Το mototriti αντιγράφει το MOTO

Και μακάρι να το έκαναν καλύτερα!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/6/2017

Αισθανόμαστε κολακευμένοι, και θέλουμε να ευχαριστήσουμε το mototriti που παίρνει αυτούσια κείμενα από το motomag.gr και τα δημοσιεύει ως δικά του, αν μη τι άλλο μας δίνει άλλη μία εγγραφή στην αναγνωρισιμότητά μας. Και εντάξει πέρα από την ηθική πλευρά αυτή της υπόθεσης το ζήτημα είναι όταν αντιγράφει το κείμενο, βάζοντας αυτούσιες ολόκληρες παραγράφους, να μην τις συνδέει με δικές του λέξεις που δεν βγάζουν νόημα και μπερδεύουν τον αναγνώστη. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για συμβουλές οδήγησης! Γιατί και οι αναγνώστες του mototriti κινούνται στους ίδιους δρόμους με εμάς, είμαστε κομμάτι της ίδιας κοινότητας μοτοσυκλετιστών και οι παρανοήσεις στο τέλος λίγο ή πολύ μας επηρεάζουν όλους.

Αν είναι να αντιγράφουν το μισό κείμενο, ας το αφήσουν ολόκληρο κι ας βάλουν Πηγή: ΜΟΤΟ. Αυτό είναι το πιο ασφαλές!

Στην προκειμένη, χθεσινή περίπτωση, οι συντάκτες του mototriti, πήραν κείμενο με συμβουλές προθέρμανσης του κινητήρα, αφαίρεσαν λέξεις όπως «παγωμένη μπαταρία» και το έκαναν «κατ΄επέκταση και η μπαταρία» για να μιλήσουν γενικά για την εκκίνηση της μοτοσυκλέτας! Ένα κείμενο που τελείωνε με την φράση «Καλό χειμώνα σε όλους» το χρησιμοποίησαν για τώρα, που ετοιμαζόμαστε για τον καύσωνα της δεκαετίας!

Δεν είναι λάθος, να κάνεις όλες αυτές οι συμβουλές κτλ.. όταν έξω έχει 40 βαθμούς και ίσως η σέλα σου 60, αλλά αρκεί η φράση βάλε μπρος και οδήγησε ομαλά χωρίς πολλές στροφές. Όλα τα υπόλοιπα για δίσκους συμπλέκτη που κολλάνε, μπαταρίες που εξουθενώνονται κτλ, είναι οδηγίες για τον παγετό. Στην προκειμένη περίπτωση δεν θα έχετε πρόβλημα αν ακολουθήσετε μέσα στον καύσωνα, όλες τις οδηγίες του mototriti, απλά να θυμάστε πως γράφτηκαν στο MOTO σε ένα άρθρο που τελείωνε με κεφαλαία: ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Στο πιο σοβαρό του θέματος όμως, η κατάσταση αρχίζει και γίνεται τραγική και με τέτοιες ενέργειες κωμικοτραγική. Οι σελίδες στο internet ξεπηδούν με γοργούς ρυθμούς, νέες η μία πίσω από την άλλη, μαζί με τα “blog που έχουν την αλήθεια” και η αντιγραφή των κειμένων πάει σύννεφο. Γιατί βλέπετε ειδικά για τις μοτοσυκλέτες, δεν αρκεί να κάτσεις σε μία καρέκλα, να γράψεις ένα κείμενο, δεν είναι μία ιδεολογία να πεις ότι κατέχεις την μοναδική αλήθεια  - πρέπει πρώτα να οδηγήσεις και για να οδηγήσεις μία μοτοσυκλέτα σε σημείο που την έμαθες και την ξέρεις χρειάζεσαι τα δύο «Χ»: Χρόνο και Χρήμα. Βάζουμε στα ψιλά γράμματα την εμπειρία, την κατάρτιση, τις γνώσεις κτλ...

Σε όλο τον ειδικό τύπο της μοτοσυκλέτας αυτή την στιγμή στην Ελλάδα, αυτά τα δύο τα κάνουν ελάχιστοι. Μετρημένοι στα δάχτυλα. Οι υπόλοιποι δεν ξέρουμε πόσο καιρό θα μπορούν να κοροϊδεύουν, για όσο διάστημα όμως το κάνουν, ας είναι με δικά τους κείμενα!

