αναβάτη σπάει τη σιωπή του και απαντά στις ανησυχίες για το μέλλον της Dainese μετά την είσοδο επενδυτικών κεφαλαίων, υποσχόμενος μια νέα εποχή καινοτομίας.

Στον κόσμο των επιχειρήσεων, τα Ιδιωτικά Επενδυτικά Κεφάλαια ακούγονται συχνά ως θανατική καταδίκη και το τελευταίο βήμα πριν τη διάλυση μιας εταιρείας. Η πάγια τακτική θέλει τους επενδυτές να αγοράζουν εταιρείες, να προβαίνουν σε διαδικασίες “εξυγίανσης” και “εξορθολογισμού” που συνήθως μεταφράζονται σε περικοπές προσωπικού και εκπτώσεις στην ποιότητα με στόχο την άμεση αύξηση των οικονομικών μεγεθών και στόχο τη μεταπώληση ενός άδειου κελύφους.

Dainese CEO

Ωστόσο, ο Angel Sanchez, CEO της Dainese, παρουσιάζει μια διαφορετική οπτική. Σε μια συνέντευξη, ξεκαθαρίζει ότι η πώληση της εταιρείας από την Carlyle στην HPS Investment Partners (θυγατρική του κολοσσού BlackRock) έναντι περίπου 700 εκατομμυρίων δολαρίων δεν ήταν το τέλος, αλλά μια νέα αρχή.

Dainese CEO

“Είμαστε πιο ισχυροί από ποτέ”

Ο Sanchez, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία τον Νοέμβριο του 2023, παρουσιάζεται θετικός: “Για τη Dainese, τους υπαλλήλους μας και τους αναβάτες είναι το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί. Τώρα έχουμε μια υγιή εταιρεία, με σταθερή οικονομική δομή και μεγαλύτερη ρευστότητα από ποτέ."

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι νέοι εταίροι δεν ήρθαν για να διαλύσουν την εταιρεία, αλλά γιατί πίστεψαν σε ένα πενταετές πλάνο ανάπτυξης. Αντί για περικοπές, η Dainese επενδύει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο κεφάλαιο στην ιστορία της για Έρευνα και Ανάπτυξη.

Dainese CEO

“Ερχονται Επαναστατικές Καινοτομίες

Ο Sanchez δεν έμεινε μόνο στα οικονομικά. Προκάλεσε αίσθηση ανακοινώνοντας ότι η Dainese ετοιμάζεται να αλλάξει ξανά τους κανόνες του παιχνιδιού, όπως έκανε στο παρελθόν με το λανσάρισμα των προστατευτικών πλάτης και των αυτόνομων ή ενσωματωμένων αερόσακων D-air.

Νέο Κράνος AGV: Μέσα στον Ιούνιο, η AGV αναμένεται να παρουσιάσει ένα κράνος που, σύμφωνα με τον Sanchez, “θα κάνει όλα τα άλλα κράνη να μοιάζουν ξεπερασμένα” με έμφαση να δίνεται στην κατακόρυφη αύξηση των επιπέδων προστασίας.

Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία θα παρουσιάσει τρία ανατρεπτικά προϊόντα, στοχεύοντας όχι μόνο στους επαγγελματίες, αλλά και στους καθημερινούς αναβάτες.

Η δημιουργία μιας ειδικής ομάδας που εργάζεται σε projects με ορίζοντα πενταετίας, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογική υπεροχή της μάρκας θα συνεχιστεί σε βάθος χρόνου.

Dainese CEO

Στόχος η Αγορά της Αμερικής και οι Συνεργάτες

Το πλάνο της Dainese περιλαμβάνει τη διατήρηση των δικών της καταστημάτων (D-Stores) ως σημεία επαφής με τον καταναλωτή, αλλά δίνει νέα έμφαση στους εμπόρους και τους συνεργάτες διανομής. Παράλληλα, ενώ η Ευρώπη παραμένει η βάση της, η αγορά της Αμερικής θεωρείται πλέον η μεγάλη ευκαιρία για επέκταση.

Κλείνοντας, ο Sanchez θέλησε να καθησυχάσει τους φίλους της εταιρείας λέγοντας: “Η Dainese επέστρεψε. Περάσαμε μια δύσκολη περίοδο όπου κοιτάζαμε αν υπάρχουν χρήματα στην τράπεζα για να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας. Αυτό τελείωσε. Τώρα έχουμε όλα τα όπλα που προετοιμάζαμε τόσο καιρό και είμαστε έτοιμοι για τη μάχη.”

Dainese CEO

Για τους αναβάτες που ανησυχούν ότι o κόκκινος δαίμονας θα έχανε την ψυχή του, ο Sanchez είναι σαφής, η ποιότητα, η καινοτομία και η ασφάλεια, όχι απλά παραμένουν στο DNA της εταιρείας, άλλα σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ισχυρότερα από ποτέ.