Απεβίωσε ο Jeff Smith (1934-2026), δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Motocross

Ένας σημαντικός άνθρωπος του off-road αφήνει πίσω του μια τεράστια κληρονομιά
Jeff Smith Passed
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/3/2026

Ο Βρετανός θρύλος του motocross και trial, με τίτλους και διακρίσεις που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή, πέθανε σε ηλικία 91 ετών.

Η FIM ανακοίνωσε με θλίψη τον θάνατο του Jeff Smith MBE, ενός από τους κορυφαίους αναβάτες off-road της εποχής του και Παγκόσμιου Πρωταθλητή 500cc Motocross το 1964 και το 1965.

Γεννημένος στο Colne της Μεγάλης Βρετανίας στις 14 Οκτωβρίου 1934, ο Smith ήρθε σε επαφή με τις μοτοσυκλέτες από πολύ μικρή ηλικία, όταν ο πατέρας του τού χάρισε την πρώτη του μοτοσυκλέτα σε ηλικία μόλις εννέα ετών. Ξεκινώντας από χωράφια της περιοχής και τοπικούς αγώνες trial, το ταλέντο του φάνηκε νωρίς, κατακτώντας το πρώτο του χρυσό μετάλλιο στο International Six Days Trial το 1950, σε ηλικία μόλις 16 ετών, το πρώτο από συνολικά οκτώ χρυσά μετάλλια στη διοργάνωση.

Jeff Smith

Το 1952 προσλήφθηκε ως μαθητευόμενος μηχανικός στη BSA και πολύ σύντομα δικαίωσε τη βρετανική εταιρεία, κατακτώντας το Βρετανικό Πρωτάθλημα Trial το 1953 και το 1954, με δικές της μοτοσυκλέτες. Πολυδιάστατος αναβάτης, ο Smith διακρίθηκε και στο motocross, πετυχαίνοντας την πρώτη του νίκη σε Grand Prix στο Ολλανδικό GP το 1954. Συνολικά, κατέγραψε 30 νίκες σε Grand Prix και 53 νίκες αγωνιστικών σκελών στο ΜΧ.

Jeff Smith

Το 1955 κατέκτησε το Scottish Six Days Trial, καθώς και τον πρώτο από τους εννέα τίτλους του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα 500cc Motocross (1955, 1956, 1960-1965, 1967), ενώ ήταν και ο κορυφαίος σε βαθμούς αναβάτης στο Motocross des Nations (Motocross των Εθνών) της FIM. Έναν χρόνο αργότερα υπερασπίστηκε τον τίτλο του και οδήγησε τη Μεγάλη Βρετανία στη νίκη στο Motocross des Nations, επίτευγμα που επανέλαβε συνολικά επτά φορές (1956, 1957, 1959, 1960, 1964, 1965, 1967). Παράλληλα, κατέκτησε δύο φορές και το Trophee des Nations (250 κυβικά) το 1961 και 1962.

Μεταξύ των ιστορικών του κατορθωμάτων, ο Smith ήταν ο τελευταίος πρωταθλητής στα 500 κυβικά του ΜΧ με τετράχρονη μοτοσυκλέτα πριν την σαρωτική πλημμυρίδα των δίχρονων που ακολούθησαν τις επόμενες δεκαετίες.

Jeff Smith

Μετά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση στις αρχές της δεκαετίας του 1970, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου συνέχισε να δραστηριοποιείται στον χώρο της μοτοσυκλέτας, παραμένοντας πάντα κοντά στο άθλημα. Παράλληλα, επισκεπτόταν συχνά την πατρίδα του και τους παλιούς του αντιπάλους, μεταξύ των οποίων και τον στενό του φίλο Arthur Lampkin, ο οποίος επίσης έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.

Jeff Smith

Ο Jeff Smith απεβίωσε σε ηλικία 91 ετών, έπειτα από σύντομη ασθένεια. Ο Πρόεδρος της FIM, Jorge Viegas, καθώς και σύσσωμη η οικογένεια της ομοσπονδίας, εξέφρασαν τα ειλικρινή τους συλλυπητήρια προς την οικογένεια και τους φίλους του.

Η απώλειά του αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην παγκόσμια κοινότητα της μοτοσυκλέτας.

Jeff Smith